Υστερα από το σάλο που δημιουργήθηκε και προκάλεσε την αντίδραση του συλλόγου των σχολών οδήγησης, το υπουργείο Μεταφορών ήρθε με τροποποιητική ανακοίνωση να «ανακαλέσει» την λανθασμένη εντύπωση ότι μπορεί κανείς να οδηγεί μοτοσυκλέτα έως 125 κυβικά εκατοστά χωρίς να δώσει εξετάσεις, εφόσον είναι κάτοχος διπλώματος αυτοκινήτου.
Η διευκρινιστική ανακοίνωση του υπουργείου
«Με αφορμή την Κοινή Υπουργική Απόφαση (A3/Οικ. 56475/6635) που συνυπέγραψε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης και αφορά στην προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στις διατάξεις της οδηγίας 2020/612/ΕΕ της Επιτροπής της 4ης Μαΐου 2020, η οποία τροποποιεί την οδηγία 2006/126/ΕΚ για τις άδειες οδήγησης, διευκρινίζονται τα ακόλουθα:
Η συγκεκριμένη ρύθμιση αφορά μόνο στην προσαρμογή του Πληροφοριακού Συστήματος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα συμπλήρωσης του εντύπου των αδειών οδήγησης.
Συνεπώς, δεν δίνεται αυτόματα το δικαίωμα οδήγησης δικύκλου κατηγορίας Α1 από κάτοχο άδειας οδήγησης κατηγορίας Β, για το οποίο απαιτείται νόμος, ο οποίος, αν και εφόσον εκδοθεί, θα περιγράφει τους όρους και προϋποθέσεις για την ισοδυναμία των αδειών οδήγησης.
Έτσι, με τη συγκεκριμένη απόφαση δεν αλλάζει το ισχύον πλαίσιο για τις άδειες οδήγησης και συνεπώς, τα σχετικά δημοσιεύματα, καθώς και τυχόν σκόπιμες και παραπλανητικές αντιδράσεις φορέων, δεν έχουν καμία βάση.
Γενικότερα, στο πλαίσιο που παρέχει η σχετική ευρωπαϊκή οδηγία και με βάση τις καλές πρακτικές άλλων χωρών, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα εξετάσει το ζήτημα των ισοδυναμιών στο πλαίσιο της νομοθετικής παρέμβασης για τη Μικροκινητικότητα»
Και όποιος έχει vespa 150 cc μένει μπουκάλα.
Γιατί το υπουργείο δεν έκανε το όριο 150 cc ??
Τόσο σκληρό και ανελέητο το κράτος δεν το περιμέναμε.
Ένας vespόβιος κάτοχος με vespa 150 cc δίχρονη που κλομπίστηκε απ την απόφαση αυτή για μέχρι τα 125 cc.
Το κράτος να ξανασκεφτεί την απόφαση και να δώσει για 150 cc όριο σε σκούτερ.
Τί γίνεται αν στην vwspa piaggio 150 cc κάποιος βάλει καλάθι .
Χρειάζεται ειδική άδεια για το καλάθι ???
Μπορεί να απαντήσει κανείς ???
Διότι με την vespa με το καλάθι, πάς στο super market κάνεις τα ψώνια σου, πάς για μπάνιο , κουβαλάς πλέον 2 άτομα , και γενικά κυκλοφορείς για πολλούς μήνες στην Ελλάδα της ηλιοφάνειας.
Και τα δίκυκλα με το καλάθι να το σκεφτούν στην Λευκάδα και σε άλλα νησιά όσοι ταλαιπωρούνται με τις τετράτροχες γουρούνες, που είναι εκτός συνολικής οικονομίας μετακίνησης ( πολύ κακό για την μικρή χωρητικότητα).
Η Νήσος Λευκάδα με τις μικρές γενικά αποστάσεις θέλει πρακτικές λύσεις. Και τέτοιες είναι τα δίτροχα με καλάθι .
Και η Λευκάδα να γίνει και ονομαστή για τα δίτροχα με καλάθι που θα κυκλοφορούν.
Θα προκληθεί και μια άλλη επίκληση τουρισμού ώς ενδιαφέρον χρήσης των μηχανών με καλάθι.
Tα σκούτερ δε Piaggio vespa – και δή τα τετράχρονα που πλέον κυριαρχούν ώς vespa- μπορούν να σηκώσουν καλάθι .
Βέβαια η κλασσική vespa Piaggoo βέβαια η δίχρονη, είναι αξεπέραστη και δυνατή και με ανάγκη ελάχιστης συντήρησης γενικά.
Αλλά και η τετράχρονη vespa δεν παύει νάναι ένα σύγχρονο δίκυκλο .
Βέβαια σε κάθε περίπτωση για να μπεί καλάθι σε vespa ή σε δίκυκλο θέλει και κινητήρα , για την vespa τουλάχιστον 150 cc , και τα 200 cc είναι καλύτερα.
Για άλλα δίκυκλα βέβαια μηχανές τα μοτέρ είναι μεγαλύτερα και άνετα σηκώνουν καλάθι.
Να σκεφτούν ότι το θέαμα της Λευκάδος να κυκλοφορούν vespa Piaggo με καλάθι ή άλλα κατάλληλα δίκυκλα και να γίνει σημείο αναφοράς και προβολής. Τουρισμός θα προκύψει. Kαι θα αλαφρώσει και το κυκλοφοριακό το καλοκαίρι.