Την εκτίμηση ότι η φετινή τουριστική περίοδος είναι χαμένη για την Λευκάδα έκανε στον Prisma 91,6 ο επιχειρηματίας Βαγγέλης Κατωπόδης.
“Πιστεύω ότι δεν παίζει τόσο σημαντικό ρόλο η πρόσβαση στο νησί, καθώς ο κόσμος δεν κινείται, δεν υπάρχουν χρήματα, βλέπουμε μία πτώση που αγγίζει το 70% καθώς όταν βλέπουμε την ημέρα να έχει το Πόρτο Κατσίκι 20 αυτοκίνητα καταλαβαίνουμε το τι συμβαίνει.
Ο κόσμος είναι φοβισμένος, δεν ψωνίζει από τα μαγαζιά, ευελπιστούμε ωστόσο ότι τις επόμενες ημέρες θα δούμε κάτι καλύτερο.”
Στο ερώτημα για το τι περιμένουν από την σεζόν την φετινή, απάντησε ότι μία επιχείρηση εποχιακή που βασίζεται στον τουρισμό, τον Μάιο, Ιούνιο και μισό Ιούλιο δουλεύει για να βγάλει τα σπασμένα των προηγούμενων μηνών, καθώς και τα χρήματα που έχουν ξοδέψει για την έναρξη και προσπαθούν τον μήνα Ιούλιο και Αύγουστο να τους μείνουν κάποια χρήματα.
Φέτος αυτό δεν μπορεί να συμβεί, καθώς αν όλα πάνε καλά και έχουμε την υγεία μας ευελπιστώντας ότι στους δύο μήνες που έχουμε μπροστά μας να δουλέψουμε για να βγάλουμε τα έξοδα μας και όχι για να μας μείνει κάτι.
Αναφορικά με την πρωτοβουλία των κατοίκων στο Δράγανο και το Αθάνι να βουλώσουν τρύπες με άσφαλτο που παραχώρησε η δημοτική αρχή, ανέφερε πως “είναι γνωστό εκτός από το σεισμό του 2015 τα χωριά αυτά επλήγησαν, έπαθαν μεγάλες ζημιές και αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα, καθώς ακόμα ορισμένοι κάτοικοι δεν έχουν πρόσβαση στα σπίτια τους, γιατί είτε υπάρχουν γκρεμισμένες εκκλησίες είτε το οδόστρωμα είναι κομμένο και είναι πάρα πολλά τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.
Εμείς από το σεισμό του 2015 προσπαθούμε όσο μπορούμε να συμβάλουμε εθελοντικά και για αυτό ήρθαμε σε μία συνεργασία με το δήμο Λευκάδας και σε επικοινωνία με τον αντιδήμαρχο Σπύρο Λύγδα ζητήσαμε να βουλώσουν με κάποιες τρύπες, για να μπορεί ο κόσμος να πηγαίνει στα σπίτια του χωρίς να χρειάζεται κάθε εβδομάδα να επισκεπτόμαστε τα βουλκανιζατέρ, να μπορούν οι ηλικιωμένοι να περπατάνε δίχως να σκοντάφτουν για να καθαριστούν λίγο τα χωριά μας από τα χόρτα.
Ωστόσο αυτή την πρωτοβουλία κάποιοι έσπευσαν να την κατακρίνουν. Για να πάει όμως ο τόπος μπροστά δεν μπορεί να τα περιμένουμε όλα από τη δημοτική αρχή, καθώς δεν πρόκειται να γίνει κάτι. Εάν εμείς οι Λευκαδίτες δεν προσέξουμε τον τόπο μας αναρωτιέμαι πόσα μπορεί να κάνει η δημοτική αρχή.
Η νέα δημοτική αρχή είναι ένα χρόνο στο τιμόνι και προσπαθεί να λύσει κάποια προβλήματα μέσα από τις πρωτοβουλίες που σας προανέφερα, καθώς αφού ο δήμος δεν έχει το απαραίτητο εργατικό προσωπικό ζητήσαμε δύο φορτηγά άσφαλτο για να βουλώσουμε εμείς τις λακκούβες και να κάνουμε μία προσπάθεια.
Το να βγαίνει ο καθένας και να το κατακρίνει πιστεύω δεν οδηγεί πουθενά. Εάν όλοι δεν προσθέσουμε ένα λιθαράκι στο νησί μας δεν πρόκειται να γίνει τίποτα, θα τσακωνόμαστε με τη δημοτική αρχή, θα ρίχνουμε τις ευθύνες από τον έναν στον άλλον.”
Αναφορικά με τον κύριο Γληγόρη και τα σχόλια που έκανε στο Facebook, έγραψε σε εμένα προσωπικά ότι πήραμε τα μεροκάματα από τον κόσμο. Θέλω να του πω ότι πρέπει να είναι πιο προσεκτικός σε αυτά που λέει και σε αυτά που γράφει, γιατί ο ίδιος ενώ βγήκε μία εργολαβία από το δήμο περίπου 62.000 ευρώ για τον ανατολικό άξονα και άλλα περίπου 62.000 ευρώ για τον δυτικό άξονα για να βουλώσουν τις λακκούβες στο νησί ο κύριος Γληγόρης είναι αυτός ο οποίος έκανε ένσταση και μέχρι αυτή τη στιγμή δεν έχει εκτελεστεί εργολαβία.
Πως μας κατηγορεί ότι εμείς πήραμε τα μεροκάματα από τον κόσμο;
Απαντώντας και στον ισχυρισμό του κυρίου Γληγόρη ότι με αυτό τον τρόπο γίνεται η κατασπατάληση των χρημάτων του δήμου πετώντας άσφαλτο στα χαμένα κι αν μπορούν οι πολίτες να την τοποθετήσουν δίχως συνεργείο, απάντησε φως όταν η άσφαλτος στοιχίζει 100 ευρώ ο τόνος και τα χωριά μας πήραν δύο φορτηγά συνολικά 16 τόνους και ξοδεύτηκε ο δήμος 1.600 ευρώ για να βουλώσουμε τις λακούβες αυτό δεν μπορώ να το πω σπατάλη.
Στην αμφισβήτηση του τελικού αποτελέσματος όπως υπογραμμίστηκε και από σχόλιο του κυρίου Θερμού, ο οποίος αναρωτήθηκε πώς με ένα σφυράκι μπορεί να στρωθεί δρόμος, απάντησε ότι οι ίδιοι βούλωσαν λακκούβες, με τον ίδιο τρόπο που θα το έπραττε και ο Δήμος Λευκάδας.
Εγώ θα πρότεινα σε όλους αυτούς που θέλουν να ασκούν αντιπολίτευση πρώτα να πηγαίνουν να βλέπουν και μετά να αρχίζουν να κάνουν κριτική. Αντιπολίτευση μέσω Facebook δεν γίνεται, ξαφνικά τον κύριο Γληγόρη και τον κύριο Θέρμο τους έπιασε πρεμούρα για το λόγο που ρίξαμε άσφαλτο.
Που είναι από το 2015 που έγινε ο σεισμός και τα χωριά είναι σε αυτή την κατάσταση ο κύριος Θερμός να έρθει να κάνει αντιπολίτευση όταν ο κόσμος δεν μπορεί να φτάσει στο σπίτι του, οι ελεύθεροι επαγγελματίες στα δωμάτιά τους, ξαφνικά τώρα θυμήθηκε ότι πρέπει να κάνει αντιπολίτευση στο δήμο επειδή έστειλε δύο φορτηγά με άσφαλτο στο Δράγανο και το Αθάνι;
“Τα χωριά μας από το 2015 έχουν αλλάξει πάρα πολύ λίγο, γιατί η προηγούμενη δημοτική αρχή μας έταζε μελέτες και ότι θα φτιαχτούν τα χωριά. Εμείς δεν ζητήσαμε να γίνουμε Παρίσι, ζητήσαμε τα αυτονόητα, να σηκωθούν κάποιες ξερολιθιές να στρωθούν οι δρόμοι με άσφαλτο για να μπορούν να πηγαίνει ο κόσμος στο σπίτι του και τίποτα παραπάνω. Όμως μείναμε στις μελέτες, από μελέτες χορτάσαμε από σοβαρά έργα πεινάσαμε.”
Στο ερώτημα αν περιμένει να γίνουν πράγματα από την Περιφερειακή αρχή που ανήκει πλέον στη Νέα Δημοκρατία, απάντησε πώς αντίστοιχη κριτική θα υπάρξει αν κάποια πράγματα δεν γίνουν όπως πρέπει.
“Προσπαθούμε να συνεργαστούμε και με τον αντιπεριφερειάρχη κ. Κτενά, το έχουμε επισημάνει κάποια προβλήματα και προσπαθούμε να βρούμε λύσεις.
Πρέπει να καταλάβουμε πως αν δεν συνεργαστούμε όλοι δεν υπάρχει περίπτωση ο τόπος μας να πάει μπροστά. Θα πρέπει οι εκλεγμένοι και μη, όσοι ασχολούνται με τα κοινά θα πρέπει να ασχοληθούν πολύ παραπάνω και να προσφέρουν εάν θέλουμε το νησί μας να πάει μπροστά, αλλιώς θα κάνουμε κριτική στο Facebook και θα σχολιάζουμε.”
Στην περιοχή αυτή χάθηκε η ευκαιρία να υπάρξει καθετοποθημένη παραγωγή μελιού , λόγω της τουριστικής ψευτοαναπτυξιακής ευκολίας που εμφανίστηκε.
Το εισόδημα από την καθιέρωση της περιοχής ώς περιοχή παραγωγής μελιού που θα υπήρχε θα ήταν τεράστιο , μπροστά στις πενταροδεκάρες που αφήνει ο τουρισμός .Ποιός τουρισμός δηλαδή , πέρα από ένα κολύμπι και την ολη φασαρία που προκαλεί σε χλωρίδα κύρια, και πανίδα στην περιοχή η ένταση ροής των αυτοκινήτων για συγκεκριμένη εποχή.Και αποδυναωνεται έτσι το όλο οικοσύστημα που θα έδινε την ποσότητα και την ποιότητα μελιού.
Το γεωγραφικό παραγωγικό πλεονέκτημα της περιοχής πνίγηκε μέσα στην ιδρώτες των καβάλα σε σωρούς λάστιχα κοπανιστού αέρα ( αυτοκίνητα) των διασχιζόντων την περιοχή για να μπανιαριστούν.
Για 20-30 μέρες τον χρόνο περατζάδα αυτοκινήτων , απεμπολίσανε το παραγωγικό οικονομικό και κοινωνικό βάθος ευημερίας της περιοχής.
Η ποιότητα μελιού που παραγάγει η περιοχή είναι σε διαρκείς όρους πιστοποιημένα εξαίρετη και μέσα στις 3 καλύτερες ποιότητες μελιού της Ελλάδος.
Αντί την γηγενή πολυχρωμία απ τα άνθη των φυτών και δέντρων της περιοχής και την αισθητική χρωματικής διαβάθμισης του πράσινου, προτιμήθηκε η πολυχρωμία των διερχόμενων αυτοκινήτων και των μπανιερών ( μαγιών μπικίνι και τόπλες ) στις δύσκολες παραλίες.
Τουλάχιστον οι λουόμενοι και λουόμενες να κολυμπούσαν γυμνοί στο πνεύμα φου Αδάμ και της Εύας κάτι θα ήταν.