Τοποθετήσεις Περιφερειακής συμβούλου της Λαϊκής Συσπείρωσης Ευγ. Κολυβά για διόδια και διαχείριση αποριμμάτων


ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ Ε. ΚΟΛΥΒΑ ΣΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗΣ ΤΗΣ «ΕΠΤΑΝΗΣΙΑΚΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ» ΓΙΑ ΕΛΑΦΡΥΝΣΕΙΣ ΣΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΤΟΥ ΑΚΤΙΟΥ

 

Πολλοί είναι οι εργαζόμενοι, αγρότες επαγγελματίες κλπ από τη Λευκάδα, την ευρύτερη περιοχή της Βόνιτσας και από την Πρέβεζα που για την εργασία τους, καθημερινά, χρησιμοποιούν την υποθαλάσσια σήραγγα προκειμένου να μετακινηθούν.

 

Οι δρόμοι έχουν φτιαχτεί με χρήματα του ελληνικού λαού και δεν μπορεί να είναι τσιφλίκι κανενός «παραχωρησιούχου». Παλιότερα, υπήρξε καταγγελία εργαζόμενων και του Εργατικού Κέντρου Λευκάδας- Βόνιτσας, για επιβολή προστίμων σε σταθμευμένα αυτοκίνητα εργαζομένων θέλοντας, η διαχειρίστρια εταιρία να αναγκάσει, με τη συνδρομή της αστυνομίας, τους οδηγούς να διέρχονται από τα διόδια και να πληρώνουν. Κάτω από την κατακραυγή του λαού της περιοχής η επιδίωξη αυτή δεν προχώρησε. Οι δρόμοι, δεν μπορεί να είναι ιδιοκτησία και μηχανή παραγωγής κερδών μεγάλων κατασκευαστικών εταιριών.

 

Διαχρονικά, και η Λαϊκή Συσπείρωση, και οι συνδικαλιστικοί φορείς, το Εργατικό Κέντρο Λευκάδας- Βόνιτσας και τα σωματεία έχουν αναδείξει το ζήτημα της ανάγκης για δωρεάν μετακίνησης των εργαζομένων, έχει εναντιωθεί στην παραχώρηση και στην επιβολή διοδίων στην υποθαλάσσια σήραγγα του Ακτίου. Παραμένει το αίτημα διεκδίκησης για ελεύθερη πρόσβαση στους δρόμους, στις γέφυρες και σε άλλες υποδομές χωρίς διόδια σε όλη την Ελλάδα.

 

Είναι τουλάχιστον υποκριτικό να δείχνει η παράταξη του κ. Αλεξάκη όψιμο ενδιαφέρον και αυτό γιατί ενώ είναι ένα σημαντικό λαϊκό πρόβλημα, το ΠΑΣΟΚ τόσα χρόνια στην κυβέρνηση εφάρμοσε, διατήρησε και διεύρυνε το καθεστώς των δυσβάσταχτων διοδίων στους δρόμους αδειάζοντας τις τσέπες του λαού για να θησαυρίζουν οι κατασκευαστικοί όμιλοι. Αποκορύφωμα, αυτής της κατάστασης, είναι η εγγύηση χρηματοδότησης με ζεστό χρήμα σε περίπτωση που υπάρξει μειωμένη διέλευση σε σχέση με τα προϋπολογισμένα έσοδα.

 

Το ίδιο υποκριτικές είναι και οι ενέργειες του βουλευτή Λευκάδας κ. Καββαδά που αξιοποίησε το πρόβλημα για να αντιπολιτευτεί την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ενώ τώρα με δίκη του κυβέρνηση σταμάτησε, από ότι φαίνεται, να τον απασχολεί.

 

Δε θα ήμασταν αντίθετοι σε ενέργειες ελάφρυνσης του κόστους διέλευσης αλλά αν θέλουμε να έχουμε αποτέλεσμα με την εταιρία που διαχειρίζεται τη σήραγγα δεν μπορούμε να την αντιμετωπίζουμε με παρακάλια και «να δούμε τι μπορεί να γίνει» αλλά απαιτώντας να προχωρήσει σε ενέργειες που θα ελαφρύνουν το κόστος διέλευσης.

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ Ε. ΚΟΛΥΒΑ ΣΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗΣ ΤΗΣ «ΛΑΪΚΗΣΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ» ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ ΣΤΑ ΙΟΝΙΑ ΝΗΣΙΑ

 

Όσον αφορά την Λευκάδα, έχει ενταχθεί στον ψηφισθέντα νόμο ότι θα συνεχιστεί το υπάρχον καθεστώς. Δηλαδή, η προγραμματική σύμβαση μεταξύ Δήμου Λευκάδας, Δήμου Ακτίου Βόνιτσας, και Δήμου Μεγανησίου, προκειμένου να γίνει διαχείριση των απορριμμάτων με άξονα το εργοστάσιο ΜΟΠΑΚ που θα γίνει στη Λευκάδα και το υπόλειμμα θα διοχετεύεται στο ΧΥΤΥ Παλαίρου. Όμως, επειδή γνωρίζουμε ότι η διαχείριση των απορριμμάτων δεν γίνεται με βάση τις ανάγκες του λαού και τις υποδείξεις της επιστημονικής και τεχνολογικής εξέλιξης, αλλά με βάση το κριτήριο του κέρδους των επιχειρηματικών ομίλων, έχουμε την επιφύλαξη ότι:

Απ’ ότι φαίνεται η δρομολογούμενη ίδρυση του νέου ΦΟΔΣΑ θα οξύνει την διαπάλη για το μοίρασμα της πίτας της κερδοφόρας μπίζνας της διαχείρισης των απορριμμάτων. Ενέχει το πολύ σοβαρό ενδεχόμενο να αλλάξει υπάρχουσες συμφωνίες όπως αυτή της Λευκάδας εάν αυτό βολεύει τα κέρδη των μεγαλοεπιχειρηματιών.

Αυτό δεν σημαίνει ότι υπερασπιζόμαστε ωστόσο τη μορφή που έχει ήδη επιλεγεί ως διαχείριση των απορριμμάτων για την περίπτωση της Λευκάδας, δεδομένου ότι και αυτή θα είναι προς όφελος της κερδοφορίας του ιδιώτη που θα κατασκευάσει και θα διαχειρίζεται το εργοστάσιο στη Λευκάδα όπως επίσης και την ιδιώτη που διαχειρίζεται το ΧΥΤΥ Παλαίρου και έτσι οι Λευκαδίτες, οι Μεγανησιώτες, και οι Αιτωλοακαρνάνες θα επιβαρύνονται με μεγάλα ανταποδοτικά τέλη καθαριότητας. Για παράδειγμα, το γεγονός ότι τον ΧΥΤΑ Παλαίρου, αυτή την στιγμή τον διαχειρίζεται ιδιώτης, είναι και ο κύριος λόγος που η προσωρινή σύμβαση αποσυμφόρησης της Λευκάδας είναι πίσω από τις ανάγκες. Όπως αναφέρουμε στην εισήγηση η προσωρινή σύμβαση αφορά μόνο 12.000 τόνους ενώ η ετήσια παραγωγή απορριμμάτων είναι 16-18 χιλιάδες τόνοι και ήδη είναι συσσωρευμένοι άλλους 10.000. Και μάλιστα, αυτή η συμφωνία έγινε μετά από πολλά παζάρια με κριτήριο τη λεγόμενη οικονομική βιωσιμότητα, δηλαδή την κερδοφορία του ιδιωτικοποιημένου ΧΥΤΑ Παλαίρου.

Το κύριο για μας, παραμένει ο χαρακτήρας που πρέπει να έχει η οποιαδήποτε μορφή διαχείρισης των απορριμμάτων και να είναι υπέρ των λαϊκών αναγκών και όχι για την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων. Θεωρούμε ότι αυτός ο χαρακτήρας, δηλαδή η διαχείριση με βάση τα κέρδη των επιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται και θα δραστηριοποιηθούν στην διαχείριση των απορριμμάτων, είναι που θα καθορίσει και την πορεία των όποιων αποφάσεων, και του νέου διαβαθμικού ΦΟΔΣΑ στο μέλλον, όπως ακριβώς γίνεται και σήμερα.

About Ομάδα Σύνταξης 26923 Articles
To LefkadaToday.gr είναι μια σύγχρονη ενημερωτική ιστοσελίδα για όσα συμβαίνουν στην Λευκάδα και την ευρύτερη περιοχή.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.