Στηρίζουμε τους αγώνες των μαθητών στη Λευκάδα και σε όλη την Ελλάδα!
Τις τελευταίες μέρες, μαθητές σε εκατοντάδες σχολεία από όλη την Ελλάδα διεκδικούν αγωνιστικά ουσιαστικά μέτρα προστασίας της υγείας τους και των δικαιωμάτων τους στο σχολείο που πραγματικά έχουν ανάγκη.
Στη Λευκάδα σε κινητοποιήσεις με τη μορφή της κατάληψης βρέθηκαν 4 σχολεία.
Παρά τις διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης ότι η εκπαιδευτική διαδικασία θα άρχιζε φέτος με όλα τα προβλεπόμενα μέτρα προστασία της υγείας μαθητών και εκπαιδευτικών και χωρίς ελλείψεις, η πραγματικότητα είναι τελείως διαφορετική. Ελλείψεις σε καθηγητές και βιβλία, μάθημα σε αίθουσες “κλουβιά”που σε καμία περίπτωση δεν εξασφαλίζεται η αποφυγή του συνωστισμού, με τμήματα με 25 και 30 μαθητές. Στη συντριπτική πλειοψηφία των σχολείων υπάρχουν ελλείψεις στο προσωπικό καθαριότητας. Και όλα αυτά, φέτος, πρώτη χρονιά εφαρμογής της Τράπεζας Θεμάτων για την Α’ Λυκείου, μέτρο που κάνει το σχολείο ακόμη χειρότερο για τους μαθητές.Αυξάνει τους ταξικούς φραγμούς για την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για τα παιδιά της λαϊκής οικογένειας.
Απέναντι σε αυτήν την κατάσταση, οι μαθητές διεκδικούν προσλήψεις καθηγητών, 15 μαθητές ανά τάξη, εξασφάλιση αιθουσών, προσλήψεις σε προσωπικό καθαριότητας, την απόσυρση της Τράπεζας Θεμάτων.
Η απάντηση της κυβέρνησης έρχεται από τη μια με συκοφάντηση του αγώνα των μαθητών όλης της χώρας, μαζί με τη συμβολή των ΜΜΕ, ταυτίζοντας τις κινητοποιήσεις των μαθητών για τα δίκαια αιτήματά τους με τους διαφόρους «αρνητές της μάσκας». Από την άλλη, χρησιμοποιεί την καταστολή, προσπαθώντας να τους τρομοκρατήσει. Χαρακτηριστικά παραδείγματα οι παρεμβάσεις εισαγγελέων, δημάρχων και Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε όλη τη χώρα.
Ειδικό ρόλο έχουν αναλάβει, απ’ ότι φαίνεται διάφοροι τραμπούκοι φασιστές στην προσπάθεια της κυβέρνησης να «σπάσουν» οι καταλήψεις και οι κινητοποιήσεις. Καταγγέλουμε την τραμπούκικη απόπειρα από συγκεκριμένο άτομο να σταματήσει η κατάληψη στο κτίριο του Γυμνασίου-Λυκείου Καρυάς. Ο συγκεκριμένος τραμπούκος- «αγανακτισμένος γονιός» με τη χρήση τσεκουριού, απειλώντας τους μαθητές που βρίσκονταν στο χώρο περιφρουρώντας την κατάληψή τους, έσπασε την αλυσίδα στην είσοδο.
Καλούμε το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας και της κοινωνίας της Λευκάδας να καταδικάσει τη συγκεκριμένη τραμπούκικη ενέργεια.
Όσο και να επιδιώκει η κυβέρνηση και διάφοροι να επιβάλλει σιγή νεκροταφείου στα σχολεία που αγωνίζονται για τα αυτονόητα, η προσπάθειά της δεν θα περάσει.Αυτό που λείπει από τα σχολεία σήμερα δεν είναι οι δυνάμεις καταστολής και η αστυνομοκρατία, αλλά η επαρκής χρηματοδότηση για να λυθούν προβλήματα, όπως οι ελλείψεις καθηγητών, προσωπικού καθαριότητας, αιθουσών για να μην στοιβάζονται σε 25άρια τμήματα.
Αυτό που χρειάζονται οι μαθητές δεν είναι οι εισαγγελείς και ο αυταρχισμός, αλλά η προστασία της υγείας τους, η ολόπλευρη μόρφωση και ο ελεύθερος χρόνος που εξαφανίζονται ανάμεσα στο σχολείο-εξεταστικό κέντρο και τα πανάκριβα φροντιστήρια!
Νομιμοποίησηστον αγώνα των μαθητών δίνουν τα δίκαια αιτήματά τους για «μόρφωση και υγεία για κάθε μαθητή».
Να ικανοποιηθούν τώρα τα δίκαια αιτήματα των μαθητών!
23 Σεπτέμβρη 2020
Στην διάρκεια των κινητοποιήσεων, πέρα απ την εναλασσόμενη ομάδα περιφρούρησης- αν αυτή είναι υπαρκτή- οι μαθητές και μαθήτριες θα διαβάζουν μόνοι τους όσο μπορούν και καταλαβαίνουν το Κεφάλαιο του Μάρξ, την τύχη και αναγκαιότητα του Ζακ Μονό αυτοί που πάνε για επαγγέλματα υγιεινής, τα πονήματα της Μαθηματικής έστω Αμερικανικής εταιρείας για τις μεγλάκες στιγμές των μαθηματικών, τα συγγράμματα της Μαριγούλας Φίλιππα για τους παραδοσιακούς οικισμούς της Λευκάδος, τις θέσεις του Λένιν, θα μελετούν την Ελληνική ζωγραφική, ή την Γλυπτική. θα μελετούν την φαντασιακή θέσμιση της κοινωνίας του Κ. Κστοριάδη, τις οικονομικές απόψεις του Γκαλμπραίηθ, την μετάφραση του Μήρου απ τον Πανταζή Κοντομίχη, την ιστορία των παγκοσμίων πολέμων του 2ου αιώνα, Τα ποιήματα του Καβάφη, του Σεφέρημ του Τόμας Έλιοτ, του Ντύλαν Τόμας και άλλων ποιητών, τα μυθιστορήματα του Μ Καραγάτση ή του Τόμας Μάν, του Αλέξανδρου Παπαδιααμάντη, ή του Κώστα Παρορίτη, Την κοινωνιολογία του Μαξ Βέμπερ, ΤΟ Εμπόριο στην Θεσσαλονίκη τον 18ο αιώνα του Νίκου Σβορώνου, Γαλλική και Ρώσσικη επανάσταση , και άλλα θέματα μέσα στο πλαίσιο του χρόνου των ώς δυνάμει εκπαιδευτικώς χρόνος ???
Δεν πρέπει κάτι να μελετούν απ αυτά