ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Λευκάδα, 19 Αυγούστου 2020
Θανάσης Καββαδάς: «Οριστικός ανάδοχος στον οδικό άξονα Άκτιο-Αμβρακία– Η Κυβέρνηση τήρησε στο ακέραιο την υπόσχεση να επανεκκινήσει το έργο»
Οριστική ανάδοχος στο έργο της Αμβρακίας Οδού αναδείχθηκε η εταιρεία Μυτιληναίος. Έπειτα από την πρόσφατη πρόσκληση που απηύθηνε το Υπουργείο Υποδομών στους παλαιούς αναδόχους του έργου, σύμφωνα με την προκήρυξη του 2018, προκειμένου να ανανεώσουν τις προσφορές τους, η εν λόγω εταιρεία ήταν η μόνη που εκδήλωσε ενδιαφέρον και, καθώς δεν υπήρξε καμία ένσταση ή προσφυγή, θα αναλάβει την κατασκευή του υπολοιπόμενου δρόμου συνολικού μήκους περίπου 32 χλμ.
Σχετικά με το θέμα ο Βουλευτής Ν. Λευκάδας, Θανάσης Καββαδάς, δήλωσε:
«Η Κυβέρνηση έδωσε από την αρχή της θητείας της την υπόσχεση ότι το έργο της Αμβρακίας οδού θα επανεκκινήσει – και την τήρησε στο ακέραιο.
Έπειτα από τα αδιέξοδα στα οποία είχε οδηγήσει το έργο η προηγούμενη Κυβέρνηση, που δεν προχώρησε με τις συμπληρωματικές συμβάσεις, τακτική που είχε ως αποτέλεσμα σωρεία προσφυγών, η Κυβέρνηση Μητσοτάκη και το Υπουργείο Υποδομών, υπό την καθοδήγηση του κ.Κώστα Καραμανλή, ξεπέρασαν τις δυσκολίες και βρήκαν σύννομη και, κυρίως, αποτελεσματική λύση.
Πλέον ο δρόμος είναι ανοιχτός και δεν υπάρχει τίποτα να μπορεί να καθυστερήσει το έργο. Άμεσα θα κληθεί ο ανάδοχος να καταθέσει τα απαραίτητα δικαιολογητικά, τα οποία θα ελεγχθούν από την Επιτροπή Διαγωνισμού, θα εκδοθεί το πρακτικό, το οποίο θα υπογραφεί από τον Υπουργό ώστε να κατοχυρωθεί το αποτέλεσμα για τον κύριο ανάδοχο. Στη συνέχεια η σύμβαση θα περάσει από το Ελεγκτικό Συνέδριο και τη Βουλή, καθώς το έργο είναι μεγάλο, και πριν το τέλος του χρόνου αναμένεται να υπογραφεί.
Η Λευκάδα, αλλά και όλες οι περιοχές της Αιτωλοακαρνανίας, περίμεναν με αγωνία μια Κυβέρνηση που θα είχε την πολιτική βούληση και την αποτελεσματικότητα να λύσει αυτόν τον Γόρδιο Δεσμό.
Σε 15 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης θα είναι έτοιμη η παράκαμψη της Αμφιλοχίας, και μέσα σε 30 μήνες θα έχει ολοκληρωθεί το υπόλοιπο έργο, ώστε οι πολίτες της Λευκάδας και της Αιτωλοακαρνανίας, αλλά και δεκάδες χιλιάδες επισκέπτες κάθε χρόνο, θα μπορέσουν επιτέλους να διασχίζουν με ταχύτητα και ασφάλεια έναν υπερσύγχρονο δρόμο, αντάξιο ευρωπαϊκού κράτους.»
Η Λευκάδα στον χρόνο μπροστά πρέπει να περιβληθεί με την υπαρκτότητα ώς Νήσος, και όχι επέκταση της ξηράς.
Τα ιστορικά πολιτισμικά στοιχεία την θέλουν νησίβτου Ιονίου, και το χρονικό διάστημα των 100 χρόνων που άρχισε με το πέραμα αρχικά να λειτουργεί ώς επέκταση ξηράς, είναι μικρή χρονική περίοδος για να αλλοιώσει το νησιώτικο του Ιονίου δεδομένο.
Βέβαια αυτό δεν αντιφάσκει στην ανάγκη αποπεράτωσης της παράκαμψης της Ιονίου οδού ώς την Λευκάδα, αλλά ταυτόχρονα αυτή η αποπεράτωση της παράκαμψης δεν θα πρέπει να οριστικοποιεί την Λευκάδα ώς επέκταση ξηράς.
Το αίτημα και για την δια ναυτιλίας σύνδεση της Νήσου , δίκην παλαιότερη εποχή με πλοία τύπου Λουτσίντα και Γλάρος , ή με σύγχρονα εοιβατηγά και οχηματαγωγά πλοία ελιναι απολύτως απαραίτητη.
Ακόμη ένας συνδετικός διακτινισμός της Λευκάδος με θαλάσσιες συγκοινωιες με τα περιξ περιοχές Πρέβεζα , Μύτικα, Αστακό είναι σπαραίτητος.
Προοδευτικά στον μακρύτερο απώτερο ιστορικό χρόνο θα πρέπει να μην αναβιβάζεται η οδική συνδεσιμότητα της Λευκάδος, αλλά η νησιώτικη υπαρξή της και λειτουργική της.
Με την προοδευτική αλλοίωση που αρχίζει και δέχεται η έννοια του Έθνους-κράτους και τον ολοένα αυτοαποδομητικό κρατικό λειτουργισμό ( τα κράτη πλέον δεν θα ενδιαφέρονται για την δημιουργία της ενεργού κοινωνικής ζητήσως ώς κρατική χωρικότητα) , η ανάγκη για την αναβίβαση ολοένα και των προσδιοριστικών τοπικών χαρακτηριστικών ώς στοιχείο της κοινωνικής και οικονομικής ζήτησης και προσδιορισμού κάθε τόπου θα έρχονται στην επιφάνεια ώς αναγκαιότητα.
Και εδώ ο χαρακτήρας της Λευκάδος ώς νήσος θα προηγείται της άποψης και του χαρακτήρα της Λευκάδος ώς επέκταση της ξηράς.
Η παράκαμψη της Ιονίου οδού πρός την Λευκάδα , φαντάζει και είναι αναγκαία, αλλά δεν είναι ικανή για την πρόοδο της Νήσου. Διότι δεν είναι συμβατή με τον προοπτικό χαρακτήρα στον χρόνο της Νήσου.
Η έννοια του κράτους ώς οντότητα δεν προσδιορίζεται πλέον ώς αναλλοίωτη στο διηνεκές. Η συνδεσιοτητα της Λευκάδος -και άλλων Ελλαδικών τόπων- μεωτο κράτος Ελλσδα ολοένα και θα προσδιορίζεται με μη κρατικά χαρακτηριστικά και λειτουργισμούς.
Και αυτό φαίνεται καθαρά στις μέρες μας, όπου η τοπική παραγωγική -έστω του τουρισμού- λειτουργία εξυπηρετεί το ίδιο το κρστος περισσότερο σπ όσο το κράτος εξυπηρετεί την παραγωγική αυτή τοπική λειτουργία.