Σπύρος Σπύρου στον Prisma 91,6: “Χρειάζεται μια γενναία συνολική αντιμετώπιση για το τουριστικό Αγκυροβόλιο.”


Ο επικεφαλής της παράταξης “Ιόνιος Συμμαχία”  και πρώην περιφερειάρχης Σπύρος Σπύρου  μίλησε στο απογευματινό μαγκαζίνο του Prisma 91,6.

 Όπως είπε,   “ζούμε μία πολύ δύσκολη περίοδο που κανείς δεν μπορεί να προβλέψει  απόλυτα τι θα συμβεί,  γιατί από τη μία είναι η ανθρώπινη ανάγκη να ξεκουραστούν και άνθρωποι  και να κάνουν διακοπές,  από την άλλη όμως κρούεται  ο κώδωνας του κινδύνου  συνεχώς  που απαιτείται να υπάρχει γενική προφύλαξη  και πρόνοια από όλους.

Η ανάγκη για την οικονομική αντιμετώπιση του όλου προβλήματος  είναι ορατή  και μεγάλη  και δεν είναι καθόλου αμελητέα  χωρίς να εγκαταλείπουμε το προέχον αγαθό που είναι η υγεία,  ωστόσο η σεζόν θα είναι πολύ μειωμένη  πολλές επιχειρήσεις δεν θα ανοίξουν γιατί θα βγουν ζημιωμένες,  καθώς τα μέτρα που θα λάβουν είναι πάρα πολύ αυστηρά και υπάρχει ένας προβληματισμός αν τα ξενοδοχεία και τουριστικές μονάδες   είναι μικρά νοσοκομεία ή όχι και χρειάζονται ιδιαίτερη προσοχή.”

Ο κύριος Σπύρου  μιλώντας για την ανάγκη μεγάλων έργων και στη Λευκάδα,  είπε πως η διοίκηση έχει μία συνέχεια και είναι λογικό να υλοποιούνται έργα της προηγούμενης περιφερειακής αρχής,  αυτό όμως που δεν διαφαίνεται και είναι ορατό  είναι ότι δεν εκτελείται κανένα μεγάλο έργο στην περιφέρεια, άρα  η κληρονομιά του κύριου Γαλιατσάτου είναι πάμφτωχη,  δεν είναι σαν την δική μας περίοδο,  που παρόλο θεώρησε ότι του υποθηκεύσαμε το πρόγραμμα  με 55 εκατομμύρια όπως έλεγε τότε,  που κι αυτό ήταν μία αλήθεια,  αλλά δεν ήταν υποθήκευση  ήταν κληρονομιά,  γιατί  το ΕΣΠΑ μέχρι αυτή τη στιγμή έχει κληρονομήσει  περίπου 70 εκατομμύρια ευρώ,  πρέπει να μάθουμε τα υπόλοιπα πώς θα εκτελεστούν και με ποια έργα.”

 Για το θέμα του τουριστικού  Αγκυροβολίου  το οποίο έχει κολλήσει,  ανέφερε πως αυτό το έργο θα ήταν χρήσιμο για την  περιοχή ωστόσο δεν ισχύει ο ισχυρισμός της Δημοτικής Αρχής πως είναι έτοιμο σε ποσοστό πάνω 90%,  ωστόσο και μία προπέλα να λείπει από ένα σκάφος δεν μπορεί να λειτουργήσει.

Υπάρχουν προβλήματα λειτουργίας του χώρου  από τους νότιους ανέμους,  δεν προβλέφθηκε  και δεν αντιμετωπίστηκε  με τέτοιο τρόπο ώστε κάποιος επιχειρηματίας να το αναλάβει στο μέλλον  ή ο δήμος,  να έχει έσοδα και να μπαίνουν σκάφη.

Από όσο γνωρίζω  τα σκάφη δεν προστατεύονται λόγω της ανεπάρκειας της εισόδου, συν την ράμπα  και το νερό που έμπαινε  μέχρι το γυμνάσιο  το οποίο καθυστερεί να ολοκληρωθεί  και πρέπει να προχωρήσει.

Χρειάζεται μία γενναία ολοκληρωμένη αντιμετώπιση,  δηλαδή όπως λέμε ότι ο στρατηγός σχεδιάζει και προχωράει.  Η δική μας θέση εκ των πραγμάτων και όπως εξελίχθηκε,   δεν είμαστε η Περιφερειακή αρχή  αλλά όπου χρειάζεται να συμβάλουμε για να προχωρήσει το έργο το κάνουμε  και κάνουμε και την κριτική μας όταν δεν βλέπουμε να τρέχει.

Σχετικά με τον διαβαθμιδικό ΦΟΣΔΑ  και την μη συμμετοχή της Λευκάδας στο διοικητικό συμβούλιο,  με τον δήμαρχο Λευκάδας Χαράλαμπο Καλό  να μην υπογράφει την ιδρυτική διακήρυξη,   είπε ότι τόσο ο κύριος Καλός έχει δίκιο, αλλά και  η κυρία Κράτσα από την άλλη,  ωστόσο όπως εξελίχθηκε φάνηκε ότι δεν υπήρχε πρόνοια καθώς ψηφοφορία  ήταν βάσει πληθυσμιακών κριτηρίων.

“Έτσι βγήκε άλλος ένας δήμαρχος από την Κέρκυρα  και δεν ήταν το ποσοστό τέτοιο το οποίο έπρεπε να είχε προβλεφτεί.  Πιστεύω όμως ότι μέσω εσωτερικής διαδικασίας  θα διορθωθεί καθώς η πρόνοια του υπουργείου είναι να εκπροσωπείται,  βέβαια δεν θεωρώ ότι θα  αδικούνταν η Λευκάδα  καθώς έχουν δρομολογηθεί κάποια πράγματα τα οποία ο νέος ΦΟΣΔΑ και κυβέρνηση  να προχωρήσουν  με βάση την συνεργιστική λύση  με το δήμο Ακτίου-Βόνιτσας.

Ήταν πραγματικά μία αστοχία που πρέπει να λυθεί,  το σωστό είναι να συμμετάσχει και η Λευκάδα  και δεν γνωρίζω πώς θα τακτοποιηθεί εσωτερικά,  είναι ένα θέμα το οποίο χρειάζεται να το ξεπεράσουμε  σε συνεννόηση με το υπουργείο.

Απαντώντας στις απόψεις που ακούγονται στην Λευκάδα  και από τον κύριο Δρακονταειδή  ότι αυτός ο ΦΟΣΔΑ  είναι ένας βήμα  πριν την ολοκληρωτική ιδιωτικοποίηση των απορριμμάτων,  απάντησε ότι η λέξη ιδιωτικοποίηση  είναι μία καραμέλα που χρησιμοποιείται,  γιατί ήδη με την ανακύκλωση και τις μεταφορές ο ιδιωτικός τομέας ήταν μέσα.

“Η πραγματικότητα είναι  ότι μας έλειψε η παιδεία στο θέμα των απορριμμάτων,  από την άλλη η κάθε δημοτική αρχή προσπαθούσε να καλύψει επικοινωνιακά την όλη κατάσταση χωρίς σχεδιασμό,  άλλαζε συνεχώς και ο κεντρικός σχεδιασμός διαχείρισης  των απορριμμάτων,  η προηγούμενη κυβέρνηση όπως και στην Κέρκυρα με εμμονές  ενώ αποφάσισε το δημοτικό συμβούλιο  να μεταφερθούν δεν το έπραττε  και πλέον πάμε σε κεντρικότερες λύσεις.

Μην ξεχνάμε ότι οι δήμοι πάντα θα διαχειρίζονται και θα κοστολογούν τα στερεά απόβλητα  μέσα από την κοινωνία,  όπως και την διαλογή μπορεί να την παίρνουν οι ιδιώτες  όμως θα είναι κάτω από αυστηρές  προδιαγραφές ώστε το υπόλειμμα είναι πολύ λίγο, καθώς είναι κόστος.

Όλα αυτά τα χρόνια που περάσαν έδειξαν  ότι για αυτό το θέμα  στα νησιά μας λόγω τουρισμού δεν   το λύσαμε,  καθώς υπήρξε και ένας ανταγωνισμός μεταξύ των νησιών  τον οποίον ζήσαμε στα μεγαλύτερα νησιά.

Η ουσία είναι πως   είναι ένα βήμα το οποίο θα δοκιμαστεί στην πράξη.”

Αναφορικά με τα υδατοδρόμια  και την προσφυγή του πρώην περιφερειάρχη κ. Γαλιατσάτου,  είπε ότι το θέμα αυτό δεν το ψήφισε ούτε ο ίδιος ούτε οι συνεργάτες του όταν ήρθε στο περιφερειακό συμβούλιο,  καθώς δεν ήρθε χωρίς κάποια προετοιμασία ώστε να πειστούμε  ότι προβλέπεται να γίνει αυτή η εξέλιξη.

 Το αρνητικό του κυρίου Γαλιατσάτου  είναι ότι στην πενταετία του  δεν το ολοκλήρωσε  καθώς και η νομοθεσία άλλαξε και εκεί που ανέθεσε ένα κομμάτι  στο σχεδιασμό του φακέλου,  στην υλοποίηση και εγκατάσταση που μεσολαβούν  και τα δημοτικά  λιμενικά ταμεία  δεν είχε ανάλογες αποφάσεις.

Επομένως στο κοστολόγιο  των 750 χιλιάδων ευρώ  δεν ήταν εγγεγραμμένα,  ούτε οι υπηρεσίες είχαν τίποτα να μας παρουσιάσουν,  καθώς δεν υπήρξαν οι απαραίτητες πράξεις  και μπορούμε να πούμε  ότι τα πέντε χρόνια που πέρασαν χάθηκαν.

Ξέρω ότι έδωσε  με αναθέσεις είμαι κάποιες προγραμματικές διαδικασίες  κάποια πράγματα ωστόσο δεν προχώρησαν.  Το μόνο που έγινε ήταν το υδατοδρόμιο στην Κέρκυρα  από τον Οργανισμό Λιμένος  που έχει και άλλη υποδομή ελέγχου  και προχωράνε και στα τρία μικρά νησιά,  τα άλλα δεν προχώρησαν,  επομένως δεν πρέπει να διαμαρτύρεται.

Το ότι ήρθε μία εταιρεία την οποία είχε χρησιμοποιήσει  για άλλη μία φορά στους Παξούς   και ο νόμος αμφισβητήθηκε,  γιατί στην επιτροπή ήταν και ο περιφερειακός σύμβουλος κ. Δουβίτσας  ότι δεν μπορεί να κάνει  αναθέσεις η  εταιρεία και έπαιρνε   ένα μεγάλο ποσό ως προκαταβολή.

 Έγινε η προσφυγή δεν έχει βγει ακόμα το αποτέλεσμα,  αυτό όμως δεν σημαίνει  ότι δεν θα έρθει προσεχώς η σύμβαση,  πιθανότατα τροποποιημένη,  καθώς το να συζητάμε 5 χρόνια  και να μην έχουν  γίνεται υδατοδρόμια  δεν είναι σωστό.

Εμείς θέλουμε να το δούμε το θέμα ξανά με άλλες ενημερώσεις και εγγυήσεις  και με την ευθύνη του υπουργείου να γίνουν επιτέλους αυτά τα υδατοδρόμια.

Σχετικά με την ανάρτηση του κύριου Γαλιατσάτου  για την επίσκεψη του υπουργού κυρίου Χρυσοχοΐδη στην Κέρκυρα,  είπε ότι ο ίδιος πάντα διέπεται  από μία λογική διαδικασία και το μέτρο.

 Δεν μπορεί όταν έρχεται ένας υπουργός στο νησί να Αναρωτιέται για ποιο λόγο ήρθε ο κύριος Γαλιατσάτος.

“Ουσιαστικά είναι ένας λόγος για να τον βγάλει από την πολιτική αφάνεια  για να κάνει πολιτικά πυροτεχνήματα.

 Όταν ο κύριος Χρυσοχοΐδης απευθύνεται σε αιρετούς και ένστολους δεν βγαίνεις να πεις “καλά αυτός  τους τάισε σανό  γιατί αυτοί τον έφαγαν”  και επειδή κάνουμε συνειρμούς με τα συμπαθή τετράποδα του απάντησα ότι είναι αυτός  που είχε μείνει από την δική του πενταετία.

Επίσης αυτό που του έχω πει  είναι ότι μπερδεύει το μπόι του με τη σκιά του,  χρειάζεται όχι αμετροέπεια,  αλλά επειδή τον έζησα σε όλη την διαδρομή του,  έδειξε υπεροψία,  αυταρχισμό,  ήρθαν σε ρήξη υπηρεσίες της περιφέρειας,  δεν έκανες συνεννοήσεις  και όταν υπηρετούμε την κοινωνία δεν πρέπει να κάνουμε αντιπολίτευση με το ενδεχόμενο να έρθουμε και πάλι  στην εξουσία,  αυτά θα το αποφασίσει η κοινωνία όταν θα έρθει η ώρα.

About Ομάδα Σύνταξης 28428 Articles
To LefkadaToday.gr είναι μια σύγχρονη ενημερωτική ιστοσελίδα για όσα συμβαίνουν στην Λευκάδα και την ευρύτερη περιοχή.

1 Comment

  1. Αναφέρεται στις αρθρογραφίες κου Γαλιατσάτου ότι το έργο του προβλήτα της Βασιλικής Λευκάδος ακυρώθηκε σε κάποιο στάδιο μελέτης διαγωνισμού ανάθεσης, γενικά σε κάποιο στάδιο απ την τωρινή αρχή.
    Αοπό όποια αρχή και αν δεν προχώρησε
    γιατί δεν προχώρησε ?? Κουμπαριές και κουκλοθέατρα θα παίζουν οι θεσμικές αρχές με τις εξαγγελίες και τις εφαρμογές των εξαγγελιών ??
    Και εφ όσον το έργο υπήρχε πρίν τον σεισμό του 2015 και ήταν αναγκια θαλάσσια συγκοινωνία , γιατί δεν αποκαταστάθηκε αμέσως ή να εμπλουτιστεί άμεσα ώς κατασκευή εν όψει των αναγκαιοτήτων, αυτών που θεωρήθηκαν ώς απσραίτητες μετά τον σεισμό??
    Όταν κόβεται εκ βλάβης το ρεύμα της ΔΕΗ ή κόβεται εκ βλάβης το νερό της ΕΥΔΑΠ αυτό δεν αποκαθίσταται εντός τριών ωρών??
    Απλά και μάλλον άλλα κόλπα εξυπηρετεί η όλη πενταετής -από το 2015 άρνηση του έργου.Και αυτό είναι απλός συλλογισμός θετικός εξεγόμενος από την καθυστέρηση αποκατάστασης της αναγκαίας αυτής υποδομής. Δηλαδή η μονιμότητα της καθυστέρησης μιας αναγκαίας υποδομής για την κοινωνική λειτουργία δεν υπονοεί σκοπιμότητα??
    Και αν στον μέλλοντα χρόνο έστω και άμεσα ξεκινήσει η κατασκευή του έργου δεν απαιτείται ένας μέσος θεσμισμένος χρόνος 18-24 μηνών για να ολικληρωθεί.
    Δηλαδή στην άριστη άριστη περίπτωση το έργο θα είναι έτοιμο σε 6,5- 7 χρόνια από την λόγω σεισμού καταστροφή του. Στην άριστη περίπτωση.
    Αλλά το άριστο δεν θα εφαρμοστεί , γιατί αν ίσχυε έπρεπε ήδη να αρχίσει να εκτελείται από σήμερα το πρωί 25 Ιουνίου του 2020.
    “”Τα ζώα”” ( όπως εκλαμβάνονται από τις αυτοδιοικητικές θεσμικές “”αποδεδειγμένα δημοκρατικές που ενδιαφέρονται για την κοινωνική ευρυθμία και πρόοδο””) οι πολίτες και κάτοικοι της περιοχής και της Λευκάδος μπορούν να περιμένουν πότε ( ποτέ) σε όρους ενεργού καθημερινού διαβιωτικού χρίνου θα αποφασίσουν οι δημοκρατικές θεσμικότητες να φκιάξουν το έργο δηλαδή να αποκαταστήσουν την υποδομή.
    Και αν ώς τώρα έχουν περάσει 5 χρονια τι και αν περάσουν άλλα 5 χρόνια ή 10 πλέον χρόνια , για να γίνει το έργο ώς αποκατάσταση υποδομής. Μέχρι τότε οι κάτοικοι της περιοχής και όσοι εξυοηρετούνταν απ την υποδομή αυτή (Λευκάδα-Κεφαλονιά και τουρισμθς από παντού, μπορεί το ξεχάσουν , ήδη το ξέχασαν ώς συγκοινωνιακή χρήση. Και έτσι εξυπηρετιται και ένας λογικά εξαγόμενος στόχος, εφ όσον το έργο θα ξεχαστεί δεν θα υπάρχει , σρα δεν χρειάζεται μπροστά στην δαπάνη πόρων, σε χρεωκοπημένη μάλιστα συγκυρία, που απαιτούνται για να γίνει το έργο.
    Οι κάτοικοι της περιοχής , και της Λευκάδος και της Βορείου Κεφαλονιάς -και Ιθάκης αν εξυπηρετούσε η συγκοινωνία αυτή, μπορούν πλέον να ζήσουν και χωρίς προβλήτα ώς υποδομή.Την ξέχασαν κιόλας μετά από 5 χρόνια, γιατί ότι δεν υπάρχει για 5 χρόνια ξεχνιέται και οι άνθρωποι προσαρμόζονται αναγκαστικά διαφορετικά για να ζήσουν
    Και περιφερειακές αυτοδιοικήσεις κλπ θεσμικότητες τραβάνε εξουσιαστική δόξα λαμπρά, ανευθυνο’υ’πεύθυνοι.

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.