Μετά από παρέμβαση των νησιωτικών επιμελητηρίων, εκτός από την Λευκάδα και την Εύβοια που έμειναν έξω από το μεταφορικό ισοδύναμο, ζητήθηκε να ενταχθούν ο Κάλαμος και Kαστός, μαζί με την Σκύρο.
Σύμφωνα με τον Σωτήρη Σκιαδαρέση, το μέτρο ισχύει από 1-1-2019, ωστόσο υπάρχει ένα πρόβλημα, ότι δεν προβλέφθηκε στο νομοθετικό πλαίσιο, το γεγονός ότι όταν είναι κάτω από 30 μίλια απόσταση, θα έπρεπε τα καράβια να έχουν ένα συγκεκριμένο μηχανισμό που θα χτυπάει την κάρτα του ο ιδιώτης, ο μηχανισμός δεν έχει μπει και οι πολίτες δεν μπορούν αυτή τη στιγμή να πάρουν το μερίδιο της έκπτωσης από το εισιτήρια.
Στις επιχειρήσεις δουλεύει κανονικά και από την πρώτη μέρα του νέου έτους, μπορούν να παίρνουν επιδότηση για τα αυτοκίνητα που πηγαινοέρχονται στο Μεγανήσι, αλλά και για τα εμπορεύματα που μεταφέρουν.
Μάλιστα σε λίγες μέρες θα υπάρξει συνάντηση ενημέρωσης στο Μεγανήσι, για να ξεκινήσει κανονικά η λειτουργία του. Μάλιστα όσοι έχουν απορίες μπορούν να καλούν το Επιμελητήριο και να τις θέσουν.
Σχολιάζοντας την αύξηση του κατώτατου μισθού, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου σχολίασε ότι όπως ακούγεται φαίνεται ως ένα σημαντικό μέτρο.
Από τη μία είναι κατανοητό ότι μία κυβέρνηση εν μέσω προεκλογικής περιόδου, θα δώσει παροχές και θα προσπαθήσει να δείξει ένα πιο φιλολαϊκό πρόσωπο.
Αυτό όμως δεν μπορεί να γίνεται σε βάρος χιλιάδων επιχειρήσεων και επαγγελματιών που αυτή την εποχή δίνουν αγώνα επιβίωσης.
Ναι μεν συζητάμε ότι στα λόγια πέρασε η κρίση, στην πραγματικότητα ωστόσο δεν έχει περάσει και εκτός από την Λευκάδα, Μύκονο, Σαντορίνη και Κέρκυρα, υπάρχουν εκατοντάδες άλλες πόλεις με υψηλή ανεργία, όπως Ήπειρος, Μακεδονία, Στερεά και άλλες περιοχές.
Η οικονομική κατάσταση της χώρας αυτή τη στιγμή απαιτεί κάποια δραστικά μέτρα που να στοχεύει στην στήριξη και ενίσχυση των επιχειρήσεων και όχι αυτό που γίνεται.
Μόνο με αυτό τον τρόπο θα ξεφύγουμε από την κρίση, μόνο αν βοηθηθούν οι επιχειρήσεις, να προσλάβουν προσωπικό αφού ανεβάζουν τη δουλειά τους και στη συνέχεια σιγά-σιγά να μπορέσουμε να αυξήσουμε το μισθό.
Εμείς σαν Επιμελητήριο λέμε ναι στην αύξηση του κατώτατου μισθού, αλλά με ταυτόχρονη ελάφρυνση των υπέρογκων βαρών που σηκώνουν στην πλάτη τους οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες και αυτό πρέπει να το καταλάβουν.
Σύμφωνα μάλιστα με τους υπολογισμούς μας, αυτό που θα συμβεί με την αύξηση του κατώτατου μισθού, θα έχει ένα κόστος επιπλέον 2% , που σημαίνει ότι το κόστος εργασίας από το 25% θα πάει στο 27%.