Με αφορμή τη δημόσια συζήτηση για τα προβλήματα της καθημερινότητας που αντιμετωπίζει η Λευκάδα ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες μίλησε στο απογευματινό μαγκαζίνο του Prisma 91,6 ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Σωτήρης Σκιαδαρέσης.
Κάθε χρόνο επαναλαμβανόμαστε ανέφερε, το πρόβλημα είναι ότι ανακαλύπτουμε τα προβλήματα πάντα τέτοια εποχή, δεν καθόμαστε το χειμώνα με ηρεμία να συζητήσουμε, να βάλουμε κάτι το προβλήματα, να δρομολογήσουμε λύσεις.
“Αυτά που πρέπει να κάνουμε από το Σεπτέμβρη, τα σκεπάζουμε, τα βάζουμε κάτω από το χαλί και στη συνέχεια πάλι τα ίδια.”
Σύμφωνα με τον κύριο Σκιαδαρέση δεν πρέπει απλά να επισημαίνουμε τα πράγματα, να προσπαθούμε να τα λύσουμε, ενώ αναφερόμενος στις βίλες που χτίζονται στο νησί ανέφερε ότι δεν υπάρχει κανένας σχεδιασμός.
“Πριν από ένα χρόνο ήταν το πρόγραμμα ΕΣΠΑ το οποίο έδινε επιδοτήσεις για να φτιαχτούν τουριστικά καταλύματα, κανείς δεν ρώτησε το επιμελητήριο τι σχεδιασμός θα πρέπει να γίνει στο νησί, να ακούσουν και την άποψή μας και αυτά που σας λέω τα έχω μεταφέρει μέχρι τα υπουργεία και κανείς δεν κάνει το αυτονόητο να σχεδιάσει τη χρειαζόμαστε στη Λευκάδα.
Στη Λευκάδα δεν χρειαζόμαστε άλλες βίλες, πρέπει να γίνει κάποιο κατάλυμα ξενοδοχείου, είτε με 10, είτε με 50, είτε με 100 δωμάτια. Δεν θέλουμε άλλες βίλες, σε κάθε ραχούλα έχουμε από μία και όλοι φωνάζουν στο Δήμο να πάνε τα δίκτυα ύδρευσης, αποχέτευσης κτλ.”
Σχολιάζοντας το περιστατικό του Αγίου Νικήτα που δεν μπορούσε να φτάσει το ασθενοφόρο και τα οξυμένα προβλήματα που αντιμετωπίζει το χωριό από το κυκλοφοριακό και τα διπλοπαρκαρίσματα, ανέφερε ότι ο λόγος που περνάνε όλα τα αυτοκίνητα από τον Άγιο Νικήτα είναι ότι δεν υπάρχει κατάλληλη σήμανση πως υπάρχει δρόμος και από την ορεινή Λευκάδα, το ζήτημα είναι να υπάρχουν πινακίδες για να τον πάμε από την Καρυά, ενώ επίσης υπάρχουν και οι μόνιμοι που μένουν στον Άγιο Νικήτα και θέλουν το αυτοκίνητό τους δίπλα από την πόρτα τους.
“Το ίδιο συμβαίνει και μέσα στην πόλη, παρκάρουμε μέσα στα στενά και δεν έχουμε παραδείγματα από την φωτιά πριν 3 χρόνια και την πρόσφατη φωτιά στο εστιατόριο πριν μερικές εβδομάδες και θέλουμε τα αυτοκίνητά μας δίπλα.
Δυστυχώς δεν μπορούμε να έχουμε από έναν αστυνομικό σε κάθε περιοχή, επίσης είναι πολύ δύσκολο να σηκώσει ένας γερανός όλα αυτά τα αυτοκίνητα, η πολύ απλή λύση είναι να μπουν δύο βυθιζόμενες μπάρες στον πεζόδρομο του Αγίου Νικήτα, της Λευκάδας και του Νυδρίου, που θα μπορούν με ένα τηλεκοντρόλ τα απορριμματοφόρα, τα ασθενοφόρα, η αστυνομία και πυροσβεστική να το κατεβάσουν για να μην περνάει κανείς άλλος.
Το ίδιο συμβαίνει και στην Ανατολική παραλία της Λευκάδας όπου ο καθένας παρκάρει όπου να ναι, διπλό παρκάρουν και στη συνέχεια φωνάζουμε το λιμεναρχείο να τους γράψουν.”
Μία άλλη απαράδεκτη κατάσταση είναι ο δρόμος του Κάστρου που αράζουν όλα τα ιστιοπλοϊκά επειδή εκεί είναι δωρεάν, κάτι που είναι απαράδεκτο, αυτό είναι αθέμιτος ανταγωνισμός για μία επιχείρηση που λέγεται Μαρίνα. Δεν φτάνει που παρκάρουν εκεί οι επιχειρηματίες που έρχονται εκτός Λευκάδας για να βγάζουν χρήματα στο νησί χωρίς να αφήνουν χρήματα σε αυτό, έχουν μόνιμα αραγμένα τα αυτοκίνητά τους, βγαίνει και διπλοπαρκάρει αυτός που είναι να βάλει πετρέλαιο και η ουρά είναι 150 μέτρα μέχρι τον Πόντε, μιλάμε για άλλη μία φορά για τα αυτονόητα που κανείς δεν ασχολείται μαζί τους, υπάρχει μία αναρχία που δεν σταματάει.
Το ίδιο συμβαίνει και στον Άγιο Μηνά που ο καθένας σταματάει στο περίπτερο να πάρει τσιγάρα κι αν του πεις τίποτα θα σου πει ότι σταμάτησε για μισό λεπτό, αλλά κάθε ένας που σταματάει για μισό λεπτό δημιουργεί πρόβλημα.
Εδώ και πολλά χρόνια κάποιοι φωνάζουμε ότι θα πρέπει τώρα που γίνονται οι δρόμοι να διευκολύνουμε τα αυτοκίνητα να έρχονται στο νησί, γιατί τα καθυστερεί και η γέφυρα, καθώς εγώ θεσμικά έχω πει πολλές φορές ότι δεν θέλουμε αυτοκίνητα άλλα αεροπλάνα.
“Δεν θέλουμε άλλους τουρίστες με αυτοκίνητα, να κουβαλάνε τα νερά τους, τα καρπούζια τους και τα τρόφιμά τους από τις χώρες τους, αν δεν το καταλάβουμε δεν θα μπορέσουμε να αλλάξουμε τίποτα σε αυτό το νησί.
Από την άλλη και εμείς οι επαγγελματίες θα πρέπει να καταλάβουμε ότι πρέπει να κάνουμε ένα βήμα πίσω, να μην βλέπουμε μόνο τον εαυτό μας αλλά και το γείτονά μας.
Στο εξωτερικό όταν κάποιος ζητάει μία άδεια εστιατορίου την παίρνει ανάλογα με τις πόσες θέσεις στάθμευσης διαθέτει, για ούτε μία επιπλέον, αυτό δεν γίνεται πουθενά στην Ελλάδα κι αν το πεις θα γίνει κόλαση, γνωρίζοντας ότι από αύριο θα αρχίσουν να βαράνε.”
Έτσι είναι τα πράγματα όταν κάνεις ξενοδοχείο οι ενοικιαζόμενα δωμάτια που θα παρκάρει ο τουρίστας που έρχεται με το αυτοκίνητό του; Οπότε παρκάρει όπου να ναι.
Το σημαντικότερο όλων είναι ότι πρέπει να καταλάβουμε ότι θα πρέπει να φύγει η κίνηση μέσα από την πόλη, είναι επιτακτική ανάγκη να γίνει παράκαμψη της, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι οπωσδήποτε πρέπει να γίνει μία υποθαλάσσια και εγώ τα ίδια έλεγα το 2013 τα ίδια λέω και το 2019, κωλοτούμπες δεν κάνω, έχω μία άποψη, δεν είμαι δογματικός θα καθίσουμε να συζητήσουμε.
Δεν θεωρώ ότι κάποιος ξέρει τα πάντα, αλλά δεν το συζητάμε και αυτό είναι το πρόβλημά μας.
Όταν γίνει η παράκαμψη της Λευκάδας τότε θα μπορούμε να πεζοδρόμιο σου με την πόλη, να δημιουργηθούν πάρκινγκ που θα πληρώνουν οι τουρίστες, να βάλει δύο μικρά λεωφορεία ο δήμος που θα κάνουν διαδρομές γύρω από την παραλία, παλιό δημαρχείο άγιο Μηνά, μία διαδρομή 10 λεπτών έχοντας ποιότητα, αναβαθμίζοντας το προϊόν μας και δουλεύοντας όλοι, καθώς και πριν γίνει η πεζοδρόμηση του κέντρου όλοι φώναζαν ότι δεν θα έχουν δουλειά τα μαγαζιά, κάτι που αποδείχτηκε ότι δεν συμβαίνει.
“Είναι κάποια πράγματα που μπορούν να βοηθήσουν αυτή την κατάσταση μέχρι που να γίνει το οποιοδήποτε έργο για την είσοδο του νησιού, γιατί επαναλαμβάνω άλλη μία φορά ότι δεν μπορεί ένας ή δύο άνθρωποι να αποφασίζουν για όλο το νησί. Εγώ είμαι μιας άλλης άποψης, νομίζω ότι πρέπει να συζητάμε αυτά τα μεγάλα έργα και να συναποφασίζουμε.”
Ο κύριος Σκιαδαρέσης στο τέλος ανέφερε ότι δεν τον εκφράζει η άποψή του ότι τώρα που η περιφέρεια και η έδρα στη Λευκάδα ανήκουν στον ίδιο ιδεολογικό χώρο δεν θα μιλάει ο πρόεδρος του μυστηρίου.
Είναι νυχτωμένοι αν πιστεύουν κάτι τέτοιο, ανέφερε, “όταν θα κάνουν κάτι καλό θα ακούνε ότι έκαναν καλό και όταν θα κάνουν κάτι κακό θα είμαστε στα κάγκελα όπως είμαστε και στα προηγούμενα χρόνια.
Εξω ως φίλοι να πιούμε καφέ και κρασί, η δουλειά μας και οι φορείς μας είναι διαφορετικοί, θα πρέπει να μας ακούν ως Επιμελητήριο, εκπροσωπούμε τους επαγγελματίες του νησιού, έχουμε δείξει ότι ενδιαφερόμαστε για αυτό πρέπει να συζητάνε μαζί μας, αυτό είναι το πρόβλημα που δεν κάνουμε σε αυτό το νησί, δεν συζητούν οι φορείς μεταξύ τους και μπορούν όλοι με διαφορετικούς τρόπους ξοδεύοντας διαφορετικά χρήματα ο καθένας να κάνουμε το ίδιο πράγμα στο τέλος και αυτό πρέπει να αλλάξει κάποια στιγμή.”
Ποιά μεγάλα έργα ?, από το 1986 που ο Γιώργος Κτενάς έφκιαξε την γέφυρα και το 2005-2007 που ο Φώντας Βεργίνης έκαμε προσπάθεια σύνδεσης με τα δίκτυα τουρισμού και απέδωσε το Μουσείο Σικελιανού , τι καμαατε?.
Απλά εξοστρακίσατε τους ευεργέτες σας.
Το κύκλωμα διαχείρησης της Νήσου μέσα απ την πόλη , με κέντρο την αυτοφιλαυτία και συτοεπείδηξη της πλατείας με την ερειπωμένη εκκλησία ( τόσο χάλι διααχείρησης) και τουε ανυπόληπτους στην κοινή λογική Θεσμούς
Δημος-επιμελητήρια-πολιτιστικά κέντρα , δεν μπορεί γιατί δεν θέλει -αν ήθελε θα μπορούσε- να διευθετήση τα σκουπίδια .Απλά θέλει δηλαδή να τρώσει χωρίς να ξοδεύετσι για τα σποφάγια.
Και κάθε τόσο παρουσιάζονται και επίδοξοι σωτήρες και νέες συλλογικότητες ή ατομικότητες για νσ σώσουν την Νήσο.
Η πόλη όλη βρωμάει σπανταχού, οι διαβαίνοντες τον δίαυλο με πλοία αηδιάζουν, κσι το διπλοπαρκσρισμσ ακόμα λαι στα μεγάλα ξενοδοχεία κάμει την κίνηση επικίνδυνη
Τα επιμελητήρια επιβάλλανε στους επαγγελματίες υποχρεωτικό πάρκινγκ??
Για τις τουριστικές μονσδες και κσθε λογής δήθεν επαγγελματία του τουρισμού ή άλλου κλάδου που εκπροσωπείται στα επιμελητήρια , έγινε έλεγχος αν έχουν τις απαιτούμενες θέσεις πόρκινγκ?
Δεν είναι αυτός ρόλος των επιμελητηρίων γισ συμόρφωση των επσγγελματιών, με στόχο την κοινωνική τάξη μέσω εταιρικής ή επαγγελματικής ευθύνης??
Για τα μέλη του το επαγελματικό επιμελητήριο κστέγρααψε τις ελείψεις των υποχρεωτικών θέσεων πάρκινγκ που ελείπουν?? Γιατί σν λειτουργούν με ελλείψεις λειτουργούν όχι σύνομα.
Και επειδή ο κάθε ένας θέλει μα πλασαριστεί ώς παράγων μιας μικρής κοινωνίας πρέπει στο διαδίκτυο να κυκλοφορεί κάθε τι ??
Πόσες θέδεις πάρκινγκ κστά νόμο έχουν καο πληρώνουν δημοτικά τέλη οι επαγγελματίες που εκπροσωπεί το εν λόγω επιμελητήριο?
Διότι αν για την εξυπηρέτηση του κάθε επαγγελματία υοάρχει κσι έστω για 1 λεπτό της ώρσς δέσμευση μιας μη σύνομης στάσης τότε το ίδιο το επιμελητήριο έπρεπε να καλέσει την τροχαία επώνυμα.
Το κάθε επθμελητήριο και τα συμφεροντά του δεν είναι πέρα απ την ασφάλεια των πολιτών και την νομιμότητα για την κοινωνική διαβίωση.
Τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα κατά μήκος μόνιμα απ τον Άι Μηνά ώς τον Πόντε είναι σύνομα ??
Γιατί το επιμελητήριο δια των οργάνων του δεν εξετάζουν το θέμα. Ζητείται επώνυμη απάντηση εδώ απ το επιμελητήριο.
Αν είναι σύνομα παρκαρισμένα δεν έχει τίποτα το μή σύνομο.
Αν δεν είναι σύνομα πσρκαρισμένα τότε πάλι ζητείται συνομη απάντηση ότι έχουν όλα ο.κ.
Και αν τα όργανα του επιμελητηρίουνδεν είναι αρμόδια , τότε το επιμελητήριο να επικαλεστεί δημόσια την τροχαία δια του εκπροσώπου του να απαντήσει.
Γιατί αν επαγγελματίας βγάζει χρήματα από παράνομο παρκάρισμα και αυτός είναι μέλος του επιμελητηρίου τότε το χρήμα είναι μη νόμιμο .Μετά αρχίζει ο φορολογικός ελεγκτικός νόμος.
Το επιμελητήριο έπρεπε να ζητήσει ονο του την εφαρμογή των διατάξεων της τροχαίας απαρέγκλητα.
Το ζήτησε??