Στον Prisma 91,6 μίλησε ο πρόεδρος της διδασκαλικής Ομοσπονδίας Θανάσης Κικινής.
Ο ίδιος αναφέρθηκε σε μία κατάσταση υγειονομικής κρίσης που περνάμε, η οποία έχει δημιουργήσει ένα πρωτόγνωρο τοπίο για την πατρίδα μας και για όλη την υφήλιο.
“Μέσα σε αυτό το πρίσμα καλούνται οι εκπαιδευτικοί να ανταποκριθούν στην ανάγκη για να υπάρξει συνέχεια της επικοινωνίας με τους μαθητές, κάτι που το έκαναν από την πρώτη στιγμή από τις 11 του μήνα που έκλεισαν τα σχολεία προσπαθώντας να βρουν κάθε τρόπο να είναι σε επαφή με τους μαθητές τους, κάθε πρόσφορο μέσο λαμβάνοντας υπόψιν και τις δυσκολίες που υπάρχουν.
Οι δυσκολίες έχουν να κάνουν με το γεγονός ότι δεν είναι δεδομένο όπως όλοι οι γονείς και όλες οι οικογένειες έχουν υπολογιστές ή όσους πρέπει αν έχουν δύο ή τρία παιδιά σε διαφορετικές βαθμίδες του σχολείου και έχουν όλα εκπαιδευτικές ανάγκες, δεν είναι δεδομένο ότι έχουν όλα πρόσβαση στο διαδίκτυο, δεν είναι δεδομένο ότι όλοι έχουν καλή τηλεφωνική σύνδεση, γιατί ακούμε την Υπουργό να μιλάει για χρήση τηλεφωνικής σύνδεσης εκεί που δεν υπάρχει χρήση υπολογιστών ή διαδικτύου.
Άρα μιλάμε για μία διαδικασία που με βάση τις δυσκολίες που υπάρχουν και τα στοιχεία που έχει το Υπουργείο στη διάθεσή του να αφορά το σύνολο των μαθητών. Είναι μία διαδικασία που εξ ορισμού η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν μπορεί να υποκαταστήσει την κανονική σχολική πράξη, αυτή η διαδικασία δεν μπορεί να αντικατασταθεί, απλά η εξ ορισμού η εκπαίδευση γίνεται επικουρικά, για να ξαναδούν μαζί οι δάσκαλοι και μαθητές όλα τα στοιχεία της μάθησης με τα οποία έχουν συναντηθεί το τελευταίο διάστημα και φυσικά δεν χρησιμοποιείται για να προχωρήσει η ύλη παρακάτω, αυτό πρέπει να το γνωρίζουν και οι γονείς και οι μαθητές, καθώς όλοι ακούν από το υπουργείο πως όλα είναι έτοιμα και ξεκινάει η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ωστόσο όλα δεν είναι έτοιμα, δεν έχουν ξεπεραστεί οι δυσκολίες το σύστημα δεν αντέχει πάρα πολλούς χρήστες μέσα με αποτέλεσμα πολλοί γονείς και εκπαιδευτικοί να μην μπορούν να μπουν και η διαδικασία να γίνεται πάρα πολύ δύσκολα.
Οι γονείς πρέπει να ξέρουν πως αυτή η διαδικασία θα τους βοηθήσει να κρατήσουν οι μαθητές επαφή με το εκπαιδευτικό αντικείμενο όσο διαρκεί αυτή η κρίση.
Από κει και πέρα αυτό το οποίο μένει όχι μοναδικό στοιχείο για να προχωράει η ύλη και να υπάρχει μία ομαλή εκπαιδευτική πραγματικότητα είναι η λειτουργία του σχολείου.
Μέσα σε αυτά τα δεδομένα και με όποιο τρόπο έχουμε τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς υπάρχει η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, η οποία είναι χρήσιμη δεν είναι όμως πανάκεια και σίγουρα δεν είναι αυτό που αγκαλιάζει όλη την κοινωνία, για αυτό εμείς είχαμε πει από την αρχή και θεωρούμε θετικό ότι το Υπουργείο ενστερνίστηκε το αίτημά μας να χρησιμοποιήσουν την εκπαιδευτική τηλεόραση, η οποία μπορεί να μην έχει διαδραστικά χαρακτηριστικά, αλλά είναι ένα μέσο το οποίο αγκαλιάζει την μεγαλύτερη δυνατή μάζα πληθυσμού και μπορούν να παρακολουθήσουν στοιχειωδώς κάποια μαθήματα και να κρατηθεί η επαφή με την μάθηση των μαθητών.
Άρα λοιπόν μιλάμε για ένα πολυπαραγοντικό πρόβλημα, με πολλές δυσκολίες και όπως είπε και η γενική γραμματέας σε μία τηλεδιάσκεψη με το υπουργείο, κανονικά θα χρειάζονταν 4 με 6 χρόνια για να μπορεί να στηθεί η εξ αποστάσεως εκπαίδευση και καλούνται οι εκπαιδευτικοί, γιατί αυτοί είναι που καλούνται να σηκώσουν το βάρος όλης αυτής της διαδικασίας να το φέρουν σε πέρας μέσα σε λίγες ημέρες.
Φυσικά τίποτα δεν είναι τέλειο και τίποτα δεν είναι όπως ιδανικά πρέπει να είναι, είμαστε όμως σε μία κατάσταση ανάγκης και κάνουμε τις προσπάθειες που κάνουμε.