Απεφάνθει λοιπόν το υπουργείο πολιτισμού μετά απο σχετική μελέτη οτι εκ των δύο προτεινόμενων σημείων της νέας ζεύξης το ήδη υπάρχον οριοθετημένο δίπλα στην μαρίνα Λευκάδας είναι αυτό το οποίον δεν εμπίπτει σε χώρο αρχαιολογικού ενδιαφέροντος και δεν αλλοιώνει τον περιβάλλονοντα χώρο .
Ο τρόπος και η επιλογή της ζεύξης δεν είναι θέμα του υπουργείου πολιτισμού,έχοντας όμως ως δεδομένο οτι δεν υπάρχουν άλλα σημεία με ευκολότερη η’ καταλληρότερη πρόσβαση καιρός είναι να υλοποιηθεί επιτέλους αυτή η περιβόητη ζεύξη.Η κυρίαρχη πρόταση στο τραπέζι του δημοσίου διαλόγου είναι η υποθαλάσια ζεύξη,είναι όμως η πλέον ενδεδειγμένη;
Είναι εφικτή δεδομένου του υψηλού κόστους ?Κατ’εκτίμηση αρχικών μελετών το κόστος ίσως ξεπεράσει τα 50 εκατομμύρια ευρώ.Είναι εφικτή μια τέτοιων διαστάσεων κατασκευή και μάλιστα εντός ενός εύλογου χρονικού διαστήματος ;
Ας θυμηθούμε λίγο οτι η υποθαλάσσια ζεύξη Πρέβεζας Ακτίου εν μέσω εποχών των παχαίων αγελάδων που έβρεχε χρήμα εν χορώ και οργάνοις ξεκίνησε το 1995 και ολοκληρώθηκε το 2002.Μήπως μια πιο απλή ζεύξη μιας εναέριας γέφυρας χαμηλού κόστους και γρήγορα υλοποιήσιμη είναι πιο ρεαλιστική;
Ο δρόμος υπάρχει κατά μήκος του διαύλου και εύκολα δύναται να κατασκευασθεί με χαμηλό κόστος.Η ζεύξη θα δύνατο να γίνει εντός διετίας ,ίσως και μέχρι το επόμενο καλοκαίρι, με μια μεταλική η’ μπετόν γέφυρα είτε ανοιγόμενη ή ανυψώμενη τύπου ανελκυστήρα όπως σε πολλές σύγχρονες πόλεις ανά τον κόσμο .
Οι πιο ειδικοί και γνώστες του αντικειμένου θα μπορούσαν να αποφανθούν για το ύψος του κόστους των εναλλακτικών λύσεων και τον χρόνο υλοποίησης των που εκ των πραγμάτων θα είναι σαφώς κατά πολύ χαμηλότερα της υποθαλάσσιας.
Πολλά δε τεχνικά πανεπιστήμια θα μπορούσαν να εκπονήσουν εθελοντικά μια σχετική μελέτη και μάλιστα σε σύντομο χρονικό διάστημα που είναι και το ζητούμενο διότι το καλοκαίρι έρχεται καθώς επίσης και το επόμενο ,το μεθεπόμενο και πολλά ακόμα καλοκαίρια κι εμείς θα συζητούμε για την υποθαλάσσια ζεύξη,πολλά εκατομμύρια ευρώ θα ακούγονται απο αρμόδιους και μη για την υλοποίηση της,καθώς επίσης εαν και πόσο θα ειναι το τίμημα των διοδίων και κατά πόσον θα είναι νόμιμη η ελεύθερη διάβαση των οχημάτων Λευκαδίων δημοτών .
Παράλληλα φυσικά θα συνεχίζεται η διέλευση των φορτηγών και βαρέων οχημάτων μέσα απο στενά δρομάκια δίπλα δίπλα με τους τουρίστες που θα βαδίζουν για την θάλασσα ,θα κάνουν τον περίπατο τους ή θα κάθονται αμέριμνοι σε κάποιο καφέ η εστιατόριο και το έδαφος θα σείεται κάτω απο τα πόδια τους λόγω της διέλευσης βαρέων οχημάτων.
Παρ’ όλα αυτά όμως εμείς θα συνεχίζουμε να επιζητούμε την προσέλκυση ποιοτικότερου τουρισμού προς αναβάθμιση του τουριστικού προιόντος μη αναλογιζόμενοι οτι προτίστως πρέπει να αναβαθμίσουμε το παραχόμενο τουριστικό προιόν που ένας εκ των βασικών πυλώνων είναι το συγκοινωνιακό με την εύκολη και ασφαλή προσβασιμότητα ενός εκάστου επισκέπτη στον τελικό προορισμό του στο νησί μας.
Με εκτίμηση
Βασιίλης Κατωπόδης
Να γίνει γέφυρα ώς έργο πνοής καινοτόμα και μοντερνική .
Να αναδικνύει και εντάσει το τοπίο στην σύγχρονη ηλεκτρονική hi tech εποχή, που νσ αποτελεί και περίπατο και αξιοθέατο.
Μίγμα ιδεών απξ την γέφυρα του Λονδίνου, την Γέφυρα του Σύνδευ, και του παλιού γεφυριού στην Λαγκάδα στα Πευκούλια. Στο ιστορικότερο βάθος η γέφυρα αυτή θα πρέπει να έχει και αναφορά και στις γεφυροποιές κστασκευές του παλιού υδραγωγείου , όπως αυτές οι κατασκευές έχουν μελετηθεί.
Στο συμβολισμό στον χάρτη-στον πλανήτη- του τόπου της Νήσου Λευκάδος θα πρέπει μα ενταχθεί και : “” η γέφυρα της Λευκάδος “”..στην χορεία των αναφορών για τις ονομαστές γέφυρες- τοπόσημα του πλανήτη.
Ειδ άλλως κάθε τι άλλο , υπόγεια τούνελ, πρόχειρες κατασκευές , με στόχευση επαγγελματικής εξυπηρετήσεως και μόνο θα δικαιώνονται στην κουλτούρα της Λευκάδος ώς σουβλακερί και τσίκνα.