Νέες εξελίξεις έχουμε στο θέμα του δρόμου της όγδοης Μεραρχίας, μία ιστορία που ξεκινάει εδώ και περίπου 50 χρόνια, συγκεκριμένα την εποχή της χούντας, όπως είπε στο δημοτικό συμβούλιο ο δήμαρχος Λευκάδας Κών/νος Δρακονταειδής.
“Τότε ανοίχτηκε η οδός όγδοης Μεραρχίας και το συγκεκριμένο τμήμα που είναι η πλατεία και πιο παλιά η λαϊκή αγορά. Επειδή ήταν χούντα, ουσιαστικά οι άνθρωποι των οποίων τα οικόπεδα έγιναν δρόμοι δεν αποζημιώθηκαν.
Πέρασαν δεκαετίες και οι συγκεκριμένοι άνθρωποι ορθώς προσέφυγαν στη δικαιοσύνη, με την υπόθεση να φτάνει στο Εφετείο και στη συνέχεια στον Αρειό Πάγο, ουσιαστικά και στις δύο περιπτώσεις αναγνωρίζονταν οι ιδιοκτησίες τους που είναι 2,6 στρέμματα.
Υπάρχει μία απόφαση του εφετείου του 2013 και του Αρείου Πάγου το 2015. Οι αποφάσεις αυτές αναγνωρίζουν ότι οι συγκεκριμένοι ιδιοκτήτες είναι ιδιοκτήτες της συγκεκριμένης έκτασης.
Το 2001, έγινε μία παρόμοια ιστορία, αντίστοιχοι διπλανοί ιδιοκτήτες έκλεισαν την όγδοης Μεραρχίας.
Η αντιμετώπιση του προβλήματος τότε κατά τη γνώμη τη δική μου, αλλά και της Πολεοδομίας ήταν λάθος, διότι οι τότε δημοτικές αρχές κάτω από την πίεση των πραγμάτων γιατί είχε κλείσει ο δρόμος, κατέβαλαν αποζημιώσεις στους συγκεκριμένους ιδιοκτήτες, όχι το συγκεκριμένους που συζητάμε αλλά διπλανούς, καταβάλλοντας το ποσό της αποζημίωσης.
Μετά τις συγκεκριμένες αποφάσεις των δικαστηρίων, η δημοτική αρχή ως όφειλε ήρθε σε επαφή με τους ιδιοκτήτες στην λογική της συνεννόησης, ώστε να μπορέσουν οι άνθρωποι να αποζημιωθούν για τις ιδιοκτησίες που πραγματικά τους ανήκουν.
Συντάχθηκε μία πράξη αναλογισμού της περιοχής, η οποία ολοκληρώθηκε, οι συγκεκριμένοι ιδιοκτήτες καθ’ όλη τη διάρκεια των διαδικασιών της πράξης αναλογισμού συμμετείχαν σε όλες τις διαδικασίες, ενώ υπήρξαν και συνάντηση στο γραφείο μου, μαζί με την πολεοδομία.
Η πράξη αναλογισμού τελικά τους κατοχύρωνε ως έκταση αποζημίωσης περίπου 1.500 μέτρα από τα 2600 της ιδιοκτησίας, η όποια πράξη τους αποζημιώνει για τη συγκεκριμένη έκταση, διότι υπάρχουν διαφορές εισφορές, αυτό αποζημιώσεις, αυτοί προσέφυγαν σε μία επιτροπή, ζητώντας αποζημίωση επί συνόλου έκτασης, ωστόσο το αίτημα τους απορρίφθηκε.
Στη συνέχεια η αναλογιστική πράξη πήγε στην περιφέρεια, κυρώθηκε, οι ιδιοκτήτες έκαναν ξανά ένσταση η οποία απερρίφθη σιωπηλώς, φυσικά με την πράξη αναλογισμού συστήθηκε συνεδρίασε η συγκεκριμένη επιτροπή για να βγάλει την τιμή μονάδας η οποία ήταν 230 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο σε αποζημίωση και όλα αυτά έγιναν και με τη δική του συμμετοχή.
Φτάσαμε σε ένα σημείο και αφού είχαμε συνεννοηθεί ότι όλη αυτή η διαδικασία έγινε για να πάμε κοινή συναινέσει στην καταβολή της αποζημίωσης που δικαιούταν, εν τω μεταξύ, το τέλος του 2017 και το 2018 οι δήμοι χρηματοδοτήθηκαν από το υπουργείο, για να αποπληρώσουν όλες τις δικαστικές αποφάσεις που υπήρχαν για όλη την Ελλάδα.
Εμείς είχαμε και τα χρήματα για να αποζημιωθούν οι συγκεκριμένοι, όμως επειδή δεν αποδέχονταν την αποζημίωση των μέτρων, δηλαδή το 1,5 στρέμμα, αλλά ήθελε να αποζημιώσει για τα 2 600, παρήλθε η 31/12 του 2018, άρα τα χρήματα που είχαμε και ήταν εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για να τους αποζημιώσουμε και που δεν θα επιβαρυνόταν ο δήμος με δικούς του πόρους τελικά επέστρεψαν στο υπουργείο.
Από τη στιγμή που ιδιοκτήτες είχαν στα χέρια τους απόφαση που τους έλεγε ότι είναι ιδιοκτήτες στα 2.600 στρέμματα, μπορούσαν να κλείσουν την όγδοης Μεραρχίας, με τον Δήμο να κάνεις συγκεκριμένα δικαστικά βήματα τα οποία απορρίφθηκαν από το δικαστήριο και φτάσαμε πια να έχει ολοκληρωθεί ένα ολόκληρο πακέτο νομικών θεμάτων, φτάνοντας στο σήμερα όπου ο δικηγόρος των συγκεκριμένων ιδιοκτητών, να στέλνει χαρτί στην αστυνομία με την οποία ζητάει την δική της συνδρομή για να κλείσει ο δρόμος.
“Μιλάμε για όλο το οικοδομικό τετράγωνο που περικλείει την πλατεία, που σημαίνει τέσσερις δρόμους, εκ των οποίων οι τρεις θα κλείσουν ολοκληρωτικά σε όλο το πλάτος τους, και ο μισός δρόμος επί της Κολοκοτρώνη, γιατί μέχρι εκεί είναι το όριο της ιδιοκτησίας του.
Σε αυτό το χαρτί που εστάλη πριν μία εβδομάδα, ο δήμος απάντησε μέσω της Πολεοδομίας, εξηγώντας στην αστυνομία, αλλά και στον εισαγγελέα για το τι συνέπειες αν κλειστεί ο δρόμος.”
“Αν αποκλειστεί το συγκεκριμένο οικοδομικό τετράγωνο, στην συγκεκριμένη πλατεία υπάρχουν υπόγειοι κάδοι καθαριότητας, που σημαίνει ότι δεν θα μπορούμε να μαζέψουμε τα σκουπίδια, στην συγκεκριμένη περιοχή παίρνουν δίκτυα ύδρευσης, αποχέτευσης, ηλεκτροφωτισμού και αν συμβεί το παραμικρό δεν μπορούμε να παρέμβουμε, διότι θεωρείται ιδιοκτησία.
Επίσης δυσκολεύεται η κίνηση στην περιοχή για τα οχήματα έκτακτης ανάγκης, όπως είναι πυροσβεστική, ασθενοφόρα και τέλος υπάρχουν εκεί και λειτουργούν επιχειρήσεις, υπάρχουν γραφεία, φροντιστήρια, διάφορα μαγαζιά και όλο αυτό θα δημιουργήσει μία γενικότερη αναστάτωση και στο επίπεδο των πολιτών.”
Ένα άλλο πολύ σημαντικό στοιχείο είναι, ότι για να μπορέσουν οι τέσσερις δρόμοι να κλείσουν υπάρχουν μερικές προϋποθέσεις που ορίζονται από το νόμο τις οποίες εμείς θέτουμε στην αστυνομία.
Για να βρεθεί το εναλλακτικό σχέδιο κυκλοφορίας, καθώς μιλάμε για τέσσερις δρόμους, στην καρδιά της πόλης, θα πρέπει να συνταχθεί κυκλοφοριακή μελέτη για τις εναλλακτικές διαδρομές.
Στη συνέχεια αυτή η μελέτη πρέπει να εγκριθεί από το δημοτικό συμβούλιο και η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου να εγκριθεί από την Αποκεντρωμένη και στη συνέχεια μπορούμε να προτείνουμε στην αστυνομία το όποιο εναλλακτικό σχέδιο.
Κλείνοντας την τοποθέτησή του ο δήμαρχος ανέφερε ότι 50 χρόνια το θέμα ήταν παρατημένο, ερχόμαστε το 2015 και ξεκινάμε την επίλυσή του, γιατί είναι δύσκολο ζήτημα και αποζημίωση απαιτεί μεγάλο χρηματικό ποσό, ύψους 370 χιλιάδων ευρώ και δεν πιστεύω να νομίζει κάποιος ότι ανοίγουμε τα συρτάρια του δήμου και βγάζουμε εκατοντάδες χιλιάδες με πολύ μεγάλη ευκολία.
Όλη αυτή η διαδικασία που ολοκληρώσαμε τα τελευταία χρόνια δεν είναι καθόλου εύκολη γραφειοκρατικά και όπως και σε άλλα θέματα μας πέφτει ο κλήρος να διαχειριστούμε μία υπόθεση η οποία είναι καυτή πατάτα.
Ωστόσο με τη βοήθεια της Πολεοδομίας και τον κύριο Προκοπίου προσωπικά, κινήθηκε όλη αυτή η διαδικασία με κάθε νομιμότητα, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο διαδικαστικά, για αυτό και ακυρώθηκε η συγκεκριμένη αναλογιστική πράξη, το βάρος αυτό θα το σηκώσουμε, ωστόσο θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί, γιατί έχουμε την κορύφωση του θέματος τρεις μήνες πριν από τις εκλογές, λέγοντας ότι το θέμα πρέπει να διαχειριστεί με σοβαρό τρόπο.
Αυτό δεν είναι ζήτημα το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στα προεκλογικά μπαλκόνια, γιατί αυτό δεν θα είναι καθόλου καλό όχι για την υπάρχουσα δημοτική αρχή, αλλά γενικότερα δεν θα ήταν καλό και θα παρακαλούσα να μην υπάρξει κάτι τέτοιο.
Σε ίλα τα χωριά της Λευκάδος οι ιδιοκτήτες των οικοδομικών πεχοδρομίων γραμών , άφησαν τμήματα και μεγάλωσαν οι δρόμοι, επί κοινοτήτων.
Ότανβ επήλθαν οι κσποδιστριακοί δήμοι κάποιοι σύμβουλοι των δήμων κόβανε με τπ έτσι θέλω πεζοδρόμια και αυλές σπιτιών και σκάλες για να μεγαλώσουν οι δρόμοι διοχετεύοντας την κυκλοφορία αυτοκινήτων όπου θέλανε εγκσρσια και διαμήκως στα χωριά. Είχανε πάρει αμπάριζα και ίσωμα τα πάντα. Μετά κάνανε την παλαβή ότι δεν ξέρανε ποιός το έκανε αλλά επικαλούνταν την κοινή εξυπηρέτηση.
Το θέμα είχε πάρει διαστάσεις σε αρκετά χωριά και σε συγκεκριμένα δεν έχει ληξει ούτε θα λήξει μια και οι ιδιοκτήτες θα επαναφέρουν τα σύνορα των αυλών στα πρίνβυου 1970 όρια.
Και οι συγκεκριμένοι σθλιοι δημοτικοί σύμβουλοι τότε δεν θα ιναι ανώνυμοι πλέον.Μια και ώς κότες δεν θα τολμίσουν πλέον να παρουσιαστούν, γιατί πέρασε η μπογιά τους που θέλανε να κάνουν τους δημοτικούς υποάρχοντες.
Αυτά τα νούμερα που δεν είχαν τελειώσει ούτε δημοτικό σχολείο, χρόνια κάνανε στις αυλές των σπιτιών και στις σκάλες σε σπίτια 100 ετών ρημοτομία δρόμω στα χωριά.
Να ερευνήσει η ενιαία δημοτική αρχή Λευκάδος , ποια ήτανε τα νούμερα οι αστοιχείωτοι που παρουσιαστήκανε , ενώ έλειπαν χρόνια ως επαγγελματίες σε άλλες πόλεις ,πρίν χρόνια στην Λευκάδα και στα χωριά και μπλεκόμενοι δήθεν ως δημοτικοί σύμβουλοι στους Καποδιστριακούς Δήμους αποφασίζανε για την διαπλάτυνση των δρόμων το κόψιμο αυλών το γκρέμισμα σκαλών και αυτό το κάνανε χειμώνα ή εποχή που απουσίαζαν οι ιδιοκτήτες που ζούσαν σε άλλες πόλεις.
Θα επανέλθουν απ τους ιδιοκτήτες οι παλιές αυλές και οι παλιές σκάλες μέσα στον παράνομο πλέον ανοιχθέντα δρόμο, απ αυτά τα νούμερα δημοτικούς τότε συμβούλους , στα επίπεδα του 1970 , με βάση τα ελείποντα σκαλοπάτια της σκάλας και την τότε γραμμή του δρόμου απ την υπερηψωμένη αυλή, και καλά είναι η ενιαία δημοτική αρχή της Λευκάδος, όποια και νάναι το καλοκαίρι, ως καθολικός διοικητικός διάδοχος των παλαιών καποδιστριακών, να καταγράφει τις περιπτώσεις αυτές , διοικητικά και αρχειακά.
Να κανει αυτοκριτικη ο λαλιστατος δημαρχος γιατι εχασε τις ημερομηνιες και εφτασε στο σημειο να ζοριζεται. Αμα ειναι για καθε θεμα να ζηταμε ευθυνες(γνωστη βεβαια τακτικη του ΣΥΡΙΖΑ και του μακρυου του χεριου που ειναι ολη αυτη την 4ετια ο δημαρχος)απο γενεες 14,τοτε δεν δικοικησε τον δημο του .Μαλιστα ομολογει οτι το ηξερε και απο το 2015 το δουλευει. Ολα ομως κρινονται απο το αποτελεσμα. Ας σκυψει λοιπον στο προβλημα να το λυσει και να μην ριχνει πισω τις ευθυνες αλλα μπροστα του. Στον ιδιο. Ανικανοτητα ηταν ολη η διαδικασια και πονηρια μπας και γλυτωσει να μη δωσει τα χρηματα σ αυτους που ανηκουν. Μαλιστα αναγνωριζει οτι ανηκουν οι αποζημιωσεις στους ιδιοκτητες!! Εμεις εδω με τα μαγαζια μας τι θα κανουμε. Θα κλεισουμε κι εμεις αλλο ενα δρομο,ετσι για το γαμωτο.Συνεση λοιπον κι οχι αλλη αλαζονια δημαρχε. Σου εχει στοιχισει η αλαζονια και ο ετσιθελισμος. Τα ποσοστα σου ειναι μικρα και πιθανον να χρειαστεις αρκετους για να κερδισεις. Κανε λοιπον κινησεις λογικες κι οχι σαν εκεινες με τις αλυσιδες-που ξερεις!!
Αν σου κοψουν το δρομο θα φταις εσυ γιατι ομολογεις οτι το ηξερες κι εκανες ενεργιες.Απ οτι θυμαμαι,οι προηγουμενοι δεν ηξεραν τιποτα και βρεθηκαν με κομενο δρομο μες το καλοκαιρι.Ημουν δ.συμβουλος και τα εμαθα. Ξεκινα λοιπον δημαρχε διαδικασιες εκτονωσης γιτα λεφτα ειναι πολλα. Μην κανεις τον ηρωα. δεν περναναι αυτα τωρα. Ο δημαρχος αναλαμβανει τις ευθυνες του και εσυ τις εχεις γιατι γνωριζεις απ το 2015-λες-το θεμα.Τωρα ειναι 2019 και τα χρηματα ταχασες γιατι καποιοι κι εσυ δεν κινηθηκατε σωστα.Καθαρες κουβεντες
Οι πολίτες να ζητήσου μαζικά με αιτήσεις αγωγών και ασφαλιστικών μέτρων την αποζημίωση κάθε κομματιού χωραφιού λιθιάς οικοπέδου πεζοδρομίου που άφησαν ή το πήρε η οικοδομική γραμμή από το 1950 και μετά που δομήθηκε η χώρα και η Λευκάδα. Ρημάξανε οι δημοτικές και κοινοτικές και πιλεοδομικές αρχές τους πολίτες καιτην ιδιοκτησία των ακόμα και τοίχους σπιτιών για να κάνουν δήθεν διαπλατύνσεις δρόμων και δημόσια σημερα κατουρημένε και βρωμερά και εγκαταλελειμένα πάρκα σκουπιδιασμένα.
Και ευθύνη έψουν όλοι όσοι θπό το πρίσμα της δήθεν κοινωφέλειας μπλέχτηκαν και μπλέκονται ώς κοινοτσρχες δημοτικοί σύμβουλοι κοινοτικοί πσρακεντέδες και σουμπασήδες .Γιατί πολλοί απ σθτόύς πήραν σύνταξη ώς κοινοτικοί κσι δημοτικοί.άρχοντεςσε βάρος των πολιτών και τους αλλοιώσανε και τις ιδιοκτησίες.