Ανακοίνωση για τη νέα σχολική χρονιά
Καλωσορίζουµε τους συναδέλφους και τους µαθητές µας στον φυσικό µας χώρο, το δηµόσιο σχολείο. Από την πρώτη µέρα δίνουµε από κοινού τη µάχη, ώστε να επιβάλουµε στην κυβέρνηση να πάρει όλα τα απαραίτητα µέτρα για το ασφαλές άνοιγµα των σχολείων. Με πρωτοβάθµια σωµατεία, ζωντανά, µαχητικά, βάζουµε στο επίκεντρο της πάλης τις πραγµατικές µας ανάγκες. Δυναµώνουµε τον αγώνα και την κοινή δράση µε το µαθητικό κίνηµα και τους γονείς για µόρφωση και υγεία αντάξια των αναγκών και δυνατοτήτων της εποχής µας.
Eδω και τώρα μείωση του αριθµού µαθητών ανά τάξη, καµία τάξη πάνω από 15 µαθητές – Nέες σχολικές αίθουσες – Mαζικοί µόνιµοι διορισµοί εκπαιδευτικών!
Χιλιάδες συνάδελφοι σε όλη την Ελλάδα, προσπαθήσαµε µε κάθε τρόπο κάτω από αντίξοες συνθήκες, όλο το προηγούµενο διάστηµα, να στηρίξουµε παιδαγωγικά, ψυχολογικά, γνωστικά τους µαθητές µας, τόσο στην περίοδο του εγκλεισµού, όσο και στην περίοδο που άνοιξαν τα σχολεία. Σε αυτή την τεράστια προσπάθεια, η κυβέρνηση όχι µόνο δε στάθηκε αρωγός αλλά µε την πολιτική της έβαζε εµπόδια, δηµιουργούσε επιπλέον προβλήµατα.
Η επιδηµία του κορονοϊού έβγαλε στην επιφάνεια τα συσσωρευµένα προβλήµατα, που µε διαχρονική ευθύνη των κυβερνήσεων ταλανίζουν την εκπαίδευση: το ολιγάριθµο και “γηρασµένο” εκπαιδευτικό δυναµικό, το ανεπαρκές βοηθητικό προσωπικό, που δουλεύει σε άθλιες συνθήκες (εργαζόµενοι στην καθαριότητα των σχολείων), τα παλιά και επικίνδυνα κτήρια, τις αίθουσες – κλουβιά, τα 25άρια τµήµατα, τις τεράστιες ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδοµή αλλά και σε κονδύλια των σχολικών επιτροπών για τα αναλώσιµα, που στο σύνολό τους διαµορφώνουν ένα υπόβαθρο άκρως επικίνδυνο για την υγεία των µαθητών και των γονιών τους όσο και των εκπαιδευτικών.
Η κυβέρνηση δεν κανει ο,τι μπορει! Τζογαρει την υγεία του λαού και τη μόρφωση των παιδιών!
Ικανοποιεί απλόχερα τις απαιτήσεις των µεγαλοξενοδόχων και των εφοπλιστών ενώ αρνείται να κάνει πράξη τα αυτονόητα για τη λειτουργία των σχολείων µε υγιεινή και ασφάλεια! Ακόµα και µε βάση τις τοποθετήσεις των επιστηµόνων, η χρήση της µάσκας από µόνη της δεν αρκεί. Δεν πήρε κανένα µέτρο ώστε να µειωθεί ο αριθµός των µαθητών ανά τάξη. Δεν επισκεύασε σχολεία που δε λειτουργούν, δεν εξασφάλισε νέους χώρους, δεν αύξησε τα κονδύλια για την πρόσληψη περισσότερων αναπληρωτών, παρά µόνο διόρισε, κάτω από το βάρος των αγώνων µας, 4.500 συναδέλφους στην Ειδική Αγωγή, από τους 42.000 συµβασιούχους που δούλεψαν την περσινή χρονιά. Δεν ικανοποίησε κανένα αίτηµα του κινήµατος, ώστε να διασφαλιστεί η υγεία µαθητών και εκπαιδευτικών, όπως µοριακά τεστ ανίχνευσης του ιού και τεστ αντισωµάτων σε όλους τους εκπαιδευτικούς, υπεύθυνοι σχολίατροι παρακολούθησης και διαχείρισης των κρουσµάτων.
Από τα 70 δισ € που δίνουν στις επιχειρήσεις και το µεγάλο κεφάλαιο
δεν περισσεύει τίποτα για τη µόρφωση και την υγεία του λαού!
Η κυβέρνηση σε συνθήκες πανδηµίας και εγκλεισµού, προχώρησε στην ψήφιση του απαράδεκτου πολυνοµοσχεδίου, νόµος 4692/2020. Ενίσχυσε το θεσµικό πλαίσιο για την αξιολόγηση σε ακόµα πιο αντιδραστική κατεύθυνση, που οδηγεί στην ταξική πολυκατηγοριοποίηση των σχολείων, στην ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων των συναδέλφων, στη λειτουργία του σχολείου µε ιδιωτικοοικονοµικά κριτήρια και προοπτικά στο κλείσιµο σχολικών µονάδων. Η πείρα από όλες τις χώρες της ΕΕ, που έχει εφαρµοστεί, είναι αποκαλυπτική. Μέσα από το πολυνοµοσχέδιο προσαρµόζει ακόµα περισσότερο το περιεχόµενο του σχολείου στη λογική της απόκτησης δεξιοτήτων, επιφανειακής προσέγγισης βασικών αντικειµένων, όπως η Γλώσσα, τα Μαθηµατικά, οι Φυσικές Επιστήµες, χτυπά το ενιαίο του αναλυτικού προγράµµατος. Διατηρεί τους νόµους Γαβρόγλου για το νέο Λύκειο και για τις προσλήψεις µονίµων και αναπληρωτών (νόµος – σφαγείο 4589/19).
Η ασφαλής πρόσβαση στο σχολείο είναι δικαίωμα του κάθε μαθητή και εκπαιδευτικού!
Είναι καθοριστική για τη φυσιολογική, νοητική, ψυχική και κοινωνική ανάπτυξη του παιδιού η δια ζώσης συµµετοχή στη σχολική ζωή και αυτό απαιτούµε να γίνει µε όρους, ώστε να διασφαλιστεί η υγεία τόσο του παιδιού και του οικογενειακού του περιβάλλοντος, όσο και των συναδέλφων. Οποιαδήποτε συζήτηση για την on–line µετάδοση του µαθήµατος είναι αιτία πολέµου, το µέτρο αυτό καταδικάστηκε και καταργήθηκε στην πράξη από σύσσωµο τον κλάδο, τους γονείς και τους µαθητές.
- Επισκευή σχολείων-εξασφάλιση κατάλληλων χώρων, ώστε να διασφαλίζονται οι απαραίτητες αποστάσεις σε κάθε τάξη και η αποφασιστική µείωση του αριθµού µαθητών ανά τάξη, ώστε κανένα τµήµα να µην έχει πάνω από 15 µαθητές. Αυτό διασφαλίζει όχι µόνο την υγεία αλλά και την εκπαιδευτική διαδικασία. Άµεση αξιοποίηση σχολείων που έκλεισαν τα προηγούµενα χρόνια και άλλων κρατικών υποδοµών ή ακόµα και ιδιωτικών, που πληρούν τις προϋποθέσεις. Άµεση εκπόνηση κεντρικού πανελλαδικού σχεδίου για νέα σχολικά κτήρια, που να καλύπτουν τις ανάγκες για σχολική στέγη. Εδώ να πούμε ότι οι οδηγίες που δίνονται από το Υπουργείο Παιδείας, ακόμη και για τη λειτουργία των Ολοήμερων Σχολείων, είναι στην πράξη ανεφάρμοστες.
- Έκτακτο κονδύλι από τον κρατικό προϋπολογισµό, ώστε να προσληφθεί ο απαραίτητος αριθµός εκπαιδευτικών, που να ικανοποιεί την παραπάνω συνθήκη για περισσότερα τµήµατα µε λιγότερους µαθητές.
- Κάλυψη όλων των κενών σε εκπαιδευτικούς εδώ και τώρα. Κανένας συνάδελφος να µην αποκλειστεί από τους πίνακες. Μέτρα στήριξης των συναδέλφων που εργάζονται µακριά από τον τόπο µόνιµης κατοικίας τους (στέγαση, σίτιση, µετακίνηση). Μονιµοποίηση όλων των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση.
- Εξασφάλιση όλου του απαραίτητου αριθµού µόνιµων εργαζοµένων στην καθαριότητα των σχολείων, ώστε να διασφαλίζονται οι υγειονοµικοί όροι καθ’ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου.
- Εξασφάλιση του απαραίτητου αριθµού λεωφορείων και σχολικών τροχονόµων, ώστε να διασφαλίζεται η ασφαλής µετάβαση του κάθε µαθητή από και προς το σχολείο, χωρίς να απαιτείται η συνοδεία συγγενικού προσώπου.
- Προστασία των συναδέλφων που ανήκουν σε ευπαθείς οµάδες.
- Εξασφάλιση κονδυλίων στις σχολικές επιτροπές για την προµήθεια µε το απαραίτητο υλικό (Μέσα Ατοµικής Προστασίας, είδη καθαρισµού, αντισηπτικά κ.λ.π.)
- Άµεση επανέναρξη του προγράµµατος των σχολικών γευµάτων.
- Διενέργεια µαζικών επαναλαµβανόµενων τεστ σε όλους τους συναδέλφους αλλά και στους µαθητές, ώστε να υπάρξει άµεση παρέµβαση σε περίπτωση που χρειαστεί και να ελέγχεται η διάδοση του ιού.
- Δηµιουργία Σχολιατρικής Υπηρεσίας που θα έχει την ευθύνη για τον έλεγχο λειτουργίας των σχολείων αλλά και τη διαχείριση των κρουσµάτων.
- Κατάργηση κάθε νοµοθετικής διάταξης που επιτρέπει κάµερα στα σχολεία και on – line µετάδοση των µαθηµάτων.
- Άµεση κατάργηση του ν. 4589/19/Γαβρόγλου και του ν. 4692/20 Κεραµέως.
Η μεθόδευση της κυβέρνησης είναι δια της εκπαιδεύσεως η απουσία κατανόησης της ουσιοκρατίας ( γνωρίζουν όλοι τι είναι αυτό ) για την κοινωνία και το κράτος, και η κατανόηση του κοινωνικού στοιχείου ώς λειτουργισμός , τον οποίο θα μεθοδεύει η παρούσα κυβέρνηση, που για τούτο βιάζεται να λειτουργικοποιήσει ηλεκτρονικά την καθημερινότητα.
Και βιάζεται – σύμφωνα με τις υποδείξεις των συμβούλων του λειτουργισμού ( πάλι γνωρίζουμε ποιούς και ποιές έχει μαζέψει)- για όλο αυτό το κατασκεύασμα αυτό το κατασκεύασμα ( ηλεκτρονισμού λειτουργισμού ) το παρουσιάζει ώς πολιτική επιλογή που λειτουργώντας ώς αρχική δόση κομματικής εφόδου, να παγιδεύσει και τον επόμενο πολιτικό κύκλο ( ώς εκλογική πολιτειακή αναμέτρηση ).
Η εκπαιδευτική επιλογή της κυβέρνησης , είναι η γνωσιακή ημιμάθεια σε κάθε στάδιο εκπαίδευσης, και για τούτο εξαπολύει την ηλεκτρονική μεθοδολογία και την διόγκωσή της ώς εκπαιδευτικό στόχο , ώς μήνυμα της ίδια της εκπαίδευσης.
Το ίδιο σκηνικό – του λειτουργισμού σε βάρος της κοινωνικής ουσιοκρατίας – εξαπέλυσε η κυβέρνηση αυτή με τους εγκεφαλούς της , και σε όλο το φάσμα της διαχειρισιμότητας της κοινωνικής καθημερινότητας.
Αδύνατο λειτουργικά να λειτουργήσει όλο αυτό το συνοθύλευμα διαδικασιών διαχείρησης, αδυνατεί να μην προκαταλαμβάνει τους πολίτες στο στοιχείο της σχέσης κράτους και πολιών ( το βασικό παράδειγμα είναι οι δεσμεύσεις λογαριασμών και η παγιδεύσεις του ΑΦΜ με κατασχέσεις χωρίς καμμία ειδοποίηση των πολιτών για το σοβαρό θέμα που εξαρτά και την επαγγελματική των δραστηριότητα ), την απροθυμία του κράτους να ελέγξει το πιστωτικό σύστημα στο επίπεδο διαχείρησης των δανειακών ληξιπροθέσμων υποχρεώσεων όπου το τραπεζικό status επιβάλλεται χωρίς την αυτοαναγνώριση του επενδυτικού ρίσκου του πιστωτικού ιδρύματος κατά την χρηματοδότηση , ο πιθαναγκασμός των πολιτών για την ηλεκτρονικοποίηση των συναλλακτικοτήτων τους χωρίς σε καμμία συνταγματική παράγραφο να επιβάλλεται αυτό ( οι συναλλασόμενοι με τα πιστωτικά ιδρύματα να απαιτούν επισταμένως εκτύπωση σε τραπεζικό βιβλιάριο του λογαριασμού των αν νομίζουν ότι με αυτό θα εξυπηρετηθεί η κατανόηση των δοσοληψιών μέσω τραπέζης). επίσης η λειτουργική εκπαιδευτική αθλιότητα στις πανελλαδικές να εξαιρέσει την διδακτέα κύρια εκπαιδευτική ύλη ( ενώ είχε διδαχθεί βάσει προγράμματος ) ώς 30% της συνολικής ύλης, μόνο και μόνο για να κλείσει πονηρά το μάτι στην ημιμάθεια των διαγωνιζομένων ώς μεθόδευση και διαβατήριο για την παραπέρα σπουδή των.
Η παρούσα κυβέρνηση είναι η συνέχεια της πολιτικής μεθόδευσης του προηγούμενου κυβερνητισμού της κρατικολειτουργικής του αδρανειακού επιδοματισμού ( υπό το πρίσμα του αριστερού άλλοθι ) , εφ όσον επέλεξε αυτό τον δρόμο ώς πολιτικό διαχειριστικό και ιδεολογικό status εύκολα γίνεται καταναητό γιατί η έμφαση ώς κυβερνητικές επιτυχίες εκσθγχρονισμού θα δοθεί στον ηλεκτρονισμό , μια και με αυτόν ώς μπροστάρη έπρεπε και πρέπει να σκεπάσει και να αποκρύψει σκόπιμα την απουσία του κράτους ( που διαχειρίζεται την κοινωνία ) ώς ουσία.
Ποιά ουσία αρχής κράτους βλέπουν οι κυβερνητικοί εγκέφαλοι όταν , ο πολίτης σηκώνεται το πρωί και χωρίς ειδοποίηση βλέπει τους λογαριασμούς του δεσμευμένους ???
Ποιά ουσία εκπροσωπεί το ίδιο το κράτος όταν την ευθύνη δανειακού ρίσκου δεν την κατανέμει στα συμβαλλόμενα ενοχικά ( χωρίς προσημείωση) ή εμπράγματα ( με προσημείωση ) μέρη ( πιστωτικού ιδρύματος και δανεισθέντα )???
Ποια ουσία αρχής εκπροσωπεί το κράτος εκείνο που επιβάλλει πλέγμα ενοχών στον πολίτη που δεν μπορεί να κατανοήσει λειτουργικά τον ηλεκτρονισμό και πρέπει να ξοδευτεί για το παραμικρό ώς επαφή κράτους πολίτη???
Ποια κοινωνική αναγκαιότητα αντιμετωπίζει η κρατική διαχείρηση εκείνη – αυτή ταύτη- η οποία προαπαιτεί και επιβάλλει σε εμπορικές επιχειρήσεις ( σαν ένα σουβλατζίδικο βάσει εμπορικού νόμου ) να αρνούνται την διαδικαστική διαφάνεια , όπως αυτή μπορεί να την κατανοήσει μέρος των πολιτών ( εκτύπωση τραπεζικών βιβλιαρίων λογαριασμών ), στην βάση της οικειοπόιησης του λειτουργικού κόστους απ το σουβλατζίδικο ( δηλαδή το τραπεζικό ίδρυμα ) ??? Μπορεί το σουβλατζίδικο να πουλήσει ένα σουβλάκι τυλιχτό – γύρο πίτα χύμα χωρίς να το τυλίξει σε χαρτί – γιαυτό τυλιχτό – ???
Η πολιτική ιδεολογική κυβερνητική επιλογή, δεν κάνει παρά στην προοπτική του μακροχρονιότερου εκλογικό και κοινωνικού των κρατούντων ωφέλους – να μην ξεχνάμε και την κληρονομικότητα της δημοκρατίας εν Ελλάδι- , να ορίσει μέσω του κρατικού ηλεκτρονικοποιημένου λειτουργισμού , επέμβει στην ίδια την κοινωνική λειτουργία ώς εκπαιδευτική γεννεαλογική διεργασία και κατεργασία. Τροποποιώντας τις ίδιες τις κοινωνικές σχέσεις της καθημερινότητας σε σχέσεις απρόσωπου και ουσιαστικά αδιαφανούς κοινωνικού λειτουργισμού. Η κυβέρνηση αυτή ταύτη προτείνει και εφαρμόζει το ιδεολόγημα του να ορίζει κάθε φορά η ίδια ( μέσω της διαχείρησης της κρατικής αρχής ) τι είναι κοινωνική και κρατική ουσία , τι είναι λειτουργία, και ποια πρακτική θα πρέπει πιθαναγκαστικά να εξυπακούει, και να εφαρμόζει, ο πολίτης προκειμένου να ικανοποιεί αυτό το ιδεολόγημα.
Οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται και αυτοί μπροστά στην κυβερνητική προσπάθεια εξάρθρωσης της ουσιοκρατίας της εκπαίδευσης υπερ της ικανοποίησης του λειτουργισμού. Οι κανόνες δομής και οργάνωσης της σκέψης των μαθητών ( που είναι η βάση και η στόχευση της εμπαιδευτικής μεταφοράς στους εκπαιδευόμενους – το εκπαιδευτικό transfers- ) δεν αποτελούν αποτέλεσμα του κοινωνικού λειτουργισμού , όπως θέλει η κυβερνητική διαχείρηση να επιβάλλει, αλλά προυπόθεση της κοινωνικής λειτουργίας.