Φίλιππος Σκληρός για βλάβη στην Καραβέλα: «Είναι ντροπή. Είναι Β’ κατηγορίας οι Εργατικές Κατοικίες; Ζητάω συγγνώμη για αυτά τα χάλια» [ΒΙΝΤΕΟ]
Ακατάλληλα υλικά υδροδότησης εντόπισε συνεργείο του Δήμου Λευκάδας κατά τη διάρκεια εργασιών αποκατάστασης βλάβης στην οδό Καραβέλα, όπως κατήγγειλε ο Αντιδήμαρχος...
Να γίνει δημοψήφισμα -αυτή είναι η άμεση δημοκρατία- με θέμα : Λευκάδα νησί ή Στεριά.
Τπ ένα ψηφοδέλτιο να λέει νησί, το άλλο στεριά , και να υπάρχει και λευκό.
Αφού πρώτα όμως 1 χρόνο γίνουν πλατιές ενημερώσεις ( “”πλατιά”” είμαι όρος οου χρησιμοποιεί το κκε) για τα πλεονεκτήματα και μειονρκτήματα αντίστοιχα και τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα της κάθε επιλογής.
Η Λευκάδα θα έχει περισσότερα μακροχρόνια πλεονεκτήματα αν περιβληθεί με τον όρο νησί.
Οι ηλεκτρονικές πλέον εφαρμοστικότητες απόβδώ και πέρα θα εισφέρουν σε αυτό.
Δεν μπορείς να υπεραμύνονται κάποιοι στην οδική σύνδεση 50 μέτρων και αυτή όχι σταθερή και αναγκαία -δίαυλος πλοίων- και ταυτόχρονα να παραμελελις την ύπαρξη της συνολικής ακτογραμής -χιλιάδες μέτρα πολλαπλάσια της γέφυρας- κσι τις δυνατότητες προσβασιμότητας εναλλακτικά.
Ο πληθυσμός μόνιμα είναι μικρός της Νήσου, και αυτό δεν δημιουργεί τεράστιες ανάγκες επικοινωνίας και τροφοδοσίας. Το εισόδημα της Νήσου είναι μόνο τουριστικό πλέον και καθόλου βιοτεχνικό ( που απαιτεί σταθερότετες ροές) και ελάχιστα πρωτογενές ούτε γισ συτοκατανάλωση.
Αν η Λευκάδα είναι νησί μπορεί να υπάρξει αύξηση της πρωτογένειας ώς κίνητρο για την αυτοκατανάλωση. Και από κει και πέρα επέκταση εμπορικότερη της πρωτογένειας. Η γέφυρα πρέπει να μείνει και ώς νησί να έχει εισητήριο κόμιστρο διόδου, για να αυτοχρηματοδοτείται. Η Λευκάδα πρέπει να αποτελέσει ώς νησί και συνδετικό κρίκο-είναι στο μέσον γεωγραφικά- της Επτανησιακής κοινωνικής και εμπορικής δυνδεσιμότητας.
Να οργανωθούν λιμάνια πρόσβασης εμπορευμκάτών και επιβατών με πλοία.
Η μονήρης τουριστική χωρικότητα της Νήσου Λευκάδος δεν έχει προοπτική για την αύξηση της οικονομικής χωρικότητας. Και από πλευράς πλήθους τουριστών και από πλευράς δαπάνης τουριστών.
Ο όγκος τουριστών όσο και να αυξηθεί όπως είναι σήμερα -που ίσως είναι οριακά ώς πλήθος κορεσμένος, δεν μπορεί να ικανοποιήσει αύξηση των υπολειπομένων εγχώριων ντόπιων υπεραξιών και προστιθέμενων αξιών.
Γιατί από όσο μακρύτερα έρχονται τα τουριστικά πακέτα τόσο περισσότερη αξία αποσπά η εμπορία αυτών και όχι η ίδια η στον τόπο παραγωγή του τουριστικού προιόντος.
Οι τουριστικές υποδομές ώς παγιοποίηση της Νήσου τώρα είναι ανεκτές , αλλά στο πλαίσιο των δικτύων χαμηλού εμπορικού τουρισμού. Αλλά μη προκύπτοντων ικανών εγχώριων προστιθέμενων αξιών για επανασυντήρηση και επαναπροσδιορισμό, σε κάποια χρόνια θα υστερούν.Πλέον θα παρουσιαστεί η ανάγκη τεράστιων επενδύσεων αποχετευτικών έργων. Μια και ο 21ος αιώνας -τρέχουμε ήδη 20 χρόνια- είναι ο αιώνας της βιολογίας στις ανθρώπινες δραστηριότητες ( το φαινόμενο του κορονοιού και των ώς τώρα λοιμώξεων γρίππης 20 χρόνια είναι ενδεικτικό και καμπανάκι μαζί).Ομετασχηματισμός προοδευτικά του τουριστικού προιόντος και γενικά του παραγωγικού κοινωνικού μοντέλου της Λευκάδας , δεν θα γίνει χωρίς την απόφαση και την αποδοχή του τι είναι η Λευκάδα Νήσος ή Ηπειρωτική Ελλάδα.
Πάνε όλα μαζί.
Η Λευκάδα ώς Στεριά θα υπονοεί και θα επιβάλλει άλλες διρργαιες και επιδιώξεις βιωμένης καθημερινότητας με αναπτυξιακή προοπτική και η Λευκάφα ώς Νήσος θα υποβάλλει και άλλες διεργασίες καθημερινοτητας και στόχευσης. Και οι δρομολογίσεις αυτές δεν γινονται απ την μια μέρα στην άλλη, και ούτε πολλές φορές γίνονται άμεσα κατανοητές, ή αν γίνουν αντιληπτές γίνονται απ τα αρνητικότητα των αρχικά αποτελέσματα.
Τι θα γίνει αν η αντοχή του εδαφικού υποζύγιου με βάση τους βόθρους λυμάτων -στεγανούς ή όχι- κορεστεί και προσβληθούν οι ακτές και τα όποια υπάρχοντα δίκτυα. Σε αυτόβσε μια περιοχή μπορεί να συντελέσει μια πρόσθετη κατασκευή μεγαλύτερου μεγέθους στην προσπάθεια σύνδεσης με το δίκτυο μέσου τουρισμού ??
Τι θα γίνει με τα σκόροια ιστιοπλοικά που ελιμενίζονται αρόδου χωρίς μαρίνες τακτικού ελιμενισμού.Αλλά και τα σημεία των μαρίνων ελιμμενισμού πρέπει σχολαστικά να μελετηθούν.
Τι θα γίνει με την αναγκαία σοβαρή εγκαρσιότητα κίνησης της Νήσου και χωρίς προβλήματα πίεσης στο τοπίο και τους οικισμούς??
Και αν μέχρι τώρα δεν παρουσιάστηκαν προβλήματα φανερά σμεσα, αυτό οφιλεται στο ότι μόλις και τα 20 τελευταία χρονια οργανώθηκε η ποσοτικοποίηση σώρρευσης που επέτρεψε να κωδικοποιείται και να μετράται ίσως το τουριστικό προιόν ώς κύριο προιόν και επιδίωξη. Με την τυχαιότητα της Πανδημίας και τα προβλήματα-θάναι πολύ βαριά οου οικονομικά προκύπτουν εξ αυτής- μπορεί νάναιβαναγκαίο και συμβολικό μαζί να αναγνωστούν παράμετροι από δώ και πέρα , για το παραγωγικό μοντέλο της Λευκάδος και τις προοπτικές του μέδα και στην ίδια την τουριστική λειτουργία ώς παραγωγική δυνατότητα.
Π.χ .Αν το 2020 -2021 λόγω της Πανδημίας μείνουν πίσω φόροι, δάνεια, κλεισουν καταστήματα εμπορικά και τουριστικές μονάδες, μετακινηθούν φύγουν δημόσιες υπηρεσίες, αυξηθούν οφειλές στα ασφαλιστικά ταμεία, -ευχή να μην συμβεί τίποτα απ αυτά και με την κρατική βοήθεια- τότε θα πρέπει να γίνουν σοβαρές σκέψεις και με προοπτική αξιολόγησης των αποτελεσμάτων μέσα στον βραχυχρόνιο 3ετή κύκλο. Για να μην μεταφερθεί διογκωμένο το πρόβλημα ώς στον μεσοχρόνιο κύκλο.
Παλαιότερα η επίκληση του πολιτικού Μηχανικού κου Παναγιώτη Αργυρού, ο οποίος δραστηριοποθείται στην Λευκσδα, επίκληση για την μελέτη και στόχευση του παραγωγικού -τουριστικού μοντέλου της Λευκάδος ήταν και εύστοχη και εμπεριείχε και στοιχεία αγωνίας -κοινωνικής που πρέπει να υπάρχει σε κάθε πολίτη-για το μέλλον κάθε τόπου κύρια στον οποίο τόπο διαβιεί.
Υπήρξαν και υπάρχουν και άλλες φωνές , και για την πρωτογένεια λιμνοδεξαμενές για καλλιέργειες , και πολλές άλλες που δεν είναι γνωστές στον γράφοντα.Αλλά όλες είναι και αναγκαίες και υγιείς αν επικαλούνται ένα προγραμματισμό ώς ανάγκη.
Η εποχή κινείται με ταχύτερους ρυθμούς -και ηλεκτρονικά αναγκαία- και εκ μακρόθεν ( τηλέ).