Ένα από τα πιο δύσκολα καλοκαίρια βιώνει η Λευκάδα φέτος εξαιτίας της δραματικής κατάστασης με την χωματερή και την έντονη δυσοσμία που κάνει ανυπόφορη την ζωή των κατοίκων στην πόλη.
Οι συνέπειες για τον τουρισμό αναπόφευκτες και πιθανότατα να τις βιώσουμε την επόμενη τουριστική περίοδο.
Σε καθημερινή σχεδόν βάση βλέπουμε τις δραματικές εκκλήσεις των επιχειρηματιών να ζητούν απελπισμένα να γίνει κάτι για να ομαλοποιηθεί η κατάσταση.
Δυστυχώς δεν έχει υπάρξει καμία επίσημη ανακοίνωση από τον δήμο Λευκάδας που να προσπαθεί να εξηγήσει την κατάσταση, η για να το θέσω διαφορετικά που να μας ενημερώνει για τα άμεσα βήματα και δράσεις που γίνονται.
Να ειπωθεί τουλάχιστον ένας οδικός χάρτης μιας μεταβατικής λύσης πριν την δημιουργία του εργοστασίου της ΜΟΠΑΚ καθώς ότι μαθαίνουμε είναι από το ρεπορτάζ και τους καλεσμένους στο ραδιόφωνο.
Και ενώ ακούγεται η λύση της μεταφοράς τον σκουπιδιών έστω και με αλμυρό κόστος στα Γιάννενα, πριν λίγες εβδομάδες ο πρόεδρος του ΦΟΣΔΑ κ. Κωνσταντόπουλος απάντησε ότι οι όποιες αποφάσεις θα ληφθούν μετά το καλοκαίρι.
Ωστόσο είχε πει και κάτι άλλο ότι η Λευκάδα μπορεί να τα μεταφέρει μέσω εισαγγελικής παρέμβασης και να ισχυριστούν ότι υπάρχει κίνδυνος μόλυνσης του περιβάλλοντος, της Δημόσιας Υγείας, να εξαπλωθούν αρρώστιες οπότε θα πρέπει να τα πάρουν τα Γιάννενα μέσω μιας κοινής υπουργικής απόφασης.
Δεν είμαι ειδικός για να ξέρω ποιες είναι οι συνθήκες αυτές, αλλά δεν μπορεί σε καθημερινή βάση να μυρίζουμε αέρια που δεν γνωρίζουμε σε ποιο βαθμό βλάπτουν την δημόσια υγεία.
Δεν μπορώ να προσδιορίσω ποια είναι αυτά τα κριτήρια και ποιος μπορεί να κρίνει αν αυτή την στιγμή η ωρολογιακή βόμβα είναι έτοιμη να εκραγεί..
Επίσης ένα τέτοιο σοβαρό ζήτημα δεν μπορεί να παραμένει στο σκοτάδι και να μην υπάρχει ξεκάθαρη ενημέρωση στους πολίτες που περνάνε ένα από τα πιο μαρτυρικά καλοκαίρια των τελευταίων χρόνων.
Όπως πολύ σωστά έχει επισημανθεί και από δημοτικούς συμβούλους είναι επιτακτική πλέον η ανάγκη μιας δημόσιας συζήτησης στο δημοτικό συμβούλιο για να ενημερωθούν οι πολίτες.
Το σημερινό σχόλιο Νίκου Καββαδά στο Facebook κατά την ταπεινή μου άποψη είναι γροθιά στο στομάχι.
Ξύπνησα για ακόμα μια φορά από την βρώμα των σκουπιδιών που μπαίνει από τα παράθυρα του σπιτιού μου.
Μικροί και μεγάλοι, ντόπιοι και ξένοι είμαστε τα θύματα μιας γενοκτονίας. Ήδη κάποιοι πλήρωσαν και άλλοι το πληρώνουν με την ζωή τους.
Συμπολίτης μας, σήμερα μου έδειχνε την αντιασφυξιογόνα μάσκα που παρήγγειλε την οποία θα φοράει προκειμένου να μπορεί να κοιμηθεί τα βράδια.
Την ίδια στιγμή κάποιοι άλλοι πανηγυρίζουν ότι έλυσαν το πρόβλημα των σκουπιδιών, ενώ στην πραγματικότητα είναι εγκληματίες που μας θυσίασαν στον βωμό της ψήφου και του κόμματος.
Φοβάμαι για την ζωή μου. Την ζωή των φίλων μου, των αγαπημένων προσώπων και των συμπολιτών μου.
Λυπάμαι τους κατοίκους των απέναντι ακτών της Αιτωλοακαρνανίας που πληρώνουν το μάρμαρο χωρίς να φταίνε σε τίποτα. Εμείς τουλάχιστον οι Λευκαδίτες, έχουμε μερίδιο ευθύνης.
Ντρέπομαι που άνθρωποι τους οποίους όλα τα προηγούμενα χρόνια “ζάλιζα” για τις ομορφιές του νησιού μας, θα διαβάσουν αυτό το post. Ελπίζω όμως να το δουν για να μην κάνουν το λάθος να περάσουν την πλωτή γέφυρα του νησιού.
Καληνύχτα βρωμερή Λευκάδα του “πολιτισμού” και της τοξίνης.
Υ.Γ. Μήπως πρέπει να αλλαχθεί το όνομα του νησιού μας; Τι σχέση έχει το “λευκό” με αυτή την κατέλα ;
Παναγιώτης Κουνιάκης
Κυριε Κουνιάκη να πείτε στον φίλο σας οτι Λευκάδα δεν είναι μονο η πολη.Ειναι και το Αθάνι η Βασσιλικη τα Συβοτα ,ο Πόρος η Καρυα ,τα Λαζαρατα κτλ κτλ που δεν βρωμάνε απο τα σκουπιδια της πολης .
Αρα να την περάσουνε την γέφυρα οι φίλοι μας που θελουνε να έρθουν στο νησι μας και να αφήσουνε ολοι αυτοι οι φωστήρες της τοπικης αυτοδιήκησης τις πολιτικές παπάτζες.
Τα σκουπίδια ανήκουν σε όλη την Λευκάδα χωριά και μπρανέλοι.
Η ενοποίηση της Νήσου γίνεται στην βάση των σκουπιδιών. Δυστυχώς 73 χρόνια 4 μήνες και 13 μέρες μετά την 31 Μαρτίου του 1946 -από σήμερα-και τις τραγικές διχαστικές εκλογές με την πίεση της Δεξιάς και την αποχή της Αριστεράς.
Και αυτή η ενοποίηση κοινωνικά της Λευκάδος δυστυχώς που γίνεται στην σκουπιδική βάση , αποτελεί και το εναργές κατάλοιπο ( όπως τα σκουπίδια είναι ανθρώπινο κατάλοιπο) της ίδιας χρόνια ενεργοποιημένης κοινωνικής λειτουργικής διελκύστιδας στην εξέλιξη των 73 και πλέον χρόνων.
Χρόνια συμπιεσμένα απωθημένα ανθρώπων κσι συλλογικοτήτων ( τα χωριά και η πόλη ώς συλλογικότητες) , κοινοτικές αντιπαραθέσεις και διαφορές, ανταγωνισμοί κοινωνικών ομάδων στην βάση οικονομικών οικειοποιήσεων, εγωισμοί ατομικών και ιδιωτικών αναδείξεων κοινωνικά, κόντρες στην βάση των πολιτιστικών ανεπαίσθητων επί μέρους μικροεπικλήσεων ανά περιοχή ( ορεινή -Ανατολική-Νότια Λευκάδα) , το μονιμο σύμπτωμα της παρακμάζουσας οργάνωσης της πόλης ( στην κεντρική πλατεία ο ναός ερείπιο επικίνδυνο, ώς σύμβολο ερειπιώδους και παρακμιακής κοινωνίας της χώρας πρωτεύουσας της Νήσου.
Μια κοινωνική και οικονομική συνολικά δομή της Νήσου που οργανώθηκε χρόνια περιφερειακά από έξω πος τα μέσα ( με βάση και την οδική περιμετρική ανέδειξη) και μέ βάση τις επιδιώξεις της διαχείρησης απ την πρωτεύουσα.Στόχος το φιλτράρισμα των πόρων της Νήσου υπερ του διοικητικού κέντρου , για την συνέχεια της σχέσης εξαρτήσεως της περιφέρεισς της Νήσου απ την πόλη της Λευκάδας.
Μέσα στην διαδικασία φιλτραρίσματος των πόρων, χωρίς όμως την φινέτσα και γνώση της κομψών αλλά αποτελεσματικών τεχνικών φιλτραρίσματος ( να οικειοποιούνται τους πόρους αλλά όχι τα σκουπίδια) φορτώθηκαν τα σκουπίδια η διαχείρηση των οποίων σποσπά περισσότερους πόρους απ όσους οικειοποιούνται οι μπρανέλοι απ την περιφέτεια της Νήσου.
Το αρνητικό ισοζύγιο αυτών των πόρων ειναι η βρώμα και το κακό συναπάντημα μποτιλιάρισμα και βουνό σκουοίδια δίπλα απ την πόλη της Λευκάδος ( ουσιαστικά μέσα στην πόλη).
Απ την άλλη πλευρά οι χωριάτες και η περιφέρεια της Νήσου συνολικά δέχονται την απόσπαση των πόρων των από την μπρανελιά, αρκεί να φορτώνουν στην μπρανελιά τα σκουπίδια.
Το ολο σύμπτωμα αποκτά θεώρηση αναφοράς σαν “”μούσα Κατεργαρέων “” που μρταξύ μπρανέλων και χωριατών για το ποιός θα μπορέσει να γελάσει τον άλλον ώς αρχικατεργάρης.
Τα σκουπίδια ώς σημαίνον υπονοούν την ανθρώπινη δραστηριότητα παραγωγής σκουπιδιών ώς σημαιμόμενο. Κσι που ώς παραπέμπον υπονοούν την ανθρώπινη μεθόδευση άλλος να τα παραγάγει και άλλος να τα πληρώνει.
Γιατί κανένας( ούτε μπρανέλοι ούτε χωριάτες ) δεν θέλουν να τα πληρώνει αυτός που τα παραγάγει.
Η ομογενοποίηση και ενοποίηση της κοινωνίας της Νήσου γίνεται πάνω σε αυτή την αρχή , την αρχή της δυνάμει σρχικατεργαριάς.
Κατά Ντοστογιέφσκι θεώρηση “” Μούσα Φρενοκομείου ” στο Έγκλημα και Τιμωρία.
Απ την Λευκάδα την πόλη ρώτησε αρχικά Έλλην τουρίστας για να πάει στην Καρυά.
Και στο Παζάρι του είπαν:: Μην πάς εκεί δεν έχει τίποτα και δεν αξίζει τζάμπα ο κόπος “”.
Επίσης ρώτησε Ολλανδός με οικογένεια : σε άλλο σημείο στην πόλη και του είπαν τα ίδια περίπου.
Μαγαζάτορ της πλάκας στο παζάρι , όταν ρωτήθηκε από δια ζώωσης, για την καθυστέρηση 6 ωρών στην γέφυρα το Σσββστο 3/8/19 είπε: “” εμείς ξέρουμε ότι θα μπούν στην Λευκάδα άμα φτάσουν ώς τον Αι Νικόλα “” .Κσι συνέχισε :”” εμένα η δουλειά μου πάει καλά με τους τουρίστες””.
Του Αγίου Σπυρίδωνος ρώτησε επισκέπτης Έλλην για να φτάσει στην λιτανεία για την οποία έμαθε στην Καρυά.Από διπλανό χωριό του απάντησε κάποιος :”” Μην πάς εκεί αυτοί στην Καρυσ 2-3 χρόνια έχουν που κάνουν λιτανεία.Έλα σε μας””.
Προσοχή μην πέσει ο πήχυς του πολιτισμού σε όλο αυτό το συνοθύλευμα των γελοιοδέστατων τοπικιστών
Μέσα στην Λευκάδα //
στην πόλη στην Μπρανελιά //
τα σκουπίδια αγγελοκρούουν //
από πολύ μακριά.
Ατάκτως πεταμένα //
χυμάτα σκορπισμένα //
τραβάνε την ανηφόρα//
μέσα στην χώρα.
Δίπλα από σχολεία//
κοντά η περιοχή περβόλια //
που κάποτε έκανε πορτοκάλια//
και έκανε και λεμόνια.
Τώρα τίποτα δεν φυτρώνει//
το σκουπίδι όλα τα μσραζώνει//
μαράζωσαν και οι καλαμιές//
που πήγαιναν αγαπητικοί και αγαπητικιές.
Κακό χρόνο να έχετε ρεμαλια
ξεφτιλισμενα υποκείμενα, θέλετε να είστε και πολιτικοί κατσαπλιαδες ε κατσαπλιαδες!! σας πληρώνουμε χρυσούς κάθε μήνα το καταραμένο νησί , με το κωλονερο που δεν πίνεται με τα σκουπίδια και χίλια δυο …. Ουστ από εδώ .. ενωθείτε να μπούμε μέσα ρε να τους αλλάξουμε τις πρόκες!!. Οσφυοκαμπτες, θα είστε μια ζωή!!!!
Μέσα στις καλαμιές στα περβόλια και στα βαρδάνια γινόντανε τα καλαφατίσματα.
Οι καλαμιές θα ειχαν να αφηγηθούν πολλά σπ όσα είδαν για χρόνια.
Τι έβλεπαν χρόνια οι καλαμιές??
Να τους κόψουμε τον σπάγγο.
Να τους αλλάξουμε τις πρόκες.
Να τους αλλάξουμε το ταμ τιριρίμ.
Να τους ξεδέσουμε τα κορδόνια.
Να τους ποστιάσουμε τις πέτρες.
Να τους γυρίσουμε την κλειδωνιά.
Να τους ξεβάψουμε τα μαλιά.