Στο απογευματινό μαγκαζίνο του Prisma 91,6 μίλησε ο πρόεδρος της ένωσης ξενοδόχων Μανώλης Θερμός.
Όπως ανέφερε σήμερα είναι 23 Ιουλίου και η ποιότητα τουρισμού στο νησί είναι φανερά πεσμένη και αυτό δεν είναι τόσο ελπιδοφόρο για το μέλλον, βέβαια αυτό είναι αποτέλεσμα όλων των προηγούμενων χρόνων για το τι κάναμε για να φτάσουμε εδώ που είμαστε.
“Το πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Λευκάδα είναι η ποιοτική προσέλευση τον τουρισμό, κάτι που έχει πέσει τα τελευταία χρόνια πάρα πολύ.
Η εμπειρία για έναν επισκέπτη ξεκινάει από την γέφυρα του Πόντε και φτιάχνει μέχρι το πάρκινγκ το ξενοδοχείου και αυτή η φρίκη είναι γεωγραφικά οριοθετημένη.
Αυτές οι παθογένειες υπάρχουν χρόνια στο νησί, ενώ τις προηγούμενες δεκαετίες δεν υπήρξε έστω μία προσπάθεια ώστε να τις ελαφρύνουμε ή να τις εξαλείψουμε, γιατί δεν υπάρχει οργανωμένη συλλογικότητα, θεσμοποίηση και λειτουργική οργάνωση της κοινής λογικής.”
Όταν έχεις έναν όγκο τουριστών, ξέρεις που πιέζεται το νησί και που είναι τα προβλήματά του, αυτό για να κατορθωθεί να υπάρξει μία οργανωμένη συλλογικότητα, προϋποτίθεται περιορισμός και κριτικός έλεγχος της αυθαιρεσίας και της αντικειμενικής συμπεριφοράς.
“Πρέπει να υπάρχουν θεσμοί σωφρονισμού των ιδιοτελών, πρέπει να λειτουργήσουν επιτέλους οι θεσμοί και είναι κατεπείγουσα ανάγκη να συνειδητοποιήσουμε ότι έχει εκλείψει καθολικά η λογική που προϋποτίθεται για να λειτουργήσουν και να ανταποκριθούν στο σκοπό τους οι θεσμοί αυτοί.
Η τάξη στο νησί μπορεί να επιβληθεί, καθώς αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει τίποτα, έχουμε φτάσει σε τέλεια νεκρά κοινωνικών αντανακλαστικών.”
Σύμφωνα με τον Μανώλη Θερμό όταν κάποιος έρθει στη Λευκάδα η εμπειρία του τελειώνει με την διαχείριση των αναμνήσεων στο διαδίκτυο όταν επιστρέψει σπίτι του και όποιος ακούει μπορεί να με καταλάβει.
Σύμφωνα με τον ίδιο πρέπει άμεσα να χαραχθεί στρατηγική τουριστικής ανάπτυξης, η οποία σημαίνει ισορροπία προσφοράς, ζήτησης και υποδομών και πρέπει όλοι να κάτσουμε σε ένα τραπέζι και να συζητήσουμε.
Δεν πρέπει να υπάρχουν διακοπές ύδρευση, ρεύματος, σκουπίδια, αυτά πρέπει να συζητηθούν και να βρεθεί μία λύση. 1η Σεπτέμβρη πρέπει οι φορείς να καθίσουν και να αναπτύξουν τις προτάσεις τους, καθώς δεν μπορείς να ονομάσεις τουριστικό προϊόν την ταλαιπωρία τόσο των τουριστών, όσο και των κατοίκων, καθώς όλα αυτά είναι αποτελέσματα άναρχης και χωρίς σχεδιασμό τουριστικής ανάπτυξης.
Είναι επιτακτική ανάγκη να συζητηθεί το πρόβλημα των υποδομών στο νησί, καθώς αν δεν είμαστε ικανοί να προστατεύσουμε τις παραλίες, ή να λύσουμε προβλήματα καθαριότητας, τότε δεν μπορούμε να τα προκριθούμε στο τουριστικό προϊόν.
Πρέπει να κοιτάξουμε την ανθεκτικότητα του τουριστικού προϊόντος, την εμπειρία ώστε να είναι ποιοτική και ελκυστική. Δεν μπορεί η ποιότητα να αρχίζει και να σταματάει στο δωμάτιο, στο καλό πλακάκι και απέξω πρέπει οι κάδοι να είναι άπλυτοι δύο χρόνια.
Η ποιότητα πρέπει να έχει και ενεργειακό, περιβαλλοντικό αποτύπωμα και αυτό είναι ποιότητα τουρισμού, όχι μόνο ότι δεν έχω καλό στρώμα στο δωμάτιό μου.
Χρειαζόμαστε εναν εντόπιο, φερέγγυο και ουσιαστικό μηχανισμό και τοπική αυτοδιοίκηση που να συνεργάζεται και όχι να έχουν ηγεμονική ανεκτικότητα.
Όσον αφορά το θέμα των σκουπιδιών για άλλη μία φορά υπογράμμισε το νέκρωμα των κοινωνικών αντανακλαστικών, λέγοντας ότι για το θέμα αυτό δεν έγινε ποτέ καμία διαμαρτυρία, λέγοντας ότι κανείς δεν πήγε έξω από το Δημαρχείο για τρεις μέρες που τα παιδιά στα σχολεία διπλά μυρίζουν την χωματερή.
Οι μόνες διαμαρτυρίες είναι στο να διεκδικήσουν τις όποιες προνομιακές μεταχειρήσεις.
Ακούστε ολόκληρη τη συνέντευξη:
Είναι το αποτέλεσμα της δύσκολης μετάβασης ( και αδυνατότητα πλέον οριστική) από τα ενοικιαζόμενα δωμάτια σε πληρέστερες μορφές τουρισμού.
Και το μέγεθος του τόπου και η μορφολογία παίζουν ρόλο , αλλά το βασικότερο για επίκληση τουλάχιστον μέσου επιπέδου τουρισμού είναι οι δομές της εκκινήσεως διάθεσης του κάθε προιόντος ( εν προκειμένω του τουριστικού ). Αυτές ποδηγετούν στην πρώτη εξελικτική ιστορική περίοδο το αοποτέλεσμα και δρομολογούν την λωδικοποίηση του προιόντος που μπορεί να παραχθεί και να προσφερθεί. Οι αγοραίοι κανόνες κατόπιν παραγάγουν το αποτέλεσμα … μια και ζητιέται αυτό που παράγεται.
Τα ενοικιαζόμενα αρχικά, εξατομικευμένα εισπρακτικά. δωμάτια δεν μπορούν να έιτουργήσουν πολλαπλασιαστικά σαν βάση για την ποιότητα , παρά μόνο ώς επαυξημένη ποσότητα που μπορεί όχι μόνο να μην αναβιβάζει την ποιότητα, αλλά να αποτελεί τροχοπέδη για την ποιοτική μετάβαση. Η εξατομίκευση φέρνει την ιδιωτική ακραία διεκδίκηση στην εισπρακτική βάση και την παραμέληση της συμπληρωματικότητας για της σύνθεσης των ποσοτήτων και την ανάδειξη των ποιοτήτων.
Η εξατομίκευση δεν εξυπακούει την σύνθεση εν σειρά για την κοινότητα ύπαρξης των υποδομών ( αποχέτευσης , πρασίνου, σκουπιδιών ) και τον διακανονισμό στην βάση του μικρότερου καταναμημένου κόστους συντήρησης.
Η εξατομίκευση εισφέρει στην λειτουργική ανομοιομορφία παρά στην γραμμή παραγωγής για την κωδικοποίηση της κατηγορίας του προιόντος.
Η απουσία κωδικοποίησης προιόντος αγοραία δεν βρίσκει και δεν απευθύνεται σε κωδικοπoιημένη ( ακόμα και κατά DIN — αυτά ξεχάστηκαν –) κατηγορία καταναλωτών. Και το μόνο που μένει είναι η επίκληση και εφέλκυση καταναλωτών χωρίς κατηγοριοποίηση.
Να μην εκλαμβάνεται η προαγορά του προιόντος ώς αδυναμία έναντι της εξατομικευμένης μισθώσεως και έκτακτα που εξασφαλίζει κατά μονάδα κλίνης μεγαλύτεργη εισπαραξιμότητα ( δηλαδή το σύστημα ανοίξαμε και σας περιμένουμε ). Γιατί αυτό οδηγεί στην μικρή τουριστική περίοδο και σε μειωμένες παροχές ποιότητας και αυξητικής του κόστους.
Η προαγορά κατευθύνεται εκεί που επιθυμεί να αγοράσει, εξασφαλίζοντας συνέχεια στο σύστημα και μεθοδικό εμπλουτισμό και ανέλιξη των ποσοτήτων και των ποιοτήτων και ταυτόχρονα ισορροπία προσφοράς και ζήτησης στο σύστημα , που εξυπακούει και διευκολύνει την επιχειρηματική οργάνωση ( και μέσω τακτικών ροών κερδοφορίας ) για το παραπέρα στάδιο. Και εδώ κυοφορείται και ο προγραμματισμός του κάθε επόμενου εξελικτικά σταδίου.
Για την Λευκάδα η βιομηχανική οργάνωση του τουριστικού προ’ι’όντος είναι δύσκολη. Η τουριστική εκβιομηχάνιση της Λευκάδος φαντάζει αδύνατη συνολικά. Και αν επιχειρηθεί – με στόχο την προσέλκυση υψηλού τουρισμού- θα είναι ατελέσφορη σε επίπεδο κόστους. Να βελτιωθούν τα μέγιστα οι υποδομές και να γίνει προσπάθεια σε μικρότερη ενιαία κλίμακα οργανωτικών δομών της παραγωγής. Και αυτό θα φέρει αισθητό αποτέλεσμα.