Ο πρόεδρος της ένωσης ξενοδόχων Μανώλης Θερμός, σχολίασε τα τρέχοντα ζητήματα του νησιού και ιδιαίτερα τη συζήτηση που έχει προκύψει για την ζεύξη, στο απογευματινό μαγκαζίνο του Prisma 91,6 και τον δημοσιογράφο Παναγιώτη Κουνιάκη.
Όπως ανέφερε, “το βασικό ζήτημα είναι να υπάρξει συναίνεση, πολιτική βούληση, μία ιδιαίτερη περιβαλλοντική διάσταση, που σε αυτό δίνω μεγάλη σημασία και φυσικά να υπάρξουν τα εχέγγυα εφαρμογής ενός τόσο εξειδικευμένου έργου, εάν είναι υποθαλάσσια ζεύξη και όχι κάποιος άλλος τρόπος.”
“Στο μόνο το οποίο συμφωνώ, είναι ότι πρέπει να φύγει η οποιαδήποτε γέφυρα και να πάει στο καινούργιο σημείο. Ωστόσο για το πoια σύνδεση θα είναι, όλοι θα πούμε τις απόψεις μας, όμως ένας τέτοιος σχεδιασμός λειτουργικός, αποτελεί τη βασικότερη παράμετρο στην προώθηση μιας τουριστικής και επενδυτικής πολιτικής.
Όπως γνωρίζουμε αυτό θα αλλάξει τα δεδομένα και βάσει του νέου σημείου, είτε με υπόγεια γέφυρα, είτε με οποιοδήποτε άλλο τύπου γέφυρας, από τη στιγμή που θα αλλάξει το σημείο θα φέρει πίσω του και άλλες αλλαγές, γιατί αυτά απαιτούνται αφενός από το γεγονός ότι η τουριστική ανάπτυξη σχετίζεται άμεσα με το περιβάλλον και αφετέρου και εδώ θέλει λίγο προσοχή, καθώς τα οικονομικά οφέλη ή σε εισαγωγικά ζημιές που υπάρχουν σε οποιοδήποτε έργο, οδηγούν σε σύγκρουση συμφερόντων και καταλήγουν να έχουν αρνητικά αποτελέσματα για τους εμπλεκόμενους και για τον τόπο.”
Σχετικά με την υποθαλάσσια ζεύξη ο Μανώλης Θερμός ανέφερε: “πρόκειται για ένα ακριβό δημόσιο έργο, αναπτυξιακό μέν, αλλά ακριβό δε, μην ακούτε όμως τα κοστολόγια που λέγονται, καθώς αυτά θα αλλάξουν όπως έγινε και με την ζεύξης της Πρέβεζας, ενώ πρέπει να υπολογίσουμε και τον χρόνο κατασκευής, γιατί όταν θα πάρει οκτώ χρόνια για να τελειώσει το έργο, δεν ξέρω αν θα μπορέσουμε να αντέξουμε ακόμα τόσα χρόνια με αυτή τη λύση που έχουμε, λόγω κίνησης.
H Γέφυρα είναι η αρχή ενός έργου, η οποία πίσω της θα φέρει και άλλα έργα, όπως για παράδειγμα θα βγουν από το συρτάρι μελέτες της ανάπλασης της παραλίας, πεζόδρομων και τα λοιπά, γιατί δεν μπορεί να γίνει τίποτε άλλο αν δεν υλοποιηθεί αυτό το έργο, ωστόσο για τη Λευκάδα θεωρώ πολύ δύσκολο το Υπουργείο να επενδύσει τόσα χρήματα για να το υλοποίηση οπότε θα πάει σε ανάδοχη εταιρία.
Ο σχεδιασμός και η δημιουργία ενός τέτοιου έργου που έχει και σημαντικές επιπτώσεις στο περιβάλλον, δεν είναι αθώο έργο, είναι απαραίτητος ο σχεδιασμός, τόσο για την ανάπτυξη αλλά και την κοινωνία και απαιτεί και την θεσμική και επιστημονική ενίσχυση των φορέων.
Δεν είμαι υπέρ να προηγούνται “πεποιθήσεις” ατομικά επιλεγμένες και αυτό το ξεκαθαρίζω από τώρα, γιατί συνήθως όταν προηγούνται πεποιθήσεις, ακολουθούν οι καταστροφικές συνέπειες και έχουμε τέτοια παραδείγματα στον τόπο μας.
Πρέπει να επικεντρωθούμε στους θεμελιώδεις άξονες λειτουργίας της συλλογικότητας, όλοι θα ακουστούμε, θα αποφασιστεί με επιστημονικό τρόπο ο τρόπος σύνδεσης, αλλά θα πρέπει να υπολογιστούν και τα οικονομικά οφέλη.
Δεν πρόκειται να ενδιαφερθεί κανείς για καμμία ποιότητα. Διότι οι επαγγελματίες του τουρισμού έχουν δεδομένη την επίσκεψη – λόγω ευκολίας πρόσβασης- και χωρίς δαπάνες και κόστη για να προσελκύσουν , έχουν υψηλή κερδοφορία.
Τόσα χρόνια , γιατί η κατάσταση συνολικά γίνεται χειρότερη , ή δεν ήταν τα τελευταία χρόνια.
Πώς προέκυψε η μόνιμη βρώμα μυρωδιά και πλέον και σε άλλα οικιστικά σημεία ??
Πώς προέκυψε το πρόβλημα στην Εξάνθεια και στο Καλαμίτσι , Άγιο Νικήτα και γενικά το κυκλοφοριακό χάος και στην πόλη και χωριά ???
Ο τουρισμός ώς ποσότητα και ποιότητα, είναι ανεξάρτητος σπό την κυκλοφοριακή διευθέτηση ??, απ τη τακτοποίηση του βιολογικού καθαρισμού και σκουπιδιών ?? , απ την ύπαρξη ελευθέρων για τους πεζούς πεζοδρομίων ??. Και μόνο μέλημα είναι η θριαμβική μέτρηση για το πλήθος των τουριστών που δέχεται η περιοχή ( τον Αύγουστο του 2021 ακούστηκε για 180 χιλιάδες επισκέπτες που υπήρχαν πάνω στο νησί).
Εφ όσον εισπράτουν ανέξοδα , ή με ελάχιστες δαπάνες ώς κόστος, υπερακοτίζοντας την χρήση και εκμετάλλευση του γεωγραφικού πλονεκτήματος υπερ των εισπράξεων και της κερδοδορίας κατ επέκταση, δεν πρόκεοται τίποτα να βελτιωθεί.
Θα ανακαλύτονται και άλλα σημεία που θα προσφέρουν δυνατότητα τουριστικής χρήσης, πρός την ποσοτική κατεύθυνση, και θα συνεχίσει το ίδιο και το ίδιο.
Προσοχή γιατί ήδη η τουριστική λειτουργία στην Λευκάδα τρέχει στον βαθμό της φθίνουσας απόδοσης, πρός την εξάντληση αν και αυτή δεν έχει αρχίσει να εμφανίζεται.