Για την δημόσια συζήτηση που έχει ξεκινήσει το τελευταίο διάστημα για το θέμα των σκουπιδιών και συγκεκριμένα με αφορμή την πρόσφατη επιστολή της Σεβαστής Ρεκατσίνα σχολιάζοντας τα πεπραγμένα της Δημοτικής Αρχής για τα απορρίμματα, μίλησε στον Prisma 91,6 ο Μάκης Μελάς.
Όπως είπε, “η πρώτη σοβαρή προσπάθεια που ξεκίνησε για να λυθούν τα προβλήματα των απορριμμάτων ήταν από τον πρώην δήμαρχο Παναγιώτη Σκληρό, το 2002, καθώς έπειτα από συνεννόηση με την περιφέρεια προχώρησε στην σύσταση συνδέσμου καθαριότητας και Προστασίας περιβάλλοντος όπως λεγόταν τότε, σημερινό φορέα διαχείρισης αποβλήτων.
Στη συνέχεια έχασε τις εκλογές και ακολούθησε η λειτουργία του συνδέσμου από εμένα λόγω του ότι ήμουν πρόεδρος στην ΤΕΔΚ.
Είχε την τύχη τότε ο σύνδεσμος να χρηματοδοτηθεί μέσα από το πρόγραμμα Θησέας και να πάρει αρκετά χρήματα τα οποία χρησιμοποίησε για μελέτες, να αναπλάσει τις παλιές χωματερές και να δημιουργηθούν και υποδομές τους σταθμούς μεταφόρτωσης και τα υπόλοιπα.
Στη συνέχεια ακολουθούσε ο κύριος Καρύδης το 2006 και ότι έχει γίνει είναι καταγεγραμμένο, καθώς υπάρχουν αποφάσεις και όλα φαίνονται.
Ο κύριος Καρύδης ήταν στο ψηφοδέλτιο του κυρίου Φέτση, επειδή υπαναχώρησε η απέναντι πλευρά για να γίνω κατανοητός να πω Ζαβέρδα, καθώς υπήρχε απόφαση και είχε συμβάλλει σε αυτή την επιτυχία ο μακαρίτης δήμαρχος ο Αχείμαστος, αλλά και ο Παναγιώτης Καββαδάς που ήταν γενικός διευθυντής στην περιφέρεια δυτικής Ελλάδας.
Στην συνέχεια για πολιτική σκοπιμότητα άλλαξε ο σχεδιασμός και για να κερδηθούν οι εκλογές στη Ζαβέρδα από τη Νέα Δημοκρατία, για να μην έρθουν τα σκουπίδια της Λευκάδας και να βρεθεί άλλη λύση.
Τότε ο μελετητής κ Τσιλιγιάννης, ο οποίος είχε κάνει πάρα πολλές μελέτες Λευκάδα, σε σχέση με τα περιβαλλοντικά καθώς είχε μία ιδιαίτερη γνώση, πρότεινε στο Δήμαρχο Φέτση να δημιουργηθεί η ΜΟΠΑΚ.
Συνεχίστηκαν οι αναπλάσεις των ενεργών χωματερών εκεί ωστόσο ήταν η πρώτη εικόνα για να γίνει η ΜΟΠΑΚ.
Στη συνέχεια ο κύριος Αραβανής συνέχισε την διαδικασία προς αυτές τις κατευθύνσεις, όμως ο σύνδεσμος δεν είχε χρήματα, ούτε και ο ενοποιημένος Δήμος Λευκάδας μπορούσε να βάλει αυτά τα χρήματα.
Εν εγράφη μία πίστωση που δεν πληρούσε όλες τις πλευρές, δεν υπήρχαν ολοκληρωμένες μελέτες, άσχετα με το αν είχαν υποβληθεί τεχνικά δελτία και για αυτό φτάσαμε στο έργο γέφυρα επί ημερών Δρακονταειδή, ο οποίος κακώς αναφέρει ότι τα τελευταία 40 χρόνια δεν το ακούμπησε κανείς το θέμα αυτό.”
Αναφορικά με την αρθογραφία της Σεβαστής Ρεκατσίνα, είπε ότι στην επιστολή της δεν λέει όλη την αλήθεια, πιθανόν να μην την ξέρει ή δεν θέλει να την πει, γιατί είναι υποψήφια.
Εγώ δεν έχω τίποτα μαζί της, μπορεί να είμαστε σε απέναντι συνδυασμούς, και όσες φορές δημόσια έχω τοποθετηθεί για το θέμα των απορριμμάτων εξακολουθώ να λέω την αλήθεια.
Η κυρία Ρεκατσίνα δεν ήταν στην πρωτοβάθμια αυτοδιοίκηση μέχρι το 2006.
Είχε κατέβει υποψήφια το 2002 με το ψηφοδέλτιο του κυρίου Ζώγκου στο ΠΑΣΟΚ και είχε εκλεγεί, έγινε ένσταση και την έδρα κέρδισε ο τότε εκπρόσωπος του Συνασπισμού Στάθης Βλάχος.
Όταν κατέβηκε για δήμαρχος, όταν ο πρόεδρος της Καρυάς Βασίλης Κατωπόδης αποχώρησε και εκλέχτηκε δήμαρχος Καρυάς Από το 2006 μέχρι το 2010.
Το 2010 έλεγε ότι θα κατέβει για δήμαρχος της πόλης, δεν έφτιαξε ψηφοδέλτιο και έχει αποσυρθεί.
Ωστόσο το τελευταίο διάστημα κάνει παρεμβάσεις με αφορμή τα σκουπίδια και τα ανεπιτήρητα ζώα, είναι ευχάριστες, οι περισσότερες ωφέλιμες σε κάποιες διαφωνώ σε κάποιο συμφωνώ, ωστόσο όσον αφορά τα απορρίμματα δεν αναφέρει πως ξεκίνησε η όλη διαδικασία.
Στο θέμα των απορριμμάτων δεν υπήρχε η απαιτούμενη βοήθεια από την πολιτεία τότε, σε αντίθεση με τώρα που έχει υπάρξει η έγκριση των μελετών αλλά και η βοήθεια της πολιτείας.
Στο ερώτημα γιατί δεν έχει δημοπρατηθεί ακόμα η ΜΟΠΑΚ, η απάντηση είναι απλή γιατί δεν μπορούσε.
Δεν μπορεί ο Δρακονταειδής να την δημοπρατήσει από μόνος του, τις εντολές δημοπράτησης, το έγγραφο για να προχωρήσεις σε δημοπράτηση το δίνει το υπουργείο.
Εγώ καταλογίζω στο Δρακονταειδή τόσα μειονεκτήματα και προβλήματα που έχει δημιουργήσει ο ίδιος, αλλά στη φάση που έλεγε πότε θα δημοπρατήσουμε δεν εξαρτάται από τον ίδιο.
Κατά την διάρκεια που προσπάθησε να κάνει την αυτόνομη λύση και βρεθήκαμε όλοι απέναντι, δεν μπορούσε ακόμα να δημοπρατήσει, γιατί είχε αλλάξει ο περιφερειακός σχεδιασμός, έπρεπε να περιμένει να πάρει κάποιες εγκρίσεις και εκεί που έχει δίκιο πρέπει να το αναγνωρίσουμε.
Το θέμα είναι να καταλογίσουμε τις ευθύνες σε αυτούς που τις έχουν, να μη λέμε όμως παραπάνω υπερβολές καθώς όποιος βρεθεί να διοικήσει την επόμενη μέρα θα βρεθεί προ εκπλήξεως, γιατί το να λέμε αλλά να συμβαίνουν αλλά και στη συνέχεια να προσκρούουμε επάνω σε άλλα δεν νομίζω ότι θα βοηθήσει εμάς τους ίδιους και γενικότερα την τοπική κοινωνία.
Το πρόβλημα των απορριμμάτων είναι οξύτατο, είναι το πρώτο πρόβλημα της Λευκάδας, είναι αυτό που θα έπρεπε να συζητιέται, να δούμε τι θα γίνει γιατί έστω κι αν αύριο το πρωί δημοπρατηθεί η ΜΟΠΑΚ, δεν θα λειτουργήσει αμέσως, θα χρειαστεί δοκιμαστικός χρόνος λειτουργίας και αυτή τη στιγμή πραγματοποιείται ένας σχεδιασμός να δούμε τι θα κάνουμε αυτά τα τρεισήμισι χρόνια, να μειωθεί ο όγκος των απορριμμάτων, και αυτός που θα την λειτουργήσει να περάσει αυτά που είναι δεμένα.
Το χρονικό διάστημα είναι μεγάλο, θυμίζοντας ότι ο ίδιος από τις αρχές της θητείας Δρακονταειδή, με παρέμβασή του στο ραδιόφωνο έλεγε ότι δεν θα λυθεί το πρόβλημα των απορριμμάτων, όπως και της ύδρευσης.
Οποιοσδήποτε και αν είναι στη θέση του δημάρχου θέλει να λύσει αυτά τα προβλήματα.
Σαν τόπος έχουμε παρεξηγήσει και την δυναμική μας. Η Λευκάδα είναι ένας μικρός τόπος, 15 χιλιάδες κόσμο έχει το χειμώνα, μπορεί να φτάνει 100.000 το καλοκαίρι, αλλά δεν είμαστε και αφαλός της γης. Σκεφτείτε τι γίνεται αυτή τη στιγμή στη Ζάκυνθο ή την Κέρκυρα.
Σχετικά με την υποψηφιότητά του είπε ότι θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε μέχρι το βράδυ που κλείνουν οι συνδυασμοί τι θα γίνει. Εάν οι αντίπαλοι του διαπιστώσουν τότε ότι ο Μελάς δεν έκανε συνδυασμό μπορεί να πανηγυρίζουν, εάν δουν ότι ο Μελάς έκανε συνδυασμό πιστεύω ότι θα λυπούνται.