Στο απογευματινό μαγκαζίνο του Prisma 91 6 μίλησε ο δημοτικός σύμβουλος Μάκης Μελάς.
Σχετικά με την βλάβη της γέφυρας η οποία μέχρι την αποκατάσταση της παραμένει κλειστή, είπε ότι δουλεύουν 5 άτομα, ” έχει αποδυναμωθεί από προσωπικό και κανένας διαχρονικά δεν έχει φροντίσει από τη στιγμή που την πήρε η περιφέρεια από το υπουργείο για την αύξηση τους, με αποτέλεσμα οι βάρδιες να βγαίνουν οριακά.
Τρεις από τους υπαλλήλους είναι μηχανικοί του Εμπορικού Ναυτικού, που μπορούν να κάνουν χειρισμούς και οι άλλοι δύο είναι βοηθοί χειριστές.
Εδώ υπάρχει μία συνευθύνη, καθώς ένα καράβι προχθές που ήθελε να πέρασε το δίαυλο ζήτησε να σηκωθεί ο καταπέλτης, ο οποίος ως συνήθως δεν σηκώνεται σε ορθή γωνία 90 μοίρες αλλά 45, ούτε κλειδώνει και μερικές φορές μπορεί να φύγει και να πέσουν στη θάλασσα.
Το ένα σφάλμα είναι από την πλευρά των χειριστών της γέφυρας και το άλλο είναι πως όταν ο καπετάνιος διαπίστωσε ότι δεν χωρούσε από το άνοιγμα, έπρεπε να ζητήσει πλήρη περιστροφή της για να περάσει.
Το λιμεναρχείο έχει κάνει προανάκριση και από κει και πέρα έγινε μία προσπάθεια να αποκατασταθεί η βλάβη της προηγούμενης Τετάρτης. την Πέμπτη το λιμεναρχείο επικοινώνησε με τον αντιπεριφερειάρχη κύριο Κτενά, ο οποίος ειδοποίησε τον συντηρητή της γέφυρας κύριο Φίλιππα ο οποίος ήρθε στο νησί, και μέχρι την Πέμπτη θα λυθεί το πρόβλημα.”
Ο κύριος Μελάς αναφέρθηκε και σε έναν διαγωνισμό που είναι σε εξέλιξη για την συντήρηση της, λέγοντας πως δεν έφυγε και επισκευή εν μέσω κορωνιού που πέρναγαν λίγα αυτοκίνητα και θα πάει για συντήρηση μέσα στο καλοκαίρι.
“Αυτό θα επιβαρύνει οικονομικά τον εργολάβο, γιατί θα ερχόταν ένα πιο φθηνό φέρυ μποτ και τώρα θα έρθει πιο ακριβό και ο εργολάβος θα κοιτάξει να μη χάσει χρήματα και να κερδίσει αυτά που είχε σχεδιάσει, με αποτέλεσμα να καταλήξει η δουλειά σε βάρος της γέφυρας.
Για αυτή τη σύμβαση που υπάρχει μεταξύ του εργολάβου και της αντιπεριφέρειας, αλλά και για κάποια άλλα έργα οδοποιίας , τον Απρίλιο δόθηκε παράταση πέντε μηνών χωρίς να την ζητήσει ο εργολάβος.
Πρόκειται για συγκεκριμένη απόφαση της οικονομικής επιτροπής, δίνοντας παράταση λόγω κορωνιού, κάτι που δεν είχαν ζητήσει εργολάβοι, καθώς τα μέτρα του κορωνοϊού κράτησαν ένα μήνα και δεν μπορώ να καταλάβω για ποιο λόγο πάρθηκε πεντάμηνη παράταση.
Αυτό έχει σχέση με την κατάσταση “μπάχαλο” που επικρατεί στο Νυδρί και επειδή ως συνήθως η μελέτη είναι αμελέτητη, δημιουργούνται προβλήματα με τα όμβρια καθώς ο εργολάβος έχει καθυστερήσει και του δίνουν παράταση γιατί αν ζήταγε ο ίδιος θα έπρεπε να μπουν κάποιες ρήτρες.”
Όπως ανέφερε ο Μάκης Μελάς “την Μεγάλη Εβδομάδα φάγαμε τόσο χρόνο για να ανακαλύψουμε ποιος και τι είπε στο δημοτικό συμβούλιο, ενώ γινόταν ένας χορός απορρίψεων μελετών.
“Θέλω να πω ότι στην παρέμβαση της η κυρία Κράτσα στον Prisma 91,6 δεν είχε τη μεγαλοψυχία να ζητήσει μία συγνώμη από αυτό τον κόσμο της νότιας Λευκάδας που έχει σχέση με το σχολείο αλλά και το Αγκυροβόλι, στο οποίο η ράμπα που γίνεται είναι εξωτερική για το ferry boat Λευκάδα- Κεφαλονιά που δεν έχει τόσο σχέση με τη λειτουργία του, πρόκειται όμως για ένα έργο από το σεισμό του 2015 και μετέφερε τις ευθύνες στο δήμο Λευκάδας.
Από τη στιγμή που ο Δήμος δεν ήταν σωστός και αυτό να το δεχτούμε, για ποιο λόγο ή υπηρεσία της δημοπράτησε; Δεν έπρεπε να ελέγξει όλα τα έγγραφα και αντί να μεταφέρει την ευθύνη στο δήμο, να βουτήξει αυτόν που είχε εισηγηθεί να γίνει δημοπρασία και την είχε προχωρήσει στον διευθυντή τεχνικών υπηρεσιών από το σβέρκο, να του τραβήξει μία πεταξιά και να τον στείλει στην Κεφαλλονιά;
Παρόλα αυτά μιλούσε σαν τη μαμά που κλαίει και νοιάζεται για τα παιδιά της, λέγοντας ότι θα προσπαθήσουμε να συνεννοηθούμε, ενώ θα έπρεπε να δείξει μεγαλοψυχία και να αναλάβει την ευθύνη.
Σχετικά με το γυμνάσιο της Βασιλικής, το έργο αυτό ξεκίνησε πολύ κακά και είναι η τρίτη φορά που θα δημοπρατηθεί, δεν ξέρω αν έχουμε συναντήσει κάτι αντίστοιχο σε δημόσιο έργο.
Τα πράγματα όμως εδώ είναι χειρότερα καθώς ενώ το είχαν δημοπρατήσει, την πρώτη φορά πακέτο με το 4ο Δημοτικό, το ΚΤΕΟ και κάποια άλλα και έχουν πληρώσει μελέτη για τεχνική βοήθεια νομίζω ύψους 70.000 ευρώ , εδώ και πέντε χρόνια δεν έχουν βγάλει την οικοδομική άδεια.
Την πρώτη φορά τους ακύρωσε το έργο το ελεγκτικό συνέδριο,καθώς δεν υπήρχαν προγραμματικές συμβάσεις και η οικοδομική άδεια και τώρα το ακύρωσαν οι ίδιοι, επειδή διαπίστωσαν ότι με το σκεπτικό πως δεν υπάρχει προγραμματική σύμβαση με τον Δήμο Λευκάδας νωρίτερα το έργο του αγκυροβολίου από το ελεγκτικό συνέδριο είχε απορριφθεί, για αυτό το πήραν μόνοι τους πίσω.
Να πω και κάτι που ο κόσμος μπορεί να μη γνωρίζει καθώς η μελέτη αυτού του έργου παραδόθηκε ως τεχνική βοήθεια, εκτελέσθηκε και δημοπρατήθηκε από το τμήμα συγκοινωνιακών έργων της τεχνικής υπηρεσίας το οποίο ασχολείται αποκλειστικά με οδοποιίες και λιμενικά και όχι από το αρμόδιο τμήμα των κτιριακών έργων της ίδιας υπηρεσίας.
Φανταστείτε τι μπάχαλο επικρατεί στις υπηρεσίες και στους σημερινούς προϊσταμένους των υπηρεσιών ο Αντιπεριφερειάρχης Ανδρέας Κτενάς δίνει συγχαρητήρια πώς ξέμπλεξαν τα έργα και εμείς φωνάζουμε.
Μπορεί όμως η φωνή η δική μας να ακούγεται σαν μικρό κουδούνι, ελπίζω όμως να μη γίνει καμπάνα. Επαναλαμβάνω την κύρια και αποκλειστική ευθύνη την έχει η τεχνική υπηρεσία της περιφέρειας και ο προϊστάμενος της και η κυρία Κράτσα έπρεπε να έχει τη γενναιότητα να το αναγνωρίσει και να μην καταφέρεται εναντίον του δήμου και αυτή είναι όλη η ιστορία.
Όλα αυτά τα έχουμε ξανασυζητήσει, με τους πλημμελής φακέλους που ετοιμάστηκαν αναφορικά με το γηροκομείο, το θέμα είναι ότι αυτό το έργο το αποσύρουν οι ίδιοι για να το δημοπρατήσουν ξανά και μάλιστα ο κύριος Χαλικιάς λέει να κάνουν προσφυγή, καθώς μέσα σε ένα μήνα μπορεί να βγει η απόφαση που να μας δικαιώνει ενώ τώρα πάμε πίσω ένα χρόνο.
Αναφορικά με την προβλήτα του φεριμπότ που θα πηγαίνει προς την Κεφαλλονιά, προϋπολογισμού 460 χιλιάδων ευρώ, αναδείχθηκε και σε αυτό το έργο μειοδότης και σκόνταψε στον έλεγχο νομιμότητας, πριν την υπογραφή σύμβασης καθώς δεν υπήρχε προγραμματική σύμβαση με το δήμο Λευκάδας.
Να διευκρινίσω ότι η προγραμματική σύμβαση συνάπτεται μεταξύ δύο φορέων προκειμένου να υλοποιηθεί ένα δημόσιο έργο στο οποίο ένας φορέας εν προκειμένω ο δήμος, έχει την αρμοδιότητα υλοποίησης και ο δεύτερος φορέας η περιφέρεια τις πιστώσεις και οι δύο όμως θέλουν να πραγματοποιηθεί το έργο.
Οι προγραμματικές συμβάσεις είχαν ξεκινήσει επί μακαρίτη Γεννηματά, με δήμαρχο Καλαμάτας τον κύριο Μπένο, για να μπορέσουν να ξεπεραστούν θα τότε προβλήματα μεταξύ των δήμων και τον τότε νομαρχιών.
Η προγραμματική σύμβαση αποτελεί το πρώτο βήμα που είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την έναρξη ενός έργου, στο οποίο εμπλέκονται παραπάνω από ένα φορέα.
Είναι παράνομο και παράτυπο να δημοπρατείται έργο από φορέα την περιφέρεια, την στιγμή που άλλος έχει τη δυνατότητα εκτέλεσης και σε αυτή την περίπτωση ακριβώς αυτό έγινε.
Δεν μας ανέφεραν στην εισήγηση της τεχνικής υπηρεσίας που υπάρχει στην απόφαση της οικονομικής επιτροπής, με ποιο σκεπτικό το ελεγκτικό συνέδριο έκριναν αυτή την ιστορία απορριπτέα.
Πιθανότατα επειδή πάρθηκε αυτή η απόφαση, με το σκεπτικό ότι θα ακυρωθεί από το ελεγκτικό και για το σχολείο από το ελεγκτικό συνέδριο, επαναλαμβάνω την ακύρωσαν μόνοι τους.
Εγώ διαμαρτύρομαι γιατί δεν είναι μόνο αστοχία της τεχνικής υπηρεσίας που πριν από μήνες ο κύριος Κτενάς τους έδινε συγχαρητήρια πώς ξεμπλόκαραν κάποιους φακέλους, που στην ουσία δεν έκαναν τίποτα, αλλά διαμαρτύρομαι και για την απαράδεκτη εισήγηση του προϊσταμένου, ο οποίος αφού παραβλέπει τις αποκλειστικές δικές του ευθύνες, για να δικαιολογηθεί στρέφεται κατά του δήμου Λευκάδας για την απόρριψη του διαγωνισμού, αφήνει στην άκρη την απόφασή του ελεγκτικού συνεδρίου την οποία περνάει ξώφαλτσα, λόγω της καθυστέρησης που δεν είχε υπάρξει προγραμματική σύμβαση και άκουσον άκουσον παίρνει τις απόψεις τριών συμβούλων του συνδυασμού ” Όλοι για τη Λευκάδα” του κυρίου Δρακονταειδη και τις επικαλείται για να καταλογίσει ευθύνες στο δήμο.
Η ευθύνη είναι αυτού που παρά τις παραλείψεις που διαπιστώνει κάνε τη δημοπράτηση, καθώς θα μπορούσε να έχει πάρει τα χαρτιά νωρίτερα, καθώς στην τοποθέτηση των μελών της παράταξης Δρακονταειδη υπάρχει και ένα έγγραφο, το οποίο μνημονεύεται δεικτικά και δεν ξέρω πώς γίνεται μόνο για αυτό και όχι για κάποια άλλα.
Ακούστε το ηχητικό της συνέντευξης
To όλο σύστημα πλέον της χώρας και ιδιαίτερα μετά την χρεωκοπία 10 χρόνια τώρα, δεν μπορεί να ακολουθήσει το Γερμανικό επιτροπικό μοντέλο, του ” δεν μπορούμε να κάνωμε δαπάνες για την παιδεία, μια και παραγωγικά δεν ευθυγραμίζεται με τόσο άμεσο αναπτυξιακό και δραστικό μοντέλο.
Η συνολική δαπάνη για την παιδεία στην Ελλάδα, Ιδιωτική και δημόσια, είναι μεγάλη με την χρόνια μεθόδευση του ανασφαλούς και μεταβλητού συστήματος παιδείας στην Ελλάδα, με τις δοκιμές και τα πειράματα.
Για τούτο και κάθε ευκαιρία που θα βρίσκεται για αποδυνάμωση της εκπαίδευσης , και δημιουργίας μαθησιακών και διαδικαστικών θορύβων στο εκπαιδευτικό σύστημα , θα αξιοποιείται κυβερνητικά.
Εξ άλλου και ο τωρινός Υπουργός κος Καραμανλής , σε παλαιότερη δηλωσή του είχε πεί ότι, : αναλαμβάνει την ιδέα αποκέντρωσης της χώρας εν αντιθέση με τον θείο του Κων/νο Καραμανλή που από την δεκαετία του 1950 προώθησε την αστυφιλία με τις διαμπερής κινησιακά και παραγωγικά πόλεις.
Ένα άλλο θέμα που ισχύει ότι ότι το σύγχρονο κράτος, πέρα από τα μεταπολεμικά ώς κάποια χρόνια δεδομένα, δεν θέλει αυξημένες γνωσιακότητες από τους εργαζομένους, γιατί δεν θέλει να θεσμίζει επιδόματα σπουδών, οικογενειακά, θέσεων, και ταυτόχρονα θέλει συνολικά ώς οικονομική ζωή να αναλαμβάνει το κόστος εργασίας και ο ίδιος ο εργαζόμενος προοδευτικά, αυτό σημαίνει σε όρους παιδείας και εκπαίδευσης και η ηλεκτρονική εκπαίδευση. Αλλά και στον επιχειρηματικό τομέα και εργασιακά πρέπει οι ίδιοι οι εργαζόμενοι να αναλάβουν το κόστος όσο γίνεται της εργασίας. Αυτό σημαίνει ηλεκτρονική εργασία απ το σπίτι ώς τάση.
Η Γερμανική χώρα ξεκαθάρισε από το 1992 , ότι δεν θέλωμε μεγάλες επενδύσεις στην εκπαίδευση και δή στην πανεπιστημιακή που αυξάνει και διογκώνει σωρευτικά το συνολικό κόστος επένδυσης στην εκπαίδευση, αφού προστίθεται πάνω στην ελάχιστη αναγκαία θεσμικά ικανοποιητική εκπαίδευση μέχρι το Γυμνάσιο Λύκειο.
Και η Ελλάδα αυτή την εποχή- καθ τα τελευταία χρόνια ιδιαίτερα μετά την χρεωκοπία- έδειξε και δείχνει τις θεσμικές επιλογές της στον τομέα να απομπλοκαριστεί από το κόστος εκπαίδευσης, και αυτό να μεταφερθεί ώς τμήμα της ιδιωτικής δαπάνης για εκπαίδευση. Ταυτόχρονα μέσα σε αυτό το προσχεδιασμένο ενυπάρχει και ο εκπαιδευτικός ανταγωνισμός που εμφανίζεται με την μορφή , της παράτασης της εκπαιδευτικής διαδικασίας ώς πρόσθετες σπουδές ( μεταπτυχιακές ή πάντα πρόσθετες) ώστε έτσι να αποφεύγονται στον χρόνο οι διεκδικήσεις εργασίας από τους απόφοιτους της όποιας βαθμίδος εκπαίδευσης, δίνοντας χρόνο στο όλο κρατικό και κοινωνικό σύστημα να ικανοποιεί τα κριτήρια της Ευρωπαικής νόρμας : ” Το κράτος να μην επενδύει ούτε να δημιουργεί θέσεις εργασίας ”.
Ο Κορονο’ι’ός προσέφερε μια πρόσθετη αναγκαστική πυκνότερη μορφοποίηση του παραπάνω επιδιωκόμενου τα τελευταία χρόνια ισχύοντος πλαισίου , αναβιβάζοντας την αναγκαιότητα της βιαιότερης ηλεκτρονικοποίησης και των λειτουργιών της εκπαίδευσης , όπως και άλλων τομένων της παραγωγικής καθημερινότητας ιδιαίτερα στον χώρο των υπηρεσιών, μια και οι υπηρεσίες ξοδεύουν και εισφέρουν λιγότερο γενικά σε μια μικρή χώρα η οποία δεν μπορεί να εξάγει και να επιβάλει τεχνογνωσία αιχμής απ την οποία προέρχονται τεράστιες εγχώριες υπεραξίες.
Μια άλλη εκδοχή του ότι στην Ελλάδα πλέον η εκπαίδευση θα περνάει μέσα από την ιδιωτική όλο και περισσότερο δαπάνη, είναι και το ότι η ίδια η χώρα δεν ενδιαφέρεται συνολικά χρόνια για τους εγχώριους πόρους που φεύγουν στο εξωτερικό ώς ιδιωτική δαπάνη στο πλαίσιο σπουδών και μετασπουδών, μέσα στο πλαίσιο του μεταπτυχιακού εκπαιδευτικού ανταγωνισμού. Αυτό αποδικνύει και το ότι πλέον η ίδια η θεμική κρατικοκοινωνική οργάνωση , προοδευτικά αφήνει την αυτενέργεια στην ιδιωτική δαπάνη , ελάχιστα συνδεόμενη με τα στοιχεία συνολικά του κρατικού υπολογισμού.
Υπάρχει και θα υπάρχει μια σταθερή παράμετρος μεταξύ αύξησης της ιδιωτικής δαπάνης για εκπαίδευση- αύξηση των χρόνων εκπαίδευσης- μείωσης της συμμετοχής της κρατικής δαπάνης στο εκπαιδευτικό συνολικό κύκλωμα- αύξησης του χρόνου ανεργίας των προερχομένων απ την εκπαιδευτική ανταγωνιστική πτυχιακά διαδικασία- απουσία της κοινωνικής διεκδικητικότητας για την την ίδια την εργασία- και ένας εκπαιδευτικός κούφιος αυτοναρκισσισμός του εκπαιδευομένου- που ταυτόχρονα θα τροφοδοτεί τον όλο παραπάνω κύκλο της αυτοιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης και της δαπάνης της , για να ικανοποιείται έτσι το σύστημα της όλο και λιγότερης συμμετοχής των κρατών στην εκπαιδευτική οργάνωση και δαπάνη.
Τα αποτελέσματα ήδη φαίνονται με την υψηλή έως θηριώδη ανεργία στην Ελλάδα καί δή των πτυχιούχων και μεταπτυχιούχων, της εργασιακής ανασφάλειας ( ένα απ τα στοιχεία ώς ένα σημείο της μειωμένης παραγωγικότητας ), του αποσυντονισμού της εργασιακής συνέχειας με στόχο την ασφαλιστικοσυνταξιοδοτική προοπτική ώς κοινωνική παράμετρο, και την ανάδειξη κλάδων οικονομικά οριακής δυνατότητας ώς κλάδους κύριας άσκησης της δήθεν παραγωγικότητας, και εξάρτηση της χώρας από τέτοιους κλάδους κοινωνικοοικονομικής ζωής.
Το στοιχείο εξάρτησης της Ελληνικής οικονομίας από τον τουρισμό καθ ομολογία , αναγκαιότητα στο βραχύτατο μέλλον- δεν είναι παρά η ίδια αντπαραγωγική και αντιεκπαιδευτική εμφάνιση των θεσμίσεων της χώρας , που επιτάθηκε τα χρόνια και πλέον – της χρεωκοπίας και της επιτροπείας. Η παραπομπή στην βίαια μετασχηματιστικ ή ηλεκτρονικοποίηση ώς προτεινόμενη αναγκαιότητα ( τα όρια αναγκαιότητας και εφικτότητας αυτής της αναγκαιότητας καλά είναι κάθε φορά να μελετώνται και σε όρους αποτελεσμάτων μεσοχρονιότητας ) θα πρέπει να μελετηθεί και στό επίπεδο του οργανωμένου πλέον στην χώρα εκπαιδευτικού ανταγωνιστικού ναρκισσισμού, και στόχευσης της ίδιας της εκπαιδευτικής λειτουργίας και ώς επένδυση του συνολικού Εθνικού οικονομικού κοινωνικού παραγωγικού κυκλώματος.
Η όποια αποκέντρωση μπορεί να θεωρηθεί ότι παραπέμπει στον όρο – αναγκαστικά επιβιωτικό εργασιακά -: ”Πάω σεζόν στα νησιά” για απόφοιτους Λυκείου- Πτυχιούχους- μεταπτυχιακούς κλπ????