Ο επικεφαλής της παράταξης της Κεφαλονιάς «Για την επόμενη μέρα» Μάκης Φόρτες φιλοξενήθηκε στο απογευματινό μαγκαζίνο του Prisma 91,6 σχολιάζοντας την μείωση του προγράμματος ΠΕΠ Ιονίων Νήσων κατά 30 εκατομμύρια ευρώ και την διαδικασία που ακολουθήθηκε.
Ο κύριος Φόρτε είπε ότι, “υπάρχει ένα τεχνοκρατικό όργανο το οποίο ονομάζεται επιτροπή παρακολούθησης του προγράμματος και συμμετέχουν πάρα πολλοί, γύρω στα 50 μέλη, τεχνοκράτες εκπρόσωποι, υπουργείων, ενώ θεσμικοί εκπρόσωποι είναι ο εκάστοτε περιφερειάρχης, ένας εκπρόσωπος από την κεντρική ένωση δήμων στην προκειμένη περίπτωση ο κύριος Παρίσης και ένας εκπρόσωπος της Ένωσης περιφερειών. Επίσης υπάρχει και ένας εκπρόσωπος από την κάθε Περιφερειακή Ενότητα εκπροσωπώντας τους αντίστοιχους δήμους.
Αυτοί οι τέσσερις εκπρόσωποι εκλέγονται από το διοικητικό συμβούλιο της ΠΕΔΙΝ. Εμείς βγήκαμε τέλος Νοεμβρίου και κανονικά θα έπρεπε η περιφερειάρχης να εκδώσει απόφαση τροποποίησης και να γίνουμε κανονικά μέλη, αυτό όμως έγινε στις 18 Ιουνίου, λιγότερο από ένα μήνα. Μέχρι τότε συμμετείχαν κανονικά οι προηγούμενοι εκπρόσωποι, κάποιοι εξ αυτών μάλιστα δεν ήταν καν αιρετοί.
Να συμπληρώσω ότι οι αποφάσεις αυτού του οργάνου καθορίζουν και το πώς δουλεύεται το ΕΣΠΑ, δίνοντας τις γενικές κατευθύνσεις, μιλάμε για πολλά χρήματα, καθώς είναι το βασικότερο χρηματοδοτικό εργαλείο για την ανάπτυξη της Ελλάδας, κάθε περιφέρειας και συγκεκριμένα των Ιονίων Νήσων και κάθε νησιού ξεχωριστά.
Αυτή η επιτροπή επειδή είναι δυσκίνητη συνεδριάζει περίπου μία φορά το χρόνο, φανταστείτε ότι η τελευταία συνεδρίαση ήταν επί διοίκησης Γαλιατσάτου με φυσική παρουσία, ενώ το υπόλοιπο διάστημα λειτουργεί με τη διαδικασία της δια περιφοράς με γραπτή ωστόσο διαδικασία, η Πρόεδρος σου στέλνει την εισήγηση με τα θέματα και ζητάει μέσα σε πέντε μέρες να εκφραστεί η άποψη κάποιων. Εάν δεν την έκφραση κάποιο μέλος θεωρείται ότι συμφωνεί και η ψήφος του είναι θετική.
12 Ιουνίου φεύγει η πρόσκληση από την κυρία Κράτσα προς τα μέλη επιτροπής παρακολούθησης για τροποποίηση του ΕΣΠΑ των Ιονίων Νήσων και συγκεκριμένα να παρθούν 30 εκατομμύρια και κάτι δηλαδή το 13% του προγράμματος από συγκεκριμένους τομείς πού είναι ζωτικής σημασίας και να πάει στο πρόγραμμα ανταγωνιστικότητας του υπουργείου ανάπτυξης για δράσεις κορονοϊού έτσι γενικά και αόριστα χωρίς να εξειδικεύεται πώς και τι.
Αυτή ήταν η εισήγηση, όχι όμως εμάς, γιατί όπως σας είπα στην αρχή οι έξι καινούργιοι έγιναν μέλη της επιτροπής στις 18 του μηνός, την ημέρα που η κυρία Κράτσα είχε θέση με την πρόσκληση της 12ης Ιουνίου, ως προθεσμία να διατυπώσουν τα μέλη ή όχι την άποψή τους.
Η πρόσκληση δεν ήρθε σε εμάς γιατί δεν ήμασταν μέλη, στις 18 λήγει η προθεσμία και βγάζει απόφαση που μας ορίζει. Την επόμενη μέρα ακριβώς 19 Ιουνίου βγάζει την απόφαση για την τροποποίηση του προγράμματος, για την εικοστή πρώτη συνεδρίαση της επιτροπής παρακολούθησης.
Εκεί περιλαμβανόμαστε και εμείς δίχως να έχουμε λάβει πρόσκληση, ούτε είχαμε καμία γνώση.
Εγώ το έμαθα γιατί ήμουν σε επικοινωνία με το προσωπικό της ΠΕΔΙΝ και ρωτούσα να μάθω γιατί έχουν περάσει επτά μήνες και δεν έχει έρθει ο ορισμός μας στην επιτροπή παρακολουθήσης. Μετά από πολλές προσπάθειες μου έρχεται e-mail στις 3 Ιουλίου, μετά από 15 μέρες από τον ορισμό μας για να μπω στην πλατφόρμα “ΔΙΑΥΛΟΣ” που με κωδικούς που μας δίνουν επιτρέπεται η παρακολούθηση.
Μπαίνω τότε με τους κωδικούς στην πλατφόρμα παρακολούθησης της επιτροπής και κοίτα ανακάλυψα όλα και έπεσα από τα σύννεφα. Στη συνέχεια έκανα τρία τηλέφωνα στον κύριο Παρίση πρόεδρο ΠΕΔΙΝ, τον κ.Μαχιμάρη και τον δήμαρχο σας κύριο Καλό ζητώντας να μάθω αν έλαβαν πρόσκληση και μου απάντησαν και οι τρεις όχι και από μένα έμαθαν όλα όσα σας είπα προηγουμένως.
Έτσι έχουν τα πράγματα και η υπόθεση είναι ότι πλέον έχουν εξαφανιστεί Γιατί δεν υπήρχε καμία ανακοίνωση, ούτε στο περιφερειακό συμβούλιο, ούτε καμία ανακοίνωση Η επιστολή στην ΠΕΔΙΝ ότι θα κόψουμε 30 εκατομμύρια, όλα αυτά έγιναν στα μουλωχτά και μας έκαναν συνεργούς, μιλώντας για τον εαυτό μου σε μία υφαπαργή 30 εκατομμυρίων ευρώ, γιατί δεν γνωρίζω αν στα Ιόνια νησιά περισσεύουν αυτά τα χρήματα.
Η σχετική μεταφορά των 30,1 εκατ. ευρώ (για την ακρίβεια 30.112.370 ευρώ) από το ΠΕΠ Ιονίων Νήσων 2014-2020 προέρχεται από τους θεματικούς στόχους 4, 6, 7 και 10 και συγκεκριμένα από τις εξής δράσεις:
3 εκατ. ευρώ από την δράση για την Ενεργειακή Αναβάθμιση δημοσίων κτιρίων
2 εκατ. ευρώ από την δράση για τις Υδρεύσεις
2 εκατ. ευρώ από την δράση για το Σύγχρονο Πολιτισμό
3,6 εκατ. ευρώ από την δράση για Λιμενικά έργα
16,4 εκατ. ευρώ από την δράση για Οδικά έργα και
3,1 εκατ. ευρώ από την δράση για τις υποδομές Α’ θμιας και Β’ θμιας εκπαίδευσης.
Ο συνολικός προϋπολογισμός του ΠΕΠ Ιονίων Νήσων διαμορφώνεται πλέον στα 201.696.536,00 € από 231.808.906,00 €.
Αναφορικά με τον διαβαθμιδικό ΦΟΣΔΑ και την μη συμμετοχή της Λευκάδας στο διοικητικό συμβούλιο, είπε ότι πρόκειται για ένα λάθος ολκής, καθώς δεν μπορείς να φτιάχνεις ένα νέο θεσμό και να να μένει απέξω μία Περιφερειακή Ενότητα, δύο δήμοι όπως ο Δήμος Λευκάδας και ο Δήμος Μεγανησίου και αυτό είναι τραγικό και δείχνει ότι όλα έγιναν στο πόδι.
Θα σας θυμίσω ότι έγιναν αιφνιδιαστικά, όπως πράττει πάντα η κυβέρνηση και στη συνέχεια με τα μέσα ενημέρωσης που διαθέτει κάνει τη νύχτα μέρα.
Η λύση του διαβαθμιδικού ΦΟΣΔΑ είναι η ενδεδειγμένη για την Κέρκυρα και τη Ζάκυνθο που βρωμάνε, δεν νομίζω ότι είναι το ενδεδειγμένο για τη δρομολόγηση που έχει συμβεί στη Λευκάδα αλλά και στην Κεφαλονιά που έχουμε λύσει το θέμα των απορριμμάτων εδώ και 40 χρόνια.
Εγώ το είπα από την πρώτη στιγμή ότι ο νόμος είναι σαφέστατος ότι πρέπει να εκπροσωπούνται όλες οι περιφερειακές ενότητες και αν δεν εκπροσωπείται θα πρέπει να παραιτηθεί ο τελευταίος που είναι ο δεύτερος εκπρόσωπος της Κέρκυρας. Βέβαια όπως ξεκαθάρισα στην ΠΕΔΙΝ και το είπαμε όλοι είναι παιδαριώδες λάθος και δείχνει την αδυναμία του νόμου καθώς δεν μπορεί εδώ και ένα μήνες που έχουμε κάνει εκλογές να μην έχει λυθεί το θέμα.
Από την άλλη μεριά ο κύριος Λέσσης δήμαρχος της νότιας Κέρκυρας ο οποίος ένωσε τα ποσοστά του με την Βόρεια Κέρκυρα, καθώς στο Δ.Σ υπάρχει συμμετοχή βάσει πληθυσμιακών ποσοστών, ξεκαθάρισε πως αν βγει θα κινηθεί δικαστικά και καλά θα κάνει, δεν του είπα να μην προασπίσει τα συμφέροντά του καθώς η νότια Κέρκυρα έχει τεράστιο πρόβλημα με το ΧΥΤΑ Λευκίμμης, όμως όλα αυτά θα έπρεπε να τα έχουν προβλέψει από την αρχή.
Το πρόβλημα είναι ότι δεν έγινε καμία συζήτηση καθώς με τον Κώστα Δρακονταειδής στο τελευταίο Δ.Σ της ΠΕΔΙΝ βάλαμε θέμα να συζητήσουμε από μηδενική βάση ωστόσο το αίτημά μας δεν έγινε αποδεκτό.”
Σύμφωνα με τον κύριο Φόρτε αυτή τη στιγμή τα προγράμματα είναι από τις πιο κερδοφόρες επιχειρήσεις στον ιδιωτικό τομέα, καθώς είναι ένα μηχάνημα με δύο υποδοχές, από τη μία βάζεις σκουπίδια και από την άλλη βγάζεις χρυσές λίρες και αυτή είναι η πραγματικότητα.
Αναφερόμενος στην περιφερειάρχη Ρόδη Κράτσα είπε ότι ενώ είναι εκλεγμένη ενεργεί σαν εκπρόσωπος της Κυβέρνησης, δεν ενεργεί με βάση τα συμφέροντα του Κεφαλονίτη ή του Λευκαδίτη, καθώς ο Λευκαδίτης επιθυμεί στο διοικητικό συμβούλιο να έχει λόγο γιατί θα αποφασίζουν αυτοί και μου λέτε εσείς ότι θα είναι προς όφελος του Λευκαδίτη που δεν θα έχει λόγο;
Στην επισήμανση ότι η κυρία Κράτσα έχει πει ότι θα μπορεί να δίνει το παρών ο δήμαρχος Λευκάδας σε συνεδριάσεις, είπε ότι αυτή είναι η γνώση που έχει υπέρ των θεσμών. ” Εδώ και 15 χρόνια βρισκόταν σε ένα όργανο διορισμένη Ευρωβουλευτής ούτε καν είχε εκλεγεί και αυτή τη νοοτροπία έχει. Την διόριζε το κόμμα της και πήγε στις Βρυξέλλες και έγινε αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού κοινοβουλίου, χωρίς να είναι καν εκλεγμένη, καθώς είχε τη νοοτροπία του διορισμένου.
Αυτή είναι η πραγματικότητα και ας βγει να μου πει ότι δεν είναι έτσι, εγώ δεν την κατηγορώ, πολιτικά μιλάω και εμένα με στεναχωρεί ότι λέει επιχειρήματα τύπου να είναι ο εκπρόσωπος της Λευκάδας στο διοικητικό συμβούλιο χωρίς να ψηφίζει. Δηλαδή τι να κάνει να είναι θεατής;
Στην επισήμανση ότι η ίδια θα είναι θεματοφύλακας το συμφερόντων των όλων των νησιών των Ιονίων, απάντησε ότι μέχρι τώρα μόνο θεματοφύλακας δεν έχει αποδειχθεί ότι είναι.”
Σας λέω και πάλι πως επέτρεψε χωρίς να ενημερώσει κανέναν τους επικεφαλής των παρατάξεων και τα μέλη του περιφερειακού συμβουλίου και να τους ενημερώσει ότι κόβονται 16,5 εκατομμύρια από την οδοποιία, και να ενημερώσει το Δήμαρχο Ληξουρίου ότι κόβονται χρήματα και από τα σχολεία 3 εκατομμύρια ευρώ του τα παιδιά κάνουν ακόμα μαθήματα σε παράγκες.
Τώρα θα τρέχουμε στον κάθε Υπουργό να δώσει χρήματα από το εθνικό πρόγραμμα Δημοσίων επενδύσεων και στη συνέχεια γιατί δεν υπάρχουν εθνικοί Πόροι, διαφορετικά δεν θα έκοβαν το ΕΣΠΑ και θα πάνε στη διαδικασία των υπέρ δεσμεύσεων που είναι ένα λογιστικό κόλπο καθώς ενώ έχουμε 200 εκατομμύρια ευρώ προκηρύσσουμε έργο 300 εκατομμυρίων ευρώ, για να αυξήσουμε τις πιθανότητες να απορροφήσουμε εκείνα που έχουμε κι αν μας παρουσιαστεί πρόβλημα και δημοπρατηθεί ένα έργο το παίρνουμε και το πάμε ως έργο γέφυρα στο επόμενο πρόγραμμα.
Δηλαδή αν ένας δρόμος κοστίζει 10 εκατομμύρια ευρώ, αυτός θα φύγει από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και θα πάει στο ΕΣΠΑ 2021-2027 και θα δεσμεύσει αντίστοιχα χρήματα, άρα είναι δώρον άδωρον δεν κερδίζουμε τίποτα, ο μόνος που θα κερδίσει και θυμηθείτε την κουβέντα που κάνουμε αυτή τη στιγμή γιατί έχει συμβεί η διαχείριση δημόσιου χρήματος στα παρασκήνια, χαρακτηριστική περίπτωση οι επιχορηγήσεις των μέσων ενημέρωσης. Από ότι είδη φημολογείται θα τα δώσουν σε δύο γράφει ημετέρων όπου με δικούς τους κανόνες, χωρίς να ασχοληθεί η κυβέρνηση η οποία δεν έβαλε κανόνες και στο μοίρασμα των χρημάτων στα μέσα ενημέρωσης θα μοιραστούν τα χρήματα σε επιχειρήσεις που δένουν λειτούργησαν στα Ιόνια νησιά.
Αφού λοιπόν θέλουν να βοηθήσουν γιατί δεν άφηναν τα 30 εκατομμύρια ευρώ στο αιρετό εκλεγμένο περιφερειακό συμβούλιο για να τα διαχειριστεί;
Έτσι πάει πάντα αοό την Οθωνική εποχή.
Ο Όθωνας Βίτελσμπάχ ελέω θεού βασιλεύς ρων Ελλήνων , διόριχε τους τοπικούς άρχοντες Δημάρχους κλπ που τότε ονομαζόνταν καπουκεχαγιάδες.
Και στην Πριν το νεοελληνικό κράτος οργάνωση των δημογεροντιών τα λιδια γινόνταν γιατί ο κάθε δημογέροντας ήθελε τον δικό του συγγενή ή πιστό στο προσωπό του για να είναι στο συμβούλιο δημογεροντίας. Και κατόλιν ο Όθων θέλοντας να ελέγξει διοικητικά την επαρχία επέλεξε το εκλογικό κεντρικό σύστημα για να χρησιμοοοιείται καιβστην ανάδειξη των τοπικών επαρχιακών αρχόντων , όταν γίνανε οι πρώτες διοικητικές αναδείξεις.
Το 1866 με την οργάνωση των Δήμων ιι πολιτικοί πληρεξούσιοι ( βολευτές-βουλευτές) θέλανε να έχουν δικό τους τον δήμαρχο. Ο Γουλιμής γέλασε τον Τρικούπη κατ εντολή του Δηληγιάννη.
Τα ίδια. Ο Μητσοτάκης ώς αντιπολίτευση το 1986 ήθελε τον Δήμο Αθήνας Πειραιά ( έφερε τον Ντέταρι στο μπαλκόνι του Δημαρχλίου του Πειραιά ο Ανδριανόπουλος) και ο Παπανδρέου ήθελε τον Πάγκαλο Δλημαρχο της Αθήνας και θα του έδινε 40 δις δραχμές ενίσχυσηωστον δήμο Αθηναίων.
Το κκε ήθελε χρλονια δικούς του δημάρχους Καισαριανη Περιστέρι Κονινιές και Ταμπούρια .Το κκε εσωτερικούβσυνεργάστηκε με το πασόκ το 1982 για να βγεί δήμαρχος στην Αθήνα, επί ανταποδώσει διορισμων. Και στην Λευκάδα το κάθε κόμα ή κυβέρνηση ληθελε πάντα τον Δήμαρχο και στις περιφέρειες τον περιφερειάρχει.
Και καλά κάνουν αφού τα κόμματα-κυβερνήσεις θέλουν να συνεχλισουν να πιάνουν την καρέκλα και να χειρίζονται τα κρατικά κονδύλια.
Και ο Κώστας Κοτζιάς ο Μεταξικός κέγίνέ Δήμαρχος πρωτεύουσης μεταπολεμικά ( γιατλι τον ήθελε η κυβέρνηση) και οι πολίτες θέλουν να γίνουν και πρόεδροι των Δημοτικών συμβουλίων ανά δύο χρόνια εναλάξ συμφωνία.
Και ο Άρμανσμπέργκ της Οθωνικής αντιβασιλείας ήθελε να έχει επαφή με τους τότε τοπικούς άρχοντες και να βγάζει δικλο του άρχοντα
Και τα σωματια αθλητικά και καλλιτεχνικά θέλουν να ελέγχουν οι κυβερνήσεις-κόματα καιβδικούς των μητροπολίτες θέλουν και γενικά ιερομένους κολλητούς.
Αλλά και οι πολίτες θέλουν νάναι δημοτικοί περιφερειακοί άρχοντες κσι υποάρχοντες έως σύμβουλοι δημοτικοί και περιφερειακοί για να πιάσουν χερούλι γνωριμίας με την κυβέρνηση.Και η κάθε κυβέρνηση και κάθε κόμνα θέλουν να ειναι δικός του ο Δήμαρχος και τα άλλα μέλη των Δημοτικβν πριφερειακών συμβουλίων. Για να κάμουν όλοι την δουλειά τους.
Τίποτα το παράξενο. Όλα λογικά. Όπως και η χρεωκοπία των πολιτών ιδιαίτερα όσων δεν είναι δημοτικοί περιφερειακοί κοινοντικοί διαμερισματικοί άρχοντες.
Για τούτο και κατεβαίνουν μεγάλοι συνδυασμοί πληθώρα ατόμων στις αυτοδιοικητικές εκλογές.