Τα γεγονότα στην Ιδρυτική Γενική Συνέλευση του ΦΟΔΣΑ ΑΕ ΟΤΑ Ιονίων Νήσων την περασμένη Δευτέρα 15 Ιουνίου είναι τραυματικά για το κύρος της αυτοδιοίκησης και τη συνοχή της Περιφέρειας, αποτέλεσμα της βιαστικής και «στο πόδι» νομοθέτησης του με το περιβόητο άρθρο 93 του νόμου 4685/2020.
Η διάλυση της Διαδημοτικής Κεφαλονιάς /ΕΔΑΚΙ ενός κατά γενική ομολογία επιτυχημένου μοντέλου στην διαχείριση των αποβλήτων και με εγγυημένη την μελλοντική του πορεία στις σύγχρονες περιβαλλοντικές απαιτήσεις με πρότυπα σχεδιασμένα έργα και δράσεις, ο καθορισμός της τιμολογιακής πολιτικής, η τύχη του προσωπικού και της περιουσίας των λειτουργούντων ΦΟΔΣΑ, η σύνθεση της γενικής συνέλευσης και το καταστατικό, μαζί με την εκπροσώπηση κάθε περιφερειακής ενότητας από ένα τουλάχιστον Δήμο, βρίσκονται στην κορυφή των προβλημάτων.
Ειδικά για το τελευταίο, ο αποκλεισμός της Λευκάδας από τη σύνθεση του ΔΣ του νέου Φορέα έφερε στην επιφάνεια την προχειρότητα της δημιουργίας του και τα αναπόφευκτα αδιέξοδα, με την εκκίνηση κιόλας του νέου φορέα.
Σε κάθε περίπτωση ο αποκλεισμός της Λευκάδας από το ΔΣ του περιφερειακού ΦΟΔΣΑ δεν είναι νόμιμoς, αφού αντίκειται στην παρ. 6γ του άρθρου 236 του νόμου 4555/2018 όπως ισχύει με την παρ. 12 του εσωτερικού άρθρου 226 Α της παραγράφου 3 του άρθρου 93 του πρόσφατου νόμου της ΝΔ 4685/2020 .
Εν κατακλείδι η Ιδρυτική Γενική Συνέλευση της 15ης Ιουνίου, το Καταστατικό του νέου φορέα και η σύνθεση του ΔΣ, βάσιμα στερούνται νομιμότητας.
Και τώρα τι γίνεται;
Αν θέλουμε να αποφύγουμε τα χειρότερα, μία λύση υπάρχει μπροστά μας:
Η Κυβέρνηση να αναστείλει την δημιουργία του ΦΟΔΣΑ ΑΕ ΟΤΑ Ιονίων Νήσων και «να παγώσει» την εφαρμογή του άρθρου 93 για την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων ώστε να πράξει αυτό που όφειλε εξ αρχής:
Συζήτηση από μηδενική βάση με όλους τους Δήμους και τους λειτουργούντες φορείς !
Αν η Κυβέρνηση επιμείνει στην αδιαλλαξία που μέχρι τώρα έχει επιδείξει και στο μη διάλογο, θα είναι αποκλειστικά υπεύθυνη για ό,τι ήθελε προκύψει, όπως συνέβη με το αδιέξοδο στην Ιδρυτική Συνέλευση και τη σωρεία των μη νόμιμων ενεργειών που ήδη έχουν συντελεστεί !
Δήμαρχος Αργοστολίου 1995 – 2006
Δημοτικός Σύμβουλος Αργοστολίου – Μέλος ΔΣ ΠΕΔΙΝ
Οι εγκέφαλοι γιατί δεν διείδαν την αναγκαιότητα σύμβουλος ανά νησί.
Άρα 6 μέλη του ΔΣ. ??
Η σπουδή για το όλο θέμα -ήταν για πάρει στο ΔΣ η Κέρκυρα το μεγάλο μερίδιο. Και αυτό θα γινόντανε λογικά σε βάρος της Λευκάδος πούχει τον μικρότερο πληθυσμό.
Καο
Και άλλο ερώτημα προκύπτει ?? Γιατί το διοικητικό κέντρο της περιερειας να είναι στο γεωγραφικό άκρο της περιφέρειας δηλαδή την δύσκολη σε πρόσβαση απ τα άλλα νησιά Κέρκυρα ??
Να αφήσουν αυτόν τον ΦΟΣΔΑ να λειτουργήσει. Να είναι επιφυλακτικοί στην λειτουργία του οι εκπρόσωποι Κεφαλονιάς και Ζακύνθου.
Να αφήσουν τους εκπροσώπους της Κέρκυρας να πρωτοκαθεδρούν για να τσακωθούν μεταξύ τους απ το αβυσαλέο μίσος που χωρίζει Βόρεια και Νότια Κέρκυρα .Να γίνουν τελικά μαλιά κουβάρια και ορκέλες μέσα στην Κέρκυρα, και εκεί να βρούν την ανσγκαιότητα τα άλλα νησιά να ζητήσουν διαφορετική περιφερειακή ένταξη.
Το ότι στην Κέρκυρα θα τσακωθούν μεταυ τους Βόρεια και Νότια Κέρκυρα είναι το μόνο θετικό και βέβαιο της όλης υπόθεσης ΦΟΣΔΑ στην εναρκτική του έκφανση.
Και μάλιστα θα πρέπει οι εκπρόσωποι των Κεφαλονιά Ζακύνθου στο ΦΟΣΔΑ /ΔΣ να επιδιώκουν μεθοδικά να εντείνουν τις ενδοκερκυραικές κόντρες και αντιθέσεις για να τελεστεί έτσι η ενδοκερκυραική τσακωμάρα Βορείων και Νοτίων κερκυραίων.
Και η Λευκάδα και η Ιθάκη με τους εκπροσώπους της σε άλλα όργανα του ΦΟΣΔΑ θα πρέπει να λειτουργούν πρός την κατεύθυνση της όξυνσης των ενδοκερκυραικών αντιθέσων για να τσακωθούνε οι κερκυριοι μεταξύ τους για τα Βόρεια και οτια σκουπίδια ξαι την διευθετησή των.
Μέσα στο αρχικό εκλομαγείρεμα -όπως σε κάθε τέτοιο- είναι κρυμμένος ώς ρίζα ο σπόρος της εξ αρχής ενδοκερκυραικής διχόνοιας , για τούτο καταφύγανε στην εκλογική τεχνική προσυναινόηση ώς υπερδομή, για να καλύψουν τον αντιθετικό πυρήνα ενδοκερκυραικού μίσους ώς υποδομή. Μόλις αρχίσει η πρώτη λειτουργικότητα του ΦΟΣΔΑ αυτού , θα βγούν στην επιφάνεισ όλα τα μίση και τα πάθη ενδοκερκυραικώς. Εκεί θα πρέπει να μην μπλέξουν στο ΔΣ οι εκπρόσωποι των άλλων νομών.Διότι τα δύο κερκυραικά αντιμαχόμενα και μισούμενα μπλόκ θα προσπαθήσουν να πλησιάσουν και να προσεταιριστούν τους εκπροσώοους των άλλων νομών στο ΔΣ.
Με στόχο το ένα μπλόκ να υπερισχύσει και να εξοντώση το άλλο ώς δυνατότητα παρέμβασης και λειτουργίας.
Η ενδοκερκυραική τσακωμάρα για την επικράτηση πρώτα και κύρια στην Κέρκυρα , θα είναι το πρώτο πιυ θε εκδηλωθεί στον ΦΟΣΔΑ αυτόν.
Ασφαλώς και περισδότετα όπλα στην φαρέτρα του έχει το Βόρειο Κερκυραικό μπλόκ , λόγω του ότι είναι η διοικητική πρωτεύουσα της Νήσου Κερκύρας .
Άρα το πρώτο αίτημα προσεταιρισμού των συμβούλων Κεφαλονιάς Ζακύνθου θα έρθει απ το Νοτιο Κερκυραιο μπλόκ.
Για τούτο και το Νότιο Κερκυραικό μπλόκ ήρθε σε συνάίνόηση εκλογοτεχνική με το Βόρειο , για να κερδίσει χρόνο με στόχο να ζητήσει την βοήθεια στον χρόνο των άλλων εκπροσώπων Κεφαλονιάς Ζακύνθου.
Αλλά και το Βόρειο μπλόκδέχτηκε την συνενόηση γιατί ξέρει ότι θέλει την βοήθεια των άλλων νομών Κεφαλονιάς Ζακύνθου για να εξοντώσει το Νότιο Κερκυραικό μπλοκ.
Προσοχή γιατί οι Κερκυραίοι Βόρειοι και Νότιοι θα παίζουν σκάκι μεταξύ τους στις συνεδριάσεις των οργάνων του ΦΟΣΔΑ.
Οι εκπρόσωποι των άλλων νησιών Κεφαλονιάς Ζακύνθου στο ΔΣ και όλων ( εκτός Κερκυραίων) των άλλων σε διάφορα όργανα του ΦΟΣΔΑ, να μην θεωρλησουν ότι οι Κερκυραίοι θα παίζουν τάβλι.
Το σκάκι είναι ιντριγκσδόρικο παίγνιο, το τάβλι είναι τυχερό -εξαρτάται απ τα ζάρια- παίγνιο.
Όποιος έχει ανταμώσει με Βόρειους και Νότιους Κερκυραίους καταλαβαίνει το μίσος αιώνων και την αντιπάθεια μεταξύτων.
Μίσος και κακουργία ενδοκερκυραική.
Χειρότερα απ τις φυλές Χούτου-Ζουλού-κλπ. Πράγμα που δεν υο έχουν τα άλλα νησιά της Ιόνιας περιφέρειας.
Το κράτος ώς κεντρική διοίκηση έμπλεξε τα αρνιά την Ζσκυνθο , την Κεφαλονικά , Την Ιθάκη, και την Λευκάδα , και το Μεγανήσι και τον Κάλαμο και τον Καστό , μέσα στους Λύκους της Κέρκυρας.
Και γιατί η δημιουργία του ΦΟΣΔΑ να μην έγινε με στόχο την διάλυση του επιτυχημένου ΕΔΑΚ/ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ, όσον αφορά την Κεφαλονιά?
Και το ίδιο να επιδιώχθηκε για την Ζάκυνθο?? Εδώ αναμένονται εκτιμήσεις.
Για την Λευκάδα ο ΦΟΣΔΑ ξεκίνησε όπως ξεκίνησε για να μην λυθεί το θα σκουπιδιων.Και μάλιστα μήπως να τορπιλιστεί η όποια ελάχιστη λύση βρέθηκε με την Αιτωλοακαρνανία προσωρινά??
Η κάθε ντοπια γραφειοκρατία και εκλογομαγειρία παγιδεύει και προσαρμόζει στα μέτρα της κρατικές αποφάσεις.
Χρόνια οι οολίτες βλέπουν και ακούν ( τηλοψία ειδήσεις) για το θέμα σκουοιδιών της Κέρκυρας μέχρι και μάχες κατοίκων .Είναι ή δεν είναι έτσι??
Για την Κεφαλονιά με το ΕΔΑΚ δεν ακούστηκε τίποτε.
Αυτό δεν βάζει σε σκέψης κανέναν??
Μήπως μέσω ΦΟΣΔΑ ΚερκυραικόΙονικού ήθελαν να εξάγουν το πρόβλημα απ την Κέρκυρα , με δύο στόχους.
Α) Να δημιουργήσουν πρόβλημα εκεί που δεν υπάρχει β) Να συγκαλύψουν το δικό τους Κερκυραικό πρόβλημα που ξέρουν ότιδεν μοορούν να το λύσουν , λίγω της βαθιάς αιώνων μέσα στην Κέρκυρα αντιπαλότητας και άσβεστου μίσους μεταξύ Βόρειας και Νότιας Κέρκυρας.
Είναι αλήθεια ότι κάτοικος της Νότιας Κέρκυρας έχει πεί, ότι: Η σχέση Βόρειας και Νοτιας Κέρκυρας είναι σαν την σχέση νερού και φωτιάς ??.
Η κεντρική κρατική διοίκηση θα πρέπει να επανεξετάσει την κάθετα γεωγραφικά οργάνωση της Ιονίου Περιφέρειας , (ουσιαστικά ασύνδετη ώς ελάχιστη δυνατότητα συγκρότησης κοινωνικού εμπορικού οικονομικού και πολιτικού status ).Και θα πρέπει να εξετάσει την οριζόντια επανακατανομή και επαναδιάταξη των περιφερειών της Ηπειρωτικής Δυτικής Ελλάδος , με την ένταξη των Ιονίων Νήσων στις αντίστοιχες γεωχωροταξικά Ηπειρωτικές αυτοδιοικητικές περιφέρειες.
Διότι δεν μπορεί η διοικητική κοινωνική πολιτική οικονομική λειτουργία της Ζακύνθου Ιθάκης Κεφαλονιάς Λευκάδις να διαμεσολαβούνται απ την θαλάσσια απόσταση ώς την Κέρκυρα ( απροσπέλαστη ουσιαστικά) ή να μεσολαβούνται από διαδρομκή θάλασσα Πλέον Ξηρά ολέιν Εκ νέου Θάλασσα ώς βιοεπικοινωνιακότητα.
Στην σύγχρονη υπαρκτή κρατική οντότητα της Ελλάδος λειτουργικά καμμια κύρια ή δευτερεύουσα σχέση δεν έχουν με την Κέρκυρα τα υοίλοιπα νησιά , αλλά και μεταξύτων ώς νησιά, ειμί ελαχίστως η Λευκσδα με Κεφαλονιά και Ιθάκη με αυτή την κατεύθυνση και όχι αντίστροφα. Και ίσως κάποια σχέση η Ιθάκη με την Κεφαλονιά.
Η Ζάκυνθος αναφέρεται σε Ηλεία και Πάτρα , Η Κεφαλονιά Ιθάκη σε Αχαία και Αιτολωακαρνανία. Η Λευκάδα σε Αιτωλοακαρνανία Πρέβεζα μέχρι και Άρτα Γιάννενα.
Στην διοικητική Κέρκυρα και περιφέρεια γνωρίζουν ότι καμμία σχέση δεν θα είχαν με τα υπόλοιπα νησιά πλήν Παξούς Αντίπαξους ( και αυτή η σχέση προβληματική ώς σύνδεση για τον λόγο ότι μεσολαβεί η Νότια Κέρκυρα ).Και η μόνη σχέση πιυ θα μπορούσε να έχει η Κέρκυρα είναι με την Θεσπρωτία.
Για τούτο και δεδομένου ότι μια σχέση με την Θεσπρωτία θα οδηγούσε την Κέρκυρα σε πρόσδεση με την περιφέρεια Ηπείρου με κύρια αναμφισβήτητη κοινωνική οικονομική και πολιτική έδρα τα Γιάννενα , για τούτο εμένουν οι Κερκυραίοι στο Ιόνιο σχήμα. Και αυτός είναι ο λόγος που τα βρήκαν εκλογομαγειρικά οι Κερκυραίοι Βόρειοι και Νότιοι για τον ΦΟΣΔΑ. Για να ενισχύσουν την Κερκυραική παρέμβαση απέναντι στην κεντρική κυβέρνηση της χώρας δείχνοντας και διογκώνοντας την σημασία της Κερκυραικής παρέμβασης στην Κυβέρνηση.
Ουσιαστικά ο κερκυραικός μηχανισμός της αυτοδιοίκησης είπε στην κυβέρνηση: Δεν μας αρέσει που με υπουργική και βουλευτική της Λευκάδος παρέμβαση αντιμετωπίστηκε έστω και προσωρινά το σκουπιδικό της Λευκάδος μέσω Αιτωλοακαρνανίας. Διότι μας αποδυναμώσατε ώς Κέρκυρα στρέφοντας την κατεύθυνση της Λευκάδος πρακτικά πρός την Αιτωλοακαρνανία. Και εφ όσον το σκουπιδικό της Λευκάδος ήταν κύριο θέμα για τους Λευκσδίτες, ορθά είναι αυτοί να δούν το κύριο συμφέρον των ( εφ όσον το σκουοιδικό θέμα ήταν κύριο) έξω απ την Ιόνια Κερκυραική αυτοδιοίκηση.
Με την διπλή Κερκυραική εκπροσώπηση στον ΦΟΣΔΑ , το Κερκυραικό μόρφωμα λειτούργησε τιμωρητικά πρός την Λευκάδα , γιατί αντιμετώπισε το σκουπιδικό έξω απ τα λορια των διοικητικών Κερκυραικών αποφάσεων της Ιονίου περιφέρειας.
Ταυτόχρονα έδειξε στην κυβέρνηση τα όρια της διοικητικής γεωγραφικής περιφερειακής σύνταξης της χώρας, παίζοντας το χαρτί της θεσμικότητας , υποδικνύοντας στην κυβέρνηση να μην επεμβαίνει με πρόσχημα το αυτοδιοίκητο.
Η Κεφαλονιά Ιθάκη και Ζάκυνθος , σε πρώτη ευκαιρία και με βάδη κάποιο θέμα που θα προκύψει θα κατανοήσουν ίτι τα όρια αυτοδιοίκησης ξαι της λειτουργικοτητά της, μέσα στον ίδιο νομό νησί των, θέλουν να τα προσδιορίζουν οι Κερκυραίοι μέσω της χρήσης της Ιονίου περιφέρειας.
Αναμένεται η απάντηση της περιφέρειας στις απόψεις του κου Φόρτε εδώ ( τέως Δημάρχου Κεφαλονιάς) για να φανούν ιι Κερκυραικές διαθέσεις. Και η μη απάντηση ( σιωπή ) θάναι ερμηνεύσιμη σε επίπεδο σημειολογίας .
Δεδομένου δε ότι το επίπεδο του ιντριγκαδόρικου Κερκυραικού συλλογικού μορφώμστος δεν φημίζεται για την οξυνειά του, ( για τούτο καταφύγανε στις εκλογικές τεχνικές), είτε η απάντηση θάναι ενδεικτική αποκαλυπτική ή θα λειτουργεί προδήλως σημειωτικά στο σημαινόμενο. Για να κατανοήσει αυτό το συλλογικό Κερκυραικό μόρφωμα την έννοια του παραπέμποντος στην σημειολογία είναι δύσκολο.
Γιατί αν το καταλάβαιναν δεν θα κατέφευγαν στο εκλογικομαγειρεμένο τεχνικά ώς στελέχωση του ΔΣ ΦΟΣΔΑ.
Ο αξιότιμος Κος Φόρτες εδώ, κατανοώντας ότι : σήμερα για εμάς ( εσάς) αύριο η σειρά σας ( μας) διαγνώσκει το πρόβλημα – ώς δημόσιος ανήρ ( πρώην Δήμαρχος ) του χωροτακτικά μεγαλύτερου Νησιού της Ιόνιας περιφέρειας- της ασυμβατότητας της διοικητικότητας της περιφέρειας στην υπόθεση ΦΟΣΔΑ με την κοινωνική βάση της περιφέρειας.
Καταδικνύοντας καταφανώς την υπάρξη κατάργησης της αυτοδιοικητικότητας μέσα στην πράξη συγκρότησης μιας εκδοχής ( του ΦΟΣΔΑ) της αυτοδιοικητικότητας. Και αυτό το διαγνώσκει όχι στην βάση του μονήρους τοπικισμού ( για την Κεφαλονιά), αλλά με το αισθητήριο του Δημοκρατικού αυτοδιοικητισμού ( και για άλλον τόπο την Λευκάδα).