Αυξητική είναι η τάση του τζίρου στα σούπερ μάρκετ, καθώς πολίτες φαίνεται να σπεύδουν στα σούπερ μάρκετ για να προμηθευτούν τα προϊόντα της καραντίνας. Πληροφορίες αναφέρουν πως οι καταναλωτές αγοράζουν είδη πρώτης ανάγκης και τρόφιμα, εκτοξεύοντας στα ύψη τις πωλήσεις.
Στη Βόρεια Ελλάδα καταγράφηκε ρεκόρ της τάξεως 65%-70% στις πωλήσεις σε σχέση με τις αντίστοιχες ημέρες της περασμένης χρονιάς. Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία οι καταναλωτές φαίνεται πως στρέφονται στην αγορά ειδών πρώτης ανάγκης και αντισηπτικών. Συγκεκριμένα τα προϊόντα που εμφανίζονται πρώτα σε πωλήσεις αυτές τις ημέρες είναι:
- Αντισηπτικά μαντηλάκια
- Υγρά αντισηπτικά
- Κονσέρβες
- Όσπρια
- Αλευριά
- Οικιακές μικροσυσκευές
- Τυποποιημένα έτοιμα γεύματα
Όπως ήταν αναμενόμενο, η κίνηση στα σούπερ μάρκετ δεν παραπέμπει στην αντίστοιχη της Άνοιξης, καθώς οι πολίτες γνωρίζουν πλέον ότι θα παραμείνουν ειδικά τόσο τα σούπερ μάρκετ όσο και οι φούρνοι, τα φαρμακεία και άλλα καταστήματα, για τις απολύτως απαραίτητες αγορές.
Αυξημένη αλλά λογική κίνηση
Σύμφωνα με δημοσιεύματα, η κατανάλωση σε Θεσσαλονίκη που είναι ήδη σε τοπικό lockdown από την Τρίτη έχει αυξηθεί περίπου κατά 35%. Σημειώνεται πως τον Απρίλιο, οι καταναλωτές άδειασαν τα ράφια σε συγκεκριμένα προϊόντα, όπως αντισηπτικά, ζυμαρικά, κονσέρβες, γάντια κοκ.
Τα στοιχεία της προηγούμενης καραντίνα δείχνουν τα 30 προϊόντα στα οποία ο κορονοϊός εκτόξευσε τη ζήτηση:
- αντισηπτικά (αντιβακτηριδιακά) μαντιλάκια,
- αντισηπτικά τζελ
- κρεμοσάπουνα
- ζυμαρικά
- όσπρια
- αλεύρι
- σαπούνια
- χλωρίνες
- γάντια μιας χρήσης
- κονσέρβες
- αλάτι
- βρεφικό γάλα
- κατεψυγμένα λαχανικά
- τοματοπολτοί
- χαρτί υγείας
- βρεφικές τροφές
- μωρομάντηλα
- ξύδι
- ζάχαρη
- χαρτί κουζίνας
- ελαιόλαδο
- μαργαρίνες
- λαδόκολλες
- ελληνικός καφές
- αλουμινόχαρτο
- σαμπουάν
- στιγμιαίος καφές
- καφές φίλτρου
- κατεψυγμένα γεύματα
- ψωμί τοστ