Στην τοποθέτησή του ο Κωνσταντίνος Δρακονταειδής αναφορικά με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο και την διαχείριση των απορριμμάτων, ανέφερε ότι μέσα από αυτό το νομοσχέδιο πραγματοποιούνται μία σειρά από περιβαλλοντικές παρεμβάσεις που μπορεί να είναι καταστροφικές.
“Ενδεικτικά καταργεί την περιοχή προστασίας Natura 2000 και προωθεί ακόμα και μεταλλευτικές δραστηριότητες και εξόρυξης υδρογονανθράκων σε περιοχές προστασίας της φύσης. Το λέω αυτό γιατί και εμείς ως Λευκάδα έχουμε τις δικές μας προστατευόμενες περιοχές.
Επίσης καταργεί την αυτοτέλεια των φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών και εμείς ανήκουμε στο φορέα διαχείρισης Αμβρακικού, ενώ προωθεί αλόγιστη επέκταση κυρίως των αιολικών πάρκων. Εμείς είμαστε θετικοί υπέρ των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας αλλά όχι με έναν αλόγιστο τρόπο και με τη λογική του κέρδους του επενδυτή.
Επίσης νομιμοποιεί αυθαίρετα εντός δασικών εκτάσεων και κατά περίπτωση εντός υγροτόπων και ρεμάτων. Αναφέρεται σε οικιστικές πυκνώσεις, σε ζητήματα όπως το κτηματολόγιο, καθώς πρόκειται για ένα νόμο που φέρνει τα πάνω κάτω σε ζητήματα περιβάλλοντος.
Αυτό που ισχύει από ιδρύσεως του ελληνικού κράτους είναι ότι οι δήμοι διαχειρίζονται τα απορρίμματα τους, σήμερα έρχεται η πολιτεία να το αλλάξει αυτό και δημιουργούνται ανώνυμες εταιρείες, στην συγκεκριμένη περίπτωση στο Ιόνιο, που βάζει συμπαίκτη με ποσοστό 40% την περιφέρεια, όμως δεν μπορεί αυτή, καθώς ούτε την τεχνική και διοικητική ικανότητα έχει να διαχειριστεί ένα τέτοιο ζήτημα.
Όταν συζητούσαμε την έγκριση του μικρού ΦΟΣΔΑ μαζί με τη Βόνιτσα, σας είχα πει ότι το επόμενο βήμα είναι ότι τα απορρίμματα στη Χώρα, όπου είναι ωφέλιμο για τη χώρα θα ιδιωτικοποιηθούν και αυτό είναι το πρώτο βήμα σε αυτή την κατεύθυνση.
Επομένως έχουμε μία συγκεκριμένη πολιτική στόχευση που δεν οδηγεί στη βελτίωση της κατάστασης.
Εμείς ζητάμε σε αυτό φυσικά να εξαιρεθούν τα Ιόνια, καθώς δημιουργεί τεράστια προβλήματα σχετικά με την στρατηγική λύση με τον Δήμο ακτίου-Βόνιτσας, εδώ πρέπει να σας πω ότι θα εισφέρουν όλοι οι Δήμοι τα περιουσιακά τους στοιχεία με ότι αυτό συνεπάγεται, καθώς για τη Λευκάδα παραχώρηση περιουσιακών στοιχείων είναι οι σταθμοί μεταφόρτωσης, το εργοστάστιο της ΜΟΠΑΚ, και το λέω αυτό για να δούμε πού μπορεί να μας οδηγήσει αυτή η κατάσταση.
Για αυτό εγώ επαναλαμβάνω ότι είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι σε αυτή την προοπτική, καθώς όλα έγιναν χωρίς σχέδιο και χωρίς μελέτη βιωσιμότητας για το πώς θα λειτουργήσει αυτό το σχέδιο.”
“Ο Θοδωρής Σολδάτος είπε κάτι πολύ σωστό και δεν ξέρω αν το κατάλαβαν όλοι, καθώς εφόσον ψηφιστεί ο νόμος ο μοναδικός αδειοδοτημένος χώρος στα Ιόνια νησιά που μπορεί να πάρει απορρίμματα είναι στην Κεφαλονιά. Θεωρητικά λοιπόν με βάση το νόμο πρέπει όλα τα Ιόνια νησιά να μεταφέρουν τα απορρίμματα τους, το υπόλειμμα αν έχουν μονάδα στην Κεφαλονιά.
Αυτό δεν θεωρώ ότι θα γίνει γιατί σύμφωνα με τους ειδικούς το κόστος δεκαπλασιάζεται, ωστόσο αν εμείς προχωρήσουμε τη διαδικασία με τη μονάδα μας και αντιμετώπισε θεωρητικά κάποιο πρόβλημα ένα άλλο νησί, μπορεί να θέλει να φέρει τα απορρίμματα του στη δική μας μονάδα. Όλα αυτά μπορεί να είναι σε θεωρητικό επίπεδο όμως τα λέω για να αναδείξω την ανακολουθία και την έλλειψη λογικής, γιατί είναι ένα ζήτημα μιας διαφορετικής πολιτικής αντίληψης.
Εμείς πρέπει να επιμείνουμε σταθερά στην πορεία που έχουμε χαράξει, είμαστε πολύ κοντά στο να ξεκινήσει το έργο της ΜΟΠΑΚ και σε αυτή τη βάση πρέπει να συνεχίσουμε.