Aναλυτική ενημέρωση για το ζήτημα που προέκυψε με την ράμπα του Ferry boat στο αγκυροβόλι της Βασιλικής έκανε στο δημοτικό συμβούλιο της περασμένης Δευτέρας ο δήμαρχος Λευκάδας Χαράλαμπος Kαλός.
“Ο Δήμος Λευκάδας είχε προβεί σε όλες εκείνες τις απαραίτητες ενέργειες από τη στιγμή που έλαβε γνώση, γιατί δεν είχε περιέλθει εις γνώση του ένα επίμαχο έγγραφο και αποφάσισε στο σωστό χρόνο και επειδή το ζητούμενο είναι τα έργα αυτά να δρομολογούνται, να υλοποιούνται και να παραδίδονται στο λαό της Λευκάδας και όχι μόνο όσους κάνουν χρήση, δεν υπάρχει πλέον κανένα “φυσικό” εμπόδιο στην δρομολόγηση και την υλοποίηση αυτού του έργου.”
Αναφερόμενος στο θέμα που προέκυψε με το Γυμνάσιο Βασιλικής, ανακοίνωσε ότι ήδη έχει βγει η άδεια επισκευής, να νομιμοποιηθούν παράνομες κατασκευές και με τη συνδρομή του αντιδημάρχου κυρίου Λύγδα συνεχίζεται μία κατάσταση που έχει ξεκινήσει από την προηγούμενη δημοτική αρχή.
“Υπάρχει μία εκκρεμότητα καθώς υπάρχει μία διαφωνία για το περιεχόμενο της προγραμματικής συμφωνίας, μεταξύ αυτής που έχει ψηφίσει το δημοτικό και περιφερειακό συμβούλιο και αυτή τη διαφορετική προσέγγιση πιθανότατα θα λύσει ο συντονιστής της αποκεντρωμένης διοίκησης. Ωστόσο το πολύ σημαντικό που ήταν η νομιμοποίηση και άδεια κατασκευής δεν υφίσταται πλέον σαν εμπόδιο, άρα θεωρώ ότι η περιφέρεια σε συνεργασία με το δήμο θα είναι σε θέση να τρέξει τις διαδικασίες γιατί το σημαντικό είναι τα έργα αυτά να αποδίδονται στον κόσμο.
Για το θέμα της ράμπας στο λιμάνι της Βασιλικής ο Κωνσταντίνος Γληγόρης, είπε ότι ακούγοντας τη συνέντευξη του δημάρχου Λευκάδας στον Prisma 91,6, ” θα πω ότι το έγγραφο ήρθε στις 11 Φλεβάρη και εμείς το βάλαμε στο δημοτικό συμβούλιο στις 16 Μαρτίου, δηλαδή ένα κατεπείγον θέμα το βάλαμε για συζήτηση ένα μήνα μετά και λόγω covid-19 έφτασε η καθυστέρηση τις 40 μέρες.
Το θέμα όμως είναι διαφορετικό, καθώς και ο συνδυασμός και εγώ προσωπικά έχω τοποθετηθεί πάρα πολλές φορές για την διέλευση των οχημάτων και πολλές φορές φορτηγών, από τον οδικό άξονα της Λευκάδας, ο οποίος καταπονείται πάρα πολύ, από την οδηγική επιβάρυνση, και αυτός από το συγκεκριμένο ferry boat γίνεται πολλές φορές η τροφοδοσία της Βόρειας Κεφαλονιάς.
Με αφορμή την προγραμματική σύμβαση η οποία καθυστέρησε, δεν γνωρίζω αν πρέπει να περάσει ξανά η προγραμματική σύμβαση από το δημοτικό συμβούλιο, όμως εμείς έχουμε τοποθετηθεί ότι αυτή η γραμμή δεν πρέπει να βρίσκεται στη Λευκάδα.
Εννοείται ότι η Λευκάδα πρέπει να έχει σύνδεση με όλα τα νησιά, μέσω επιδοτούμενου πλοίου, δελφίνι, ημερόπλοιο ή υδροπλάνο, μία σύνδεση για το επιβατικό κοινό και όχι για τα οχηματαγωγά.
Θυμάμαι παλιότερα σε μία αντίστοιχη τοποθέτηση ο κύριος Δρακονταειδής, είχε πει ότι ακόμα και ένα μπουκαλάκι νερό να πάρουν όσοι έρχονται στη Λευκάδα, μία άποψη για την οποία έχουμε διαφωνίες.
Εγώ θα ήθελα να μάθω την πρόθεση της δημοτικής αρχής, καθώς πιθανόν μπορεί να μην υπογράψουμε προγραμματική σύμβαση, αναφορικά με την κατασκευή αυτής της ράμπας, επάνω στον υπήνεμο μόλο του αγκυροβολίου. Για εμένα είναι θέμα δημοτικού συμβουλίου, μήπως η δημοτική αρχή έχει αντίστοιχη άποψη και δεν χρειαστεί να κάνουμε την προγραμματική σύμβαση, να ακυρώσουμε μία δημοπρασία που θα έρθει και θα επιβαρύνει κι άλλο τον αξιολάτρευτο τόπο που μένουμε.
Στην τοποθέτησή του ο Κωνσταντίνος Δρακονταειδής για το θέμα της ράμπας στο λιμάνι Βασιλικής, είπε πω είναι αλήθεια, καθώς και εγώ είχα υποπέσει στο λάθος αρχικά νομίζω ότι είχε έρθει το έγγραφο 7 Αυγούστου του 2019 της περιφέρειας, όμως ψάχνοντας και το έχει επιβεβαιώσει ο κύριος δήμαρχος και μέσα από ραδιοφωνική συνέντευξη, αλλά και σήμερα τέτοιο έγγραφο πρωτοκολλημένο στο δήμο δεν υπάρχει.
Επομένως στο ζήτημα της ράμπας, δεν τίθεται κανένα θέμα σε ότι αφορά καθυστέρηση από την πλευρά του δήμου και συγκεκριμένα από την σημερινή δημοτική αρχή, αντίθετα υπήρχαν παλινωδίες της περιφέρειας, σε ότι αφορά το ποσό το οποίο άλλαξε και πάει λέγοντας.
Σχετικά με το ζήτημα του γυμνασίου της Βασιλικής, θέλω να ξεκαθαρίσω γιατί με διάφορους τρόπους υφέρπουν διάφορα.
Η πρώτη προγραμματική σύμβαση που υπογράφτηκε ήταν το Μάιο του 2016 δηλαδή έξι μήνες μετά το σεισμό για να εκτελέσει το έργο. Πρέπει να πω ότι μέχρι εκείνη την προγραμματική την προτελευταία που υπογράφτηκε και ψηφίστηκε στο δημοτικό συμβούλιο της Λευκάδας τον Ιούνιο του 2019, μετά τις δημοτικές εκλογές στις οποίες εξελέγη δήμαρχος ο κύριος Καλός, τότε για πρώτη φορά μπήκε στις υποχρεώσεις του δήμου η έκδοση άδειας από την πολεοδομία και σε αυτό είμαι κατηγορηματικός.
Διαφωνώ με την άποψη που ακούστηκε για το θέμα της ράμπας, είναι ένα έργο το οποίο πρέπει να προχωρήσει γιατί βοηθάει τόσο το Νυδρί όσο και τη Βασιλική, είναι ένα έργο το οποίο τελειώνει πολύ γρήγορα και δεν καταλαβαίνω και την αιτία της ακύρωσης
Στην δευτερολογία του ο δήμαρχος Λευκάδας αναφορικά με την ράμπα το ferry boat, απαντώντας στον κύριο Γληγόρη, ανέφερε πως ” όσο κι αν ψάχνετε να στοιχειοθετήσετε κατηγορία για καθυστέρηση από την πλευρά του δήμου νομίζω ότι κάνει μία τρύπα στο κενό, καθώς γνωρίζει πάρα πολύ καλά πως από τη στιγμή που ένα έγγραφο εισέρχεται το δήμο, παίρνει πρωτόκολλο πηγαίνει στην αντίστοιχη υπηρεσία και φτιάχνεται η σχετική εισήγηση.
Επίσης θα όφειλε να γνωρίζει πως ήταν ακριβώς η περίοδο που είχαμε το ζήτημα του κορωνοϊού τέλος Φεβρουαρίου με αρχές Μαρτίου. Επίσης θα του θυμίσω ότι έγινε μία προσπάθεια να γίνει δημοτικό συμβούλιο κεκλεισμένων των θυρών, από το οποίο να του θυμίσω ότι απείχε και ήταν παρών μόνο ο Νίκος Γαζής από το συνδυασμό του και επίσης να του θυμίσω ότι μπήκε μία εβδομάδα μετά ως θέμα στην δια περιφοράς συζήτηση όπου ψηφίστηκε από όλους όσους συμμετείχαν. Επίσης να θυμίσω στον κόσμο ότι και από αυτό το δημοτικό συμβούλιο απείχε.
Όσον αφορά την ουσία του θέματος είναι αυταπόδεικτο πως και μόνο που η δημοτική αρχή έφερε ως ψήφισε την προγραμματική σύμβαση, προφανώς και συμφωνεί ότι θα πρέπει στη Βασιλική να αναπτυχθεί ο Δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ Λευκάδας και Κεφαλονιάς.
Αντιλαμβάνεστε ότι θα ήταν μεγάλο λάθος να ξεκινήσει από την πλευρά της Δημοτικής Αρχής η εύρεση καταλληλότερου χώρου, γνωρίζω πολύ καλά και εσείς ήσασταν παρών στο προηγούμενο δημοτικό συμβούλιο, πως υπήρχε μία ανταλλαγή απόψεων για το που θα έπρεπε να ήταν η θέση αυτή καθώς υπήρχαν και άλλες θέσεις, όπως απέναντι στο βιολογικό και ενδεχομένως και αλλού.
Προφανώς και θέση αυτή με βρίσκει σύμφωνο καθώς θα πάρει μεγάλη ανάσα το Νυδρί, πιστεύω ότι του χρόνου το καλοκαίρι το έργο αυτό θα έχει πραγματοποιηθεί.