ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Η Λευκάδα στην εκπομπή “24 Ώρες Ελλάδα” της ΕΡΤ3
Στα πλαίσια των ενεργειών του Δήμου Λευκάδας για την τουριστική προβολή του νησιού μας και σε συνεργασία με την ΕΡΤ3, το τηλεοπτικό συνεργείο της εκπομπής “24 Ωρες στην Ελλάδα” επισκέφτηκε την Λευκάδα.
H κάμερα της εκπομπής κατέγραψε τις αμέτρητες ομορφιές του νησιού μας, περιηγήθηκε στα στενά της πόλης μας και περπάτησε στο πάρκο της παραλίας συζητώντας για το σημαντικό έργο των ποιητών της Λευκάδας. Επισκέφτηκε τις παραλίες του νησιού μας, αλλά έφτασε και ψηλά μέχρι το οροπέδιο του Αγίου Δονάτου όπου οι κάτοικοι της Εγκλουβής μαγείρεψαν την ξακουστή φακή!
Μια απαραίτητη στάση έγινε και στην Καρυά όπου κατέγραψε την παραδοσιακή τεχνική κεντήματος, την καρσάνικη βελονιά.
Από το πρόγραμμα δεν έλειψε η γνωριμία με την λιμνοθάλασσα της Λευκάδας, σημαντικός υδροβιότοπος που φιλοξενεί πολλά είδη πανίδας και χλωρίδας, η περιήγηση στους καταρράκτες του Δημοσάρη στο Νυδρί, moto-βόλτα με μέλη του ΣΥ.ΜΟ.Λ., αλλά και επίσκεψη στο νησί του Αριστοτέλη Βαλαωρίτη, την Μαδουρή καθώς και τον Σκορπιό, το νησί του Ωνάση, όπου και συζήτησε με έναν κάτοικο του Νυδριού που γνώριζε τον Έλληνα κροίσο.
Από τις ομορφότερες στιγμές ήταν η απαγγελία ποιημάτων του Λευκάδιου Χερν από τον πρέσβη της Ιαπωνίας με φόντο το υπέροχο ηλιοβασίλεμα της Λευκάδας.
Η εκπομπή θα προβληθεί το αμέσως επόμενο διάστημα στην τηλεοπτική συχνότητα της ΕΡΤ3.
Τα μέλη της αποστολής συνόδευσε εκπρόσωπος του Δήμου Λευκάδας προκειμένου να διευκολυνθεί ο σκοπός της επίσκεψης τους στον τόπο μας.
ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ ΛΕΥΚΑΔΟΣ
ΕΥΤΥΧΙΟΣ ΖΟΥΡΙΔΑΚΗΣ
Το Γεωγραφικό κέντρο των Ιονίων Νήσων και ώς κοινωνικήγεωγραφική εύκολη διαμεσολάβηση με την Ηπειρωτική Ελλάδα, θα πρέπει να σκεφθεί η πολιτεία να γίνει το διοικητικό κέντρο της Περιφερειακής αυτοδιοίκησης Ιονίων Νήσων , αν αυτή η περιφέρεια θέλουν να τραβήξει κάποιο ιστορικό αναπτυξιακό πολιτισμικό ντορό.
Πρός αυτή την κατεύθυνση η ύπαρξη αποπεράτωση της Παράκαμψης της Ιόνιας οδού πρός την Λευκάδα πρέπει να προχωρήσει άμεσα.
Όπως και η σκέψη γοα την δημιουργία της Βασιλικής σε σημαντική κύρια θαλάσσια σκάλα -λιμάνι-στο Ιόνιο.
Η Λευκάδα ώς οδικός και θαλάσιος κόμβος στο μέσον των αποστάσεων των Ιονίων Νήσων.
Και με άμεση ποσβαση με την Ηπειρωτική Ελλσδα ώς εκπροσώπηση των Ιονίων Νησιών.
Και αυτό.έπρεπε να γίνει εξ αρχής δημιουργίας της αιρετής διοικητικής περιφερειακότητας το 1994 , με την κατά Καποδίστρια οργάνωση των Δήμων και κοινοτήτων και περιφερειών.
Αλλά σπό το νομοθέτημα Καποδίστρια έλλειψε τότε το κοινωνικό οικονομικό και πολιτιστικό όραμα , για την υποστήριξη του Επτανησιακού πολιτισμικού Διεθνικού Δημοκρατικού πεπρωμένου, ώς στοιχείο της Ελληνικότητας.
Είχε επισημανθεί τότε ισχυρά το πρόχειρο και βιαστικό της διοικητικής διαλιρεσης καο οργάνωσης περιφερειακά αλλά και σε επίπεδο Δήμων και κοινοτήτων της χώρας ακόμα και ώς ονοματοθεσία δημιουργούμενων Δήμων και Δημοτικών κτηματικών και πληθυσμιακών συνόρων. Και πάντα με βάση την εξαντλητική μελέτη οου έγινε για την δημιουργία του αυτοδιοικητικού συστήματος της χώρας το 1929.
Στην προχειρότητα της καποδιστριακής οργάνωσης του 1994 οφιλεται η μετέπειτα αναυεώρησης εκ νέου με τους νέους Δήμους -Κλεισθένη ή πώς- που ισχύουν μέχρι τώρα. Αλλά και που πάλι η νέα δημοτική αυτή ώς τώρα ισχύουσα οργάνωση δεν οδήγησε στην επανεξέταση των αναγκών για την διευθέτηση των καοοδιστριακών περιφερειών μέσω της νέας οργανικοτητάς λειτουργικά των Δήμων.
Για τούτο και παρουσιάζονται τα φαιομενα και οι δισλειτουργικότητες των περιφερειακών συτοδιοικήσεων.
Κοντολογίς. Υπάρχει ασυμβατότητα στο σημερινό σύστημα Δήμων και περιφερειών. Για τούτο και τα προβλήματα που παρουσιάζονται κλυρια στις υποδομές και χαρακτηριστικό παράδειγμα τα σκουλιδικά θέματα των Δήμων που δεν μπόρεσαν ώς τώρα να αντιμετωπιστούν περιφερειακά και παραμένουν ανοιχτές Δημοτικές πληγές σε όλη την χώρα ή στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας.
Η λειτουργική συνεκτικότητα της κάθε ευρύτερης περιφερειακής αυτοδιοίκησης δεν μπορεί να μην λαμβάνει υπ όψιν την αναγκαιότητα του στρατηγικού σημείου και της κεντρικής γεωγραφικότητας έδρασης της διοικητικής αρχής της περιφέρειας, ώς προσβασιμότητα του συνόλου των συγκροτούντων Δήμων την περιφέρεια. Και την εξυπηρέτηση των συμπαρτουρομένων δημοτικών , άρα κοινωνικών και οικονομικών και διαβιωτικών των πολιτών των Δήμων ( άρα και περιφέρειας) αναγκών.
Το πρόχειρο και ανερμάτιστο και ασύνδετο ) απαράσκευο εντελώς )για την δημιουργία -κατασκευή των Καποδιστριακών Δήμων και περιφερειών του 1994 , είναι η βάση των σημερινών Δημοτικών και περιφερειακών προβλημάτων .Και πάνω στο αρχικό σπαράσκευο σωρρεύτηκε και η πρόσθετη κατά κλεισθένη ή πώς σύμπτηξη των αρχικών καποδιστριακών Δήμων , ώστε να δημιουργηθεί η στουκτουραλιστική περιφερειακά και Δημοτικά -Διαδημοτικά δομή: Πάνω στο αρχικό λάθος προστέθηκε και ένα νέο λάθος .
Έτσι το σύστημα της συνολικής αυτοδιοικητικής οργάνωσης της χώρας είναι το ίδιο ειδικοδυναμικά( συτοδυναμικά και ειδικολειτουργικά ( και αυτολειτουργικά) δύσχρηστο.
Για την Ιόνια αυτοδιοίκηση μονόδρομος αναπτυξιακός υπάρχει..
Α) Μεταφέρεται η έδρα της περιφέρειας στην Λευκάδα , ωστε η Ιόνια αυτοδιοίκηση να εκμεταλευτεί το γεωγραφικό επικοινωνιακό και συγκοινωνιακοό κοινωνικό πλεονεκτήματος της Νήσου Λευκάδος.
Όπως είναι σήμερα δομημένη η Καποδιστριακή από το 1994 παρωχημένη γκαζοζέν λειτουργικά Ιόνια αυτοδιοίκηση δεν μπορεί να προχωρήσει , διότι λείπει απ τις δομές της η λειτουργική συνεκτικότητα ώς χωροακτική υπαρκτότητα.
Η σημερινή περιφέρεια δεν μπορεί να λειτουργήσει οντολογικά ( δεν θα λείπει κάτι )στον αναγκαίο χρόνο που εκάστοτε θα διεκδικεί .Και θα βρίσκεται μόνιμα ώς είναι σε μια διαρκή διαλεκτική εσωστρέφειας , κατάδειξη της οποίας είναι ο ΦΟΣΔΑ και τα προβλήματα που πσρουσιάστηκαν απ την αρχή κιόλας( ήδη).
Επικοινωνιακά -συγκοινωνιακά ασύνδετη και χωρίς συνοριακή εδαφική γειτνίαση μεταξύ των Νήσων , με προβληματική σύνδεση μια και η θαλάσια συνδεση μεταξύ των Νήσων δεν μπορι να γίνει διότι δεν θα μπορεί να επιβιώσει οικονομικά και λειτουργικά , και με τις βασικές σχέσεις των Νησιών διαμεσολαβημένες και εξαρτημένες απ την απέναντι Ηπειρωτική Ελλάδα , για παραπέρα αναπτυξιακή προοπτική τα Νησιά μην ελπίζουν.Και αυτός είναι ο λόγος της μονοπαραγωγής του τουρισμού στα νησιά και ταυτόχρονα της χαμηλής ποιότητας -σε μέσο επίπεδο τουρισμού- όπως αναγνωρίζεται.Και λογικό και εξηγείται η χαμηλή ποιότητα τουρισμού να εμφαίνει στην Λευκάδα μια και το γεωγραφικό πλεονέκτημα πράσβασης επιτρέπει την σώρρευση της ποσότητας του τουρισμού σε επίπεδα ανασταλτικά λειτουργικά της όποιας ποιότητας. Για να καρπωθούν έτσι τον ποιοτικότερο κάπως τουρισμό τα άλλα νησιά την ακτοπλοική πρόσβαση να αποτελεί ταξινομητικό στοιχείο για την ποιοτικότερη τουριστική συγκρότηση των άλλων νησιών του Ιονίου. Και βέβαια την μερίδα του λέοντος του οοιοτικότερου τουρισμού την εισπράτει η Κέρκυρα.
Για την Λευκάδα το σύμπτωμα αύξησης του τουρισμού εμπεριέχει τον μηχανισμό πτώσης της ποιότητας του τουρισμού.Και αυτό οφείλεται στην δομική συγκρότηση της Ιονίου αυτοδιοίκησης εξ αρχής.
Ο Θεσπρωτός εκείνος υπουργός που εξαπέλυσε τον Καποδίστρια , μεθόδευσε και ώς Θεσπρωτός τα συμφέροντα της περιοχής του και μέσα στο πλαίσιο Ηγουμενίτσας Θεσπρωτίας Κέρκυρας, και βέβαια όσο αυτό γίνεται τοπικιστικά κάθε φορά που λαμβάνονται χωροταξικές διοικητικές νομοθετήσεις ή οικονομικό κοινωνικά νομοθετήματα.
Το παρωχημένο κουρασμένο αναποτελεσματικό λειτουργικά πλέον Αυτοδιοικητικό Ιόνιο σύστημα δείχνει την εξαντλησή του ήδη . Ούτε συνολικά μπιρεί να αυτοαντιμετωπίσει τα προβλήματα υποδομών , αλλά και η χωροτακτικοτητάτου λειτουργικκά είναι χωρίς δυνατότητα όμορης σλληλοεπικάλυψης εδαφικά.
Ένα refresh ( μια προσπσθεια ανανέωσης του ) θα πρέπει να αναζητηθεί στην βάση της χωροταξικής κοινωνικής λειτουργικότητσς και ώς εσωτερική διεργασία και ώς συγκοινωνιακή συνδεσιμότητα και ώς συνδεσιμότητα με την χέρσο ( όμορη για την Λευκάδα) Ελλάδα.
Αν οι κυβερνήσεις βλέπανε με σωστό προοπτικό αναπτυξιακό μάτι την πρόοδο στα Ιόνια νησιά , έπρεπε να ξανασχεδιάσουν την Ιόνια αυτοδιοίκηση με έδρα τον γεωγραφικό κοινωνικό οικονομικό συνδετικά αφαλό( ομφαλό) των Νησιών την Λευκάδα.