Την τοπική επικαιρότητα σχολίασε στο απογευματινό μαγκαζίνο του Prisma 91,6 ο αντιδήμαρχος Ευτύχης Ζουριδάκης.
Σχολιάζοντας την καλοκαιρινή περίοδο που διανύουμε εξέφρασε την απαισιοδοξία του λέγοντας ότι “αυτή τη στιγμή που μιλάμε o Ιούλιος τόσο στην αγορά της Λευκάδας όσο και του Νυδριού κυμαίνεται περίπου στο 30% των εισπράξεων πέρυσι.
“Αν μία επιχείρηση έβγαζε 100 ευρώ πλέον βγάζει 30 και δεν είμαι αισιόδοξος γιατί τα πράγματα έχουν δυσκολέψει με τους βαλκάνιους γείτονες μας που εκεί περιμέναμε μία αυξημένη ροή, καθώς από ότι μαθαίνω τα τεστ που πρέπει να κάνουν κοστίζουν πολύ ακριβά όπως για παράδειγμα στην Βουλγαρία κοστίζει 60 και στην Ρουμανία 100 ευρώ το άτομο.
Αντιλαμβάνεστε ότι είναι μία δύσκολη διαδικασία να κάνουν 72 ώρες πριν το τεστ και να έρθουν στην Ελλάδα, αυτή τη στιγμή το νησί έχει πάρα πολλούς Ρουμάνους αν φύγουν και αυτοί θα καταρρεύσει το σύστημα.
Για τον Αύγουστο πάντα η Λευκάδα κάθε χρόνο βασίζεται και από την ελληνική αγορά λόγω των υπερσύγχρονων δρόμων καθώς πάντα η Λευκάδα είχε μεγάλο κομμάτι από την ελληνική αγορά και πιστεύω πως θα δουλέψει και φέτος, ωστόσο δεν ξέρουμε για πόσο χρονικό διάστημα.”
Ο κύριος Ζουριδάκης εξέφρασε και την αγωνία του για τους εργαζόμενους λέγοντας πως έχουν και το μεγαλύτερο πρόβλημα και πλήττονται πάρα πολύ, “η κυβέρνηση εκεί πρέπει να βοηθήσει τον κόσμο μέσω της επιδότησης των ασφαλιστικών εισφορών, καθώς αυτό θα βοηθούσε μία επιχείρηση να πάρει έναν εργαζόμενο αν του επιδοτούσε το 50% για παράδειγμα των εισφορών και θα ήταν μία ανάσα για την επιχείρηση, δυστυχώς όμως τα μέτρα που έχουν εξαγγελθεί δεν προβλέπουν κάτι τέτοιο.
Αναφορικά με το αν θα αντέξει ο δήμος μία παρατεταμένη οικονομική κρίση, ανέφερε ότι η πτώση στα έσοδα του δήμου κυμαίνεται περίπου στο 40%, τα πράγματα είναι δύσκολα πρέπει ο προϋπολογισμός του δήμου να αναθεωρηθεί καθώς εκτιμώ ότι δεν θα βγει και να αναθεωρήσουμε πράγματα.
“Εμείς αντιμετωπίζουμε και άλλο ένα μεγάλο πρόβλημα φέτος την μεταφορά των σκουπιδιών που αν υπολογίσετε όλο το κόστος φτάνει περίπου τα 600.000 ευρώ και είναι ένα πολύ μεγάλο νούμερο στα έξοδα του δήμου.”
Αναφερόμενος στο σχέδιο Νυδριού-Μεγάλου Αυλακίου και στο ερώτημα αν βρισκόμαστε σε μία αδιέξοδη κατάσταση, απάντησε ότι “από το 2011 που συμμετέχω στα δημοτικά συμβούλια η διοίκηση Αραβανή πήρε ένα βελτιωμένο σχέδιο που μαζί με τον εντεταλμένο Γιάννη Καρτάνο, το τρέξαμε και το φέραμε σε μία κατάσταση να είναι έτοιμο να καθαρογραφεί και να πάει για κύρωση.
Αυτά έλεγα τότε στο δημοτικό συμβούλιο καθώς κάθε καθυστέρηση ήταν εναντίον της ανάπτυξης. Ένα σχέδιο πόλης ακόμα και αν είναι κακό πρέπει να το βλέπουμε ως μοχλό ανάπτυξης. Τότε ψηφίστηκε ο νόμος που έδινε τη δυνατότητα στη δημοτική αρχή να πάει με τον καινούργιο νόμο. Καλώς ή κακώς ο κύριος Δρακονταειδής πήρε την πολιτική ευθύνη και πήγε με τον καινούργιο νόμο.
Για να λέμε όμως τα πράγματα με το όνομα τους με τις προηγούμενες εισφορές του 85 το σχέδιο ήταν ελλειμματικό και θα ήταν πολύ δύσκολο να υλοποιηθεί.
Ωστόσο σε βάθος χρόνου θα γινόταν αυτό θα πληρώνει ο Δήμος τα χρήματα και θα υπήρχε σχέδιο. Το 2015 εμείς φωνάζαμε να κυρωθεί το σχέδιο για να τελειώνουμε, η δημοτική αρχή πήρε την πολιτική ευθύνη να πάει με τον καινούργιο νόμο, το σχέδιο ήταν κυρωμένο από την προηγούμενη Περιφερειακή αρχή με τις αυξημένες εισφορές, υπάρχουν ωστόσο κάποια οικόπεδα τα οποία πλήττονται με αυξημένες εισφορές.
Το καινούργιο σχέδιο ήταν πλεονασματικό 11 στρέμματα είναι κυρωμένο και πήγαμε για τη μεταγραφή του, είχαν γίνει σύσκεψης στο δημαρχείο για τη αντιμετωπίζαμε το πρόβλημα στην παραλία του νησιού με τα πρόστιμα της κτηματικής και δεν ήξερε κανείς τίποτα, θέλαμε να μάθουμε πόσα άτομα τα γράψουμε για να τελειώσει η ομηρία των ανθρώπων, που καλούνται να πληρώσουν υπέρογκα πρόστιμα και να τελειώσει η ιστορία.
Τελικά ανακαλύπτουμε στα δικαστήρια την προσφυγή κάποιων πολιτών στο Νυδρί. Εγώ ειλικρινά είμαι απογοητευμένος, ψήφισα κατά συνείδηση θεωρώ ότι το σχέδιο πρέπει να τελειώσει, γιατί άμα πάμε από την αρχή θα φάμε άλλα πέντε χρόνια, θα γεράσουμε και σχεδόν δεν θα έχουμε ποτέ.
Κάτι όμως που ο κόσμος δεν γνωρίζει είναι πως το παλιό σχέδιο στα 500 τετραγωνικά ήταν εισφορά γης 37,5 μέτρα με το καινούργιο είναι στα 50, η διαφορά είναι μικρή στις ιδιοκτησίες μέχρι τα δύο στρέμματα.
Υπάρχει ένα πρόβλημα στις μεγάλες ιδιοκτησίες και επικεντρώνεται κυρίως στο Μεγάλο Αυλάκι, οι οποίοι έχουν προσφύγει στα δικαστήρια.
Κακώς στο δημοτικό συμβούλιο που δεν είχε παρθεί η απόφαση όλα αυτά τα χρόνια και από το 2004 και μετά υπάρχουν ευθύνες για όσους διαχειρίστηκαν αυτό το κομμάτι, που κάνεις δεν κατάφερε αυτή η απόφαση να γίνει προεδρικό διάταγμα και ΦΕΚ του κράτους.
Φτάσαμε στο Δια Ταύτα με ένα κυρωμένο σχέδιο και τώρα θα περιμένουμε τη δικαστική απόφαση και να δούμε πώς θα πορευτούμε γιατί δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι άλλο.
Σχολιάζοντας την τοποθέτηση του κ Σολδάτου ότι το δημοτικό συμβούλιο να ζητήσει από την κυρία Κράτσα να ακυρώσει την απόφαση Γαλιατσάτου και να πάμε μόνο για τις εισφορές, απάντησε ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν τρεις νόμοι ενώ το προεδρικό διάταγμα του 85, είναι ο νόμος 4508 και ο τελευταίος νόμος 1403 που ψηφίστηκε, ακόμα κι αν το ακυρώσει η περιφέρεια θα ξαναπάμε στο δημοτικό συμβούλιο να αποφασίσουμε με τις εισφορές θα πάμε ενώ υπάρχουν τρεις νόμοι.
Ο δήμαρχος Λευκάδας είπε να αναθέσουμε στο Τεχνικό Επιμελητήριο να μας φέρει την εισήγηση για τις εισφορές που έχουμε με κάθε νομό, να δούμε ποιοι πραγματικά πλήττονται, πόσα οικόπεδα είναι πάνω από δύο στρέμματα να τα μελετήσουμε και να τα κουβεντιάσουμε ξανά.
Κατά την άποψή μου η άποψη αυτή είναι πάρα πολύ σωστή, έπρεπε να υπάρχει έστω και 1% ελπίδα να σωθεί το σχέδιο, αν με ρωτάς κατά βάθος αν πιστεύω ότι μπορεί να γίνει ΦΕΚ το σχέδιο θα πω μπορεί και όχι, αλλά όμως μπορεί να μην παίξει και τόσο μεγάλη σημασία στο δικαστήριο γιατί ήταν γνωμοδοτικού χαρακτήρα και να πάρει μία απόφαση να γίνει μία διορθωτική πράξη σε κάποια οικοδομικά τετράγωνα στο Μεγάλο Αυλάκι και να λήξει αυτή η ιστορία και να προχωρήσουμε να εφαρμόσει το σχέδιο, καθώς η μεγάλη πλειοψηφία των κατοίκων του νησιού είναι όμηροι 30 χρόνων και εδώ υπάρχουν διαχρονικά ευθύνες, αν θέλουμε να λέμε με το όνομα τους τα πράγματα υπάρχουν ευθύνες με ονοματεπώνυμο.
Εγώ για το σχέδιο ψήφισα κατά συνείδηση γιατί θεωρώ πως ακόμα και 1% ελπίδα να υπάρχει για να σωθεί το σχέδιο είναι θετικό.
Για το θέμα των ανεπιθύμητων παραγωγικών ζώων είπε ότι “η πρώτη φάση δεν πήγε καλά μετά από οκτώ αποτυχημένες επιχειρήσεις. Από τις 20 Οκτωβρίου ξεκινήσαμε με ένα καινούργιο συνεργείο να υλοποιούμε αυτή τη δράση και μέσω κορονοϊου δεν σταματήσαμε να επιχειρούμε παρότι δεν υπήρχαν να υπογράψει τη σύμβαση αυτό σημαίνει ότι ο Ζουριδάκης μαζί με το Δήμαρχο είχαν βάλει το κεφάλι τους σε μία θηλιά αν γινόταν το παραμικρό, ωστόσο δεν μπορούσαμε να περιμένουμε την υπογραφή της σύμβασης, γιατί υπάρχουν υπηρεσίες για να υπογραφεί και μία γραφειοκρατική διαδικασία.
Οι επιχειρήσεις περισυλλογής είχαν σταματήσει εδώ και 20 ημέρες από σήμερα ξεκινούν κανονικά με προτεραιότητα Λιβάδι Καρυάς, Λαζαράτα, Σπανοχώρι, είναι όλα χαρτογραφημένα ξέρουμε που κινούνται, εκτιμούμε ότι πρόκειται για 100 ζωντανά, η επιχείρηση γίνεται κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες, καθώς πάνω από όλα προέχει η σωματική ακεραιότητα όλων όσων επιχειρούν.
Κατανοώ ωστόσο την αγωνία των κατοίκων, τους έχω ζητήσει προσωπικά συγγνώμη, δυστυχώς είναι πάρα πολλά τα ζωντανά η κατάσταση είναι ανεξέλεγκτη από το 2007.
Ωστόσο την κατάσταση την παλεύουμε στην αναμόρφωση του προϋπολογισμού θα βάλουμε κι άλλα χρήματα, ενώ υπάρχει και η δέσμευση του δημάρχου ότι θα χρησιμοποιηθούν όσα χρήματα χρειαστούν..
Κ.Ζουριδακη καλά τα λες για το σχέδιο πόλεως Νυδριού.Εαν όμως ο κάθε κάτοικος χάσει η πληρώσει το είκοσι τοις εκατό της περιουσίας τους με τις τωρινές αντικειμενικές αξίες,καλύτερα να το ξεχάσουμε το σχέδιο πόλεως και ο τωρινός Δήμος ας κάνει μικροεπεμβασεις όπου είναι απολύτως αναγκαιο
Eμεις εδώ στην παραλία έχουμε αρκετά χρόνια που είμαστε ομοιροι της πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ και μας έχουν επιβληθη τεράστια προστιματα για κτίρια που έχουν επίσημη άδεια οικοδομής από την πολεοδομία Λευκάδας.πιστευω τώρα με νέα κυβέρνηση και νέο Δήμο να σταματήσουν αυτά τα ευτράπελα που μας χαρατσωνει και μας μειώνει ως ιδιοκτήτες των ανωτέρω κτιριων
Η κάθε Ελληνική επαρχία ιδιαίτερα και οι οικιστικές κύρια και κτηματικές περιφέρειες είναι χρόνια στο έλεος της αυτενέργειας καθενός που διαβιεί εκεί και προσβλέπει εισοδηματικά και στην ” τακτοποιησή του ”.
Δεδομένου ότι η γενίκευση του τουρισμού αντικατέστησε κάθε άλλη παραγωγική δραστηριότητα στην Ελλάδα ( πλήν κάποιων καμπίσιων εξαιρέσεων ), για τούτο και η τουριστικοειδής επαγγελματική συμπεριφορικότητα γενικεύτηκε πρός την κατεύθυνση της μέ καθε τρόπο και σε κάθε έκταση οικισμού ή έξω απ αυτόν, ή παραλίες ή ενοχώρες των παραλιών. Για τούτο και τα τουριστικά παραθαλάσια μέρη έχουν την ίδια ομοιομορφία σε δομή αγορών , με αυτοσχέδιες κατασκευές κατά μήκος , με καταλήψεις πεζοδρομίων , με φώτισμό ομοιόμορφο , και ανάλογα το είδος της εμπορίας . Σε όλο αυτό το πλαίσιο, καλά είναι να αναφέρεται όχι τι δεν έκαναν οι κρατικές αρχές με τα πολεοδομικά ρυμοτομικά σχέδια, αλλά και γιατί οι διαβιούντες στους τόπους αυτούς εξάντλησαν την εμπορευσιμότητα του ίδιου του οικιστικού ή παραλιακού, ή περιφερειακού του οικισμού και της παραλίας , χώρου.
Οι ίδιοι οι κάτοικοι των περιοχών αυτών γιατί δεν προστάτευσαν μια πλατύτερη δομή δρόμων, οικοδομικά τετράγωνα, πεζοδρόμια, βάθος παραλιών, πρανή λαγκαδιών ή χειμάρων, πλαγιές, και σε ποιό βαθμό τήρησαν όλες τις κάθε φορά έστω προβληματικές εκ των υστέρων όμως , αλλά υπαρκτές κάθε φορά, πολεοδομικές διατάξεις κάλυψης χώρου, υψών, πεζοδρομίων και ότι άλλο ορίζετο κάθε φορά ???
Και εφ όσον δεν υπήρχε οριστικό εφαρμοστικό οικιστικό σχέδιο χρόνια , γιατί τότε έκτιζαν σε απροσδιόριστα μη ρυμοτομημένα εδάφη???
Και εφ όσον έκτιζαν βάσει της απροσδιοριστίας ( στο κενό νόμου δηλαδή ) γ τις βασικές λειτουργίες υποδομών δεν την ήξεραν ( που τις ήξεραν αλλά δεν τις εφάρμοζαν )???
Και με ο γενικευμένο κρατικό χάλι των εισπρακτικών τακτοποιήσεων και νομιμοποιήσεων εκ των υστέρων, αν τηρούνταν η οικοδομική άδεια κάθε φορά χωρίς την καταφυγή στο κενό ουσιαστικά νομοθεσίας ,είναι σίγουρο ότι ούτε τόσα πρόστιμα ούτε τόσες δαπάνες θα απαιτούνταν εκ των υστέρων για την τακτονομιμοποίησή των.
Οι μεν πολίτες αυτοί που ήθελαν την οικειοποίηση και ιδιοποίηση των κενών νομοθεσίας της πολεδομικότητας λειτουργούν και αυτοί σκόπιμα και το ίδιο το κράτος με βάσει την πρακτική εισπραξιμόητας απ τις υστεροβουλίες των πολιτών κινείται στην ίδια υστερόβουλη κατεύθυνση.
Εκ των υστέρων το κράτος δέχεται ώς διαμεσολαβιτική κουλτούρα με τους πολίτες την επί πληρωμή νομιμοποίηση της ιδιοποίησης και οικειοποίησης απ τους πολίτες των οικιστικών και περιοικιστικών χώρων , αλλά και βουνών λαγκαδιών παραλιών κλπ κλπ κλπ.
Αμερικανός πολίτης δραστηριοποιούμενος στην Ελλάδα ώς εκπρόσωπος εταιρικού σχήματος που ήρθε να αγοράσει στην Ελλάδα ακίνητο σε περιφερειακό Δήμο της πρωτεύουσας , πληροφορήθηκε ότι η εν λόγω περιοχή δεν έχει αποχετευτικό δίκτυο και ακόμη ότι υπήρχε κάλυψη νόμιμα ημιυπαίθριων χώρων . Και απλά είπε ευχαριστώ δεν θα πάρω.
Να σημειωθεί ότι τους ημιυπαίθριους χώρους με κρατικές διατάξεις τους χρηματοδοτούσε το πιστωτικό σύστημα μέχρι το μισό της εμπορικής των αξίας ώς νόμιμοι χώροι.
Στο παίγνιο πονηρίας και ανταγωνισμού της πονηρίας , η ποιότητα όλο και ανεβαίνει.
Και σε κάθε χώρο που έγινε οικιστικός και ανοικοδομήθηκε , αν εφαρμόστηκαν απ τους ιδιοκτήτες κάθε φορά οι ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις ( που και με αυτές καταχωρήθηκε ώς οικιστικός χώρος) προβλήματα δεν υπάρχουν.
Και κάποιων πολιτών ή ανθρώπων , απλά δεν είναι του γούστου των να ασχολούνται μρε περίεργες λέξεις όπως : ημιυπαίθριοι χώροι, εκτός πολεοδομικών διατάξεων και πολεοδομικών οικιστικών σχεδίων, τακτοποιήσεις, εισφορές σε είδος ή σε χρήμα. Ούτε τους αρέσει η τουριστική ενιαία που προέκυψε εν Ελλάδι τουριστικοειδής αγοραία μορφοκρατία των αυτοσχέδιων ή εκτός πολεοδομικών διατάξεων κατασκευών . Για τον απλό λόγο ότι δεν επιθυμούν την πονηρία και τον ανταγωνισμό της πονηρίας ώς εργαλείο ούτε με το κράτος ούτε με τους άλλους πολίτες.
Πάντως στην Καλαμάτα(Ασπρόχωμα) στα εντός οικισμού εφαρμόστηκε ο αναλογισμός όπως και στην παραλιακή ζώνη στο Νυδρί.
Όλα τα άλλα είναι σε κουβέντα να βρισκόμαστε. Για την επιβολή εισφορών στις εντός ορίων οικισμού ιδιοκτησίες, όπως έγινε παράνομα πέρσι το δεκαπεντάυγουστο, απαιτείται αναθεώρηση του ρυμοτομικού του 1992 που γίνεται πλέον μόνο με προεδρικό διάταγμα.
Η μόνη ρεαλιστική και άμεση λύση είναι η ακύρωση της κυρωθείσας στις13/8/19 πράξης εφαρμογής για λόγους νομιμότητας και η επανασύνταξη με βάση το ΦΕΚ του ρυμοτομικού 637Δ/1992 και του ΓΠΣ και όχι τις φαντασιώσεις και τις κατά καιρούς υποσχέσεις που έχουν δοθεί από τους διαχρονικά εμπλεκόμενους στην εφαρμογή του σχεδίου.