Ο ΕΟΔΥ ανακοίνωσε 865 νέα κρούσματα της Covid-19 την Τετάρτη.
Στη σχετική ανακοίνωση αναφέρονται τα εξής:
Σήμερα ανακοινώνουμε 865 νέα κρούσματα του νέου ιού στη χώρα, εκ των οποίων 82 συνδέονται με γνωστές συρροές και 44 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων είναι 27334, εκ των οποίων το 55.6% άνδρες.
3672 (13.4%) θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 10802 (39.5%) είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.
86 συμπολίτες μας νοσηλεύονται διασωληνωμένοι. Η διάμεση ηλικία τους είναι 66 ετών. 28 (32.6%) είναι γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. To 91.9%, των διασωληνωμένων, έχει υποκείμενο νόσημα ή είναι ηλικιωμένοι 70 ετών και άνω. 265 ασθενείς έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ.
Τέλος, έχουμε 6 ακόμα καταγεγραμμένους θανάτους και 534 θανάτους συνολικά στη χώρα. 201 (37.6%) γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. Η διάμεση ηλικία των θανόντων συμπολιτών μας ήταν τα 79 έτη και το 96.3% είχε κάποιο υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.
Στον περίβολο του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης μαζεύτηκαν μάλλον το Σάββατο 17/10 άτομα 1500 ώς αντίσταση στον κορονο’ι’ό. Η ειδησιογραφία της τηλοψίας το ανέφερε ακριβώς ώς είδηση και με τον όρο κορονοπάρτυ.
Ο πρύτανης του ιδίου πανεπιστημίου, ανέφερε τηλεοπτικά μπροστά στο τηλεοπτικό γυαλί, ότι έλαβε γνώση ότι την 19-20:00 βρισκόνταν στο campus του πανεπιστημίου 40-50 άτομα.
Πρώτον, για τον κο Πρύτανη: αν ο όρος campus ( κάμπους) χρησιμοποιήθηκε δεν ξέρει τι του γίνεται ώς διεθνική πανεπιστημιακή πραγματικότητα, γιατί στα campus δεν γίνονται οι μαζώξεις φοιτητών. Και πλέον αμφισβητείται έντονα αν ο προαύλιος χώρος του εν Θεσσαλονίκη πανεπιστημίου μπορεί να θεωρηθεί ώς campus.
Ακόμη, μέσα στον περίβολο που και οι εικόνες έδειξαν τηλεοπτικά- εκτός και αν ήταν μοντάζ- υπήρχαν νύχτιες ώρες πολλά άτομα αλλαλάζοντα όπως έδειχνε η εικόνα συγκεντρωμένα και φαρομανούντα. Και θα ήταν μετά την 20:00 ώρα ώς ένδειξη νύχτας.
Ο πρύτανης καλά έκανε και αναφέρθηκε για τις 19-20:00 ώρα γιατί από κεί και πέρα θα μαζεύτηκε το λεφούσι των συγκεντρωμένων.
Στο λεφούσι αυτό των κάφρων και ζουλού της Ελληνικής πραγματικότητας, θα υπήρχε κάθε λογής καφρίλα , ώς νέοι ηλικιακά μπορεί και μεγαλύτεροι η,ικιακά, και θα ήταν μίγμα φοιτητών, αργόσχολων, καφενόβιων, ημιεργαζομένων, απασχολούμενων, επιδοτούμενων , τεμπέληδων κλπ κλπ, πάντως σε νεαρή ηλικία που έκαναν αντίσταση στον κορονο’ι’ό.
Είναι ένα νέο είδος γνώσης, κουλτούρας, μαθησιακότητας, φοιτητισμού, που τα αποτελεσματά του θα τα δώσει άμεσα στις επόμενες μέρες , και θα τα δώσει και μακροχρονιότερα γιατί όλο αυτό το λεφούσι θα αποτελέσει την αυριανή μορφωμένη τάξη ( ώς τωρινοί φοιτητές ), αλλά και για τους υπόλοιπους ώς η κοινωνική τάξη της αυριανής καθημερινότητας.
Με αυτούς θα έχει να συναλλαχθεί κοινωνικά ο κάθε πολίτης, με αυτούς θα βρεθεί ώς εργαζόμενος συνάδελφος σε κάποια δουλειά, με αυτούς θα βρεθεί ώς γείτονας σε πολυκατοικία, με αυτούς θα έχουν να αντμετωπίσουν γενικά στην καθημερινοτητά τους οι υπόλοιποι – πλήν αυτών- πολίτες.
Και κάποια εποχή, πρέπει να ανοίξουν τα θέματα συζήτησης – στον πανεπιστημιακό χώρο πλέον αυτό δεν γίνεται ούτε μπορεί να γίνει ούτε θα γίνει – για το τι θέλει ώς ευνομία δημοκρατία και ελευθερία η Ελληνική κοινωνία ( χρεωκοπημένη οικονομικά εδώ και χρόνια ) για τα παραπέρα, και η ίδια η Ελλάδα ώς χώρα κράτος.
Τα ίδια ώς συγκεντρωμένο λεφούσι σε αντικορονοικό πάρτυ αναφέρθησαν και στην περίφημη πλατεία Αριστοτέλους στην Θεσσαλονίκη , σχεδιασμένη απ τον Ερνέστο Εμπράρ , και τα ίδια γίννται και πολλές πλατείες όλης της χώρας , και σε πανεπιστημιακούς περίβολους.
Βέβαια η Θεσσαλονίκη είναι και μια πόλη με χαρακτηριστικά Βαλκανικού Ντεκαντάνς και μετααγροτικόεπαρχιωτικού κοινωνικού status πλέον ανατολίτικης με μπαχαρικά μεζεδικής και τσιποράδικης κουλτούρας. Αλλά δεν παύει νάναι και μια πόλη που έχει πανεπιστήμια, λιμάνι με διαπολιτιστικά ρεύματα κυκλοφορούντα και με ”αναγνωρίσιμο κοινωνικό ιστό”, (όπως είπε συνταγματολόγος- πολιτικός εκ της πόλεως αυτής .
Και φιλοδοξεί να αποτελέσει την πρωτεύουσα των Ευρωπαικών Βαλκανίων ώς συνολική αναφορά.
Και απ ότι φαίνεται, αυτή η φιλοδοξία ώς προοπτική πρωτεύουσας των Βαλκανίων, δεν μπορεί να ξεφύγει απ την κουλτούρα και το βίωμα των προβληματικών βαλκανίων στην ιστορική Ευρωπαική συγκρότηση, την οποία ανέλαβε να εκπροσωπήσει η πόλη αυτή.
Στα πανεπιστημιακά campus , έστω και πανεπιστημιακούς περίβολους, δεν μαζεύονται λεφούσια αντιστασιακών στον κορονοιό σε κορονοπάρτυ, αλλά αν πρόκειται να συγκεντρωθούν θα πρέπει να γίνεται μέρα με φώς ( της νύχτας τα καμώματα τα είδε η αυγή και γέλαγε ) σε κοινωνικόεπιστημονικές συζητήσεις, με τάξη ώς καθαριότητα και αποφυγή φθοράς του χώρου.
Μένει στην πρυτανική αρχή, να δώσει στην δημοσιότητα τα αποτελέσματα και την κατάσταση ( καθαριότητα- φθορές- κάδοι σκουπιδιών ) επί του χώρου του περιβόλου του πανεπιστημίου, την επομένη του κορονοπάρτυ.
Και ο Δήμος Θεσσαλονίκης, να κάνει το ίδιο για εκ της συγεντρώσεως στο κορονοπάρτυ της πλατείας Αριστοτέλους.
Και όλες οι δημοτικές αρχές εν Ελλάδι, να δημοσιοποιούν την κατάσταση της κάθε πλατείας μετά αυτού του είδους τις συγκεκριμένες αντικορονο’ι’ικές αντιστασιακές συγκεντρώσεις, σε μια χώρα που βρίσκεται σε δύσκολο πανδημικό βαθμό προοδευτικά από τις ελευθεριότητες της συμπεριφοράς και των λεφουσιών των κορονοπάρτυ, και σε εποχή που το κράτος αναγκάζεται να επιβάλλει τοπικά lock down.
Για την εν λόγω πόλη, καλά είναι τα τσίπουρα και οι μπύρες, καλοί είναι και οι Βαρδάρηδες και τα Λαδάδικα , καλές και οι αγορές ουζοποσίας των καρντασιών, αλλά καλύτερη είναι η υγεία των πολιτών.
Και ο κος πρύτανης του πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης καλά είναι να μην ταυτίζει τους περίβολους των κτιρίων του πανεπιστημίου – που για πολλά χρόνια ήταν δημόσια και διακυρηγμένα άντρα προβληματικότητας- ώς πανεπιστημιακά campus.
Διότι τα πανεπιστημιακά campuw σε όλες τις χώρες της Ευρώπης και της Αμερικής και της Αυστραλίας και της Αδρικής ( πλήν εξαιρέσεων ), δεν έχουν καμμία σχέση με τον περίβολο και ώς λειτουργία των κτιρίων του πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, ή και άλλων Ελληνικών πανεπιστημίων.
Η ειδησιογραφία έδειξε τις εικόνες – εκτός και ήταν μοντάζ- και την άποψη του κου Πρύτανη.