Συνέντευξη τύπου πραγματοποίησε σήμερα το μεσημέρι ο δήμαρχος Λευκάδας Χαράλαμπος Καλός σχετικά με την ένταξη του θεάτρου στο πρόγραμμα ΕΣΠΑ.
Ο Δήμαρχος Λευκάδας έκανε αναλυτική παρουσίαση στο τι αφορά το έργο διαβάζοντας το φυσικό αντικείμενο της πράξης με τα επίσημα δεδομένα.
Ωστόσο βγήκε μία επιπλέον είδηση καθώς όπως ανέφερε ο Δήμαρχος Χαράλαμπος Καλός, ” ωριμάζουμε την υποβολή πρότασης και για το Πνευματικό κέντρο στο τομεακό πρόγραμμα του ΥΜΕΠΕΡΑ με τίτλο “Παρεμβάσεις αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού του κτιριακού αποθέματος αρχιτεκτονικής αξίας και πολιτιστικού ενδιαφέροντος πού βρίσκεται σε σημαντική θέση σε σχέση με πλέγμα διαδρομών, ιστορικού- περιβαντολογικού, ή πολιτιστικού χαρακτήρα.”
Φρονώ ότι θα έχετε αντιληφθεί πώς προσπαθούμε να έχουμε μία ολιστική προσέγγιση στα ζητήματα τα οποία καλούμαστε να δράσουμε για αυτό ακριβώς το λόγο, δεν μείναμε μόνο στην διευθέτηση των ζητημάτων που είχαμε να αντιμετωπίσουμε σε ότι αφορά το θέατρο Λευκάδας, αλλά εκ παραλλήλου κινηθήκαμε και είμαι πολύ αισιόδοξος ότι μέχρι το τέλος της χρονιάς, θα έχει υποβληθεί στο επιχειρησιακό πρόγραμμα, ” υποδομές-μεταφορές- περιβάλλον αειφόρος ανάπτυξη και η πρότασή μας για την αναβάθμιση και του πνευματικού κέντρου, έτσι ώστε σε σύντομο χρονικό διάστημα όλος αυτός ο χώρος να αναβαθμιστεί με μία προοπτική.”
Σκεφτείτε το Πνευματικό Κέντρο όπως το γνωρίζουμε τώρα, το κλειστό θέατρο όπως μπορούμε να το φανταστούμε, ένα πραγματικό ανοιχτό θέατρο και όχι τον προαύλιο χώρο του θεάτρου που εντός εισαγωγικών εδώ και πολλά χρόνια τον έχουμε βαφτίσει ως ανοιχτό θέατρο Δήμου Λευκάδας, σκεφτείτε την διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου και νομίζω ότι βγαίνει αβίαστα το συμπέρασμα και εικόνα ότι η Λευκάδα επιτέλους θα αποκτήσει ένα πολιτιστικό τοπόσημο.”
Ο δήμαρχος Λευκάδας Χαράλαμπος Καλός αναφέρθηκε στο χρονικό για το πώς φτάσαμε στην πολυπόθητη ένταξη του θεάτρου Λευκάδας.
“Είναι γεγονός ότι περάσαμε από 40 κύματα, καθότι ενώ ήταν γνωστό, από την υπόσχεση που είχε δώσει ο προηγούμενος περιφερειάρχης κ. Γαλιατσάτος, ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα θα ανοίξει η πρόσκληση ώστε να δοθεί η δυνατότητα στο δήμο Λευκάδας να υποβάλει την πρόταση του για το θέατρο, την στιγμή που η νέα δημοτική αρχή παρέλαβε τις τύχες αυτού του τόπου, μπορώ να σας πω ότι δεν ήμασταν έτοιμοι.
Τα πολύ μεγάλα ζητήματα τα οποία κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε ήταν δύο:
Το ένα είχε να κάνει με το ιδιοκτησιακό καθεστώς και αναφέρομαι στο οικόπεδο ΑΒΚ 134 που συμπεριλαμβάνει όλες αυτές τις εγκαταστάσεις στις οποίες αναφέρθηκα προηγουμένως, καθώς ενώ φαινόταν στο κτηματολόγιο πώς ανήκει στο δήμο Λευκάδας, πλην όμως ανήκε στη γενική γραμματεία δημόσιας περιουσίας και έπρεπε με μία σειρά ενεργειών και που έλαβαν χώρα με τρεις διαφορετικές αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου, να μπορέσουμε να δηλώσουμε για 50 χρόνια την χρήση και λειτουργία του χώρου αυτού, ώστε να λύσουμε το δικτυακό θέμα.
Το δεύτερο μεγάλο ζήτημα το οποίο έπρεπε να αντιμετωπίσουμε ήταν η επικαιροποίηση των υπολειπόμενων εργασιών, έτσι ώστε να μπορέσει να υπάρξει μία ολοκληρωμένη πρόταση για το θέατρο Λευκάδας.
Στις 05-09-2019 το πρώτο έγγραφο το οποίο υπέγραψα ήταν προς το Υπουργείο Οικονομικών και την Γενική Γραμματεία δημόσιας περιουσίας με κοινοποίηση στον υφυπουργό και τον βουλευτή Λευκάδας, με ένδειξη εξαιρετικά επείγον και που προφανώς αφορούσε την παραχώρηση της συγκεκριμένης έκτασης.
Υπήρχε ένα αίτημα και από την προηγούμενη δημοτική αρχή 1-2-2019 προς την τότε υφυπουργό Οικονομικών κ. Παπανάτσιου και την τότε γενική γραμματέα δημόσιας περιουσίας, το οποίο όμως έγγραφο και οι μετέπειτα ενέργειες δεν είχαν τελεσφορήσει με αποτέλεσμα την 1-9-2019 που αναλάβαμε η εκκρεμότητα να υπήρχε. Η έκταση ουσιαστικά ανήκει στο Υπουργείο Οικονομικών και στη γενική γραμματεία δημόσιας περιουσίας
Καθώς υπήρχε μία συμβατότητα όσον αφορά το αίτημά μας και την έκταση την οποία επιζητούσαμε στην εκ νέου τοπογράφηση της συγκεκριμένης έκτασης, μας παραχωρήθηκε τελικά, των 14 στρεμμάτων και 489 τετραγωνικών, καθότι το προηγούμενο αίτημα δεν συνοδεύονταν ούτε καν από το τοπογραφικό.
Έγινε μία σειρά ενεργειών, καθότι φαινόταν ότι στο κτηματολόγιο το συγκεκριμένο ακίνητο ήταν ιδιοκτησία του δήμου Λευκάδας, γνωρίζαμε όμως ότι με τον επανακαθορισμό των ορίων αιγιαλού-παραλίας και παλιού αιγιαλού ΦΕΚ 13-01-2019, η έκταση ουσιαστικά ανήκει στο Υπουργείο Οικονομικών και στη γενική γραμματεία δημόσιας περιουσίας.
Εκτός από το αίτημα για την παραχώρηση το οποίο ήταν ομόφωνο στο δημοτικό συμβούλιο, υπήρξε με τη συνδρομή ειδικών συνεργατών η διαδικασία του προδήλου σφάλματος, έτσι ώστε να έχουμε από την μία πλευρά την παραχώρηση κατά χρήση του δημόσιου κτήματος και από την άλλη πλευρά να μην απεμπολήσουμε τα ιδιοκτησιακά δικαιώματα όλης αυτής της ευρύτερης περιοχής, που όπως γνωρίζετε βρίσκεται ακόμα υπό δικαστική εκκρεμότητα.”
Ο δήμαρχος Λευκάδας τόνισε ότι έγινε μία πολύ οργανωμένη προσπάθεια για να μπορέσουμε τελικά στις 19-12-2020 να μας παραχωρηθεί με το θέμα της αυτοδίκαιης διάθεσης στο δήμο Λευκάδας, προφανώς από τη δημοτική αρχή αλλά και από τον βουλευτή Λευκάδας Θανάση Καββαδά, όπως επίσης και της γενικής γραμματέως δημόσιας περιουσίας κ. Καλύβα αλλά και κ. Βεζυρόπουλου, καθότι αποτιμήθηκε η αξία αυτού του ακινήτου πάνω από 8 εκατομμύρια, πιο συγκεκριμένα 8.139.468 ευρώ.
Καταλαβαίνετε ότι έπρεπε να υπερκεραστούν πάρα πολλά εμπόδια μέχρι να φτάσουμε στην πολυπόθητη παραχώρηση έστω και κατα χρήση.
Η καταλυτική ημερομηνία που έπρεπε να υποβάλλουμε την πρότασή μας ήταν 31-10-2019. Να θυμίσω ότι με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου η υποβολή έγινε 31/10/2019 την τελευταία ημέρα και αυτό γιατί τότε ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες και συγκεκριμένα στη 13:34, όταν 14:00 έκλεινε η πρόσκληση και την ίδια ημέρα είχαμε και το τελευταίο δημοτικό συμβούλιο, γνωρίζοντας και οφείλω να το καταθέσω αυτό τις δύο πολύ μεγάλες εκκρεμότητες που είχαμε τόσο για την παραχώρηση του χώρου, αλλά και για την επικαιροποίηση ή την εκ νέου μελέτη αναφορικά με τις υπολειπόμενες εργασίες.
Αυτό οφείλω να το καταθέσω ήταν σε γνώση της διαχειριστικής αρχής. Ήταν μία παραχώρηση από την πλευρά της διαχειριστικής αλλά και της κυρίας περιφερειάρχη καθώς γνώριζαν ότι δεν μπορούμε εκ των πραγμάτων να ήμασταν έτοιμοι και για τα δύο αυτά μεγάλα ζητήματα στις 31/10.
Στο σημείο αυτό πρέπει να σας πω ότι σύμφωνα με τα λεγόμενα των υπηρεσιακών παραγόντων της διαχειριστικής, δεν υπήρχε ούτε μία στο εκατομμύριο να υπήρχε ένταξη τις προτάσεις μας με τα στοιχεία τα οποία υπήρχαν στο δήμο Λευκάδας.
Κλείνοντας το θέμα της παραχώρησης το οποίο οριστικοποιήθηκε στις 19-12-2020, ο Δήμος Λευκάδας προσπαθώντας το συντομότερο δυνατόν να ολοκληρώσει τις διαδικασίες, για όλα τα υπολειπόμενα που έπρεπε να αποτυπωθούν στην πρότασή μας, θεωρούμε ότι κάνοντας κάποιες ακροβασίες, καθότι όσοι γνωρίζετε τα θέματα λειτουργίας το οποιοδήποτε Δήμου και του θεσμικού Πλαισίου, η διαγωνιστική διαδικασία για την ανάθεση μιας μελέτης, που δεν γνωρίζουμε ποιος θα αναλάβει την εκπόνηση της, είναι τουλάχιστον μία διαδικασία τριών τεσσάρων μηνών.
Εκείνο που έκανε το θέμα πάρα πολύ δύσκολο ήταν η ιδιαιτερότητα του έργου, γιατί δεν ήταν μία μελέτη από το μηδέν, αλλά για ένα έργο το οποίο καρκινοβατούσε από το 2003, ήταν ένα έργο στο οποίο είχαν γίνει εργασίες και έπρεπε όλες αυτές να αποτυπωθούν και να διαπιστωθούν με εξαιρετική λεπτομέρεια οι υπολειπόμενες.
Προσπαθώντας να βρούμε την βέλτιστη λύση, απευθυνθήκαμε σε έναν ιδιώτη μελετητή που γνώριζε το θέμα το θεάτρου και του αναθέσαμε τις σχετικές υπηρεσίες και θα σας πω ότι αν δεν ήταν ο ίδιος που ήταν γνώστης της κατάστασης, σύμφωνα με τους δικούς μας υπηρεσιακούς παράγοντες γιατί μιλάμε για εξεζητημένα θέματα, θα θέλαμε άλλους οκτώ μήνες για να ολοκληρωθεί η μελέτη.
Αν αυτούς τους οκτώ μήνες τους προσθέσουμε με τους άλλους τέσσερις που χρειαζόμαστε για τη διαγωνιστική διαδικασία, αντιλαμβάνεστε ότι θα θέλαμε ένα χρόνο στην καλύτερη των περιπτώσεων να ωριμάσει ο φάκελος από την πλευρά της μελέτης.
Επιλέγοντας τη συγκεκριμένη λύση τέλος Μαΐου ήμασταν έτοιμοι. Μας είχαν ξεκαθαρίσει από την διαχειριστική αρχή πως είτε θα ήμασταν έτοιμοι ως Δήμος Λευκάδας για να δημοπρατήσουν με το έργο διαφορετικά δεν θα γινόταν ένταξη του.
Ήθελαν με αυτό τον τρόπο να αποφύγουν την επανάληψη λαθών και παραλείψεων του παρελθόντος. Επίσης γνωρίζουμε πολύ καλά ότι το επιχειρησιακό πρόγραμμα ολοκληρώνεται τυπικά το 2020 γνωρίζουμε και το Ν + 3.
Ήταν λοιπόν επιτακτική ανάγκη η πρότασή μας να είναι τόσο ολοκληρωμένη, ώστε το έργο να δημοπρατηθεί άμεσα.
Να σας πω ότι στη μελέτη που καταθέσαμε υπάρχουν 678 άρθρα από τα οποία βγήκε και ο τελικός προϋπολογισμός των 6.332.000 ευρώ.
Δεν θέλω να φαίνεται ότι εύλογα μετά για μας, αλλά σύμφωνα πάντα με τα λεγόμενα ανθρώπων που διαχειρίστηκαν τα ζητήματα αυτά τέτοια δουλειά δεν είχε γίνει πότε από την αρχή που ξεκίνησε το έργο αυτό, ήταν όμως επιβεβλημένο να γίνει γιατί διαφορετικά πολύ απλά δεν θα πετυχαίναμε το στόχο μας.
Έτσι στο τέλος του Μάη, με αρχές Ιούνη μπορέσαμε και υποβάλαμε την συνολική μας πρόταση, αναμένοντας τις παρατηρήσεις που πάντα γίνονται από την πλευρά της διαχειριστικής αρχής.
Οι παρατηρήσεις αυτές ήρθαν αρχές Οκτωβρίου, καθώς υπήρχε ένα διάστημα 4 μηνών, καθώς η διαχειριστική έχοντας μία σειρά άλλων προσκλήσεων ασχολούνταν με αυτές οπότε είχαμε μία απάντηση 5 Οκτωβρίου.
Ο Δήμος Λευκάδας έκανε ότι μπορούσε, πήρε αυτές τις αποφάσεις και είχαμε την ευτυχή κατάληξη της ένταξης της πρότασης μας, θέλω να πω όμως ότι τόσο εγώ προσωπικά, αλλά και οι υπηρεσιακοί παράγοντες δεν έχουμε την παραμικρή αμφιβολία ότι σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα θα πάρουμε την προέγκριση δημοπράτησης ώστε να είμαστε μέσα στα χρονοδιαγράμματα τα οποία σας ανέφερα και αναγράφονται και στην πρόσκληση.”
Λίγο πριν την ολοκλήρωση της τοποθέτησης του ο δήμαρχος Λευκάδας Χαράλαμπος Καλός ευχαρίστησε κάποιους ανθρώπους, δεν έχει να κάνει ιεραρχικά αλλά με μία χρονική αναφορά που επέλεξαν να τους ευχαριστήσω. Θα ξεκινήσω από τον πρώην περιφερειάρχη Θοδωρή Γαλιατσάτο, ο οποίος παρότι είχε ηττηθεί στις εκλογές, συνεπής στην υπόσχεση που είχε δώσει στη Λευκάδα, έβγαλε την πρόσκληση η οποία αναρτήθηκε 19 Ιουλίου του 2019 και δεν σας κρύβω ότι το πρώτο καμπανάκι που είχε χτυπήσει ήταν 9 ημέρες πριν, που ήμουν στην 5η συνεδρίαση της επιτροπής παρακολούθησης του επιχειρησιακού προγράμματος, εγώ τότε μόλις είχα εκλεγεί και μου είπε ότι σε λίγες μέρες θα ναι για την πρόσκληση να ετοιμάσω το φάκελο.
Στη συνέχεια θέλω να ευχαριστήσω τόσο την προϊσταμένη της κτηματικής υπηρεσίας κ Τζωρτζοπούλου, όπου υπήρχε μία αγαστή συνεργασία σε σχέση με την διαδικασία της μεταβίβασης για να καταλήξουμε στην παραχώρηση.
Την Γενική γραμματέα δημόσιας περιουσίας κυρία Καλύβα έναν εξαίρετο υπηρεσιακό παράγοντα, τον υφυπουργό Οικονομικών κ Βεζυρόπουλο και θέλω να κάνω μία ιδιαίτερη αναφορά στο βουλευτή Λευκάδας Θανάση Καββαδά, ο οποίος από την πρώτη στιγμή μόλις του κοινοποιήθηκε το έγγραφο που σας ανέφερα από 5 Σεπτεμβρίου του 2019, έδειξε έναν ιδιαίτερο ζήλο και κατέβαλλε μία πολύ μεγάλη προσπάθεια ώστε να να λύσουμε το ζήτημα της παραχώρησης του χώρου.
Ένα ευχαριστώ οφείλω στον μελετητή κύριο Παπακωνσταντίνου, παρότι είναι ιδιώτης, δούλεψε από την πρώτη στιγμή με συνέπεια και ταχύτητα και χωρίς να είναι διασφαλισμένα τα χρήματα του, καθώς λόγω προϋπολογισμού είχε ξεκινήσει τη δουλειά από Νοέμβρη μήνα και τα χρήματα που θα το αναφέραμε ήταν με τον καινούργιο προϋπολογισμό τον μήνα Απρίλιο.
Επίσης θέλω να ευχαριστήσω τους υπηρεσιακούς παράγοντες του δήμου Λευκάδας που βλέπετε, για τη συνδρομή τους, για την επίλυση και του ιδιοκτησιακού και της βοήθειας του μελετητή για τα ηλεκτρολογικά και για τα τεύχη δημοπράτησης και για το νέο προϋπολογισμό και για τις αδειοδοτήσεις που χρειάστηκαν και για την υποβολή της πρότασης.
Δεν μπορώ να αφήσω έξω από τα ευχαριστήρια στους υπηρεσιακούς παράγοντες της διαχειριστικής αρχής του επιχειρησιακού προγράμματος τόσο της Λευκάδας, όσο και της Κέρκυρας, παρότι μας δυσκόλεψαν λίγο τη ζωή, θεωρώ ότι με την καλή συνεργασία που είχαμε φτάσαμε στο επιτυχές αποτέλεσμα.
Κλείνοντας θέλω να ευχαριστήσω την περιφερειάρχη κ. Κράτσα, η οποία με την σιωπηρή παράταση αναφορικά με την πρόσκληση, μας έδωσε τη δυνατότητα να ωριμάσουμε το φάκελο και να φτάσουμε στην πολυπόθητη υπογραφή της ένταξης.
Ήταν στη διακριτική της ευχέρεια, καθότι ο δήμος δεν ήταν έτοιμος στα χρονοδιαγράμματα που έπρεπε να έκλεινε την πρόσκληση κάτι που δεν έκανε και την ευχαριστούμε για αυτό και νομίζω ότι και η ίδια και όλοι οι Λευκαδίτες είμαστε ικανοποιημένοι με το αποτέλεσμα.
Στη συνέχεια πήρε το λόγο ο αντιδήμαρχος Σπύρος Λύγδας ο οποίος στάθηκε στην φράση ανωριμότητα φακέλου η οποία λέει τα πάντα, όπως ανέφερε.
“Προφανώς έπρεπε να γίνουν και έγιναν πάρα πολλές κινήσεις από την τεχνική υπηρεσία και την υπηρεσία προγραμματισμού κατόπιν.
Καταρχάς μιλάμε για ένα ζήτημα καθώς αν δούμε συνολικά το θέατρο ήταν στάσιμο εδώ και 20 χρόνια, το οποίο καρκινοβατούσε και θα πέθαινε.
Παρόλα αυτά με την βοήθεια και τη συμμετοχή όλων νομίζω ότι τα καταφέραμε και είμαστε ένα βήμα πριν την μεγάλη επιτυχία, η οποία θα είναι η κατασκευή του έργου και η παράδοση του στους πολίτες.
Έγιναν προσπάθειες από τις τεχνικές υπηρεσίες καθώς τα βασικά προβλήματα που είχαμε ήταν η μελέτη ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων που έπρεπε να επικαιροποιηθούν και να μπουν και καινούργια πράγματα, καθώς υπήρχε η εξειδικευμένη δυσκολία ότι υπήρχε ένας παλιότερους ανάδοχος που είχε κάνει κάποιες εργασίες, όπως καταλαβαίνετε υπήρχαν εργασίες που είχαν γίνει και τα μηχανήματα μπορεί να μην δούλευαν, είτε δεν ήταν σύγχρονα.
Όλα αυτά και σε συνεννόηση με εξωτερικό μελετητή και όπου χρειαστεί και συνεργασία με τις υπηρεσίες ολοκληρώθηκε αυτή η μελέτη και έγινε και ο προϋπολογισμός της.
Αναφορικά με το ιδιοκτησιακό και εγώ εξεπλάγην όταν ερχόμενος ως αντιδήμαρχος, τόσα χρόνια μίλαγα ως δημότης για το θέατρο και δεν ήξερα ότι το ακίνητο δεν ήταν του δήμου Λευκάδος.
Το είχα μάθει τον Σεπτέμβρη, όμως ελάχιστοι ήταν οι δημότες που γνώριζαν ότι πάμε να φτιάξουμε ένα έργο άσχετα αν υπήρχε χρηματοδότηση με όποιο ποσό και όποια προβλήματα υπήρχαν στις μελέτες από τεχνικής άποψης σε ένα οικόπεδο που δεν ανήκε στο δήμο Λευκάδας.
Νομίζω ότι στοχευμένα έγιναν αυτές οι ενέργειες από όλους τους φορείς και έχουμε αυτό το βέλτιστο αποτέλεσμα.
Σχετικά με τους ειδικούς όρους της απόφασης ένταξης πού είναι η μελέτη αποτίμησης ανασχεδιασμού στατικής επάρκειας, είναι μία μελέτη που θα γίνει από τις τεχνικές υπηρεσίες και θα την επιμεληθεί προσωπικά και ο προϊστάμενος της τεχνικής υπηρεσίας, έχει δύο στάδια όπως η στατική του επάρκεια, από την αρχική του άδεια αλλά και συγκεκριμένους ελέγχους που θα γίνουν την παρούσα στιγμή.
Η μελέτη χρονικά θα κάνει 30 ημέρες και στη συνέχεια θα δούμε αν υπάρχει κάποιο θέμα το οποίο δεν θεωρώ ότι θα προκύψει. Πρόκειται για ένα ζήτημα που προέκυψε από την διαχειριστική αρχή, δεν μπορώ να καταλάβω πώς και για ποιο λόγο γιατί όλα τα χαρτιά που έχουμε για το συγκεκριμένο ακίνητο, σε καμία των περιπτώσεων δεν αφήνουν ούτε μία υπόνοια πως υπάρχει θέμα στατικής επάρκειας του συγκεκριμένου κτιρίου, ακόμα και από το σεισμό του 2015.
Σε κάθε περίπτωση θα ανταπεξέλθουμε και σε αυτό το σκόπελο και τις επόμενες 30 ημέρες θα είναι έτοιμη η μελέτη προκειμένου να φύγει και το τελευταίο πετραδάκι που μας εμποδίζει σε αυτό το δρόμο.”
Απαντώντας στο ερώτημα της δημοσιογράφου Βιβιάνας Βαρδή, για το τι ζημιές έχει υποστεί το κτίριο μέχρι εκεί που ήταν φτιαγμένο και τι ενδεχομένως θα αντιμετωπίσουν αναφορικά με τις εργασίες που θα ξεκινήσουν, ο προϊστάμενος της τεχνικής υπηρεσίας κ. Βραχνούλας, είπε ότι ο σκοπός της αναθεωρημένης μελέτης ήταν να ολοκληρωθεί πλήρως ώστε να μην αντιμετωπίσουμε καμία ασάφεια, καθώς στη μελέτη έχουν προσδιοριστεί οποιεσδήποτε ανάγκες που αφορούσαν τις εγκαταστάσεις, ελέγχθηκε ότι έχει κατασκευαστεί μέχρι τώρα, ότι είχε λεηλατηθεί και θεωρώ ότι δεν θα αντιμετωπίσουμε κανένα πρόβλημα στην κατασκευή του καθώς οι μελέτες είναι πλήρεις.
Ζημιές δεν έχει υποστεί, υπάρχει ζημιά από το σεισμό του 2003 η οποία ήταν τοπικού χαρακτήρα και οι οποίες είχαν αποκατασταθεί από τότε εργολαβία.
Είναι απλά αχάριστος. Άς το πει στον καθρέφτες του