ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΔΡΟΜΟΥ ΛΑΓΚΑΔΑΣ.
Πλησιάζει ο Ιούνιος του 2020, μήνας κατά τον οποίο, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του έργου “Συντήρηση, επισκευή και αποκατάσταση του δημοτικού οδικού δικτύου Ασπρογερακάτα – Πευκούλια (Λαγκάδα) Λευκάδας” προβλεπόταν να ολοκληρωθούν οι εργασίες αυτού.
Στη χώρα των έργων για τα … έργα και των μελετών στο … γάμο του Καραγκιόζη βέβαια φυσικά και δεν πρόκειται να ολοκληρωθούν οι εργασίες, φυσικά και δεν πρόκειται να παραδοθεί σε κυκλοφορία ο δρόμος της Λαγκάδας.
Ο λόγος γνωστός όσο και θαυμαστός από πρόσφατη ραδιοφωνική συνέντευξη του αντιδημάρχου κ. Σπύρου Λύγδα : “ … πρόκειται για ένα πολύ δύσκολο έργο, η μελέτη του έχει ανατεθεί σε εξωτερικό συνεργάτη και δεν έχει γίνει ακόμη … έχει αρκετές αστοχίες. Την προηγούμενη εβδομάδα κατόπιν αιτήματος μας, μας επισκέφτηκε ο γεωλόγος του ΙΓΜΕ κ. Πάσχος για τρία σημαντικά θέματα που υπάρχουν κατά μήκος του δρόμου, περιμένουμε τις προτάσεις του και σίγουρα θα χρειαστεί μία επιπλέον χρηματοδότηση.”
Έργο προϋπολογισμού 2,8 εκατ. ευρώ για αποκατάσταση ζημιών σε τμήματα του δρόμου συνολικού μήκους 1.700 μέτρων, (ζημιές που είχαν προκληθεί από τον σεισμό της 17ης Νοεμβρίου 2015) εκτελείται χωρίς να έχει εκπονηθεί γεωλογική μελέτη !
Οι διαβεβαιώσεις εντούτοις στο Δημ. Συμβούλιο και ραδιοφωνικές συνεντεύξεις του πρώην δημάρχου Λευκάδας κ. Δρακονταειδή (το διάστημα από το σεισμό του 2015 μέχρι τη δημοπράτηση του έργου) ήταν ότι η δημοπράτηση του έργου και η αποκατάσταση του δημοτικού δρόμου της Λαγκάδας καθυστερούσε γιατί αναμέναμε τη γεωλογική μελέτη από το ΙΓΜΕ (!)
Ενδεικτικές και οι σχετικές δηλώσεις του τότε Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων κ. Θ. Γαλιατσάτου : “Η ΠΙΝ δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στα έργα υποδομών. Ο συγκεκριμένος δρόμος είναι ζωτικής σημασίας για το νησί δεδομένου ότι είναι ο μόνος δρόμος που συνδέει τη Λευκάδα και τους ορεινούς οικισμούς με τη δυτική ακτή… O δρόμος παραμένει κλειστός μέχρι την ολοκλήρωση των αναγκαίων μελετών, την κατασκευή των έργων προστασίας και την άρση της επικινδυνότητας… Θέλουμε να θωρακίσουμε τα νησιά μας, το επαναλαμβάνουμε και το κάνουμε πράξη με όλους τους διαθέσιμους τρόπους, προκειμένου να αποφύγουμε παρόμοια φαινόμενα στο μέλλον…”.
Σε ποια φαινόμενα να αναφερόταν αλήθεια ο κ. Περιφερειάρχης τότε (;)
Των συνεχών ζημιών στο δρόμο της Λαγκάδας παρά τις κατ’ επανάληψη αποκαταστάσεις του, στις συνεχείς αποκαταστάσεις χωρίς την προηγούμενη εκπόνηση του συνόλου των απαιτούμενων μελετών, στην επαναλαμβανόμενη κατασπατάληση δημοσίου χρήματος χωρίς ανάλογο αποτέλεσμα … ή μήπως στο φαινόμενο να την «πληρώνει» πάντα το κράτος, δηλαδή ο πολίτης αφού ούτε δικαστικά, ούτε πολιτικά κάποιος δεν πλήρωσε για σπατάλη δημοσίου χρήματος, για σπατάλη εκατομμυρίων …(;)
ΣΕΒΑΣΤΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗ – ΡΕΚΑΤΣΙΝΑ
Πρώην δήμαρχος Καρυάς
Δημοτική Σύμβουλος Λευκάδας
Να γίνει υπόγεια βαθιά σύραγγα απο τα Πευκούλια ( Λαγκάδα) στον Φρυά.
Μόνο να βρεθεί λύση από που θα ξεκινήσει απ τα Πευκούλια , να ψάξουν τις αποφάσεις της δεκαετίσς του 1980 με τους παλιούς Δραγάτες-που δεν ήταν Δραγάτες διοικητικά -καίτοι είχαν διατελέσει Δραγάτες όπως ήξεραν εκ του βίου των όλοι οι πολίτες της περιοχής.
Και στο τέλος καταδικαστήκανε οι Δραγάτες , που ήταν Δραγάτες, -αλλά τους βγάλανε ότι δεν ήταν Δραγάτες -, και υπέδειξαν τις ιδιοκτησίες της περιοχής .Οι οποίες ιδιοκτησίες των κοινοτήτων σπό παλιά αμφισβητήθηκαν και γίνανε ιδιοκτησίες ιδιωτών.
Σύραγγα στα Πευκούλια -Φρυά εδώ και τώρα, όπως τότε την δεκαετία του 1980 εκεί και τότε ιδωτικές ιδιοκτησίες.
Στην σύραγγα μέσα να βάλουν και εξαεριστήρες turbo μα ρουφάνε τον αέρα της θάλασσας και να ανανεώνουν την ατμόσφαιρα.
Το επιφανειακό έργο δεν θα έχει διάρκεια γιατί πάλι θα γίνει σεσισμός ή κατολισθείσεις λόγω του εδάφους.
Εξ άλλου ο σεισμός δεν είναι απευκταίος στην Λευκάδα, η οποία εδαφολογικά κάθετε πάνω σε ρήγμα , αλλά και πέρι αυτής υπάρχουν σεισμικές πλάκες και ρήγματα . Τόσο που όπως λέγανε παλιά απ τον Άι Μηνά καικάτω η Νήσος Λευκάδα κόβεται από ρήγμα .Και κάποια στιγμή μπορεί να γίνει καθήζηση του Νησιού στο μεγαλύτερο μέρος και βα μείνει στην επιφάνεια μόνο η πόλη της Λευκάδος απ τον Αι Μηνά ώς την παραλία στον Πόντε , ηαι ώς την Αγιά Κάρα Ανατολικά και ώς το δικσστικό Μέγαρο (παλαιές φυλακές) Δυτικά.
Μέχρι όμως να γίνει όλο αυτό το σκηνικό , καλά είναι να γίνει υπόγεια Σύραγγα από τα Πευκούλια -( Λαγγάδα το λέγανε παλιότερα που κατεβάζανε τα γίδια και τα πρόβατα και τα πλένανε στην θάλασσα)- έως τον Φρυά.
Τα πρόβατα έχουν στο μαλί τους Πίνο σαν σαπούνι και αυτοκαθαρίζονται όταν μπούν στο νερό της θάλασσας.
Εκείνο που καλά είναι να ερευνήσουν οι ντόπιοι ιστοριοδίφες και ιστορικοί ερευνητές , είναι τα πρακτικά των αποφάσεων της τότε Νομαρχιακής Δραγατείας και των εμπλεκομένων υπηρεσιών την δεκαετία του 1980 για το είχε λάβει χώρα σχετικά με την ιδιοκτησία των εκτάσεων στην εν λόγω περιοχή Λαγκάδα ( Πευκούλια) , και ευρύτερα. Στα περίφημα αρχειοφυλάκεια του Νομού , ή σε συναφή αρχεία θα πρέπει να υπάρχουν στοιχεία ??
Και η έρευνα να αποφανθεί αν οι παλιοί Δραγάτες που τους θυμόνταν και τους ήξεραν οι κάτοικοι ώς δραγάτες, ήταν δραγάτες ?? Διότι τους βγάλανε ότι δεν ήταν δραγάτες ,και άρα δεν ήξεραν τις κοινοτικές ιδιοκτησίες στην Λαγκάδα και πέριξ. Και έτσι οθ κοινοτικές ιδιοκτησίες μπορούσαν να γίνουν ιδιωτικές και οι παλιοί δραγάτες να τιμωρηθούν , γιατί δεν λέγανε την αλήθεια σφού τους βγάλανε ότι δεν ήταν δραγάτες.
Εκτός του ότι η όλη περιοχή έχει και άλλο ενδιαφέρον ζωοολογικό αρχαιολογικό , μια και από χρόνια στην περιοχή ψηλότερα οι γεωργοί πηγαίνανε και δένανε σε δέντρα τα γαιδούρια και τα μουλάρια-άλογα για να πεθάνουν νηστικκά και διψασμένα , όταν είχαν αποκάμει τα ζώα αυτά. Τότε δεν υπήρχαν οι ζωοολογικές ανησυχίες , και τα μεταφορικά ζώα ήταν αναγκαία σε κάθε σπίτι της γεωργικής Λευκάδος.
Και τα σημεία πρόσδεσης του ζώου τα υπέδειχναν και οι δραγάτες εκάστοτε, αυτοί οι δραγάτες που ήταν δραγάτες , αλλά τους βγάλανε πώς δεν ήταν δραγάτες. Διότι έπρεπε να αποδείξουν ότι οι εκτάσεις είναι ιδιωτικές καο όχι δημόσιες όπως υπέδειχναν και ήξεραν οι δραγάτες των χρόνων πίσω.