Στο απογευματινό μαγκαζίνο του Prisma 91,6 μίλησε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Λευκάδας Σωτήρης Σκιαδαρέσης.
Αναφερόμενος στην απόφαση του επιμελητηρίου να λάβει μέρος στο φεστιβάλ γαστρονομίας, έπειτα από την εμπλοκή με το λογότυπο του, καθώς και το brand της Λευκάδας, ο κύριος Σκιαδαρέσης ανέφερε ότι δημιουργήθηκε θέμα χωρίς κανένα λόγο.
Μάλιστα όπως είπε πέρυσι το Λευκάδα Island ήταν ως ξεχωριστό λογότυπο, φέτος μετά από κάποιες αντιδράσεις το Επιμελητήριο είπε να δώσει τόπο στην οργή και να δημιουργηθεί ένα ενιαίο λογότυπο, ωστόσο αυτό που παρουσιάστηκε ήταν πολύ μικρότερο από αυτό που είχε συμφωνηθεί.
“Για το Επιμελητήριο αυτό ήταν πολύ σημαντικό λάθος, καθώς όπως ανέφερε ο κ. Σκιαδαρέσης, από την ώρα που ανακοινώθηκε στο Lefkada today ότι το Επιμελητήριο δεν θα λάβει μέρος, επικοινώνησαν αρκετοί επαγγελματίες, ζητώντας τ να αποχωρήσουν από την εκδήλωση. Όπως ανέφερε ο κ Σκιαδαρέσης, δεν θέλαμε να εκμεταλλευτούμε την αποδοχή που έχει το Επιμελητήριο στους επαγγελματίες και να τινάξουμε τη διοργάνωση στον αέρα.
Έτσι στην έκτακτη διοικητική συνέλευση του Σαββάτου, αποφασίστηκε ότι το φεστιβάλ γαστρονομίας δημιουργήθηκε από το Επιμελητήριο, όπως είπε, εμείς βάλαμε τους άλλους φορείς μέσα, θα μπορούσαμε να το κάνουμε μόνοι μας όπως κάνουμε και άλλα πράγματα, δεν το χαρίζουμε σε κανέναν και έτσι αποφασίσαμε να παραμείνουμε.
“Το Επιμελητήριο θα ήταν το τελευταίο που θα χαλούσε μία ομαδική προσπάθεια καθώς στο DNA μας είναι η συνεργασία”, υπογράμμισε.
Στο ερώτημα αν το brand που δημιούργησε το Επιμελητήριο Λευκάδας έχει την υποδοχή τόσο του δήμου όσο και της περιφέρειας, ο κύριος Σκιαδαρέσης είπε ότι κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας, καθώς όποιος πιστεύει ότι το brand που παρουσίασε το Επιμελητήριο και το οποίο έχει βραβευτεί για αυτό, νομίζει ότι δεν είναι σωστό ας βγει να το πει ευθαρσώς.
“Ο μόνος που έχει τοποθετηθεί δημόσια για αυτό το θέμα είναι ο Αντιπεριφερειάρχης τουρισμού κύριος Γαλιατσάτος, ο οποίος εμένα προσωπικά δεν μπορεί να με πείσει εκ Κεφαλληνίας ορμώμενος ότι ενδιαφέρεται περισσότερο για το συμφέρον της Λευκάδας. Εμείς δεν πιστεύουμε ότι ενδιαφέρεται για το καλό το δικό μας, μάλλον περισσότερο ενδιαφέρεται για το καλό των άλλων, από τη στιγμή που δεν δέχεται το brand του Επιμελητηρίου.
“Εμείς θα κάνουμε υπομονή ενάμιση χρόνο ακόμα και φαντάζομαι ότι θα κατοχυρωθεί από μία νέα δημοτική ή Περιφερειακή αρχή.
Μάλιστα για τη δημιουργία του brand, ο κύριος Σκιαδαρεσης επανέλαβε, ότι ο δήμος τότε συμμετείχε με την παρουσία του κυρίου Γεωργάκη, ως υπεύθυνου τουρισμού, το μπέρδεμα που έγινε και το αναγνώρισε από την αρχή, ήταν ότι πριν γίνει η παρουσίαση στους συναδέλφους και τους δημοσιογράφους, θα έπρεπε να γίνει μία κλειστή συνάντηση με τον Δήμαρχο και τον Περιφερειάρχη.
“Αυτό δεν έγινε αν θέλετε παίρνω την πολιτική ευθύνη, γιατί ο άνθρωπος που είχε την ευθύνη για αυτό θεώρησε ότι δεν έπρεπε να γίνει, είπαμε ότι έγινε κακώς με αυτό τον τρόπο, το συζητήσαμε κατ ιδίαν, συμφωνήσαμε να το αφήσουμε πίσω και να προχωρήσουμε μπροστά, ωστόσο αυτό δεν έγινε.”
Όσον αφορά την πρόταση δημιουργίας οργανισμού τουρισμού που ανέφερε και στον δημόσιο απολογισμό, ο κύριος και Σκιαδαρέσης είπε ότι αυτό το έχει συζητήσει τόσο με τον πρόεδρο της ένωσης ξενοδόχων, αλλά και τον πρόεδρο της ένωσης ενοικιαζόμενων δωματίων, οι οποίοι είναι θετικοί.
“Πρέπει να καθίσουμε να συζητήσουμε, να βρούμε τη φόρμουλα και από κει και πέρα αν θέλει να μπει ο δήμος και η περιφέρεια, χωρίς αυτό να είναι προαπαιτούμενο, θα πρέπει να έχουν τη μειοψηφία. Είδαμε τι έγινε με την ΕΤΙΝ, ξέρουμε τι έχει συμβεί μέχρι που έφτασε στη διάλυση της, καθώς όπου υπάρχει μέσα το δημόσιο δεν λειτουργεί τίποτε σωστά.”
Όσον αφορά τις εκτιμήσεις ότι φέτος οι τουρίστες είναι λιγότεροι στο νησί και αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι έπειτα από την πτώχευση της αεροπορικής εταιρείας monarch, δεν μερίμνησαν με να αντικατασταθεί με νέα εταιρεία, ο κύριος και Σκιαδαρέσης είπε ότι ο εφησυχασμός είναι ένα χαρακτηριστικό τόσο του νησιού, όσο και της χώρας μας γενικότερα.
“Την τελευταία στιγμή αποφασίζουμε να ξυπνήσουμε, ενώ γνωρίζαμε για την Monarch από πέρυσι τον Οκτώβρη και δεν κάναμε τίποτα. Το Επιμελητήριο έχει ξεκινήσει τις διαδικασίες, να προσεγγίσει την αεροπορική εταιρεία Ryanair και να κλείσει κάποια συμφωνία για την επόμενη χρονιά, ωστόσο το Επιμελητήριο είναι ένα γρανάζι από τη μηχανή που πρέπει να δουλέψει και δεν μπορεί μόνο του να κάνει δουλειά.”
Μάλιστα όλοι γνωρίζουν ότι από το 2012 το Επιμελητήριο έχει ξεκινήσει την προσπάθεια προβολής του νησιού, προσεγγίζοντας αεροπορικές εταιρείες και τα στοιχεία λένε από τότε είχαμε σημαντική αύξηση τουριστικού ρεύματος στο νησί, παραθέτοντας τα στοιχεία αναλυτικά.
Όπως συμπλήρωσε κύριο Σκιαδαρέσης έρχονται τώρα κάποιοι και με τα στοιχεία αυτά θέλουν να πουν ότι έκαναν καλή δουλειά και ήρθε ο κόσμος. Αν δεν καθίσουμε να συνεννοηθούμε και να δουλέψουμε όλοι μαζί, δεν πρόκειται ποτέ να γίνει τίποτα. Και φέτος θα δούμε μείωση, όταν εφησυχαζόμαστε στις δηλώσεις της υπουργού για την αύξηση του τουριστικού ρεύματος, ωστόσο όλοι αυτοί οι τουρίστες δεν θα έρθουν στην Λευκάδα.
“Φέτος η η Ζάκυνθος έχει αύξηση 19% στα αεροδρόμια της, η Κέρκυρα 25%, η Κεφαλονιά 38% και το Άκτιο 3%. Αυτό βοηθάει κάποιους που θέλουν το brand της Λευκάδας να μην υπάρχει. Εμείς δεν πρέπει σαν προορισμός να εμφανιστούμε λίγο στο προσκήνιο;”
Ακούστε την παρέμβαση: