Με αφορμή την περίπτωση της 53 χρονης εργαζόμενης καθαρίστριας για πλαστό απολυτήριο της έκτης δημοτικού και την ποινή φυλάκισης 10 χρόνων χωρίς αναστολή, ο Μάκης Μελάς με παρέμβαση του στον Prisma 91,6, αναφέρθηκε σε παραπλήσια περιστατικά και στο δήμο Λευκάδας.
Σύμφωνα με την εκτίμηση του τα περιστατικά είναι δύο, ωστόσο καλύτερη ενημέρωση είπε ότι θα μπορούσε να δώσει ο Δήμος Λευκάδας.
Ο ίδιος είπε ότι γνωρίζει το ένα έχει, όμως την πληροφορία ότι τα περιστατικά είναι δύο, ωστόσο δεν έχουν την ίδια σχέση με την 53χρονη καθαρίστρια, για την οποίας παρενέβη και η εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, προκειμένου να ακολουθηθούν διαδικασίες αναιρέσεις.
Η Υπόθεση της Λευκάδας είναι εντελώς διαφορετική, καθώς ο ένας εργαζόμενος δούλευε πριν την ενοποίηση των κοινοτήτων σε Δήμους καποδιστριακούς και από τη Νέα κοινότητα βρέθηκε στο δήμο Απολλωνίων.
Δούλευε περίπου 8 χρόνια με ένα αγροτικό μηχάνημα που είχε, ενώ παράλληλα έκανε και τις δικές του εργασίες ενώ τώρα η ηλικία του είναι 68 χρόνων. Ο ίδιος μάζευε τα σκουπίδια στην κοινότητα Σύβρου.
Με την δημιουργία του δήμου Απολλωνίων, όλοι όσοι εργαζόντουσαν και έκοβαν τιμολόγια παροχής υπηρεσιών και πληρωνόταν με αποφάσεις του προέδρου για ανάθεση έργου, βρέθηκαν στους δήμους γιατί κανείς δεν απομακρύνθηκε και συνέχιζε να δουλεύει.
Όταν ήρθε το προεδρικό διάταγμα 164 του 2004, θα μπορούσαν όσοι είχαν συμβάσεις να γίνουν αορίστου χρόνου. Ο συγκεκριμένος είχε τελειώσει πέντε τάξεις στο δημοτικό με το νόμο να λέει ότι πρέπει να έχεις τελειώσει έξι.
Σε ένα απολυτήριο του την Πέμπτη την έκανε έκτη, το κατέθεσε, ωστόσο αυτό έγινε αργότερα όταν είχαν περάσει από υπηρεσιακό συμβούλιο, τα χαρτιά είχαν κατατεθεί στον ΑΣΕΠ και δεν υπήρξε κανένας έλεγχος των δικαιολογητικών.
Όπως είπε ο κ Μελάς, θα μπορούσε το προεδρικό διάταγμα του κυρίου Παυλόπουλου, το οποίο διόρισε 250.000 υπαλλήλους κάνοντας τους αορίστου, να λέει ότι όσοι πριν με συμβάσεις έκαναν αυτή τη δουλειά, θα μπορούσαν να δουλεύουν και χωρίς απολυτήριο, καθώς μάζεψαν σκουπίδια δεν ήταν σε κάποιο γραφείο.
Όταν το 2012 η συγκυβέρνηση νέας Δημοκρατίας ΠΑΣΟΚ, με τον κύριο Μητσοτάκη ως Υπουργό έκανε ελέγχους, βρέθηκαν αυτές οι δύο περιπτώσεις.
Ωστόσο η διοίκηση όπως ανέφερε, θα μπορούσε να τους έχει ενημερώσει, να δώσουν προφορικές εξετάσεις στο δημοτικό σχολείο της κοινότητάς τους που λειτουργούσε τότε και σε μία εβδομάδα να προσκομίζουν το απολυτήριό τους.
Σε έλεγχο που έγινε στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, βρέθηκαν αυτές οι δύο περιπτώσεις και από εκεί και πέρα το θέμα έφτασε στη δικαιοσύνη.
Μάλιστα Το δικαστικό συμβούλιο που έκρινε την απόφαση του ενός εκ των δύο, τον θεωρεί ύποπτο φυγής, το απαγόρευσε την έξοδο από τη χώρα και τον παραπέμπει για κακουργηματικές πράξεις.
Το ποιές συνθήκες δημιούργησαν την αναγκαιότητα πλαστογράφησης σε όλο το φάσμα των πλαστογραφήσεων ( από καθαρίστριες μέχρι Γιατρούς ) δεν απετέλεσε ποτέ ως τώρα θέμα ανάλυσης.
Διότι ο στόχος της ανακαλύψεως των πλαστογραφήσεων δεν ιναι η θεραπεία τπυ αρνητικού κοινωνικά φαινομένου , αλλά η επικοινωνιακκή ίντριγκα και μαζί με τα άλλα η θεραπεία του box office που διακονεί η ίντριγκα.
Η ίδια η κοινωνική οργάνωση καο όπως αυτή την αντιλαμβάνονται οι πολίυες χρόνια τώρα, μαζί με την πολιτειακή θεσμικότητα εξυπηρετούνται από την ύπαρξη -θα συνεχίσει αυτό το φαινόμενο παρά τος μπαρούφες των ηλεκτρονικών δήθεν διασταυρώσεων -του φαινομένου αυτού. Το ευρύτερο πλαίσιο μέσα στο οποίο κυοφορείται η δυνάμει πλαστογράφηση ώς αναγκαιότητα έχει ώς βάση και εξηγειται ταυτόχρονα από το τρομακτικό ύψος των δαπανών ) δημοσιων και ιδιωτικών μαζί ) που σύρονται για την παιδεία στην Ελληνική πραγματικότητα και ώς τρομακτικό ποσοστό δαπάνης των Νοικονυριών στην διάρθρωση των οικογενειακών προυπολογισμών πού τελικά διαστρέφουν το όλο σύστημσ εκπαίδευσης παιδείας παραγωγής διαβίωσης. Οι όψεις του φαινομένου είναι πολλές σε κωδικοποιημένες κοινωνικές ατομικές και συλλογικές καθημερινότητες.
Η ποιό ενδιαφέρουσα και τελευταία μπορεί να ανιχτευτεί στα σχολικά κτίρια που στην πορεία του χρόνου οργανώθηκαν δίπλα σε σκουπίδια, ή σε υποβαθμισμένους τόπους μέχρι που με βάση τα σχολικά κτίρια να αποτελούν τον πυρήνα των γκέτο, για να διώχνουν τους μαθητές και τις μαθήτριες ( να η ανάγκη πλαστογράφησης αργότερα για την εύρεση εργασίας αφού το κάθε απολυτήριο είναι απαραίτητο θεσμικά για όποια δουλειά).Είτε τα σχολικά κτίρια ώς αντιαισθητικά συνοθυλεύματα τοίχων από την μαυρίλα των γκράφιτι και του μουζουρώματος και της ελλειπούς συντήρησης ( πέφτουν και σοφάδες μπάζουν και ρονιές) αποτρέπουν πρός προσέλευση μαθητών και όταν αυτοί θέλουν σε μεγαλύτερη ηλικία ( αν θέλουν είναι άλλο θέμα ) να δουλέψουν καταφεύγουν στην κατασκευή του απαραίτητου χαρτιού ώς απολυτηρίου.
Οι φαμφάρες και τα κούφιαβτης ανακάλυψης δήθεν πλαστών απολυτηρίων και πτυχίων και με την επικοινωνιακή και διασταυρωτική βοήθεια της ηλεκτρονικής της διακυβερνήσεως και της διοικητικής οργάνωσης είναι η επικοινωνιακή μούφα για να καλυφθεί το όλο θέμα. Που έχει και λογικότερες διαστάσεις όπως : εφ όσον δεν υπάρχει ειδικότητα εκπαίδευσης για απόκτηση πτυχίου καθαρίστριας ή πτυχίου εκκενωτή βόθρων ή πτυχίον σκουπιδιάρη
Ή πτυχίου καλλιεργητή μποστανιού στον κήπο του ή πτυχίο ψήστη για κκοκορέτσια ή πτυχίο τιναχτή ελαιοκάρπου ή άλλων εργασιών , γιατί ζητείται πτυχίο για να δουλέψει κανείς.???
Προκύπτει η ανάγκη πλέον στην Ελλάδα να θεσμοθετηθούν νέοι κλάδοι σπουδών που θα δίνουν απολυτήρια επαγγελματικής προσδιορισμένης κατεύθυνσης.