Η οικογένεια Ριμπολόβλεφ άνοιξε για πρώτη φορά τις… πόρτες του Σκορπιού σε δημοσιογραφική αποστολή, λίγο πριν ξεκινήσει το πρώτο μεγάλο restart στην ιστορία του.
Το σκάφος που μεταφέρει κάθε μέρα το προσωπικό στον Σκορπιό, περίμενε τη δημοσιογραφική αποστολή στο Περιγιάλι της Λευκάδας ώστε να τη μεταφέρει στο νησί μαζί με τον σύμβουλο και εκπρόσωπο της οικογένειας Ριμπολόβλεφ Σεργκέι Τσερνίτσιν.
Στη μαρίνα βρισκόταν ο Γενικός Διευθυντής του νησιού Ανδρέας Λεωνίδου για την πρώτη ξενάγηση που διοργανώθηκε ποτέ στη θρυλική ιστορία του.
Τυλιγμένο με το σγαραγδένιο πέπλο του Ιονίου, κατάφυτο από υπεραιωνόβια δέντρα και εξωτικά φυτά και φροντισμένο στην παραμικρή λεπτομέρεια, το νησί δικαιολογεί όλους τους ύμνους που γράφτηκαν γι’ αυτό στο πέρασμα των χρόνων.
Η οικογένεια Ριμπολόβλεφ αποφάσισε να ανοίξει παράθυρο στο παρελθόν για να παρουσιάσει στους καλεσμένους , μεταξύ των οποίων και iefimerida.gr το σχέδιο για το μέλλον.
Το master plan της ανάπλασης που θα το μετατρέψει σε έναν σύγχρονο και φιλόξενο προορισμό με οικολογικούς όρους.
Το saιlor house δίπλα στη μαρίνα χρησιμοποιήθηκε στο παρελθόν ως σπίτι πληρωμάτων
Με την Τζάκυ και την Κάλλας
Στο ισόγειο της ροζ βίλας , το σαλόνι –μουσείο με τα προσωπικά αντικείμενα του Αριστοτέλη Ωνάση μοιάζει με ταξίδι στο χρόνο. Τα τηλέφωνά του , η γραφομηχανή , ένα ηχείο , οι δερμάτινες πολυθρόνες τους , όλα είναι στη θέση τους σαν να χρησιμοποιούνται ακόμα.
Στον αριστερό τοίχο ο δαιμόνιος Έλληνας κροίσος που κατέκτησε τις θάλασσες του κόσμου, χαιρετάει βγαίνοντας από αεροσκάφος σε ένα χαρακτηριστικό ασπρόμαυρο καρέ. Δεξιά οι φωτογραφίες με τις γυναίκες της ζωής του , την Τζακυ Κένεντυ , από το γάμο τους στο νησί το 1968 , αλλά και την ντίβα της όπερας Μαρία Κάλλας .
Σε άλλη φωτογραφία, η Χριστίνα σε νεαρή ηλικία με υπέρκομψο φόρεμα και πιασμένα πίσω τα πλούσια μαλλιά της στέκεται στο πλευρό του πατέρα της με ένα πλατύ χαμόγελο πολύ πριν η «κατάρα των Ωνάσηδων» χτυπήσει την πόρτα τους. Οι δυο τους μαζί με τον αδικοχαμένο Αλέξανδρο και την αδερφή του Αριστοτέλη Ωνάση Άρτεμις είναι θαμμένοι στο εκκλησάκι της Παναγίας, απέναντι από το Σκορπίδι.
Οι εργάτες μαζεύουν το γρασίδι σε ρολά ώστε να το ξανατοποθετήσουν μετά την ανάπλαση
Η παραλία της Τζάκυ
Η νότια παραλία του Σκορπιού είναι μέχρι σήμερα ελεύθερη για το κοινό. Το σπιτάκι που βρίσκεται εκεί ανακαινίστηκε μετά το γάμο του Ωνάση με τη Τζάκυ αφού αυτή ήταν η αγαπημένη παραλία της άλλοτε πρώτης κυρία των Ηνωμένων Πολιτειών στην οποία είχε φωτογραφηθεί γυμνή από paparazzi .
Η παραλία είναι τεχνητή καθώς δημιουργήθηκε με άμμο που μεταφέρθηκε από τη Σαλαμίνα και μέχρι τώρα ανανεώνεται. «Κάθε χρόνο φέρουμε νέα άμμο στην παραλία επειδή οι τουρίστες που έρχονται παίρνουν από λίγη μαζί τους ως αναμνηστικό» λέει ο κ. Λεωνίδου. Άριστα συντηρημένα είναι τα κτίρια της φάρμας που κατασκευάστηκαν από τον Ωνάση και μέχρι σήμερα διατηρούνται στην αρχική τους μορφή.
«Εκτρέφουμε κατσίκια, κοτόπουλα, χήνες, πάπιες, ορτύκια, φασιανούς και γαλοπούλες που κυκλοφορούν ελεύθερα στο νησί. Επίσης υπάρχουν 2 χιλιόμετρα μονοπατιών που χρησιμοποιούνταν επί Ωνάση για τα άλογα» λέει ο κ. Λεωνίδου.
Οι εργαζόμενοι πρόσφεραν καφέ και σπιτικά κέικ έξω από το master house της Χριστίνας Ωνάση που έχει ανακαινιστεί πλήρως
1 εκατ. ευρώ την εβδομάδα
Στα σχέδια της οικογένειας Ριμπολόβλεφ είναι να μην αλλάξει τίποτα στις δομές του νησιού και να μην γκρεμιστεί το παραμικρό. Όταν ο Αριστοτέλης Ωνάση αγόρασε τον Σκορπιό το 1963 , υπήρχαν ήδη κάποια μικρά κτίσματα από πέτρα τα οποία άντεξαν στο χρόνο.
«Ο Ωνάσης είναι ένα σύμβολο. Σύμβολο επιχειρηματία με τεράστια υπομονή. Σ’ αυτό το σημείο έχουμε πολλά κοινά. Υπομονή για να χτίσουμε κάτι μοναδικό. Να αναπτύξουμε τον Σκορπιό. Η επένδυση θα είναι συμβαδίζει με το περιβάλλον, την τεχνολογία, την κληρονομιά του Ωνάση και την ιστορία. Ο Σκορπιός είναι ένα ιστορικό νησί που συνέδεσε το όνομα του με μια ιστορική μορφή, αυτή του Αριστοτέλη Ωνάση», λέει ο εκπρόσωπος της οικογένειας Σεργκέι Τσερνίτσιν .
Στα υπάρχοντα κτίσματα θα γίνουν οι απαραίτητες εργασίες συντήρησης ή επέκτασης και επιπλέον θα χτιστούν το main complex με 7 vip σουίτες και 12 επαύλεις από μηδενική βάση. Το συγκρότημα θα περιλαμβάνει πισίνες, τεχνητή λίμνη, spa, αίθουσα προβολών, κουζίνα, καθιστικά και κοινόχρηστους χώρους . Επίσης έχουν σχεδιαστεί αθλητικές εγκαταστάσεις , δεξαμενές ομβρίων υδατων, παιδότοποι και στο μέλλον ένα καλαίσθητο αμφιθέατρο .
Όλα τα κτίσματα μαζί θα διαθέτουν 48 κλίνες και αρχικά θα χρησιμοποιηθούν για τη διαμονή της οικογένειας Ριμπολόβλεφ και των καλεσμένων της αλλά στο μέλλον δεν αποκλείεται η ενοικίαση σε βαθύπλουτους τουρίστες. Παράγοντες της διεθνούς αγοράς ακινήτων εκτιμούν ότι οι κτιριακές εγκαταστάσεις μαζί με τις υποδομές του νησιού , όπως το ελικοδρόμιο και η μαρίνα μπορούν να ενοικιάζονται περίπου προς ένα εκ ευρώ την εβδομάδα.
Η τοπική κοινωνία έχει αγκαλιάσει την επένδυση , το κόστος της οποίας αναμένεται να ξεπεράσει τα 160 εκ ευρώ .
Στο νησί άλλωστε εργάζονται σήμερα περίπου 50 άτομα, κηπουροί μηχανικοί, υπάλληλοι καθαριότητας και διοικητικό προσωπικό που είναι ντόπιοι στην πλειοψηφία τους ενώ όταν ολοκληρωθεί το έργο αναμένεται να φτάσουν τους 200. Η κατασκευή θα γίνει από εργοληπτική εταιρεία, η οποία θα συνεργαστεί με υπεργολάβους της Λευκάδας.
Ο εκπρόσωπος της οικογένειας Ρiμπολόβλεφ Σεργέι Τσερνίτσιν παρουσιάζει το master plan
«Ερωτευτήκαμε το μέρος»
Στο βιβλίο του Γάλλου δημοσιογράφου Arnaud Ramsay που κυκλοφορεί και στην Ελλάδα με τίτλο «Δημήτρη Ριμπολόβλεφ ο Ρώσος “Ωνάσης” του Σκορπιού» είχε μιλήσει και ο ίδιος ο “Ribo” εξηγώντας γιατί επέλεξε να αγοράσει το νησί από την Αθηνά Ωνάση.
«Πήγαινα συχνά διακοπές στην Ελλάδα με τις κόρες μου και τους γονείς μου, κι έτσι ανακαλύψαμε τον Σκορπιό πριν από δέκα χρόνια, στη διάρκεια μιας βόλτας με σκάφος… Αισθανθήκαμε αμέσως καλά. Μπορώ να πω ότι ερωτευτήκαμε το μέρος. Υπάρχουν εδώ ιδιαίτερες δονήσεις » , είχε πει ο μεγιστάνας των λιπασμάτων ξεκαθαρίζοντας πάντως ότι δεν θέλει να γίνει διάδοχος του Ωνάση.
«Βεβαίως ο Σκορπιός είναι ένα τόπος φορτωμένος ιστορία, μια ιστορία που γνωρίζω: αυτήν του Ωνάση. Αλλά δεν έχω καμιά διάθεση να “εγγραφώ” στους διαδόχους ή τους απογόνους του» ανέφερε ο Ρώσος ολιγάρχης .
Ήδη στο νησί έχουν αρχίσει οι προπαρασκευαστικές εργασίες για την ανάπλαση και οι εργάτες δουλεύουν πυρετωδώς απομακρύνοντας αρχικά το γκαζόν σε μεγάλα ρολά , ώστε να ξανατοποθετηθεί όταν ολοκληρωθούν τα έργα.
Το ίδιο θα γίνει και με τα δέντρα ώστε να διασωθούν στο σύνολό τους. Το νησί καλύπτεται ολόκληρη από δίκτυο WiFi και σύστημα πυρόσβεσης , ενώ στη φάρμα έχουν τοποθετηθεί φωτοβολταϊκά πάνελ.
Οι μετακινήσεις γίνονται με ηλεκτροκίνητατα αυτοκινητάκια και γίνεται οικολογική διαχείριση των σκουπιδιών. Η οικογένεια Ριμπολόβλεφ την ίδια ώρα βρίσκεται σε συνεννόηση με την περιφέρεια Ιονίων Νήσων ώστε να αναληφθούν δράσεις για την αντιμετώπιση της θαλάσσιας ρύπανσης στην περιοχή.
Ο διευθυντής του Σκορπιού Ανδρέας Λεωνίδου με τη συντάκτρια του iefimerida Αθανασία Αγγελοπούλου
Έπιπλα , τηλέφωνα , μια γραφομηχανή και μια πυξίδα του Έλληνα κροίσου , είναι μέχρι σήμερα άριστα συντηρημένα
To σχέδιο ανάπλασης περιλαμβάνει main complex με 7 VIP σουίτες και 12 βίλες
To σπίτι παραλίας όπου περνούσε τα καλοκαίρια η οικογένεια Ωνάση
H αγαπημένη παραλία της Τζάκυ στην οποία φωτογραφήθηκε γυμνή από paparazzi
Η ωραιότερη από όλες τις γυναίκες του Αρίστου Ωνάση ήταν η συζυγός του καλονή και η ωραιότερη νέα για χρόνια διεθνώς Αθηνά-Τίνα Λιβανού -Ωνάση-Μπλάτφορντ-Νιάρχου.
Ήταν γεννηθείσα το 1929 ο Αρίστος το 1906.Ο Γάμος έγινε τον Δεκέμβρη του 1946 στην Νέα Υόρκη με κουμπάρο τον Τζέντλεμαν Αντρέα Εμπειρίκο πρώτο εξάδελφο του Λογοτέχνη Ανδρέα Εμπειρίκου.Ο Αρίστος ήταν 40 ετώ και η Τίνα Λιβανού ήταν 17.Τα πράγμαυα μιλάνε μόνα τους για τις άφατες καταστάσεις του Αρίστου.
Όταν όμως ο Αρίστος που ήταν ασυγκράτητος με τις γυναίκες το θέμα το είδε εξωσυζηγικά η Τίνα Λιαβανού δασκαλεμένη και μαστόρισα πλέον στον έρωτα απ τον έμπειρο Αρίστο πήρε υπό την ερωτική καθοδηγησί της τον νεαρότερο στα χρόνια Βραζιλιανό καλονό Ρεινάλντο Χερρέρα ( γυιός πλούσιου αδαμαντοπώλη) για να του μάθει τα μονοπάτια κσι τα σταυροδρόμια του έρωτα.Και η ψειμερινή Ελβετία και το Σαίντ Μόριτζ βούιζαν απ το κουτσομπολιό σε βάρος του Αρίστου για το ότι η επίσημα καλονή και νεαρή σύζυγός του είναι τεκνατζού και παρέα με τον μαθητευόμενο πλαλιυ μπόυ Χερρέρα.
Η ομοθαλής αδελφή του Αρίστου Άρτα ( Άρτεμις) Γαροφαλίδη που μάθαινε τα σψετικά με την τεκνατζού συζυγό του (δεν είχαν επίσημη διάζευξη ώς τότε) είπε στον Αρίστο :”” Ρε Αρίστο τι πομπές ειναι αυτές που ακούγονται σε βάρος σου για την Τίνα την συζυγό σου??”
Και τότε ο Αρίστος έβαλε δτο νούβτο μεγάλο κόλπο να χτυπήσει την Ντίβα της Όπερας Μαρία Κάλλας.Την κάλεσε με τον σύζυγό της και μανατζέρ της Μενεγκίνι στην θαλαμηγό Χριστίνα για την περίφημη κρουαζιέρα που άρχισε την 22 Ιουλίου του 1959 απ το λιμάνι του Μονακό και με καλεσμένο και τον Τσλωρτσιλ με την οικογενειά του, και θάμπωσε την Κάλλας στην διάρκεια της Κρουαζιέρας ( ήταν και η Τίνα ώς σύζυγός του εοίσημα οικογενειακά στην κρουαζιέρα ) την γκλαμούριασε ερωτικά και την άρπαξε απ τον συζυγό της Μενεγκίνι κατά την διάρκεια της Κρουαζιέρας παρουσία της συζύγου του Τίνας η οποία Τίνα τσάκωσε τους εραστές Αρίστο και Κάλας στον καναπέ του σαλονιού, κατόπιν του σχεδίου που είχε καταστρώσει ο Αρίστος ( να τους τσακώσει η σύζυγός του για να εκδικηθεί τα σχόλια για την τεκνατζού σύζυγο του και να διακτινησθεί δτο διεθνές Τζετ Σέτ ώς ο εραστής της Ντίβας που την έκλεψε απ τον συζυγό της παρουσία του μάλιστα μέσα στην θαλαμηγό Χριστίνα.
Την επόμενη μέρα ( το τσάκωμα των εραστών έγινε 4 ώρα το πρωί στον καναπέ ) η συζυγός του Τίνα Λιβανού και ο σύζυγος και Μάνατζερ της Κάλας
Μενεγκίνι , έφυγαν πρωί πρωί με το ιδιωτικό αεροπλάνο που κουβαλούσε η θαλαμηγός Χριστίνα Μόνιμα. Και οι ερασταί Αρίστος και Κάλας αφέθηκαν να φωτογραφηθούν πάνω στην θαλαμηγό ακουμπώντας στο κάγκελο της κουπαστής με το μαγιό η Ντίβα και με πετσέτα τυλιγμένος σπ την μέση και κάτω ο Αρίστος , στην γνωστή ασπρόμαυρη φωτό. Ο ερωτικός δεσμός είχε δέσει, το διεθνές Τζέτ σέτ (κατά τους δημοσιογράφους της έποχής) βουβάθηκε δια μιάς , η Κάλας απ την πολύ καψούρα παράτησε την έκτοτε την όπερα και έγινε σκιά του φωνητικού της εαυτού και έπαψε να τραγουδάει έκτοτε , η σύζυγός του έκανε πήρε το διαζύγιο στην Αμερική , ο Μενεγκίνι κατέφυγε στην Ιταλική δικαιοσύνη και ζήτησε να συληφθούν η Κάλας επί μοιχεία και ο Αρίστος επί εκπορνεύσεως παντρεμένης,ο μερακλής ο Πάπας της Ρώμης κάλυψε και δικαίωσε τους εραστές Αρίστο Ωνάση Και Μαρία Κάλας με Άγιο κηρυγμά του από άμβωνος στον Άγιο Πέτρο της Ρώμης στην Κυριακάτικη λειτουργία της τελευταίας Κυριακής υου Αυγούστου του 1959.
Αυτή είναι η ακριβής ιστορική περιγραφή και μαζί πρέπει να τονιστεί ότι , απ όσους ξέρουν εξ ιδίων, η απουσία φωτογραφίας της καλονής συζύγου Τίνας Λιβανού του Αρίστου Ωνάση από το μικρή έκθεση φωτογραφιών ( της Κάλλας και της Τζάκυ) στο ισόγειο σαλόνι του παλιού Ρόζ σπιτιού στον Σκορπιό αφαιρεί απ την διασημότητα για τον Αρίστο Ωνάση.
Διότι η συζυγός του Τινα Λιβανού την δεκαετία του 1950 ήταν εκπάγλου καλονής ακόμα και έναντι της προβεβλημένης τότε απλά καλονής δλυγχρονής της ηλικιακά πριγκίπησας υου Μονακό Γκραίης Κέλυ , με την αποία για χρόνια κάνανε διάσημη παρέα.
Τα παραδοσιακά σε μορφή με τις γρίλιες παράθυρα και οι με βόλτο πόρτες- και γενικά τα κλείσματα- στο παλιό ρόζ κτίριο του Σκορπιού είναι σύγχρονης κατασκευής μάλλον αλουμινοπλαστικά και αποτελούν μια ισχυρή παραφωνία στην όλη αισθητική και ιστορική αναφορά του κτιρίου, επί της οποίας δομείται και ο μύθος. Πλέον οι φρεμενέλες ( μεντεσέδες ) των κλεισμάτων είναι μαύροι και
αυτό εντείνει την παραφωνία. Που βέβαια τα σύγχρονα αλουμινοπλαστικά πορτοπαράθυρα τα χρησιμοποιούν για την αντοχή στην υγρασία και την φθορά απ τις καιρικές συνθήκες και καλύτερη στεγανότητα. Αλλά αυτά είναι έπεα πτερόεντα όταν θέλεις να συντηρήσεις τον μύθο ή να το παραγάγεις έστω και ας μην έχεις και την οικονομική δυνατότητα, πόσο μάλλον αν την έχεις.
Μπορεί αν έχει μεράκι και γνώση ιστορική για το κτίσμα και το τοπίο κάποιος να βρεί και καλό ξύλο αντοχής ακόμα και εντοπιότερο στην ευρύτερη περιφέρεια που νάναι ψημένο στα χρόνια φυσικά ( αυτό θα ήταν το ορθότερο) αλλά και εισαγόμενο σκληρό ξύλο και με καλή μαστορική εργασία σε χρωματισμό να υποστήριζε σε επίπεδο συντήρησης και το κτίσμα και την ιστορία και τον μύθο.
Ακόμα και το χρώμα – άσπρο που είναι – στα αλουμινοπλαστικά πορτοπαράθυρα είναι μακρυά από τις ιστορικές και μυθολογικές και εν τέλει στα αισθητικά *1 πρέποντα του όλου συμβεβηκότος.
Το αισθητικό γεγονός εδώ ώς παραπάνω σημείωση, δεν είναι απλά η αναφορά στο φαίνεσθαι ή στην μορφή μόνο, αλλά και στον εναγκαλισμό με την λειτουργικότητα και λειτουργία του κτιρίου στον τόπο. Και εξηγείται εδώ ότι, η επίκληση της δήθεν στεγανότητας που εξασφαλίζεται με τα σύγχρονα πορτοπαράθυρα που με τσιμούχες εφαρμόζουν ερμητικά , δεν ευσταθεί για να υποστηρίξει το κάθε αρχιτεκτόνημα στο τοπίο. Διότι με καλή ξυλουργική δουλειά και συντήρηση όλα αυτά εξασφαλίζονται σε μεγάλο βαθμό . Και ακόμη τα σπίτια αυτά με την παλαιότερη τοιχοδομή από πέτρα- όσο σοφατισμένα τέλεια και να είναι, έχουν ανάγκη του ελάχιστου ανεπαίσθητου αερισμού τους για την αυτοσυντηρησί τους μαζί με το τακτικό άνοιγμα για να αερίζονται . Η αισθητική του κάθε αρχιτεκτονήματος είναι και η μορφή και η λειτουργία και η λειτουργικότητα μαζί. Και εφ όσον εξ ορισμού ο ιδιοκτήτης του κάθε τέτοιου νησιού( ακριβό περιουσιακό στοιχείο), έχει την δυνατότητα να το κατέχει λειτουργικά – όχι υπό εγκατάλειψη- άρα έχει και την δυνατότητα να το συντηρεί και να εφαρμόσει στις κατασκευές του νησιού τις τεχνικές και αναφορές κατασκευαστικά εκείνες δομικά ακόμα και σε επίπεδο υλικών για να ικανοποιείται το όλο κατασκευαστικό πρόταγμα ή το πρόταγμα συντήρησης των ήδη υπαρχόντων κτιρίων, που τελικά αποτελούν τα στοιχεία του μύθου, που επιδιώκει να συντηρήση ή και να παραγάγει- και ορθά πράττει- ο ιδιοκτήτης.
Δεν υποστηρίζει κάποιος ότι μπορεί να βρεθεί παλιό φυσικό ξύλο από δεντρό πυρνάρι ( το απόλυτο σε αντοχή σκληρό και δύσκολο στην κατεργασία βέβαια που όμως είναι κυριολεκτικά αθάνατο ώς ξύλινη κατασκευή ), αλλά ασφαλώς υπάρχουν και άλλα ξύλα Ελληνικά από φυσικά δέντρα κατάλληλα για την κατασκευή πορτοπαράθυρων καικλεισμάτων γενικά.