Χαλικιάς-Δρακονταειδης για το θέμα τις αμμόγλωσσας και τις ευθύνες που υπάρχουν


Προφανώς υπάρχει ένα θέμα στην αμμόγλωσσα, ανέφερε στην τοποθέτησή του στο δημοτικό συμβούλιο της Δευτέρας 30 Ιανουαρίου 2018, ο δήμαρχος Λευκάδας Κωνσταντίνος Δρακονταειδής.

Το πρόβλημα αυτό δεν το είδανε μόνο όσοι γράφουν σε εφημερίδες και η δημοτική αρχή έχει τα μάτια της καθώς και η Περιφερειακή.

Ο Δήμαρχος ξεκαθάρισε για άλλη μία φορά,- καθώς πολλοί  στο δημοτικό συμβούλιο το μπερδεύουν και ακόμη κάποιοι δεν έχουν καταλάβει ποιος εκτελεί και τι εκτελεί- ότι  το έργο αυτό είναι της περιφέρειας.

Παρόλα αυτά ότι αφορά στην περιφέρεια του δήμου μας έχουμε υποχρέωση ως Δήμος ανεξάρτητα από τις  αρμοδιότητες να το παρακολουθούμε και να πράττουμε.

Ο δήμαρχος ανέφερε ότι  την επόμενη ημέρα του συμβάντος μίλησε με τον αντιπεριφερειάρχη, ο οποίος του απάντησε τι ενέργειες είχε κάνει στην κατεύθυνση αποκατάστασης του προβλήματος, καθώς επικοινώνησε με την εταιρεία που εκτελεί το έργο, η οποία θα έρθει για να κάνει τις όποιες αποκαταστάσεις  πρέπει να κάνει.

“Ο Δήμος Λευκάδας δεν περίμενε ούτε δημοσιεύματα, ούτε παρατηρήσεις πολιτών που είναι αναγκαίο να γίνονται, καθώς ο δήμος έθεσε το θέμα στον αντιπεριφερειάρχη και καλύφθηκε από τις απαντήσεις του.”

Είναι σαφές ότι στο συγκεκριμένο ζήτημα έχουμε αστοχία και δεν χρειάζεται να είναι κανείς ειδικός για να το διαπιστώσει, ωστόσο πάει να περάσει μία εικόνα ότι το έργο διάνοιξης του διαύλου κόστους 18 εκατομμυρίων αφορά την αμμόγλωσσα, αυτό δεν ισχύει καθώς πρόκειται, για ένα μεγάλο έργο που ένα τμήμα του αφορά και την αμμόγλωσσα και που στο συγκεκριμένο τμήμα είχε μία αστοχία.

Πρέπει να εξηγήσουμε επίσης  ότι όποιος φορέας αναλαμβάνει ένα έργο και αυτό είναι μελετημένο, με τον εργολάβο μέσα και με εκτελεσμένο το 20% της εργολαβίας και ο εργολάβος προχωράει,  δεν μπορώ να καταλάβει ποια είναι η παρέμβαση που μπορεί να κάνει κάποιος φορέας, όταν αυτό το έργο βρίσκεται σε αυτή τη φάση που περιγράφω, λέγοντας ότι με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον θα ακούσει μία σοβαρή πρόταση, βάσει των δεδομένων που έχουμε.

“Ωστόσο εμείς ως παράταξη και ως αντιπολίτευση όταν εκτελούνταν το έργο, χωρίς να κάνουμε τους φιλοσόφους και τους τεχνικούς γιατί δεν ήμασταν,  είχαμε καταθέσει άλλη πρόταση και ήταν επί θητεία Βασίλη Φέτση.

“Όταν συζητιόταν το θέμα εμείς είχαμε προτείνει προβλήτα για κρουαζιερόπλοιο, που ταυτόχρονα θα έπαιζε και το ρόλο του να μπλοκάρει το κλείσιμο της αμμόγλωσσας.
Εμείς βάλαμε μία πρόταση που είχε κατατεθεί στο παρελθόν και δεν διεκδικούμε την πατρότητα αυτής της πρότασης καθώς την είχε καταθέσει ο κύριος Γιάννης Μαλακάσης στο Νομαρχιακό συμβούλιο και την οποία εμείς την είχαμε ασπαστεί γιατί τι θεωρούσαμε σωστή.

Κάποιοι όμως πάνε συνειδητά -και δεν εννοώ μέσα από το Δημοτικό Συμβούλιο- να ακυρώσουν το έργο, αλλά ουσιαστικά θα ακυρώσουν τον εαυτό τους καθώς στην πράξη το έργο λειτουργεί και δεν μπορούμε να κάνουμε το άσπρο μαύρο.

Ο δήμαρχος διευκρίνισε ότι  στην επικοινωνία του με την εταιρεία που έχει αναλάβει το έργο θα διευθετηθεί και ένα άλλο θέμα,  καθώς πριν περίπου ένα χρόνο σε συνεννόηση με την αρχαιολογική υπηρεσία, είχαμε ζητήσει ως δήμος να αποκατασταθεί το πλακόστρωτο στο Φάρο, το οποίο είχε φθαρεί και έχει συμβάλει σε αυτό και η εργολαβία.

Την προηγούμενη εβδομάδα πήραμε την θετική απάντηση της Αρχαιολογίας, για την αντικατάσταση τμήματος, που είχε τοποθετηθεί από τους εγγλέζους πριν την ένωση των επτανήσων με την Ελλάδα.

Το αμέσως επόμενο διάστημα, με δικά της έξοδα η εταιρία θα προχωρήσει στην αποκατάσταση του συγκεκριμένου τμήματος της πλακόστρωσης.

Στο ζήτημα της άμμου, ο δήμαρχος  θύμισε τι διαδικασίες είχαν ξεκινήσει, καθώς  και το σχέδιο νόμου για την πώληση της,  πριν αναλάβει συγκεκριμένη δημοτική και νομαρχιακή αρχή. Έπειτα από παρεμβάσεις που έγιναν από κοινού με την περιφέρεια, πέρασε συγκεκριμένη διάταξη που την άμμο την άφησε στη Λευκάδα, καθώς ο ίδιος δεν γνώριζε κανέναν Λευκαδίτη που να ήθελε η άμμος να πάει εκτός Λευκάδας.

Ο δήμαρχος μάλιστα θύμισε για ποιο λόγο η άμμος παραμένει εκεί, λέγοντας ότι αιτία που έγινε αυτό, είναι γιατί δεν είχαν φροντίσει να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες που αυτό το δημοτικό συμβούλιο και όλοι μαζί ψηφίσαμε 13 σχετικές μελέτες, ώστε να πάει όμως εκεί που πρέπει να πάει.

Όσον αφορά τους ισχυρισμούς που ακούει  να πάρουν ένα φορτηγό και να την  αδειάσουν  δεν ισχύουν σε σοβαρές χώρες και δεν επιτρέπεται να το ακούω και από ανθρώπους που εγώ θεωρώ ότι είναι σοβαροί.

Υπάρχει ένα θεσμικό πλαίσιο που σε σταματάει στο δευτερόλεπτο και έρχεται ο Εισαγγελέας και αυτό που λέω έχει γίνει, επομένως δεν είναι σοβαρή η ευκολία με την οποία ακούγονται αυτές οι κουβέντες.

Το γεγονός όμως ότι η προηγούμενη Περιφερειακή αρχή κατά κύριο λόγο και δευτερευόντως η δημοτική αρχή, δεν είχαν κάνει αυτές τις μελέτες , γιατί τσακώνονταν ποιος θα την κάνει, οδήγησε ο εργολάβος αφού δεν του υποδείκνυαν που να την πάει αφού δεν υπήρχαν αδειοδοτήσεις, να την κάνει βουνό, βγαίνοντας κερδισμένος.

Θα παρακαλούσα όταν λέμε τέτοια πράγματα να θυμόμαστε τι είχε γίνει, γιατί δεν είχαν γίνει οι μελέτες που προβλεπόταν και γιατί δημιουργήθηκαν τα βουνά εκεί.

Τώρα αυτή η μεταφορά που η άμμος ανήκει στην περιφέρεια και που είναι περίπου 120.000 κυβικά, θέλει 400.000 για τη μεταφορά, πρόχειρο λογαριασμούς.

Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και η τοποθέτηση του αντιπεριφερειάρχη κύριου Χαλικιά, λέγοντας ότι η μελέτη για το συγκεκριμένο έργο έγινε το 2001, λέγοντας ότι εκεί ζητάς από κάποια εταιρεία να σου κάνει μία μελέτη για ένα έργο που θες να κάνεις , ωστόσο εδώ θεωρώ και εγώ ότι χάσαμε μία ευκαιρία η Λευκάδα να έχει ένα λιμάνι συμφωνώντας με την άποψη του δημάρχου .

Παρόλα αυτά αυτή η μελέτη ήθελε τους προσαμμωτικούς  να είναι πάνω από την επιφάνεια, κάτι που δεν επέτρεψε η Αρχαιολογία και αυτό ήταν ένα πολύ μεγάλο λάθος.

Ο ο κύριος Χαλκιάς είπε ότι όταν θέλουμε να ασχοληθούμε με σοβαρά θέματα,  σαν τοπική αυτοδιοίκηση θα πρέπει να έχουμε μία διαφορετική θεώρηση από αυτή που έχουν κάποιοι άνθρωποι, που δέχομαι ότι έχουν κάποιες ευαισθησίες, αλλά κάνουν πολιτική μέσω Facebook.

Πρέπει να πούμε τα πράγματα πώς είναι. Μάλιστα πολλοί δεν γνωρίζουν ότι η διάνοιξη του διαύλου δεν έγινε από τη γέφυρα μέχρι τη Μαρίνα, είναι ένα έργο το οποίο υποφέρει από αυτό το πράγμα, δίνοντας λεπτομέρειες για ποιο λόγο συμβαίνει αυτό.

Όπως είπε,  από την πρώτη στιγμή που έγινε ο πρώτος προσαμμωτικός, είχε διαβεβαιώσει από την εταιρεία ότι η άμμος περνάει,  η τότε  εταιρεία μιλώντας με την εταιρεία που έκανε τη μελέτη,  τροποποίησαν κάποιους περιβαλλοντικούς Όρους και είπαν ότι η άμμος περνάει όχι από μέσα, αλλά από την άκρη λέγοντας  ότι εκεί θα τοποθετήσουν πέτρες. Έκαναν αυτό που έλεγε η μελέτη.

Επίσης διευκρίνισε για άλλη μία φορά ότι το έργο ήταν ενταγμένο στο ΕΣΠΑ χωρίς να έχεις τη δυνατότητα να παρέμβει στη μελέτη γιατί μπορεί να ακυρωθεί χρηματοδότηση.

Θεωρώντας ότι αυτά τα ακραία φαινόμενα ήταν πρωτόγνωρα ωστόσο  μπορεί να επαναληφθούν ανά πάσα στιγμή, επικοινωνήσαμε με την εταιρεία και συγκεκριμένα με τον κύριο Περδικάρη και μέσω επιστολής που διάβασε ζήτησε από την εταιρεία την αποκατάσταση του προβλήματος.

Η εταιρεία θα το κάνει καθώς το έργο θα παραδοθεί επίσημα μέσα στις επόμενες 15 μέρες, καθώς ακόμα δεν έχει γίνει η παράδοση και παραλαβή του έργου.

Όσον αφορά την άμμο, ήταν 120.000 κυβικά, με τη μελέτη να προβλέπει ότι θα βγουν 190.000. Η εταιρεία πληρωνόταν 7,5 ευρώ το κυβικό, δηλαδή ένα κόστος 750.000-800.000, για εξόρυξη, μεταφορά και διάστρωση.

Κανείς δεν έκανε τότε τίποτα. Το 2014 που είχα εκλεγεί εγώ ο αντιπεριφερειάρχης, πριν αναλάβω είχα επισκεφθεί τον κύριο Βερύκιο στο γραφείο του, ο οποίος μιλούσε με τον κύριο Χαρδούβελη, για την υπογραφή μιας ΚΥΑ που θα μας παρέδιδε την άμμο, κάτι που δεν έγινε ποτέ την ΚΥΑ, την υπέγραψε αργότερα η κυρία Βαλαβάνη επί κυβέρνησης Σύριζα έπειτα από δικές του επαφές, μαζί με τον κύριο Γρήγορη που ήταν βουλευτής, γιατί η άμμος θα έβγαινε σε δημοπρασία.

Αυτή τη στιγμή για να μεταφέρουμε την άμμο χρειαζόμαστε περίπου 10.000 δρομολόγια φορτηγών, με κόστος 50 ευρώ για κάθε μεταφορά, χρειαζόμαστε ένα τεράστιο ποσό το οποίο ήδη έχει πάρει εταιρεία, καθώς υπήρχε όρος να τη μεταφέρει σε μία ακτίνα 20 χιλιομέτρων οπότε σε υποδείκνυαν όταν την έβγαζε.

Όσον αφορά  τον φάρο και την κριτική που έχει ακουστεί,επανέλαβε  ότι  έχει γίνει αίτημα  να παραμείνει ωστόσο η εταιρεία που είναι υπεύθυνη είπε ότι δεν υπάρχει περίπτωση να μπει εκεί ο φάρος, καθώς επηρεάζει την ημερησία σήμανση και απαγορεύεται από τους διεθνείς κανόνες ναυσιπλοΐας.

 

Ολοκληρώνοντας την τοποθέτηση του κ Χαλκιάς είπε ότι θα πρέπει να γίνετε πιο σοβαρή κριτική σε τέτοια θέματα, ενώ παράλληλα ανέφερε ότι θα γίνει περιφερειακό συμβούλιο στις 10 Φεβρουαρίου στην Λευκάδα, με μοναδικό θέμα το ΤΕΙ.

 

About Ομάδα Σύνταξης 28397 Articles
To LefkadaToday.gr είναι μια σύγχρονη ενημερωτική ιστοσελίδα για όσα συμβαίνουν στην Λευκάδα και την ευρύτερη περιοχή.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.