Tη λίστα με τους 587 ΚΑΕΚ (Κωδικός Αριθμός Eθνικού Kτηματολογίου) μνημείων και πολιτιστικών κτιρίων που ταυτοποίησε από τα 2.330 ακίνητα, σε 37 νομούς της χώρας έδωσε στη δημοσιότητα ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων.
Ο κατάλογος υπεβλήθη και στο Συμβούλιο της Επικρατείας όπου οι αρχαιολόγοι έχουν προσφύγει για την υπόθεση της μεταβίβασης των μνημείων της χώρας στο Υπερταμείο.
Η λίστα προκαλεί μεγάλη ανατριχίλα. Κηρυγμένα μνημεία παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO όπως ο αρχαιολογικός χώρος Φιλίππων, το Ανάκτορο Μιχαήλ και Γεωργίου στην Κέρκυρα και τα Νέο Φρούριο, Ροτόντα, Βυζαντινό Κάστρο Επταπυργίου, Βυζαντινό Λουτρό, Παναγία Αχειροποίητος στη Θεσσαλονίκη μαζί με τον Λευκό Πύργο, το Γαλεριανό ανακτορικό συγκρότημα και ολόκληρο το Δάσος Σέιχ Σου, ο αρχαιολογικός χώρος των Αιγών και οι βασιλικοί τάφοι της Βεργίνας, το Βυζαντινό Μουσείο της Βέροιας, ολόκληρη η Σπιναλόγκα, το Αρχαιολογικό Μουσείο του Αγίου Νικολάου στο Λασίθι, ο Τάφος του Λεωνίδα, ο αρχαιολογικός χώρος της Ακρόπολης Σπάρτης αλλά και το εργοστάσιο «Χυμοφίξ», που πρόκειται να στεγάσει το νέο Αρχαιολογικό Μουσείο, το Ρωμαϊκό Ωδείο, το Κάστρο της Πάτρας και το Αρχαιολογικό Μουσείο της πόλης, η Villa Rossa στην Κέρκυρα, εκατοντάδες μνημειακοί χώροι και άλλοι μικρότεροι περιλαμβάνονται στον κατάλογο των ακινήτων που πρόκειται να μεταβιβαστούν στο υπερταμείο.
«Το ΥΠΠΟΑ και το ΥΠΟΙΚ έχουν εκδώσει 8 δελτία Τύπου για να διαβεβαιώσουν ότι όλα βαίνουν προς επίλυση, αλλά δεν μπορούν να εκδώσουν μια Υπουργική Απόφαση εδώ και 4 μήνες. Γιατί είναι πολυγραφότατοι στα δελτία Τύπου, τα non paper και τις «διαψεύσεις»; Γιατί χαλάνε τόσο μελάνι, αντί απλώς να βγάλουν μια ανακοινοποίηση στο ορθό της λίστας των ΚΑΕΚ χωρίς να έχει μέσα τα μνημεία;» αναρωτήθηκε η πρόεδρος του ΣΕΑ, Τούλα Μαρκέτου, και μας ενημέρωσε ότι το υπουργείου Οκονομικών «δεν έχει στείλει τις απόψεις του στο ΣτΕ. Υποψιαζόμαστε ότι το ΥΠΟΙΚ δεν θέλει να εκδικαστεί το θέμα, θέλει να αναβληθεί».
Ο γραμματέας του ΣΕΑ, Θέμης Βάκουλης, έδωσε έμφαση στο θέμα της διαχείρησης λέγοντας: «Η κυριότητα των αρχαίων μνημείων, με βάση το Σύνταγμα και τον αρχαιολογικό νόμο, δεν μπορεί να ανήκει σε κανέναν άλλο παρά μόνο στο Δημόσιο. Αυτό το γνωρίζουμε καλά και εμείς και το ΥΠΟΙΚ και το υπερταμείο. Το ήξεραν εξ αρχής ότι δεν θα πάρουν ποτέ την κυριότητα της Κνωσού. Τι είναι αυτό που επιδιώκουν; Είναι αυτό που αποσιωπούν συνειδητά: το θέμα της διαχείρισης.
»Το υπερταμείο ενδιαφέρεται για τα έσοδα από τους αρχαιολογικούς χώρους, τα μνημεία και τα μουσεία. Και ξέρουν πολύ καλά ότι ο ίδιος νόμος 4389/16, σε άλλο άρθρο, λέει ότι «η ΕΤΑΔ εξακολουθεί να διαχειρίζεται τα περιουσιακά στοιχεία που εξαιρούνται από τη μεταβίβαση» (άρθρο 195 παρ. 5). Γι’ αυτό ήθελαν τα μνημεία να περιλαμβάνονται στη μεταβίβαση και να εξαιρεθούν μετά: για να διεκδικήσουν τη διαχείριση. Δηλαδή να έρθουν και να ζητήσουν τα εισιτήρια της Κνωσού, τις εκδηλώσεις που θα γίνονται στη Ροτόντα, το αν θα ενοικιάζονται χώροι στα ενετικά τείχη του Ηρακλείου και πάει λέγοντας.
»Αρα αυτό που ζητάμε εμείς είναι να διασφαλιστεί η εξαίρεση από τη μεταβίβαση της κυριότητας, της νομής και της διαχείρισης τόσο των 2.329 μνημείων, όσο και όσων μνημείων περιλαμβάνονται στα 72.000 ακίνητα που έχουν περάσει στην ΕΤΑΔ από το 2016, και η θεσμική κατοχύρωση όλων των ακινήτων του ΥΠΠΟΑ από δω και πέρα».
Θα το δούν και οι εθελοντές και οι δωρητές και οι ενδιαφερόμενοι γενικά για την κοινωφέλεια και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι που μοχθούν περισσότερο από όσο εκάστοτε αμοίβονται (και μάλιστα σε εποχές που η εργασία προηγείται της αμοιβής της και πολλές φορές ξοδεύονται απ τα ίδια των) σε αντίστοιχα πολιτιστικά κέντρα και συνολικές προσπάθειες των κοινωνικών, θα δούν ότι η χειρότερη εκδοχή ανθρωπισμού και βαρβαρότητας είναι η δυνατότητα κάθε εξουσίας και δή της κρατικής ( η οποία δήθεν στηρίζεται στην λαική εντολή) να οικειοποιείται εκ των υστέρων τις προσπάθειες ανθρώπων, φορέων, εθελοντών. Και αυτό κάνει και συνιστά η πράξη παραχώρησης δομών κοινωφέλειας σε κάθε λογής υπερκείμενη εξουσιαστική ( εκμεταλευτική ) δομή. Και είναι τέτοια η βαρβαρότητα και ακόμη χειρότερη γιατί η εκμεταλλευτική εν προκειμένω δομή, στην οποία παραχωρούνται κοινωφέλειες αλλά και κτίρια ( σαν το κτίριο της βιβλιοθήκης), ονοματοθετείται ως Υπέρ- Ταμείο για να δείχνει συμβολικά και τον προσδιοριστικό ταμειακό ( box office ) πυρήνα αναγωγής της παραχώρησης της ολότητας της λειτουργικής κοινωφέλειας αρχίζοντας απ τις υπαρκτικές οικοδομικές υποδομές.
Και για τους ίδιους τους ανθρώπους , η αφομοιωτική δύναμη της εξουσίας, και συνήθως πάντα της κρατικής ( το χιούμορ εδώ είναι πάλι ότι η νομιμοποιήση της γίνεται στην βάση της λαικής εντολής !!!!), έγκειται στο γεγονός ότι μπορεί να οικοιοποιείται και τον ίδιο τον άνθρωπο μετά θάνατον, κατά τον Επτανήσιο Σπύρο Πρίφτη ( Άγι Στίνα).
Η ρεαλιστική κανονιστική κουλτούρα της μεγάλης χώρας ( ΗΠΑ) του Νέου Κόσμου στην ιστορία.. περιέγραψε λιτά το συμβάν. ” Πίσω από τους γκισέδες είναι οι ταμίες αλλά πίσω απ τα ταμεία ( box office) οι γκάνγκστερς”.
Καλά είναι οι παρούσες ενεστωτικές γεννεές στην διαβατική διαχρονία ( κοινός κλήρο το διάβα όλων των γεννεών) να αναλογιστούν για το αν προόδευσαν ? εν σχέσει με παλαιότερες γεννεές , όπως αυτή των αμπελουργών στην Λευκάδα του 1935 και άλλες της Ελλαδικής ιστορίας?
Μόνο να αναλογιστούν.
Το θέμα της νομιμοποίησης πλέον του κράτους στην βάση της λαικής εντολής ( ξεπερασμένη και επικίνδυνη κοινωνικά κληρονομιά της Γαλλικής Επανάστασης 250 κοντά χρόνια πίσω), το θέμα συτό είναι ήδη ανοιγμένο.
Γιατί τι νομιμοπιίηση έχει το κράτος να φορολογεί πολίτες για τα μοιρλαχει κατά την κρατική άποψη σε άλλους χωρίς τον προσδιορισμό της συμμετοχής στην δημιουργία του πλούτου εκ του οποίουπτει προκύπτουν τα όσα φορολογεί.
Το ότι η Ελλάδα μέσα σε 8 χρόνια ( 2007-2015) έκανε 6 βουλευτικές εκλογές και δημοψήφισμα δείχνει ότι τρίζει έως αρχίζει να καταρέει η συλλογιστική συγκρότησης του κράτους ώς εξουσία στην βάση της δήθεν λαικής εντολής.
Οι δήθεν δημοκρατικές φιοριτούρες και οι μεγαλοστομίες για δημοκρατικό κοινοβουλευτισμό ( απ τιν οποίο όμως οι πολίτες απέχουν συμμετοχικά και ώς αποχή απ τις εκλογές) είναι περίεργες και πονηρές γιατί δεν εξυπηρετούν 10 χρόνια τώρα ούτε την εργασία των πολιτών ούτε την θέρμανση τον χειμώνα και δεν εξασφαλίζουν την διαβιωτική ασφάλεια των πολιτών.Το αντίθετο μάλιστα κάνουν φανερά πλέον.
Και το κατά πόσο οι πολίτες μπορεί πλέον να κσθυποβάλλονται απ τους κάθε λογής θεσμούς (η δημοκρατία να υπάρχει πρός λαγνεία των θεσμών) είναι υ
τεράστιο θέμα.Δηλαδή ο ανασφαλής πολίτης ότι θα του κόψουν το ηλεκτρικό και θα του κατάσχουν ότι έχει ενώ είναι άνεργος ή είναι υποαμειβόμενος επίσημα , οφείλει να καθυποβάλεται απ τους θεσμούς?? Οι οποίοι σκοποό έχουν να του εξασφαλίδουν εργασία και αυτοίβ τον απειλούν με κατάσχεση.Και το πάγιο στην ΔΕΗπου πλήρωνε 50 χρόνια για μα στηθεί η ΔΕΗ δεν το είδαν οι θεσμοί???
Κσι αν η θεσμική οργάνωση πουλήσει τα όσα προηγούμενες θεσμικές οργανώσεις αγόρασαν με χρήματα των φορολογουμένων
, βρίσκει νομιμοποιητικό πάτημα στην λαική εντολή των φορολογουυμένων??
Η συνταγματική πολιτική πλέον τάξη στην χώρα που λέγεται Ελλάδα απαιτεί και υποβάλλει και άλλες διερευνήσεις για τη ίδια την ανάλυση του ίδιου του πολιτειακού συστήματος.
Και η χώρα διαθέτει και πολλούς συνταγματολόγους και πιλιτειολόγους και συμβολικά συνταγματολόγος είναι ο ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας.
Γιατί όπου χώρες φτάσανε στις συνθήκες του πολιτεύματος προοδευτικά , η εξέλιξη δεν ήταν καλή.
Και πολιτική συνταγματική τάξη με κστασχέσεις ανεργία και πλειστηριασμούς μαζικά φαινόμενα δεν νοείται.
Ούτε 15-20% το μήνα επιτόκιο προστίμου ρύθμισης φόρου πλέον του αυτοτελούς ,απ το κράτος προς τον πολίτη νοείται.??
Και καλά είναι η συνταγματολογική τάξη των “” επιστημόνων”” και των “” πολιτικών”” να αφυπνισθεί.
Γιατί τα κρατικά μετοκάματα έχουν κοντά ποδάρια σε κράτος και χώρα χρεωκοπημένη μακροχρόνια πλέον.
Αν θέλουν το καλό και αγαθόβγια τους πολίτες.