Νέες δράσεις για την προσέλκυση τουριστών μετά από διαβούλευση με ΟΤΑ και φορείς των Ιονίων Νήσων
Υπερψηφίστηκε στη σημερινή συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Ιονίων Νήσων το Επιχειρησιακό Σχέδιο Τουριστικής Προβολής, το οποίο εισηγήθηκε ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και Τουριστικής Προβολής Σπύρος Γαλιατσάτος.
Για το Επιχειρησιακό Σχέδιο ελήφθησαν υπόψη το γενικό και το τουριστικό προφίλ της ΠΙΝ, οι προτάσεις των φορέων στο πλαίσιο της διαβούλευσης, οι στόχοι που θέτει η Περιφέρεια έως το 2020 και οι προτεραιότητες και δράσεις.
Η Περιφέρεια ως πόλος τουριστικής ανάπτυξης στην ΝΑ Ευρώπη
Η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων δεν προσεγγίζεται αποκομμένα, αλλά στο πλαίσιο λειτουργίας της στην ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Ευρώπης, ως πόλος τουριστικής ανάπτυξης που έχει να ανταγωνιστεί άλλους τουριστικούς προορισμούς.
Έτσι απαιτείται:
Τόνωση των παραδοσιακών σχέσεων και καλλιέργεια νέων με την Ιταλία, ενδυνάμωση των σχέσεων με τις δυτικές ακτές της Βαλκανικής και της ευρύτερης λεκάνης της Μεσογείου, ενίσχυση του ρόλου της ΠΙΝ ως προορισμού σημαντικών ροών τουριστών από την Κεντρική και Ανατολική Μεσόγειο που εκτιμάται ότι θα αποκτήσουν δυναμική τα επόμενα 15χρόνια, αξιοποίηση των αεροδρομίων (κυρίως της Κέρκυρας) και των λιμανιών.
Από την ανάλυση των στοιχείων αφίξεων στα αεροδρόμια της ΠΙΝ που παρουσίασε ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης Σπ. Γαλιατσάτος γενικό συμπέρασμα είναι ότι το μεγαλύτερο μέρος της εμπορικής κίνησης στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων τόσο από άποψη αριθμού πτήσεων, όσο και από άποψη αριθμού επιβατών αφορά τις αφίξεις του εξωτερικού. Το γεγονός αυτό υποδηλώνει ότι η ΠΙΝ καρπώνεται τους θετικούς ρυθμούς που καταγράφει ο ελληνικός τουρισμός τα τελευταία χρόνια και εξακολουθεί να αποτελεί προσφιλή τουριστικό προορισμό.
Επίσης παρουσιάστηκαν τα στοιχεία από την κίνηση των λιμανιών σε όλα τα νησιά, η συχνότητα των δρομολογίων και οι μαρίνες σκαφών αναψυχής.
Οι φορείς που κατέθεσαν προτάσεις
Όσον αφορά στη διαβούλευση που διεξήχθη (ζητήθηκε από τους φορείς να καταθέσουν απόψεις στο διάστημα από τον Απρίλιο έως τον Ιούλιο του 2016) κατέθεσαν προτάσεις οι εξής:
Δήμος Κέρκυρας, Ένωση Ξενοδόχων Κέρκυρας, Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Τουριστικών Καταλυμάτων, ΑΟCTA-Ομοσπονδία Τουριστικών Πρακτόρων Κέρκυρας, Εμπορικό & Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Κέρκυρας, Δήμος Παξών, Δήμος Λευκάδας, Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Λευκάδας, Δήμος Κεφαλονιάς, Ένωση Ξενοδόχων Κεφαλονιάς Ιθάκης, Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Κεφαληνίας-Ιθάκης, Δήμος Ιθάκης, Σύλλογος Ξενοδόχων Νομού Ζακύνθου,
Οι στόχοι της ΠΙΝ
Ο κ. Γαλιατσάτος δήλωσε ότι «αφού λάβαμε υπόψη το ψηφισμένο από το Περ. Συμβούλιο Στρατηγικό Σχέδιο για τον Τουρισμό, θέσαμε τους εξής συγκεκριμένους στόχους :
Α) Η ΠΙΝ να καταστεί ελκυστική σε νέες επενδύσεις .
Β) Να καταστεί ελκυστική στον εκσυγχρονισμό ενός τεράστιου επενδυμένου κεφαλαίου .
Γ) Να έχουμε διάχυση των ωφελειών του τουρισμού στην κοινωνία.
Αυτοί οι στόχοι εξυπηρετούνται από τον στόχο «ομπρέλα» ο οποίος είναι η ποιοτική διαφοροποίηση του τουριστικού ρεύματος , μέσω του οποίου θα οδηγηθούμε σε καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα και αποδοτικότητα για τις τουριστικές επιχειρήσεις και τους προορισμούς, άμβλυνση της εποχικότητας και αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον».
Ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού εξήγησε το ρόλο της προώθησης διαφήμισης για την προσέλκυση τουρισμού και δήλωσε ότι η τουριστική προβολή της ΠΙΝ το 2016 κόστισε περίπου 65.000ευρώ, ποσό πολύ μικρό σε σχέση με τις δράσεις που έγιναν (καταχωρίσεις στα ΜΜΕ του εξωτερικού, συμμετοχή στις Τουριστικές Εκθέσεις, φιλοξενία ξένων δημοσιογράφων, αφιερώματα και προώθηση στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, συνεργασία με την Marketing Greece και διαδράσεις).
Οι νέες δράσεις για την τουριστική προβολή
Στα σχέδια της ΠΙΝ εκτός από τη συνέχιση της προβολής μέσω internet, κοινωνικών σελίδων δικτύωσης και καταχωρίσεις σε μεγάλα ΜΜΕ του εξωτερικού, περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων: