Με αφορμή την πρόσφατη ομιλία συζήτηση για διαφορετικότητα στο σχολείο με πρωτοβουλία του Συλλόγου Γονέων και κηδεμόνων του 4ου Δημοτικού σχολείου Λευκάδας, η σχολική σύμβουλος Α/θμιας Εκπαίδευσης Νομού Λευκάδας Ευαγγελία Κιτσάκη, μίλησε στο απογευματινό μαγκαζίνο του Prisma 91,6.
Όπως ανέφερε η κυρία Κιτσάκη στο σχολικό περιβάλλον παράλληλα με την οικογένεια φυτεύονται οι σπόροι της αποδοχής, καθώς ο καθένας από μας έστω και αν δεν είναι χαρακτηρισμένος έχει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και στην προσωπικότητα και την συμπεριφορά του.
Ακόμα και σε ένα μικροεπίπεδο ανθρώπινων σχέσεων να το δούμε πόσο άνετα μπορούμε να δούμε τον άνθρωπο που είναι απέναντι μας έτσι όπως είναι και όχι όπως θα θέλαμε να είναι;
Ωστόσο σε μια μικρή κλειστή κοινωνία υπάρχουν συντηριτικά χαρακτηριστικά, ωστόσο εξέφρασε την βεβαιότητα ότι στον χώρο της ειδικής αγωγής υπάρχουν τεράστια περιθώρια βελτίωσης και τα παιδιά βοηθιούνται τόσο σε μαθησιακά προβλήματα όσο και σε προβλήματα συμπεριφοράς.
Οι ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες διερευνώνται και διαπιστώνονται από τα ΚΕΔΔΥ, την Ειδική Διαγνωστική Επιτροπή Αξιολόγησης (ΕΔΕΑ) και τα πιστοποιημένα από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα (ΙΠΔ) άλλων Υπουργείων.
«Τα παιδιά είναι δεκάδες πλέον που φοιτούν και υπάρχουν δυνατότητες αλλαγής. Ωστόσο οι γονείς αυτών των παιδιών έχουν δυσκολία, καθώς κουβαλάνε ένα πολύ μεγάλο σταυρό, ειδικά σε περιστατικά που έχουν μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας, αισθάνονται ανασφάλεια όσο βρίσκονται εν ζωή, αλλά ακόμα περισσότερο για το τι θα απογίνει το παιδί τους όταν θα φύγουν από την ζωή μιας και οι κοινωνικές δομές δεν είναι ανεπτυγμένες σε ιδιαίτερο βαθμό στην χώρα μας, οπότε και σε εκείνους πρέπει να έχουμε μια αποδοχή ως προς την διαφορετικότητα τους, καθώς πολλές φορές η συμπεριφορά μπορεί να είναι επιθετική, αυτό-προστατευτική, μπορεί να αισθάνονται μια απειλή ή να βλέπουν την κοινωνία ολόκληρη ως μια απειλή στιγματισμού για το παιδί τους και αυτά πρώτα για να μπορέσουν να δουλευτούν, πρέπει πρώτα να το αποδεχτούν για το παιδί τους.»
Η κυρία Κιτσάκη είπε ότι αισθάνεται πολύ ευχαριστημένη, καθώς δεν αντιμετώπισε προβλήματα σημαντικά καθώς το σύνολο του πληθυσμού μας είναι διαγνωσμένο και επικοινωνία μπορεί να είναι δυσχερής, αλλά ο κάθε γονιός που θέλει το καλύτερο για το παιδί του, κρατάει την πληροφορία που θα ακούσει και κάποια στιγμή όταν ο ίδιος θα είναι έτοιμος ενεργοποιείται σε αυτή την κατεύθυνση.
«Είναι πολύ δύσκολο για τον γονέα να δεχτεί αυτό την ώρα της διάγνωσης ή της εξέτασης, αλλά ακόμα και για την υπόλοιπη ζωή του, που πρέπει να έχει ένα συνεχές υποστηρικτικό πλαίσιο.»
Μάλιστα πρόκειται να διεξαχθεί και νέος κύκλος συζήτησης στο δημοτικό σχολείο Νυδριού, όπου συνδιοργανώνεται διημερίδα 17:30 -20:00 με σχετικό θέμα και εκλεκτούς καλεσμένους.