Συνέντευξη στο απογευματινό μαγκαζίνο του Prisma 91,6 έδωσε ο δήμαρχος Λευκάδας Κωσταντίνος Δρακονταειδής σχολιάζοντας την τοπική επικαιρότητα.
Αναφερόμενος στις επαφές του με τον υπουργό υποδομών κ. Σπίρτζη, υπογράμμισε ότι κύριο αντικείμενο της συζήτησης ήταν η ζεύξη, καθώς και για τους δυο δρόμους τον Γιαλό και τους Εγκρεμνούς και άλλα διάφορα θέματα του δήμου.
«Η Λευκάδα χρειάζεται καινούρια ζεύξη για να μπορέσει να διώξει την κίνηση έξω από την πόλη, αλλά να βοηθηθεί και στο βαθμό που μπορεί η ιστιοπλοΐα.
Ωστόσο φέτος που η κίνηση στο νησί αποτελεί ρεκόρ για όλα τα χρόνια που υπάρχει η Λευκάδα ως τουριστικός προορισμός, ένα νούμερο τουλάχιστον 150.000 τουριστών που είναι επάνω στο νησί και συζητήθηκαν διάφορες λύσεις για την ζεύξη.
Η δημοτική αρχή τα τελευταία τουλάχιστον δυο χρόνια επιμένει στο ΥΠΟΜΕΔΙ να προχωρήσει στην λύση αυτού του προβλήματος και ενδεχομένως θα μπορούμε να πούμε περισσότερα μέχρι το τέλος του χρόνου, όταν το υπουργείο καταλήξει σε κάποιες σκέψεις που έχει.
Στα ζητήματα αυτά ωστόσο εμείς καταθέτουμε ιδέες, το ζήτημα το τεχνικό, πως ακριβώς θα γίνει η σύνδεση δεν μπορεί να καθορίσει καμία δημοτική αρχή και Περιφέρεια. Υπάρχουν διάφορες σκέψεις που ως ιδέες καταθέσαμε, το υπουργείο έχει και τις δικές του, από εκεί και πέρα θεωρούμε ότι θα βρεθεί η καλύτερη λύση που θα έχει τα στοιχεία όχι ενός «Φαραωνικού» έργου, δεν θα δημιουργεί προβλήματα στο φυσικό περιβάλλον του τόπου, δεν θα βάζει μέσα επιπλέον δραστηριότητες που μπορεί να δημιουργήσουν προβλήματα σε ένα στενό κομμάτι όπως είναι ο δίαυλος και όπου ταυτόχρονα θα απαντάει στα κρίσιμα προβλήματα, όπως να βγάλει την κίνηση έξω από την πόλη και να βοηθάει τον θαλάσσιο τουρισμό.»
Όσον αφορά τους δυο δρόμους Γιαλό και Εγκρεμνούς, είναι σίγουρο ότι το υπουργείο αντιμετωπίζει θετικά τους επιπλέον πόρους που απαιτούνται ιδιαίτερα για τους Εγκρεμνούς και λιγότερο για τον Γιαλό, καθώς το έργο είναι πιο δύσκολο, θυμίζοντας ότι η εργολαβία στους Εγκρεμνούς συνεχίζεται κανονικά με ένα μικρό διάλειμμα μια δυο εβδομάδων λόγω των θερινών διακοπών και έπειτα θα συνεχιστεί κανονικά όπως και στο τέλος Σεπτέμβρη στον Γιαλό με την ασφαλτόστρωση, βραχοπαγίδες και μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχει ολοκληρωθεί.
Αναφερόμενος στην συνεργασία με τον Δήμο Ακτίου-Βόνιτσας για την αντιμετώπιση των σκουπιδιών και τους προβληματισμούς που ακούστηκαν στο δημοτικό συμβούλιο για το πώς μπορεί να εφαρμοστεί μια τέτοια συνεργασία, απάντησε ότι αυτοί που έθεσαν αυτούς τους προβληματισμούς και δεν ήταν και πολλοί, ωστόσο κάθε προβληματισμός είναι σεβαστός.
«Εμείς παλεύουμε να λύσουμε το πρόβλημα, να σταματήσει αυτό το έγκλημα που γίνεται δίπλα στην πόλη που σαράντα χρόνια χώναμε με σκουπίδια τις αλυκές και ταυτόχρονα να πάμε σε μια λύση που περιβαλλοντικά θα είναι ανεκτή, θα συνάδει με τα σύγχρονα δεδομένα και που το αποτέλεσμα αυτής της λύσης που είναι το υπόλειμμα, μέσα από την συγκεκριμένη συμφωνία να οδηγείται εκτός Λευκάδος, κάτι που όλες οι δημοτικές αρχές προσπαθούσαν όλα τα χρόνια.
Γιατί τότε δεν είχε θέσει κανείς αυτούς τους προβληματισμούς; Υπάρχουν ζητήματα που ο καθείς δημοτικός σύμβουλος μπορεί να κάνει αντιπολίτευση και είναι δικαίωμα του να το κάνει, σε μερικά θέματα ωστόσο δεν πας με την λογική της αντιπολίτευσης.
Επομένως η λύση που καταφέραμε και ήταν λύση που προσπάθησαν πολλές δημοτικές αρχές και καλά έκαναν, η λύση συνεργασίας μες τον γειτονικό Δήμο Ακτίου-Βόνιτσας, είναι σημαντική γιατί δίνει διέξοδο σε αυτό το πρόβλημα. Οι αστερίσκοι, οι όροι και τα λοιπά είναι ζητήματα, αλλά μην θεωρείτε ότι μιλάτε με μια δημοτική αρχή που όταν συζητά για αυτούς τους όρους είναι αφελής.
Οι συμφωνίες γίνονται με βήματα εκατέρωθεν προς τα πίσω, καθώς μια συμφωνία σημαίνει συμβιβασμός και εκτιμώ ότι και για τις δυο πλευρές πετύχαμε την χρυσή τομή για να προχωρήσει η λύση του προβλήματος.»
Αναφερόμενος στην κατάσταση που παρέλαβε από την δημοτική αρχή Αραβανή και για ποιο λόγο δεν υλοποιήθηκαν οι τότε αποφάσεις, απάντησε ότι μετά από τρία χρόνια και όσα έχει πει στα δημοτικά συμβούλια υπάρχουν ακόμα άνθρωποι που θέτουν τέτοιο ερώτημα, εκτιμώντας ότι υπάρχει πρόβλημα στην επικοινωνία.
Ο ίδιος εξήγησε ότι υπήρχε μια ιδέα και σκέψη που ξεκίνησε επί δημαρχίας κυρίου Φέτση, στην οποία συμμετείχε από την πλευρά της αντιπολίτευσης.
Η ιδέα ήταν να κατασκευαστεί μια μονάδα κομποστοποίησης ανακύκλωσης, η οποία θα παρήγαγε και ένα υπόλειμμα που δεν είχε απαντηθεί του θα κατέληγε.
Αυτή την ιδέα σωστά ασπάστηκε και ο κύριος Αραβανής, μια ιδέα που σωστά ασπαστήκαμε και εμείς.
Το καλοκαίρι του 2014, υπήρξε η ένταξη με συγκεκριμένο ποσό της συγκεκριμένης ιδέας σε ένα Ευρωπαϊκό πρόγραμμα. Όμως στο επίπεδο του σχεδιασμού αυτής της μονάδας και αυτό σημαίνει ότι πρέπει να έχεις ολοκληρωμένες μελέτες, περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις και φυσικά να έχεις συμφωνήσει που θα πάει το υπόλειμμα.
«Αυτά όλα τα δυόμιση τελευταία χρόνια, πέρασαν γιατί πριν από 5 περίπου μήνες καταλήξαμε στην συνεργιστική λύση με τον Δήμο Ακτίου Βόνιτσας και έγιναν τα πάντα όπως οριστικές μελέτες, κάτι που είναι δύσκολο να επιτευχθεί, επίσης για να πάρουμε περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις για αυτά τα κρίσιμα έργα χρειάστηκαν δεκαέξι μήνες.»
Το ίδιο διάστημα είχαμε ανοίξει την συζήτηση, πριν αναλάβουμε καλά καλά με τον δήμο Ακτίου-Βόνιτσας για το που θα πάει και το υπόλειμμα. Άρα όλο αυτό από την μεριά του δήμου ολοκληρώθηκε αυτά τα δυόμιση με τρία χρόνια και πλέον είμαστε έτοιμοι από την στιγμή που πάρει χρηματοδότηση το πρόγραμμα να το δημοπρατήσουμε.
Επίσης ανέφερε ότι τα χρήματα που απαιτούνται, καθώς η μονάδα μαζί με τα παρελκόμενα της θα στοιχίσει περίπου 9.000.000 ευρώ, για να έχουμε μια μονάδα πιο αποτελεσματική.
Άρα αυτά που με τόση ευκολία λέγονται πρέπει να κριθούν στην βάση της λογικής που περιέγραψα.
Ωστόσο επί δημαρχίας Φέτση είχε αποκατασταθεί ο μεγάλος ΧΑΔΑ, επί δημαρχίας του κυρίου Αραβανή , σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν δυο σταθμοί μεταμόρφωσης, καθώς και οι υπόλοιπες καταστάσεις περιφερειακών ΧΑΔΑ.
Αυτά τα σημαντικά ωστόσο έργα, δεν έλυναν την καρδιά του προβλήματος, καθώς η χρηματοδότηση δόθηκε το καλοκαίρι του 2014 και εκτός από τα προβλήματα των οριστικών μελετών και αδειοδοτήσεων, το προηγούμενο ΕΣΠΑ ήταν στην διαδικασία λήξης του και όταν αυτά δεν τα έχεις έτοιμα να τα δημοπρατήσεις αμέσως δεν μπορείς να το κάνεις.
Ο κύριος Δρακονταειδής είπε ότι η συμβολή των προηγούμενων δημοτικών αρχών στο μέτρο των δυνάμεων τους στη λύση του προβλήματος υπήρξε, αλλού μικρότερη, αλλού μεγαλύτερη, εμείς όμως έπρεπε να διαχειριστούμε την καρδιά του προβλήματος η οποία ήταν και η ολοκλήρωση των διαδικασιών και αυτό δεν μπορεί να συμβεί τόσο απλά ακόμα και αν έχεις Μπάρμπα στην Κορώνη όπως λέει ο λαός.
Ο κύριος Δρακονατειδής ανέφερε ότι την πρώτη εβδομάδα του Σεπτέμβρη εκτιμά ότι θα υπογραφεί η σύμβαση για την προμήθεια των μηχανημάτων του δεματοποιητή, άρα μέχρι το τέλος του χρόνου θα είναι έτοιμος εκτός συγκλονιστικού απροόπτου να λειτουργήσει.
Παράλληλα ο δήμος έχει πάρει συμπληρωματική σύμβαση καθώς το έργο του δεματοποιητή είναι ύψους 850.000 ευρώ, ενώ αποκαταστήσαμε όπως ανέφερε ένα αίσχος που λεγόταν χώρος απόρριψης των απορριμμάτων στην περιοχή του Νυδριού, το οποίο εξαιρετικό αυτό έργο, κατά ένα περίεργο τρόπο ουδέποτε βρέθηκε κάποιος δημοσιογράφος να το φωτογραφήσει και να το προβάλει στον κόσμο.
Επίσης έγιναν και άλλα πράγματα και πλέον είναι στο χέρι μας όλα αυτά να γίνουν πράξεις, καθώς εκτιμούμε ότι μέσα στο Σεπτέμβρη θα πάρουμε την χρηματοδότηση για την κατασκευή της μονάδας, η πρόταση μας βρίσκεται στην διαδικασία της αξιολόγησης και με βάση τα στοιχεία που έχουμε είναι απολύτως θετική, άρα είμαστε πολύ κοντά και αρχές του 2018 να δημοπρατείται το έργο και αν εκτελείται.
Στο θέμα της αυτόνομης λύσης, είπε ότι δεν έχει κάνει με την μονάδα, αλλά με τον χώρο υπολείμματος και μια σοβαρή δημοτική αρχή που δεν θέλει να λαϊκίσει θα πρέπει να έχει στο μυαλό της και τα δυο σενάρια και το σενάριο που πετύχαμε με την υπογραφή της προγραμματικής σύμβασης για την μεταφορά του υπολείμματος σε χώρο εκτός Λευκάδας, αλλά αν κάτι δεν πάει καλά να υπάρχει εναλλακτικό σχέδιο, καθώς οι ίδιοι που ασκούν αυτή την στιγμή κριτική, θα κάνουν κριτική για το δεύτερο σενάριο.
Όσον αφορά το θέμα των ποσοτήτων της ΚΥΑ από τις πηγές του Αγίου Γεωργίου, ανέφερε ότι η πραγματικότητα έχει να κάνει με την υπογραφή της ΚΥΑ που προέβλεπε την δημιουργία αγωγού υδροδότησης της Λευκάδας, που είναι ο κύριος αποδέκτης του έργου, με μια ποσότητα της τάξης των 22.000 κυβικών την ημέρα και ενισχυτικά θα βοηθιόταν ο νομός Άρτας και Πρέβεζας με ποσότητες των 9.000 κυβικών την ημέρα η Άρτα και 8.000 η Πρέβεζα. Μέχρι να αλλάξει αυτή ισχύει, ανέφερε.
Επίσης σε εκείνη την ΚΥΑ η οποία ήταν πολύ σοβαρή για την Λευκάδα, καθώς έβλεπε με μια προοπτική σε σχέση με την τουριστική ανάπτυξη του νησιού. Της δυο πρώτες δεκαετίες και με χαμηλό τουρισμό στο νησί δεν χρειάστηκε οι δημοτικές αρχές να ασχοληθούν στην κατεύθυνση επίλυσης του προβλήματος, καθώς κάλυπταν τις ανάγκες τους.
Εμείς όταν διαπιστώσαμε ότι το νερό στην Λευκάδα δεν μας φτάνει και διακρίνοντας μια τουριστική αύξηση του τουρισμού των τελευταίων χρόνων και ιδιαίτερα φέτος που είναι στην κορύφωση τους δεν μπορούμε να βασιστούμε στις πάμπολλες γεωτρήσεις που έχουμε, καθώς πρέπει να μην τις σπαταλάμε.
Εμείς στην βάση του ότι δεν μπορούμε να κάνουμε υπεράντληση των δικών μας υδάτινων πόρων και στο γεγονός ότι παίρναμε περίπου 13.000 κυβικά από τα 22.000 όταν αναλάβαμε και ύστερα από έλεγχους που κάναμε με τις υπηρεσίες μας, οδηγηθήκαμε αφού δεν βρήκαμε άκρη με τον δήμο Πρέβεζας να πάμε στον εισαγγελέα.
Αυτό ήταν κάτι που δεν μου άρεσε καθώς δεν έχω κανένα πρόβλημα με συναδέλφους και ιδιαίτερα τον κύριο Μπαϊλη που έχω και καλή προσωπική σχέση.
Ωστόσο παρουσιάστηκε μια περίοδος πέρυσι που είχαμε σοβαρότατο πρόβλημα. Αυτή η παρέμβαση μας έδωσε περίπου 2.000 κυβικά επιπλέον και φτάσαμε στα 15.000, τα οποία δεν μας φτάνουν και επειδή αμφισβητήθηκαν οι δικές μας μετρήσεις αναθέσαμε στην ΕΥΔΑΠ ως ένα τρίτο ανεξάρτητο φορέα και έκανε επίσημα μετρήσεις την περίοδο αιχμής, δηλαδή 28 Ιουνίου, με το πόρισμα το ετήσιο να λέει ότι παίρνουμε τα 15.000 κυβικά εκ των οποίων τα 2.000 στον Αϊ Νικόλα-Πλαγιά-Περατια γιατί έχουμε κοινό σύνδεσμο με τους γείτονες και τα 13.000 οδηγούνται στο νησί.
Εμείς δείξαμε αυτά τα στοιχεία και καταθέσαμε και συμβιβαστική λύση, ότι να κουβεντιάσουμε με ηρεμία από τον Οκτώβρη, αλλά άμεσα από τα 7.000 κυβικά που μας λείπουν να δοθούν τουλάχιστον 3.500.
Η απάντηση που πήραμε στην πράξη ήταν ότι δεν επαρκούν οι πηγές του Αγίου Γεωργίου, με τον ίδιος να μην θέλει αμφισβητήσει τα λόγια και τις προθέσεις των συναδέλφων του, απλά αναρωτήθηκε, πέρυσι οι πηγές δεν είχαν πρόβλημα; Και γιατί τότε δεν μας δόθηκαν οι αντίστοιχες ποσότητες ή ένα μέρος αυτών;
Εμείς δεν μπορούμε να πορευτούμε με την λογική του «Σφάξε με Αγά μου να αγιάσω» κακώς το θέμα δεν είχε τεθεί από πολύ παλιότερα από τις δημοτικές αρχές, εμείς όμως για να διασφαλίσουμε το μέλλον αυτού του τόπου, πρέπει να λάβουμε εκείνα τα μέτρα που θα διασφαλίσουν για το άμεσο μέλλον την λύση του προβλήματος.
Επίσης υπενθύμισε ο κ Δρακοντατειδής ότι είμαστε ενδεχομένως κοντά να γίνει ένα καινούριο έργο από τις πηγές του Αγίου Γεωργίου, που θα φέρνει νερό στην Λευκάδα και άλλους νομούς με ένα καινούριο δίκτυο καθώς αυτό είναι πλέον πεπαλαιωμένο.
Για τον Δημοτικό της παρούσης αρχής λόγο. Δημοτική αρχή και θεσμικότητα, στο ελάχιστο αναγκαίο χρονικό διάστημα.
Τεκμηριωμένη άποψη για την υλοποίηση των προγραμμάτων που έχει η δημοτική αρχή, είναι να στοχεύσει τουλάχιστον στα όρια του μεσοχρονίου προγράμματος δηλαδή παραδεκτά της αδιατάρακτης εξαετίας τουλάχιστον , και για τούτο πρέπει ευθαρσώς να ζητήσει από τους Δημότες την ανανέωση της εντολής στις επερχόμενες εκλογές. Και το αίτημα αυτό – για ανανέωση της εντολής- θα πρέπει να το μπολιάσει επεξηγηματικά με τα υλοποιούμενα τρέχοντα προτάγματα σε κάθε βαθμό υλοποίησης για να τεκμαίρεται το αναγκαίο της ανανέωσης εντολής. Και ταυτόχρονα να προβάλει και τα νεώτερα επάλληλα σχέδια που κυλιόμενα θα αρχίσουν ή τρέχουν πρωτολείως με ορίζοντα το επόμενο χρονικό διάστημα εξαετίας και οκταετίας που υπονοεί η ανανέωση της εντολής.
Η υλοποιησιμότητα ενός προγραμματικού σχεδίου , και στο δημοτικό επίπεδο και τοπίο, με βάση το οποίο εκλέγεται κάθε αρχή- και η τωρινή δημοτική αρχή- είναι θέμα που πρέπει να συνδυάζει και την θεσμικότητα της τετραετίας αλλά και έναν επαρκεί χρονικό πυρήνα ελάχιστου μεσοχρονίου διαστήματος που μπορεί να υλοποιηθεί λειτουργικά ο προγραμματικός λόγος.
Το πολιτικό σκηνικό στην Ελλάδα, σε επίπεδο κεντρικών κοινοβουλευτικών διαδικασιών, ως ασταθές τα χρόνια από το 2007 και κυρίως ως το 2015 – οι απόρροιες και αδράνειες αυτής της αατάθειας δεν έχουν παρέλθει ακόμα- δυστυχώς επέτρεψε να διαχυθεί και ένα κλίμα δυνάμει αλλαγών στον διαχειριστικό βίο, σε χρονικά διαστήματα μικρότερα ακόμα και απ τα ελάχιστα που απαιτούνται για μια λειτουργική ικανοποίηση των κάθε φορά εξαγγελθέντων προγραμμάτων και υλοποίησης αναγκαίων αλλαγών. Και αυτή η μεταβίβαση της αστάθειας ως κουλτούρα απ το κεντρικό πολιτικό σύστημα προς τις δημοτικές και νομαρχιακές αρχιαιρεσίες και αναγκαιότητες, είναι εξηγήσιμη αν σκεφτεί κανείς ότι από την συγκρότηση του νεοελληνικού κράτους, από το κέντρο προς την περιφέρεια εκπορεύτηκαν και μεταλαμπαδεύτηκαν οι θεσμικότητες ανάδειξης των αρχόντων.
Η διάχυση αυτών των ασταθειών της εκλογικής θεσμικότητας προς την περιφέρεια , ασφαλώς θα αλλοίωσε και τα κριτήρια ορθολογικότητας στα οποία πρέπει να εξυπακούουν και οι περιφερειακές και δημοτικές της χώρας εκλογικές θεσμίσεις εννοιολογικά. Δηλαδή δεν πρέπει μόνο να τηρούνται οι χρονικές συνταγματικές τάξεις για την διαχείρηση της περιφέρειας της χώρας, που τηρούνται μεταπολιτευτικά, αλλά ταυτόχρονα θα πρέπει συτή η τήρηση της συνταγματικής τετραετούς θεσμικότητας για τις δημοτικές εκλογές, να ικανοποιεί και ένα πραγματικό και ματεριαλιστικό υπόβαθρο σε επίπεδο χρόνου, για να μπορέσει να λειτουργικοποιηθεί εκτελεστικά το κάθε πρόγραμμα της κάθε εκλεγμένης δημοτικής ή περιφερειακής αρχής. Και ταυτόχρονα να κριθεί ασφαλέστερα το έργο και το ίδιο το ήθος ( με την έννοια της συνέπειας ) της δημοτικής αρχής. Τουτέστιν πολιτικό πρόταγμα και καθαρά πολιτική επιλογή της κάθε δημοτικής και περιφερειακής αρχής, είναι να ζητήσει την ανανέωση και πέραν της τετραετιας της εντολής των πολιτών, αναλαμβάνοντας ταυτόχρονα την ευθύνη ( εδώ είναι και πυρήνας της συνέπειας ) να συνοδεύει αυτό το αίτημα, με την παρουσία των όσων υλοποιούνται εκ του προγράμματος της και με όσα διοχετεύονται προς υλοποίησιν στον ρεαλιστικό χρονικό ορίζοντα ως για να εξηγείται απόλυτα και το αίτημα της ανανεώσεως της εντολής.
Η δημοτική αρχή Λευκάδος και την πρώτη – βραχυχρόνια ώς αρχή ως τ τις μέρες μας αφού μόνο 3 χρόνια έχουν περάσει απ την αρχική εκλογή της, υποχρεούται να ζητήσει απ τους δημότες της Νήσου την ανανέωση της εντολής , για να είναι συνεπέστερη και συνεκτικότερη όσον αφορά
την υποστήριξη του προγραμματικού αρχικού της λόγου και για την αποδεικτικότητα του λειτουργικού εφηρμοσμένου ενδιαφέροντος ως τριβή τα 3 πρώτα αυτά χρόνια ώς αρχή.
Είναι απαραίτητο η παρούσα δημοτική αρχή , πρώτη φορά εκλεγείσα, να ζητήσει την επανεκλογή της απ τους δημότες παρουσιάζονας απερίσπαστη το έργο της που υλοποιεί λειτουργικά και αυτό που συμβατά συνδεόμενο σχεδιαστικά ακολουθεί και ώς συνέχεια minimum μεσοχρονίως . Και αυτό το αίτημα μαζί το υλοποιούμενο έργο και προγραμματικό από δώ και πέρα σχέδι ( και τα δύο πάνε μαζί και συγκροτούν τον δημοτικό της αρχής ) λόγο θα είναι μια συμβολή στην ίδια την θεσμικότητα της περιφερειακής οργάνωσης της χώρας. Θα συγκροτούν τον πολιτικό λόγο της παρούσης δημοτικής αρχής της Λευκάδος.